Pagina 3 van 3 Eerste 123
    PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Meest voordelige is wachten tot de halfjaaarlijkse Barnes and Noble sale of de sale op Criterion website. Daar doen ze -50% op de gehele collectie. Of 3 voor 2. Beste is als je kennis hebt in USA naar wie je kan verschepen om kosten te drukken.

Veel Criterion blus worden nu ook in UK uitgegeven dus verzendkosten liggen wel lager. Maar winkelprijs Criterions is onbetaalbaar, tenzij je op veel geld zit.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Stalker in Cartoon's gezien. Als je de kans krijgt: zéker zien, die restauratie is een prachtige ervaring op het grote scherm.

iTrader
    5 (100%)
    Fijn dat de ze hem zo regelmatig programmeren. Na Howard's End en nu ook 2001: A Space Odyssey en Stalker, hoop ik van harte dat het meer een gewoonte wordt van de cinemazalen in Vlaanderen om gerestaureerde klassiekers op hun schermen te vertonen in hun reguliere programmatie op te nemen.

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Iemand ervaring met cinematek?

Elke dag 4 films van over de hele wereld.
    29 november zou ik graag tystnaden van Bergman zien maar is dit een degelijke zaal en scherm?
    Prijs is amper 4 euro dus weet niet wat ik moet verwachten.
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DwightSchrute Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand ervaring met cinematek?

Elke dag 4 films van over de hele wereld.
    29 november zou ik graag tystnaden van Bergman zien maar is dit een degelijke zaal en scherm?
    Prijs is amper 4 euro dus weet niet wat ik moet verwachten.
    Wel serieus wat films die daar gespeeld worden precies, ik zie er al meerdere waarvoor ik zou gaan. Dus ik wil ook wel weten of de set-up daar goed is. Zolang het maar niet zo'n prutprojector is met (licht)grijswaarden ipv zwartwaarden.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

iTrader
    5 (100%)
    De projectiekwaliteit is top, het is dan ook gelegen in het Bozargebouw en de officiele zaal van het legendarische Koninklijk Filmarchief. Bijna alle films in Cinematek worden op 35mm gedraaid. De kwaliteit van de projectie hangt af van de kwaliteit van de filmkopie die ze in het Filmarchief bewaard hebben. Soms zijn er al wat meer krassen dan anders en mist er hier en daar een frame. Als het een kleurenfilm is, zie je soms ook wel dat de kleuren op de kopie wat vervaagd zijn. Dat is natuurlijk jammer, maar een natuurlijk gevolg van de levensloop van film.
    In dit digitale tijdperk is er bijzonder weinig interesse in projectie op pellicule omdat de meesten digitale video gewoon zijn en dus beeldkwaliteit gelijkstellen aan hoge resolutie. Toch is er meer aan dan dat, filmprojectie voelt echt anders aan, en daarom ben ik ook ontzettend blij dat er nog filmzalen zijn als Cinema Zuid en Cinematek die nog dagelijks films programmeren die dan op 35mm geprojecteerd worden.

Toen ik student was, trok ik meermaals per maand naar Brussel om daar films te gaan kijken en kijk met enorm veel plezier terug op die dagen. Nu heb ik daar wat minder tijd voor, maar af en toe ga ik nog naar Cinematek om een klassieker op 35mm te bewonderen. Vorig jaar nog Speed gaan kijken, dat was plezant!

iTrader
    0
    Ook goeie zalen met goeie zetels.
    Vind ik in Cinema Zuid bijvoorbeeld al pak minder, heb daar altijd al in zelfde zaal gezeten, daar zit je veel te dicht op het scherm.

iTrader
    2 (100%)
    Morgen naar tystnaden van Bergman.

Vandaag ofwel crimes of Grunwald, beautiful boy, Bohemian rhapsody of niet schieten met de vriendin.

Bohemian rhapsody is volgens mij de film die in de cinema het meest tot zijn recht komt, of ben ik fout?
    Welke zouden jullie aanraden?

Glory Glory Man United!

iTrader
    5 (100%)
    Alle films komen het best tot hun recht in de cinema. Van de films die je opsomt zou ik Beautiful Boy kiezen.
    Die Harry Potter spinoff gaat swso sucken, Bohemian Rhapsody zal wel goede muziek bevatten maar biopics zijn zodanig formulaisch dat je deze film allicht 3x eerder gezien hebt. Niet schieten zou nog wel kunnen meevallen, maar kiijk meer uit naar BB. Also, de hype etc

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Alle films komen het best tot hun recht in de cinema. Van de films die je opsomt zou ik Beautiful Boy kiezen.
    Die Harry Potter spinoff gaat swso sucken, Bohemian Rhapsody zal wel goede muziek bevatten maar biopics zijn zodanig formulaisch dat je deze film allicht 3x eerder gezien hebt. Niet schieten zou nog wel kunnen meevallen, maar kiijk meer uit naar BB. Also, de hype etc
    Ja, denk gewoon dat Bohemian rhapsody de cinema meer nodig heeft dan beautiful boy en niet schieten.

Welke film bedoel je met BB?

Glory Glory Man United!

iTrader
    5 (100%)
    Beautiful Boy

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Beautiful Boy
    Facepalm

Glory Glory Man United!

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten