Pagina 6 van 24 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    6 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 3
    no votes  

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En wellicht zal je zelf ook wel al je vooroordelen hebben bij films die niet experimenteel, niet uitdagend of niet filosofisch genoeg zijn.
    Denk je dat echt? Heus niet. Ik heb zeker mijn redenen voor sommige films niet te willen zien, maar of ze al dan niet diep en filosofisch zijn heeft daar echt niets mee te maken.

Jij ziet iets filosofisch in Bin-jip, ik vind die film mooi voor andere redenen. Zelfde geldt voor The Neon Demon en Spring Breakers. Velen zien daar ook iets in, terwijl ik die films voor andere redenen prachtig vind.
    Om welke redenen ben jij dan fan van Bin-jip, mag ik vragen?

Wat, vraag maar aan ik?
    Ironie? Ik noemde het een meesterwerk, jij gaf hem een 2/10. Daarom zei ik dat jij maar moest uitleggen waarom het een meesterwerk is...

]Als PBR Leviathan een mooie film, dan vindt hij dat een mooie film, en moet hij die zeker nomineren. Maar volgens mij is dat niet mijn genre, of als ik het verkeerd voor heb geen genre dat ik al ontdekt heb. Maar ik heb nog maar ik kon maar op 8 en nu op 10 battles v/d 32 battles. Dan denk ik niet dat het aan mij is om die film te gaan zien. En we moeten ook niet hypocriet doen. De meesten hadden ook al een oordeel over mijn film die ik had ingestuurd vooraleer ze eraan begonnen (op PBR na heeft niemand Kreuzweg gekeken, en was er al een reactie van: "wie heeft dat genomineerd?".) Ik vind het niet eens een obscure film. Het haalde met gemak de top 1000 op Moviemeter.

En misschien was mijn reactie tov die film niet correct (of had ik het voor mezelf moeten houden), maar dan is dat nog altijd verre van een reden die het gedrag van Cerulaen goedpraat.
    Uiteraard heb je verwachtingen of vooroordelen voor het bekijken van een film, dat is alleen maar menselijk? Ik had ook vooroordelen over Kreuzweg, en die bleken helemaal te kloppen. (Ik zou het zelf ook geen obscure film noemen btw.)
    Maar mijn punt was dat het leek alsof je voor jouw vooroordelen over Leviathan baseerde op, wel, niets. Voor Kreuzweg baseerde ik mij tenminste op een poster!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    In conclusie, glad that it's out there, but it's not for me.
    fair enough
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Denk je dat echt? Heus niet. Ik heb zeker mijn redenen voor sommige films niet te willen zien, maar of ze al dan niet diep en filosofisch zijn heeft daar echt niets mee te maken.

Om welke redenen ben jij dan fan van Bin-jip, mag ik vragen?

Ironie? Ik noemde het een meesterwerk, jij gaf hem een 2/10. Daarom zei ik dat jij maar moest uitleggen waarom het een meesterwerk is...

Uiteraard heb je verwachtingen of vooroordelen voor het bekijken van een film, dat is alleen maar menselijk? Ik had ook vooroordelen over Kreuzweg, en die bleken helemaal te kloppen. (Ik zou het zelf ook geen obscure film noemen btw.)
    Maar mijn punt was dat het leek alsof je voor jouw vooroordelen over Leviathan baseerde op, wel, niets. Voor Kreuzweg baseerde ik mij tenminste op een poster!!

fair enough
    Het is al een tijd geleden dat ik Bin-Jip heb gezien. Maar.
    1. Bin-Jip is erg sfeervol
    2. Het is een mooi ingetogen en romantisch verhaal
    3. Ik vind het knap hoe je met zo weinig gebruik van woorden toch een erg boeiend verhaal kan maken.

Voor mij is het een gevoelsfilm. Het is moeilijk om te zeggen waarom bepaalde films me in het verhaal zuigen, en andere dan weer niet. En waarom je bij bepaalde films echt voortdurend met een wow-gevoel zit te kijken. Bin-jip was er één van. Spring, Summer, Autumn, Winter... And Spring was een andere (daar zit wel meer filosofie in). Hwal en Seom zijn ook zo. Ik vond enkel Shi gan tegenvallen van Ki-Duk Kim, en dat is juist een film waar hij het anders aanpakt (veel te veel gepraat).

En mijn vooroordelen zijn vooral gebaseerd op jouw smaak, en dus films die jij goed vindt. We lijken quasi elkaars tegenpool wel. En misschien is dat dan wel onzin, maar je vooroordelen baseren op een poster is ook onzin. Genoeg films die mooi zijn, en een lelijke poster hebben (bijvoorbeeld Get Out en Arrival).
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 13 april 2018 om 02:13
    no votes  

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat voor een vaag woord is filosofisch nu ook weer. Uw onderscheid ziet er voor mij volledig arbitrair uit.

6 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 4

Interstellar is in zijn goede momenten heel erg goed maar is toch meestal slecht geschreven nonsens.
    no votes  

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    7 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 4
    no votes  

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    7 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 5

Interstellar vond ik niet slecht, maar was toch niet wat ik ervan verwachtte (wel 'blij' dat ik hem in de cinema zag).
    Ex Machina is een van mijn favoriete films van afgelopen jaren.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all
    no votes  

Ullewupper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    8 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 5
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    8 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 6

Ex Machina mocht van mij best nog wel dieper graven dan de opgestoken waarschuwingsvinger die het einde was, maar heeft goeie bedoelingen. Interstellar daarentegen draagt absoluut geen boodschap met zich mee en is louter een vehikel voor Nolan om zijn scenariokunsten te etaleren (in mijn opinie, uiteraard).
    no votes  

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vond Inception alleszins inhoudelijk interessanter dan Interstellar, hoewel Interstellar op papier mij veel meer zou moeten aanspreken, vandaar ook de lichte teleurstelling.
    Bij Interstellar heb ik meer dan bij Inception het gevoel van "kijk eens wat ik allemaal kan".

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nincompoop Bekijk bericht
    8 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 6

Ex Machina mocht van mij best nog wel dieper graven dan de opgestoken waarschuwingsvinger die het einde was, maar heeft goeie bedoelingen. Interstellar daarentegen draagt absoluut geen boodschap met zich mee en is louter een vehikel voor Nolan om zijn scenariokunsten te etaleren (in mijn opinie, uiteraard).
    Waarom moet alles een boodschap hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Bij Interstellar heb ik meer dan bij Inception het gevoel van "kijk eens wat ik allemaal kan".
    Waarop baseer je dat. Ja, ik denk dat Nolan zich bij elke film probeert te bewijzen, en overal speelt met tijd, maar Interstellar is imo de enige film waar dat tot zijn recht komt.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 13 april 2018 om 15:36
    no votes  

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is al een tijd geleden dat ik Bin-Jip heb gezien. Maar.
    1. Bin-Jip is erg sfeervol
    2. Het is een mooi ingetogen en romantisch verhaal
    3. Ik vind het knap hoe je met zo weinig gebruik van woorden toch een erg boeiend verhaal kan maken.

Voor mij is het een gevoelsfilm. Het is moeilijk om te zeggen waarom bepaalde films me in het verhaal zuigen, en andere dan weer niet. En waarom je bij bepaalde films echt voortdurend met een wow-gevoel zit te kijken. Bin-jip was er één van. Spring, Summer, Autumn, Winter... And Spring was een andere (daar zit wel meer filosofie in). Hwal en Seom zijn ook zo. Ik vond enkel Shi gan tegenvallen van Ki-Duk Kim, en dat is juist een film waar hij het anders aanpakt (veel te veel gepraat).

En mijn vooroordelen zijn vooral gebaseerd op jouw smaak, en dus films die jij goed vindt. We lijken quasi elkaars tegenpool wel. En misschien is dat dan wel onzin, maar je vooroordelen baseren op een poster is ook onzin. Genoeg films die mooi zijn, en een lelijke poster hebben (bijvoorbeeld Get Out en Arrival).
    Haha ik weet ook wel dat dat onzin is van die poster. Ik ben nu ook niet zo dom dat ik mij ga lten tegenhouden door een shitty poater. En btw het ging niet over dat ik de poster lelijk vond, maar wel dat ik voorspellingen kon maken over zijn inhoud. Mijn vermoedens waren in dit geval correct.

En sorry ik besef net dat ik me van Kim Ki-duk film vergiste, ik heb Bin jip jelemaal niet gezien! Ik had het zelf heel de tijd over Spring Summer blablabla. Daar zie je hopelijk wel waarom ik dat als een filosofische film beschouw (hoewel dat type filosofie me niet ligt)
    Anyway, geen fan van KKD hier. Of toch niet de films die ik van hem gezien hen (toegegeven, dat zijn er maar twee...)
    Laatst gewijzigd door PBR Streetgang; 13 april 2018 om 15:09
    no votes  

Jorre101's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    8 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 7
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    8 Interstellar (2014) vs. Ex Machina (2014) 7
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom moet alles een boodschap hebben.
    Ik heb er geen boodschap aan, laat het me zo stellen. Ik wil me verrijken met films, niet dat ze me onderhouden.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Haha ik weet ook wel dat dat onzin is van die poster. Ik ben nu ook niet zo dom dat ik mij ga lten tegenhouden door een shitty poater. En btw het ging niet over dat ik de poster lelijk vond, maar wel dat ik voorspellingen kon maken over zijn inhoud. Mijn vermoedens waren in dit geval correct.

En sorry ik besef net dat ik me van Kim Ki-duk film vergiste, ik heb Bin jip jelemaal niet gezien! Ik had het zelf heel de tijd over Spring Summer blablabla. Daar zie je hopelijk wel waarom ik dat als een filosofische film beschouw (hoewel dat type filosofie me niet ligt)
    Anyway, geen fan van KKD hier. Of toch niet de films die ik van hem gezien hen (toegegeven, dat zijn er maar twee...)
    Ja, Spring, Summer, Autumn... is wel duidelijker filosofischer en vooral spiritueler van aard, maar het is verder ook heel rustgevend. Als er één film is die de verlichting kan nabootsen, is het voor mij die wel.

Wat me wel opvalt op dit forum... is dat er als één iemand geen fan is van een bepaalde regisseur, dat vaak het gehele forum dat niet is, en andersom. Er is vaak opvallend veel consensus omtrent een bepaalde film. En dat is ook één v/d redenen waarom ik hier niet op zoek moet gaan naar tips.

Of zoals nincompoop al aangeeft, ik zoek niet naar films die me zogezegd verrijken. Ik zoek naar films die me liggen, wat uitdagend zijn maar wel sense maken. Maar voor mij moet een film gewoon goed zitten of het zit niet goed, en daar kan ik verder weinig aan veranderen.

Mooie camerabeelden, sterke binding met de personen en zelfs neon / elektromuziek kunnen me vaak bekoren. Maar ik heb ook liever traagheid omdat dan dan makkelijker iets kan doorsijpelen en ik wil geen film die te veel wilt. Maar een film die zijn tijd neemt om iets hard te laten aankomen. En sfeer heb ik ook nodig.

Denk dat horror, drama en romantische drama's de drie genres zijn die het het best zullen doen. Thriller ook wel.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 13 april 2018 om 15:40
    no votes  

Pagina 6 van 24 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten