Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Discussie: Icheckmovies

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Iets wat ik niet snap aan de lijsten, deze worden. Nog geupdate maar hoe kan bv de lijst '1960s' nog geupdate worden ? Wie beslist welke films daarin komen en uitgaan ?
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Als ge onderaan op source klikt ziet ge dat dat een imdb query is van beste 60s movies.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spandi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ge onderaan op source klikt ziet ge dat dat een imdb query is van beste 60s movies.
    Aha! Merci.

Glory Glory Man United!

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Heb al een paar awards bij ondertussen, oa. Moviesense 101,Crime,Top250
    maar da's wsl omdat ik de laatste tijd nogal wat films van de imdb top250 heb afgecheckt
    nog niet zo lang geleden zat ik slechts op een 100 films

https://i.imgur.com/VEMbXoq.png
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Moviesense vind ik ook best mooie lijst, moet ik er ook maar een paar meer van geloof ik.

IMDB mwa, het is ieder zijn smaak natuurlijk maar die bollywood shit is op een enkele uitzondering na echt maar matig, en voor de rest toch hard t gevoel dat er veel films instaan die vooral niemand slecht vind maar daarom niet echt iets uitzonderlijk doen enzo.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    blijf maar op eentje staan

iTrader
    2 (100%)
    Sinds april zijn er 150 films bijgekomen, elke dag herinner ik me wel een film die ik ooit gezien heb. Momenteel 613 checks maar vermoed dat mijn werkelijk aantal tegen de 1000 ligt.

Glory Glory Man United!

iTrader
    0
    Herkenbaar heb dat ook nog regelmatig passeer je in de woonkamer en dan zie je je ouders naar een film kijken die je al gezien hebt ooit maar het bestaan (grotendeels) van vergeten was . Of je vrienden beginnen ineens over film x die je gezien hebt maar nog niet gechecked etc... .

iTrader
    0
    Ik heb dat probleem minder omdat ik vroeger bijna nooit film keek, dus vanaf ik films meer begon te kijken registreerde ik ze ook meteen, waardoor ik echt maar zelden films heb die ik al eens gezien heb maar niet gecheckt heb... De enige reden waarom het soms gebeurt is omdat er iets foutliep in mijn filmadministratie. En dan nog... ik heb vroeger bvb. een stukje van The African Queen gezien, maar bvb. niet genoeg om dat te kunnen checken of er een stem op te plaatsen, en het is ook te lang geleden.

Kleine update:
    Reddit top 250 (125/250) -> (131/250)
    Fok! top 250 (125/250) -> (139/250)
    MovieSense 101 (53/101) -> (63/101)
    IMDb Adventure (28/50) -> (27/50)
    IMDb Sci-Fi (29/50) -> (26/50) WTF?
    IMDb 2000's (29/50) -> (33/50)
    IMDb Drama (29/50) -> (33/50)
    IMDb 2010's (28/50) -> (31/50)
    Filmtotaal top 100 (58/100) -> (69/100)
    ICheckmovies Most Checked (149/250) -> (165/250)

NIEUW:
    A.V. Club - The best films of the '00s (26/50)
    1990's (27/50)

Bijna:
    Crime (24/50) -> deze ga ik wellicht deze week zelfs halen want ga Leon en Reservoir Dogs kijken
    Action (23/50)
    Family (22/50)
    Mystery (22/50)
    Fantasy (21/50)
    BBC's 100 greatest films of the 21st century (46/102)
    Thriller (20/50)
    IMDb top 250 (120/250)

Ik heb de beste rankings voor:
    Belgian Film Awards (9/35 en 298ste)
    Yie News Best Finnish Movies of all Time (2/92 en 1290ste)
    Film Critics Association's Best Romanian Films (1/59 en 1818e)
    Ariel Award (3/64 en 2500e) -> lijst uit Mexico (en moet zelfs nog Amores Perros uit die lijst zien en La jaula de oro heb ik op DVD)
    2010's (31/50 en 3504e)

Nu Into The Wild, Reservoir Dogs, Leon en Das leben der anderen als films die ik zsm graag wil zien, en dan regent het wel weer checks etc

iTrader
    0
    Heb je de moeite gedaan om alle shorts van de official shorts list te zien (vijftig stuks), komen ze ineens met vijftig nieuwe, waardoor ik terugval op 16 checks .

Eén van de eerste keren dat ik het zo extreem meemaak, niet dat het iets boeit uiteraard maar het viel me wel op net.

Edit: En of het per se een verbetering is, vind ik toch twijfelachtig, veel dezelfde namen in de lijst.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Is wel ambetant zo telkens om de paar dagen zo een message krijgen met telkens:
    - gained awards
    - updated awards
    - lost awards

die official lists wijzigen teveel imo
    anyway, nog 19 en ik heb alle films gezien van de iCheckMovies most checked
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Is wel ambetant zo telkens om de paar dagen zo een message krijgen met telkens:
    - gained awards
    - updated awards
    - lost awards

die official lists wijzigen teveel imo
    anyway, nog 19 en ik heb alle films gezien van de iCheckMovies most checked
    Is vooral IMDb dat het nu fuckt. Er is op het ICM forum sprake van de IMDb lijsten (op top 250) weg te halen, omdat er blijkbaar voortdurend wijzigingen gebeuren in hoe IMDB zijn ratings en rankings berekent (maar best technische stuff).

Lijkt er ook op dat het zou kunnen dat er dan volgende week opnieuw een update komt die alles weer rechtzet, maar het is al enkele weken of zelfs een dikke maand bezig dat het voortdurend gezever is met die IMDb lijsten.

Van de ICM forum userbase is er nu echt druk aan het komen om de IMDb lijsten te dumpen (op de top 250 dan na), wat andere top 250's te adopten (Douban, Letterboxd en misschien MM top 1000), maar vooral over te stappen naar BFI Screen guide / genre lijsten en Taschen decenniumlijsten omdat het minder puur populariteitslijsten zijn en je dan ook niet het fenomeen hebt dat een bepaalde film op 10 lijsten komt omdat ze toevallig een hoge rating hebben op IMDb.

Een veelgezegde kritiek is bijvoorbeeld dat het geen echte toplijsten zijn maar dat die lijsten gewoon puur een filter zijn, steeds maar opnieuw gebruikt.

Bijvoorbeeld dit vat het wat samen.

There's also the fact that the IMDB lists are bugged in more than one way currently: there's the weirdness of the Shorts and 1920s list fully reversing, but it's also happening in a bunch of other IMDB lists where films with (I assume) a very close rating are simply ranked chronologically, with the order of that ranking changing with every update. That makes the lists extremely volatile in a way that's basically random, which can't be good.

If that can be fixed, that's fine and all, but is it even worth fixing ? The IMDB lists are not lists at all, rather they're a glorified search filter. I get the use of them as short lists for beginners (in fact I've worked on them some precisely because awards are more attainable on such lists), but it sounds like there would be other options for that, such as the Taschen lists.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 28 november 2018 om 11:02

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Ja, ik krijg ook elke paar dagen wel een mailtje met nen award update, ach ja

Gingen die ook niet een heleboel meer lijsten accepteren? Laatste newspost daarover is al van in de grote vakantie...

iTrader
    0

Gingen die ook niet een heleboel meer lijsten accepteren? Laatste newspost daarover is al van in de grote vakantie...
    Gaat heel traag. Men is nog altijd bezig met de resultaten daarvan te analyseren. Ach ja we zullen later wel iets horen! Ook daar is al kritiek op gekomen trouwens.

Ricky Roma's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)

Ze gingen de site ook een nieuw design geven, dat is ondertussen al bijna zes jaar geleden announced

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten