Pagina 95 van 95 Eerste ... 45859192939495
    Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gone Girl: 7,5/10
    De dood vroeg aan het leven: waarom is iedereen bang voor mij? Waarop het leven zei: omdat ik vol leugens zit en jij de waarheid bent.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Engel - 7/10 (Koen Mortier, 2018)

Rafiki - 6/10 (Wanuri Kahiu, 2018)

Zama - 4/10 (Lucretia Martel, 2018)

Metropolitan - 9/10 (Whit Stillman, 1990)

Tampopo - 8,5/10 (Juzo Itami, 1985)

Ulysses' Gaze - 8,5/10 (Theo Angelopoulos, 1995)

Green Zone - 8/10 (Paul Greengrass, 2010)

Go Go Tales - 7,5/10 (Abel Ferrara, 2007)

Crazy Love - 7,5/10 (Dominique Deruddere, 1987)

Eternity and a Day - 7/10 (Theo Angelopoulos, 1998)

Mountain - 6,5/10 (Jennifer Peedom, 2017)

Once Upon a Honeymoon - 6,5/10 (Leo McCarey, 1942)

Phantom Lady - 6/10 (Robert Siodmak, 1944)

Dope - 6/10 (Rick Famuyiwa, 2015)

Notre jour viendra - 5,5/10 (Romain Gavras, 2010)

Knock Knock - 3,5/10 (Eli Roth, 2015)

Ik heb in de voorbije jaren vrij veel negatieve commentaren gehoord over Green Zone. Wat waren jullie problemen hiermee? Zelf heb ik de film lang niet willen zien omdat hij gemarket werd als een Jason Bourne-kloon.
    Maar ik vond het uiteindelijk een enorm intense en spannende oorlogsfilm met een interessante invalshoek. De film presenteert de conspiracy angle op een vrij eenzijdige en simplistische manier, maar ik deel wel Greengrass' scepsis over het hele WMD-verhaal om oorlog te gaan voeren in Irak. Staat voor mij vrij hoog in m'n lijstje van moderne oorlogsfilms.

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Star Wars: Solo

Meh. Slechtste in de serie imo.
    Niets spannend, voorspelbaar, dun plot,... De droid L3 was nog het beste aan heel de film.
    Heb 'm daarnet gezien, en aangezien er (zoals vaak tegenwoordig) weer overwegend haatreviews over te vinden zijn, lagen mij verwachtingen redelijk laag. Het feit dat ik me zelfs niet gemotiveerd voelde 'm in de cinema te gaan bekijken, als Star Wars fan dan nog, bewijst dat ik er ook niet echt op zat te wachten.

Maar kijk, zoals altijd, was de backlash imo weer sterk overdreven. De film was in orde en heeft me net als Rogue One positief verrast. Ik vind het leuk om het Star Wars universum weer eens op een andere manier te kunnen zien. En toch voelt het heel getrouw aan. Ik heb ook totaal niet te klagen over de acteurs. Nee, 't is geen Harrison Ford, maar heb me geen moment gestoord aan Alden. Glover was perfect als Lando. Emilia Clarke uit de Game of Thrones setting zien is altijd wat weird, maar ben het uiteindelijk snel gewoon geworden

Hij had wel wat korter gekunnen wsl. Sommige momenten had ik het ff moeilijk de aandacht erbij te houden. Nochtans waren er heel veel actiesequenties, die op zich sterk in elkaar zaten. Mssn was het de nogal donkere visuele stijl die wat vermoeiend werd. Het plot is idd niet al te verrassend of origineel, maar het werkte wel. Deftig avontuurlijk entertainment. Ik begrijp niet goed wat hier verder van verwacht werd? De vele links en knipogen naar de andere film vond ik er goed in verwerkt. Fair and square.

Qua special effects valt er echt weer niet te klagen. Alles ziet er fantastisch uit, zoals in alle recente SW films uiteindelijk. Ik kreeg nooit het gevoel teveel CGI op me afgevuurd te krijgen, wat toch vaak wel het geval is.

De muziek heeft me minder overtuigd dan die uit Rogue One. Dat vond ik een verrassend sterke soundtrack. Van Solo blijft er weinig in 't oor plakken.

Ik heb het gevoel dat sinds Disney de franchise in handen heeft, veel fans overkritisch zijn. The Last Jedi heeft helemaal de boel doen ontploffen omdat die zo 'anders' was. Solo is daar eveneens een slachtoffer van lijkt me. Kritiek moet er zijn, maar wat sommige mensen uitkramen over deze films is echt niet meer serieus te nemen. Jammer genoeg zijn die stemmen weer het luidst.

Dus, deze Solo verdient z'n plek in de reeks vind ik. Zoals elke SW film zijn er wat minpunten, maar het haalt 'm echt niet onderuit. Slechtste in de serie? Ik zou Attack of the Clones nog eens bekijken dan

My 2 cents...
    Laatst gewijzigd door vloet; Gisteren om 00:13

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    dan zal dit wel de 2e equalizer zijn....

en vanwaar die lage score??
    de eerste was machtig goed, en wat ik meen te zien in de trailer, lijkt de 2e net weer van dat te zijn
    Inderdaad de 2e, sorry. Ik vond de eerste ook echt goed maar vond voorspelbaar en te lang. De eerste was verfrissend, terwijl deze eigenlijk een b-film was precies. Jammer want ik keek er wel naar uit.

iTrader
    1 (100%)
    Weekendje cinema weer

Kin - 6/10
    Blackkklansman - 8,5/10
    Under The Silver Lake - 4/10
    Papillon (2018) - 7/10

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vloet Bekijk bericht
    Heb 'm daarnet gezien, en aangezien er (zoals vaak tegenwoordig) weer overwegend haatreviews over te vinden zijn, lagen mij verwachtingen redelijk laag. Het feit dat ik me zelfs niet gemotiveerd voelde 'm in de cinema te gaan bekijken, als Star Wars fan dan nog, bewijst dat ik er ook niet echt op zat te wachten.

Maar kijk, zoals altijd, was de backlash imo weer sterk overdreven. De film was in orde en heeft me net als Rogue One positief verrast. Ik vind het leuk om het Star Wars universum weer eens op een andere manier te kunnen zien. En toch voelt het heel getrouw aan. Ik heb ook totaal niet te klagen over de acteurs. Nee, 't is geen Harrison Ford, maar heb me geen moment gestoord aan Alden. Glover was perfect als Lando. Emilia Clarke uit de Game of Thrones setting zien is altijd wat weird, maar ben het uiteindelijk snel gewoon geworden

Hij had wel wat korter gekunnen wsl. Sommige momenten had ik het ff moeilijk de aandacht erbij te houden. Nochtans waren er heel veel actiesequenties, die op zich sterk in elkaar zaten. Mssn was het de nogal donkere visuele stijl die wat vermoeiend werd. Het plot is idd niet al te verrassend of origineel, maar het werkte wel. Deftig avontuurlijk entertainment. Ik begrijp niet goed wat hier verder van verwacht werd? De vele links en knipogen naar de andere film vond ik er goed in verwerkt. Fair and square.

Qua special effects valt er echt weer niet te klagen. Alles ziet er fantastisch uit, zoals in alle recente SW films uiteindelijk. Ik kreeg nooit het gevoel teveel CGI op me afgevuurd te krijgen, wat toch vaak wel het geval is.

De muziek heeft me minder overtuigd dan die uit Rogue One. Dat vond ik een verrassend sterke soundtrack. Van Solo blijft er weinig in 't oor plakken.

Ik heb het gevoel dat sinds Disney de franchise in handen heeft, veel fans overkritisch zijn. The Last Jedi heeft helemaal de boel doen ontploffen omdat die zo 'anders' was. Solo is daar eveneens een slachtoffer van lijkt me. Kritiek moet er zijn, maar wat sommige mensen uitkramen over deze films is echt niet meer serieus te nemen. Jammer genoeg zijn die stemmen weer het luidst.

Dus, deze Solo verdient z'n plek in de reeks vind ik. Zoals elke SW film zijn er wat minpunten, maar het haalt 'm echt niet onderuit. Slechtste in de serie? Ik zou Attack of the Clones nog eens bekijken dan

My 2 cents...
    Eerst en vooral wil ik erbij zeggen dat deze film echt niet gemaakt hoefde te worden. Origin stories ftl en ook op dat niveau kon het verhaal van jonge Han mij niet interesseren, laat staan de bijzonder verwarrende leeftijden en looks van de acteurs die hem speelden. Maar de film is er nu eenmaal, en ik heb er wel van genoten. Zelf vond ik het vooral leuk dat Solo de eerste en misschien enige SW-langspeler is die niet niet dat onnozele spirituele kantje heeft mbt the force en waarin er geen daddy-issues of sibling rivalries te bespeuren zijn. Een leuke heist movie in space 's all it is. Muziek is niet speciaal, maar let's be honest, met uizondering van Duel of the Fates misschien, wanneer was Star Wars-muziek nog echt memorabel of speciaal sinds de originele? Ook cinematografisch was deze echt geen hoogvlieger. Hier en daar zaten er enkele mooie shots tussen, maar weinig om naar huis over te schrijven. En ja, Emilia Clarke is verschrikkelijk maar dat is geen nieuws. Voor de rest allemaal wel toffe acteurs die het imo echt goed deden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DamianV Bekijk bericht
    Weekendje cinema weer

Under The Silver Lake - 4/10
    Hehe. Vond hem zelf geweldig, ben hem 2x gaan kijken en zou het niet erg vinden om die snel weer te zien. Ik kan begrijpen dat die enorm frustrerend en saai kan zijn, zeker als je concrete oplossingen verwacht van de vragen die de film stelt of als je hoopt dat alle subplots uitgewerkt en verklaard. Mij stoorde het niet en vond hem enorm grappig ook, mooi gefilmd en een uniek script.

iTrader
    1 (100%)
    Maar kijk, zoals altijd, was de backlash imo weer sterk overdreven. De film was in orde en heeft me net als Rogue One positief verrast. Ik vind het leuk om het Star Wars universum weer eens op een andere manier te kunnen zien. En toch voelt het heel getrouw aan. Ik heb ook totaal niet te klagen over de acteurs. Nee, 't is geen Harrison Ford, maar heb me geen moment gestoord aan Alden. Glover was perfect als Lando.
    Ik snap de backlash ook niet. Ik vind Solo zelfs de beste van alles dat na de originele trilogie is gekomen. Solo ... is tenminste fun all the way through, iets wat al die andere films pijnlijk ontbreken.
    En het past ook perfect rond het karakter, een - zonder reden - zelfvoldane idioot, die ass-backwards vooruit strompeld in avonturen, en er per ongeluk en cool uit geraakt.

Emilia Clarke uit de Game of Thrones setting zien is altijd wat weird, maar ben het uiteindelijk snel gewoon geworden
    Dat mens kan gewoon niet acteren imo. Die komt ALTIJD weird over.
    En ik heb GoT nooit gezien, dus daar ligt t niet aan bij mij.

Ook nog gezien, snelle reviews:
    - Blackkklansman: Mja, tis Spike Lee eh. Zoals altijd moet dat predikent kantje naar boven komen, en culmineren in een scene van "KIJK DIT BEDOELDE IK, KIIIIIIIIIIJJJJJJJJK DAN HEBT GE HET WEL BEGREPEN? WACHT KZAL HET NOG ES TOELICHTEN".
    Jammer alweer want voor de rest was alles en iedereen wel on point, goede flow in de film ook.

- Holy shit waarom heb ik deze niet eerder gezien. Machtige film, was ook veel meer een "horror" film dan ik gedacht had. Extra brownie points dat dit type film gemaakt kan worden met zo een grote naam (Scarlett Johanssen).
    Beste omschrijving imo (uit een review): "(a) this picture is like*Species*crossed with Upstream Color, so it's*emotionally-mature and lacks both the sensibilities of an action film and the exposition; (b) it's like*The Man Who Fell to Earth, as a horror movie; (c) it's like a highly-sexualized*Blade Runner, but as a character study of Rutger Hauer's role, and directed by David Lynch."

- You were never really here: Goed, heel goed zelfs, maar voelt uiteindelijk als een mooie (brutale) lege doos aan.

- Tag: VEEL slechter dan ik verwacht had. Zaten grappige zaken in, en is kundig gemaakt ... maar WAAROM is die film eigenlijk gemaakt. Kan ook niet beslissen welke toon (domme komedie, big budget actie, emotioneel drama) ze willen, noch welk punt ze willen maken (sterven, vriendschap, samen blijven, lachen). If the movie doesn't care, why should we give 2 shits?

- The spy who dumped me: VEEL beter dan verwacht. Ik had eigenlijk een flauwe komedie verwacht, maar deze gaat echt wel balls to the wall en brutaal vooruit. Doet me denken aan de goeie Will Ferrell vehikels, maar met big budget actie. I like ! Plotgewijs kakt het wel in tegen het einde.

- Bone Tomahawk (rewatch): blijft echt ongelooflijk goede film. De offset tussen de schoonheid van de beelden vs de brutaliteit en de muziek is wel slikken. Ik kijk heel hard uit naar dragged across concrete !!

- Atlantis (Disney): HEEL mooi getekend, en geweldige actiescenes, maar tempo en story zit echt niet goed.

- The Meg: Best wel ok, domme actie, had goed kunnen zijn als het R was (zoals Statham & Turteltaub wouden).

- Lukas: Meh ... allé, inderdaad 1 van de betere Van Damme films ... maar dat zegt niet veel.
    Kerel kan wel degelijk acteren, maar tzou enorm tof zijn hem eens te pairen met een kundig regisseur voor een film in dit genre ... ik denk aan een Refn, Ramsay, Zahler, Gibson ofzo.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Hehe. Vond hem zelf geweldig, ben hem 2x gaan kijken en zou het niet erg vinden om die snel weer te zien. Ik kan begrijpen dat die enorm frustrerend en saai kan zijn, zeker als je concrete oplossingen verwacht van de vragen die de film stelt of als je hoopt dat alle subplots uitgewerkt en verklaard. Mij stoorde het niet en vond hem enorm grappig ook, mooi gefilmd en een uniek script.
    Is denk ik inderdaad zo'n film die je ofwel echt goed ofwel echt slecht vindt. Mij kon hij jammer genoeg niet bekoren. Deed me wat denken aan Inherent Vice, die ik dan wel goed vond.

Edenian's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Vond Under The Silver Lake fantastisch. Was een nice ritje!
    No Guts, No Glory
    PSN: Edenian

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    255 (100%)
    Mile 22

Vette actiefilm heel veel actie
    make america great again

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Alien (1979) - 8/10

Rewatch van deze klassieker. Zou een 9 krijgen maar omdat ik vergeten was hoe irritant dat wicht was (dus de niet-Ripley vrouw) die heel de film haar tekst zit te janken, een puntje minder.
    Cast your votes, watch them shed their skin.

Pagina 95 van 95 Eerste ... 45859192939495

Regels voor berichten