Pagina 5 van 203 Eerste 1234567891555105 ... Laatste
    Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Strangers On A Train (rewatch): classic Hitchcock met enkele memorabele scènes. 9/10
    It is happening again

GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Strangers On A Train (rewatch): classic Hitchcock met enkele memorabele scènes. 9/10
    Vond deze ook echt super!

iTrader
    0
    Blade runner 2049.. 6/10

Iemand zei ooit tegen mij dat het verhaal in de eerste Blade runner vrij "magertjes" is. Mijn antwoord was "its only as thin as you are shallow".

Yup, de eerste Bade runner had heel leuke momenten, zoals een paar monologues, like tears in the rain. Maar Blade Runner 2049 is jammer genoeg anders.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Night Of The Hunter: 8.5
    Dead Man: 7.5
    Listen up Philip: 7.5
    Le Trou: 8.5
    Bring Me The Head of Alfredo Garcia: 7.5
    Prisoners: 6.5
    Tabu: 6.5
    Aquarius: 8
    The Darjeeling Limited: 7
    A Serious Man: 8
    District 9: 5
    Silence: 7
    High And Low 7.5
    Jackie Brown 8
    Paprika 7
    Synechdoche New York: 9
    Laatst gewijzigd door utred?; 10 januari 2018 om 21:24

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Groundhog Day (rewatch): blijft een charmante, mooie en grappige film met top Bill Murray. 8/10
    It is happening again

iTrader
    0
    In Bruges 9/10.

Toch wel vrij indrukwekkend. Ik was een beetje sceptisch over de film voor ik aan deze begon, maar dat bleek uiteindelijk niet echt rechtvaardig te zijn. In Bruges gebruikt de facetten die Brugge aanbiedt om er een mooi en sfeervol geheel te maken, met een interessant misdaadverhaal die de tijd neemt die het nodig heeft, en combineer dat met de zwarte humor die met momenten in de film aanwezig is, en waarbij weinig tot geen kracht van het verhaal ingeboet wordt, en dan is het resultaat een zeer geslaagde film. Goed over nagedacht en echt mooi gefilmd! Zeer goede acteerprestaties, met geweldige acteurs. En normaal heb ik het niet voor Britse humor of Britse films, maar hier geven ze me wel ongelijk.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 10 januari 2018 om 22:08
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    258 (100%)
    JIGSAW

bweh, 10 jaar geleden was deze horror franchise enorm populair, maar ging het toch stijl bergaf met de sequels.

deze is helaas geen uitzondering. Waarom deze feitelijk nog maken? een zoveelste afkooksel, en een mislukte poging de reeks nieuw leven in te blazen.

what happens in the past, stays in the past....

Vanavond IT remake es opleggen, hopelijk krijg ik niet hetzelfde gevoel als bij jigsaw. :/
    make america great again

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Prisoners: 6.5
    Tabu: 6.5
    Zou je misschien wat extra uitleg willen geven over deze?
    Prisoners zou ik zelf nog een lagere score geven, ik vond dat echt pompeuze, hoogdravende stront. Mise-en-scene, pacing en cinematografie waren top natuurlijk. Daar zijn Villeneuve en Deakins echt goed in. Maar ik vond het verhaal echt slecht, de implicaties over moraliteit nog slechter, de personages doorzichtig en oninteressant en het acteerwerk zo ongemakkelijk expressief dat het op den duur grappig werd. Bigass nope voor mij.
    Opmerkelijk lage score voor Tabu imo. Het is nu alweer een jaar of vier geleden sinds ik die voor het laatst zag, maar was echt enorme fan. Ik was hem gaan zien op FFG destijds zonder er iets van af te weten en met (slecht) gespotte Nederlandse titels... Toch raakte die mij en ben ik hem weer gaan zien in Cinema Zuid tijdens een re-run en dan op bluray gekocht en nog eens bekeken. Ik kon er niet genoeg van krijgen. Dat melancholische piano deuntje, dat een prachtig staaltje stille film met minimale sound design (samen met Three Times de beste ode aan stille film in moderne cinema imo), de prachtige Afrikaanse landschappen, dat mooie liefdesverhaal etceteraaaa etceteraaaa

Je vroeg me ooit om een woordje uitleg over Un beau soleil intérieur... Here goes.
    Ik ben ontzettend fan van Claire Denis en had erg hoge verwachtingen van deze. De film gaat over een vrouw in haar veertig en op zoek is naar liefde, naar iemand om zichzelf mee te delen. De mannen in haar leven zijn echter niet alles, enkele affaires en one night stands... You get it. Ik heb helemaal geen problemen met films over mensen die zich willen verlossen van een spiritueel gewicht of een nare persoonlijke situatie. Wat mij vooral opviel was hoe snel de film in elkaar is gestoken. De (imo) aantrekkelijke aspecten van Claire Denis's cinema waren afwezig: dat sensuele camerawerk en dat hypnotische gevoel van een ritmische montage met een sfeervolle score etc. De mise-en-scene hier was imo nogal lui, en de dialogen die bijna volledig geïmproviseerd leken, stoorden me enorm. Ik weet niet of er echt een script was voor deze film was, maar indien ja waren de dialogen verschrikkelijk geschreven, en indien nee, doe dat dan aub niet meer als je veel dialoog wil in je film. De film is zeker het kijken waard (al is het maar voor de eindscene, die ik werkelijk fantastisch vond) en lang niet iedereen deelt mijn mening en lage score voor deze film. Ik raad je zeker aan om het stuk van Nick Pinkerton erover te lezen.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Akkoord met wat je zegt over prisoners. Elke keer ik erover nadenk daalt hij in mijn achting. Het is vooral Deakins die de film overeind houdt.

Tabu had me niet volledig mee. Films die bijna uitsluitend een liefdesverhaal zijn hebben het dikwijls moeilijk bij mij
    Stilistisch inderdaad zeer mooi maar dat is niet ideaal genoeg voor mij. Grote kans dat als ik hem herbekijk in een andere mindset en setting (ie. Niet op mijn laptop op mijn oncomfortabel zittend bed met een veel te luide ventilator op de achtergrond) dat ik hem helemaal anders beleef. Ik mis mijn grote tv.

Toont ook nog maar eens hoe lastig het is om een film punten te geven want tabu is zeker beter dan prisoners, en dan andere films die ik hoger scoor.

Bedankt voor de uitleg!

iTrader
    0
    Ik vind Prisoners niet slecht, maar ik vind Villeneuve een beetje overschat. Goede regisseur, maar de hype die rond zijn films hangt, is imo onterecht.

Fredddy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Jigsaw: 4/10
    M.F.A.: 3/10
    The Florida project: 8/10
    A bigger splash: 7/10
    Call Me by Your name: 8/10
    Three billboards outside ebbing, Missouri: 9/10
    Shot caller: 6/10
    Justice League: 5/10
    Blade runner 2049: 10/10
    Bright: 6/10

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Prisoners vond ik echt overschatte dertien-in-een-dozijn bucht tbh.

Blade Runner 2049 daarentegen, loste de torenhoge verwachtingen die ik door dit forum gekregen had echter helemaal in. Wat een sfeer, wat een film, fantastisch. Misschien wel net iets te lang, maar goed.

HelpYouFall's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Holy poop guys, The Creeping Unknown, wat een fantastische film.
    Damn, I enjoyed this dirty sucker so much :3
    You are a can.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Hell, yeah. Quatermass for life!!

Val Guests The Day the Earth Caught Fire is ook top.

iTrader
    0
    12 years a slave 7/10
    Pro: cinematografie en acteerprestaties. Contra: pakte me niet enorm, traag begin of minder eerste deel

Pagina 5 van 203 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten