S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    FORTRESS

zowaar de beste film van christopher lambert? al zegt dit ook niet veel natuurlijk...

sci fi gevangenisje van karton, flinterdun verhaal maar al bij al vermakelijk...
    make america great again

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het script en het acteerwerk balanceert te vaak op het randje van 'belachelijk'. Het is de meest significante periode in het bestaan (en ontstaan) van black metal, maar het voelt "te Hollywood" aan, en alsof het met weinig respect behandeld was. Ik snap nu bv waarom Varg zo boos is om hoe hij in deze film gespeeld wordt. Ik ken de details van de echte gebeurtenissen niet zo goed als mijn vrouw, maar zij vond het echt niet om aan te zien en had constant iets van "ja maar, dat was niet zo...". En dat is natuurlijk iets typisch aan verfilmingen (zowel van waargebeurde feiten als van boeken), maar dikwijls kan ik bepaalde keuzes wel begrijpen. Bijvoorbeeld hoe in Chernobyl een team van meer dan 20 wetenschappers vervangen werd door 1 wetenschapper die dat hele team moet voorstellen, dat is om praktische redenen gedaan.
    Lords of Chaos zit vol met verbogen waarheden zonder dat ik kan bedenken waarom ze dat in godsnaam gedaan hebben. Ik vind het redelijk bizar, aangezien de film gemaakt is door iemand die zelf uit die scene komt (de drummer van Bathory). Ik verwachtte niet zozeer een eerbetoon aan die gebeurtenissen, maar toch op zijn minst een realistische weergave ervan. Ik denk dat ik dit geweldig had gevonden als 14-jarige, maar nu is mij niet duidelijk wie het doelpubliek eigenlijk is. Ik ken geen enkele black metalfan die deze film kon appreciëren, het lijkt mij eerder "verstand op nul en af en toe gechoqueerd worden" materiaal voor mensen die juist niks met (black) metal te zien hebben.
    Ik heb de film niet gezien maar de marketing en release ervan wel gevolgd, en ik had altijd de indruk dat de film veel meer richting cult/trash ging dan getrouwe biopic. Dat zou misschien het een en ander kunnen verklaren over de keuzes die deze film maakt?

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb de film niet gezien maar de marketing en release ervan wel gevolgd, en ik had altijd de indruk dat de film veel meer richting cult/trash ging dan getrouwe biopic. Dat zou misschien het een en ander kunnen verklaren over de keuzes die deze film maakt?
    Goh ik weet het niet. Deel van de marketing was dat godbetert Metallica een videoclip uitbracht (ManUNkind) met daarin de Lords of Chaos versie van Mayhem die een Metallica nummer speelt. Welk publiek probeer je daar mee aan te spreken? Metallica fans liggen niet wakker van Mayhem, black metal fans liggen niet wakker van Metallica, en filmliefhebbers kunnen hier denk ik ook niks mee. Je hebt gelijk dat getrouwe biopic inderdaad niet de gekozen richting was, maar wat ze er nu van gemaakt hebben is volgens mij zodanig niche dat er amper nog sprake kan zijn van "een doelpubliek".

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Van Mayhem an sich misschien niet maar die band is zo berucht (van alle metal genres heeft black mij het minst kunne boeien en metallica is mijn favoriet) dat iedereen op zen minst wel 1 voos deel van dat verhaal heeft gehoord. Heb je niks met metal in de ruime zin zal het verhaal je niks zeggen maar iedereen die een jaar of meer metal regelmatig hoorde zal wel een beeld hebben van de band, en zeker varg vikernes na zen youtubeescapades. Voor de metallica fan van het type 'beter als nothing else matters wordt het niet'zal dat niks zeggen. Maar is alles van kill em all tot black 11
    Laatst gewijzigd door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield; Vandaag om 08:22

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Moet enkel nog Little Women zien ondertussen van de oscar genomineerden beste film van dit jaar.

Maar ik ben vrij zeker dat ik sinds gisteren een favoriet heb, hoe goed is 1917 . Dat camerawerk, die shots, die ene overduidelijke fan-tas-tisch gekozen cut. De intensiteit druipt er vanaf (op één stuk na wat ik wel veruit het minste vond van de gehele film ook, in spoiler zo meteen), het nachtelijke stuk is echt van het mooiste en tegelijk meest intense dat ik in tijden op een groot scherm gezien heb, ben er echt niet goed van geweest. Tel daar dan bij dat ik onze hoofdpersonen hun rol met verve vindt spelen, de muziek zeker gepast is en goed gekozen en ik het (weer op dat ene moment na) perfect uitgebalanceerd vindt tussen complete waanzin en oprechte ontroering. Hier en daar net iets te veel toeval misschien maar als je voor de rest zo'n meesterwerk aflevert is het je met uitermate veel plezier vergeven Sam. Hoewel de bond films zeker ok waren zou ik graag hebben dat die nooit nog een bond film maakt, hij kan (nog) veel beter, blijkt na American Beauty nu voor de tweede maal .

Pfoe ja ervaring gewoon dat vat het nog het beste samen, volgens mij de meest intense film die ik gezien heb op het grote scherm sinds Mad Max: Fury Road. En zelfs daar komt die gevaarlijk dicht bij in de buurt vind ik hoewel Mad Max nog net iets minder stilviel en meer full retard durfde gaan bij momenten.

Spoiler:
    . Nu bon ik zeg het de rest vond ik zo goed dat ik wat in spoiler staat graag vergeef en vergeet. Maar is uitkijken naar de bluray of uhd voor thuis .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Pagina 245 van 245 Eerste ... 145195235241242243244245

Tags for this Thread

Regels voor berichten