utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VVD Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Blindspotting - 8/10
    \o/

Al gemengde dingen gehoord over A Hidden Life. Ook veel mensen horen zeggen dat het eindelijk terug Malick op niveau is.

Weinig love voor Marriage Story, PBR?

Little Women (2019)
    Greta Gerwig bevestigt met verve. Hoewel het verhaal zelf me eigenlijk niet enorm boeit, maakt ze er een fantastische film van. Elke scene is een voorbeeld van sfeer, opbouw, blocking,... En de structuur met constant heen en weer springen qua tijd maakt het steeds interessant zonder een moment verwarrend of onoverzichtelijk te worden. Saoirse Ronan en Florence Pugh zijn wereldsterren, en Gerwig haalt zo sterk het beste uit haar acteurs dat zelfs Emma Watson goed is en Chalamet ook eens toont dat hij meer kan dan lethargisch neuten (zeer benieuwd wat Wes Anderson met hem gaat doen. Lijkt me een goede fit).

Bauhaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Enige minpuntje voor mij was de muziek. Absoluut niet slecht, maar niet elke cue volgde de toon van het drama, en soms leken die te hard op melodietjes uit Tom & Jerry for some reason...
    Serieus ? Ik vond die ost de film juist een meerwaarde geven, allez dat majesteuze main theme toch.
    Als ik je eens een wat minder gekende maar goede Wyler mag aanbevelen: The Collector (1965)
    Laatst gewijzigd door Bauhaus; 18 februari 2020 om 16:22
    When Tallulah Bankhead was on a TWA flight, the stewardess said "Would you like some of our TWA coffee Miss Bankhead?" Tallulah looked her up and down lasciviously and said "No darling, but I'd love some of your TWA tea".

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Weinig love voor Marriage Story, PBR?
    Comparatively speaking, yeah.

Ik vond de film zeer goed geacteerd en het verhaal is best wel een emotionele rollercoaster. Maar dan enkel voor Adam Driver. We kregen veel te weinig te weten van de vrouwelijke partij in deze echtscheiding. De mogelijke redenen die zij zou hebben gehad om zich niet aan de afspraken te houden en zich onmenselijk te gedragen doorheen de hele procedure, waren louter backstory of gebeurden offscreen.
    Misschien lagen mijn verwachtingen mis, maar ik had echt het gevoel dat deze film volledig de kant van de man koos, want zowat alles dat gebeurde, gebeurde in zijn nadeel. Dit onevenwichtige drama zorgde voor een tearjerker eerder dan een intelligente schets van een huwelijk op de klippen, zoals die ironische titel mij deed vermoeden.

Dit doet mij eraan denken dat ik dus nog altijd Bergmans Scenes From a Marriage moet kijken.
    Laatst gewijzigd door PBR Streetgang; 18 februari 2020 om 16:55

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nincompoop Bekijk bericht
    Jawel, ga ik allemaal mee akkoord!
    Nog enkele voor in dat rijtje:

Ace in the hole
    12 Angry Men
    Strangers on a train
    Rebel without a cause
    Cat on a hot tin roof

En waarom per se Amerikaans? Fransen waren meesters in "old school cool" rond die periode:

Le Samouraï
    Du rififi chez les hommes
    Le salaire de la peur
    Les Diaboliques
    Ascenseur pour l'échafaud
    Hopelijk niet per se, ik volgde gewoon de trend van de films die al werden genoemd. Klassiek Hollywood, zwartwit en film noir-ish.

Ik zou er dan nog zeker aan toevoegen: Pandora and the Flying Dutchman, A Matter of Life and Death,
    Bigger Than Life, The Portrait of Dorian Gray, Written on the Wind, The Third Man...

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Comparatively speaking, yeah.

Ik vond de film zeer goed geacteerd en het verhaal is best wel een emotionele rollercoaster. Maar dan enkel voor Adam Driver. We kregen veel te weinig te weten van de vrouwelijke partij in deze echtscheiding. De mogelijke redenen die zij zou hebben gehad om zich niet aan de afspraken te houden en zich onmenselijk te gedragen doorheen de hele procedure, waren louter backstory of gebeurden offscreen.
    Misschien lagen mijn verwachtingen mis, maar ik had echt het gevoel dat deze film volledig de kant van de man koos, want zowat alles dat gebeurde, gebeurde in zijn nadeel. Dit onevenwichtige drama zorgde voor een tearjerker eerder dan een intelligente schets van een huwelijk op de klippen, zoals die ironische titel mij deed vermoeden.
    Tijdens de gebeurtenissen van de film komt Driver er inderdaad beter uit, maar dat wordt gecounterd doordat Johansson gedurende het huwelijk zelf de opofferingen maakte. Ik moet zeggen dat ik meteen na de film hetzelfde gevoel had, maar na wat te laten bezinken vond ik dat dit er wel duidelijk doorkwam. Wat ook blijkt uit het feit dat er even goed veel mensen waren die vonden dat de film aan johansson haar kant stond. Zij wordt ook enorm gemanipuleerd door Dern in haar acties. Dat komt er misschien niet genoeg uit. Al kan je dan weer zeggen dat het de bedoeling is dat we zelf ook in haar toneeltje trappen.

Na recent Greenberg en dit weekend ook Mistress America (misschien wel zijn beste? Al kan het even goed Frances Ha zijn) begint Baumbach 1 van mijn favoriete regisseurs te worden.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    dat wordt gecounterd doordat Johansson gedurende het huwelijk zelf de opofferingen maakte.
    Ja, dat was wel duidelijk, en exact wat ik bedoelde toen ik zei dat Johanssons redenen om zich zo te gedragen berusten op zaken die we nooit te zien krijgen en dus ook niet echt voelen op dezelfde manier dat we Drivers pijn voelen wanneer al die miserie naar hem toe komt. Vandaar dat ik sprak over een onevenwichtig drama, dat kwam misschien anders over.

Ik moet nog veel van Baumbach zien. Frances Ha en Mistress America waren allebei uitstekend, maar de Woody Allen en Whit Stillman invloeden liggen er nog steeds wat dik op, vind ik. Hetzelfde geldt voor Marriage Story, eigenlijk. Binnenkort kijk ik naar While We're Young en The Meyerowitz Stories!

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    1917 : dijk van een film. Die lange shots zuigen je effectief op in de film. Geluid en cinematografie zijn echt top notch. 8/10.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Midsommar

Heftig.

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Uncut gems

goeie film, maar niet meer dan dat. Kreeg er zelf stress van van er naar te kijken, niet normaal
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

Pagina 243 van 243 Eerste ... 143193233239240241242243

Tags for this Thread

Regels voor berichten