hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    The Silence 6/10

Niks bijzonder,maar ook niet reteselcht.
    Vond de monstertjes wel leuk.

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    a history of violence

ik snap de lovende reviews niet !! de titel verknalt al het hele verhaal imo.

de film draait om een man die plots geconfronteerd word met een maffiosi die hem zegt hem te kennen van een vorig leven,
    nu hij plots zogezegd een brave huisman is....
    maar dus de titel verklapt al het hele verhaal.

en voor de rest is er niet veel aan....

ik zie graag viggo mortenson spelen, maar geef mij maar zn rol in eastern promises! dat was pas een leuke film
    Ik volg niet helemaal ... Wat verklapt de titel dan ?
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat hij een geschiedenis van geweld heeft!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1917 was nogal teleurstellend. Het gaat nergens over en doet dikwijls nogal stomme dingen en is soms gewoon saai. Het one take ding werkt langs geen kanten en waar het in bv Victoria en Birdman voor constante spanning en gejaagdheid zorgt vestigt de camera hier vooral constant heel hard de aandacht op zichzelf waardoor ik nooit echt in het verhaal zat maar altijd gewoon aan het kijken was naar wat voor trucjes ze nu weer uithalen.
    Wel prachtig geschoten. Vooral het nachtstuk is indrukwekkend.
    Andrew Scott steelt op 2 minuten heel de film en het was zo frustrerend dat ze hem direct weer achterlieten..

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    vestigt de camera hier vooral constant heel hard de aandacht op zichzelf waardoor ik nooit echt in het verhaal zat maar altijd gewoon aan het kijken was naar wat voor trucjes ze nu weer uithalen.
    This !

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het one take ding werkt langs geen kanten en waar het in Birdman voor constante spanning en gejaagdheid zorgt.
    Wauw, hier ben ik het echt volledig mee oneens. Ik vond net dat het in Birdman aanvoelde als een gimmick, een extra laagje loutere opschepperij.
    In 1917 is het net wél sterk verbonden met het verhaal (toegegeven, niet het interessantste of meest originele) en krijgt de camera zelf een identiteit in dat verhaal wordt hij meer dan enkel een middel om het verhaal op film te capteren. Uiteraard is het een technical marvel en een triomf van mise en scene, maar de "single take" esthetiek leidde me nooit af, ik was niet op zoek naar hidden cuts, en alles voelde zo organisch aan dat het bewonderen van de techniek zich op elk moment meteen vertaalde naar een plek in het verhaal.

Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    1917

Spoiler:

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het probleem met film is dat wanneer je het gaat overthinken en analyseren, de kans bestaat dat de magie niet werkt. Als je bij 1917 echt actief gaat focussen op de camera en speuren waar de hidden cuts zitten...dan kriijg je dus dat.

Persoonlijk had de film me bij een eerste viewing meer dan genoeg mee, en vond ik het camerawerk net een meerwaarde omdat je als toeschouwer echt het gevoel krijgt mee door de loopgraven te trekken met die kerels. Ook segmenten als die tocht door het no man's land , de nachtelijke tocht door het dorpje zijn pareltjes van mise en scene waar de gesimuleerde one take echt een extra laag aan de beleving toevoegt.

Eigenlijk is 1917 een sterk staaltje filmwerk, niet alleen het camerawerk, maar ook de belichting of het selectieve gebrek van muziek zorgen voor een sfeerbeleving die een erg simpele verhaallijn boven zichzelf tillen.

VVD's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de hamster Bekijk bericht

Eigenlijk is 1917 een sterk staaltje filmwerk, niet alleen het camerawerk, maar ook de belichting of het selectieve gebrek van muziek zorgen voor een sfeerbeleving die een erg simpele verhaallijn boven zichzelf tillen.
    Klopt, een heel sterk staaltje filmwerk. Maar het zorgde er voor bij dat ik gewoon onder de indruk was en de film me voor de rest niet echt meer is bijgebleven jammer genoeg.

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    1917

Spoiler:
    Hahaha, ik heb ook even die vergelijking in mijn hoofd gehad tijdens het kijken!
    Vond 1917 verder wel echt sterk, zat helemaal mee in de film en heb er enorm van genoten

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Wauw, hier ben ik het echt volledig mee oneens. Ik vond net dat het in Birdman aanvoelde als een gimmick, een extra laagje loutere opschepperij.1917
    Absoluut. Maar wel heel sterk uitgevoerd, vond ik. Kutfilm, maar dat onetake effect samen met het halfdiegetische van die soundtrack vond ik goed werken. De film is een en al metagezegver en opschepperij dus dat beetje extra kan er wel nog bij.
    Bij 1917 daarentegen is de onetake de enige bestaansreden van de film. Zonder dat schiet er echt niets over. De film is enkel en alleen de gimmick. Misschies is het daarom dat het zo opviel; omdat er daarnaast gewoon niets was om op te letten.

Maar bon, genoeg negativiteit. Daarnet volledig omvergeblazen door Clouds Of Sils Maria. Hiervoor had ik van Assayas enkel Personal Shopper gezien en die had me niet volledig mee, maar dit was een meesterwerk. Die line reading scenes waren ongelooflijk. Stewart en Binoche in wereldrollen.

Nog een kleine selectie van de laatste tijd:
    Certified Copy, om bij Binoche te blijven. Redelijk hoog op verschillende top 100 lijstjes zien staan, en volledig terecht. Hard, pijnlijk, hartverscheurend. Deed me wat denken aan de Before trilogie, maar dan nog beter.

Sexy Beast: Wat een leuke fucking film. Kingsley is een fantastisch monster.

The Grandmaster: Teleurstellend want een warboel van eem film die ondanks de idiote title cards bijna onvolgbaar is, maar blijkbaar is dat omdat ik de westerse cut heb gekocht, die volledig aan flarden is gemonteerd om hem zogezegd toegankelijker maken. Grote zonde, want hij ziet er prachtig uit.

Enough Said: Ik mis Gandolfini. Wat had ik die graag op het scherm zien ouder worden.

A Bigger Splash: Ralph Fiennes zou in elke film moeten zitten.

Tree of Life: Eindelijk. Het is gebeurd. Jaren geleden, in het prille begin van mijn interesse voor film, nog na 20 minuten ofzo afgezet want wtf was dat. Nu had ik tranen in mijn ogen tijdens die hele evolutie montage, en heb ik tijdens heel de rest van de film nauwelijks kunnen ademhalen. Hiervoor hebben ze camera's uitgevonden.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na jarenlang vol spanning zitten wachten om eindelijk een Malick op het grote scherm te mogen bewonderen, dat te zien krijgen... on-fucking-vergetelijk.

Clouds > Shopper inderdaad maar Carlos gaat ver weglopen met de prijs voor Best Assayas. Oh my god.

Blij dat ik niet de enige ben die de gelijkenissen opmerkte tussen Certified Copy en de Before films (eigenlijk enkel Midnight, toch?). Super goede film, maar vond hem niet even goed toen ik hem herbekeek. Heb je Like Someone in Love al gezien? Ook een prachtige late Kiarostami!

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DwightSchrute Bekijk bericht
    Ik volg niet helemaal ... Wat verklapt de titel dan ?
    Dat hij een geschiedenis van geweld heeft!
    idd, zoals Utred zegt,

dus dan is eigenlijk de hele sfeer al verpest, want daar draait die film nu over, of hij nu wel of niet in het verleden heeft gemoord.

belachelijk dus
    make america great again

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je in een misdaadthriller stapt is het toch logisch dat het iets met geweld te maken heeft

On topic, ik vond het zelf ook geen goeie film.
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    idd, zoals Utred zegt,

dus dan is eigenlijk de hele sfeer al verpest, want daar draait die film nu over, of hij nu wel of niet in het verleden heeft gemoord.

belachelijk dus
    Zucht. Echt man.

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 236 van 243 Eerste ... 136186226232233234235236237238239240 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten