EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hidden Figures

Mooie film die ik blijkbaar om één of andere reden gemist had in 2016. Altijd leuk om een gekend verhaal op een alternatieve manier te bekijken. De apartheid nog eens belicht zonder al te cheesy te doen. 7/10.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    The Drop: zalige film met Matthias Schoenaerts

Rub1con76's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    The art of Racing in the rain.
    Mooi verhaal over een filosoferende hond.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

|steven|'s schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Marriage Story

Zit goed in elkaar, goed overtuigend gespeeld, voor mij een moderne versie van Kramer vs Kramer, en die film deed me enkele jaren geleden nét iets meer.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    223 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    The Lighthouse

Godver-fuckin-domme toch. Dafoe op zijn best en Pattison overtuigt met elke film meer en meer, dem Twilight days are gone!
    Dik spijt da'k hem niet op het grote scherm heb gezien. Misschien zelfs beter dan The VVitch, al ga'k ze allebei opnieuw moeten bekijken.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    The Lighthouse

Godver-fuckin-domme toch. Dafoe op zijn best en Pattison overtuigt met elke film meer en meer, dem Twilight days are gone!
    Dik spijt da'k hem niet op het grote scherm heb gezien. Misschien zelfs beter dan The VVitch, al ga'k ze allebei opnieuw moeten bekijken.
    Ja idd, ik ben benieuwd om hem Batman te zien spelen binnenkort. In Good Time heeft hij mij weten te overtuigen.
    Giggity

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Bekijk bericht
    Marriage story: driver en johanson spelen de pannen van het dak en de plot zit met een hele goeie opbouw. Als het onduidelijk was of baumbach een afkeer voor LA heeft dan is dat met deze film wel opgehelderd. 8/10
    New York is een stad, LA is een geürbaniseerd moloch. Ik vond het ook een sterke film met een goede opbouw. Schrijnend hoe die scheidingssituaties kunnen zijn, gelukkig zelf nog niet meegemaakt.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    New York is een stad, LA is een geürbaniseerd moloch. Ik vond het ook een sterke film met een goede opbouw. Schrijnend hoe die scheidingssituaties kunnen zijn, gelukkig zelf nog niet meegemaakt.
    True, maar wat een moloch! Vorig jaar voor de eerste keer in L.A. geweest en ook al is er enorm veel om je dood aan te ergeren (zoals bv. downtown) , de expanse van Los Angeles. en de omliggende heuvels en valleien zijn niets minder dan indrukwekkend.

iTrader
    53 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een discussie voor een ander topic, maar ik vind LA ook een verschrikkelijk lelijke en ongezellige stad. En het verkeer is er een nachtmerrie.

iTrader
    88 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Idd nogal off topic, 2x geweest om E3 beurs te bezoeken (ondertussen al veel te lang geleden, getting old...) maar vond dat zalig ginds. Mocht ik daar kunnen gaan werken en wonen, ik deed het meteen. Maar heb het dan wel voor de US manier van doen op vlak van commerce

Gaming Rig: Intel Core™ i7-9700K, MSI RTX2080, Alienware UW3418DW
    Console gaming: PS4 PRO | Xbox One X | LG OLED 65C7 | Sony HW40ES FullHD projector | 102" Beamax screen

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik had het eerder over de mensen maar tof om wat zaken over de stad zelf te lezen

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CisnerosIsGod Bekijk bericht
    Ook hier vandaag 1917 gezien. Als er nu een film is die IMAX echt waard is... (al was ik van de Tenet extended prologue ook massively onder de indruk. Dag 1 IMAX sowieso, en voorts ga ik er niets meer over opzoeken of nog trailers kijken ofzo).

Roger Deakins reaffirms zijn status als de GOAT... We kunnen hem nu al proficiat wensen met zijn tweede Oscar, wauw. Wat een pareltje van een film. Ongelooflijk gebruik van camerawerk en long takes. Sokurov zou trots zijn. Ook de belichting in bepaalde scenes is fantastisch. En dan die spanning, de rauwe horror van loopgravenoorlog en menselijke tol van zulk conflict, enorm goed verbeeld.

Het enige puntje van kritiek is dat de film soms technisch zulke ongeziene hoogten wist te bereiken dat ik meer daarop aan't letten was dan op de film zelf. Desalniettemin een enorm beklijvende prent, die hard binnenkomt en nog lang nazindert.
    Als 'ie nog voor 2019 meetelt, dan toch een van de beste van het jaar.
    Ben hem gisteren gaan kijken en ben het grotendeels met je eens. Jammer genoeg niet in IMAX gaan zien, niet omdat ik niet wou maar omdat ik hem ergens anders gratis kan gaan zien...
    Anyway, ik was ook enorm onder de indruk. De "single take" esthetiek werkt prachtig hier, en is veel functioneler ingezet dan de eerder pompeuze en gimmicky Birdman (die ook wel zijn kwaliteiten heeft, natuurlijk). Ware het niet voor deze stijlkeuze, dan zou de film weinig waard zijn want ik vind niet dat hij op vlak van verhaal echt een bijdrage levert aan het genre of film in't algemeen. Maar het is zo duidelijk dat deze film bedacht is om op deze manier gefilmd te worden, anders zou 'ie gewoonweg niet bestaan denk ik.
    Niet alleen cinematografie verdient een pluim, maar ook de inventieve technieken die Mendes en co. implementeren om een tocht van één dag lang samen te persen naar twee uur. Perfect verwerkt in het scenario en door slimme mise-en-scene en keuzes van locatie valt het helemaal niet op dat hij de tijd heeft versneld om die hele missie in één film te krijgen.

Wat ben ik blij dat deze film goed was, want was van Star Wars geleden dat ik nog naar de cinema ben geweest en die was maar een dikke teleurstelling.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    1917 vond ik niet slecht. Je moet niet gaan als je een sterk verhaal wilt maar eerder om meegezogen te worden in de beelden. Daarom zeker in cinema kijken, ik heb spijt dat ik niet nr IMAX ben geweest, moet idd top zijn.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    ROMEO MUST DIE

deze vind ik heerlijk! de coole xray scenes bij gevechten, het aziatisch sfeertje, de soundtrack, de characters... ongelofelijk dat deze al 20 jaar oud is !

en ook weer één van die films waar ik de mindere reviews echt niet van snap. Deze moet heerlijk geweest zijn in de cinema toen die net uit kwam
    make america great again

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    a history of violence

ik snap de lovende reviews niet !! de titel verknalt al het hele verhaal imo.

de film draait om een man die plots geconfronteerd word met een maffiosi die hem zegt hem te kennen van een vorig leven,
    nu hij plots zogezegd een brave huisman is....
    maar dus de titel verklapt al het hele verhaal.

en voor de rest is er niet veel aan....

ik zie graag viggo mortenson spelen, maar geef mij maar zn rol in eastern promises! dat was pas een leuke film
    make america great again

Pagina 235 van 245 Eerste ... 135185225231232233234235236237238239 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten