PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Once upon a Time in Hollywood... typische Tarantino maar het verhaal gaat eigenlijk nergens over.

Paar zalige momenten (Bruce Lee ) en vooral sterke acteerprestaties van Di Caprio en Pitt.

De laatste 15 minuten (omg wat een scene) maken wel veel goed.
    Ik vond het eerder een atypische Tarantino net omdat die wel degelijk ergens over gaat (buiten z'n eigen plot, natuurlijk). Geen tijd of goesting om een lange review uit te typen, maar kort gezegd dramatiseert de film een crisismoment in de Amerikaanse filmindustrie, een jaar waarin Amerikaanse cinema een gigantische omwenteling kende. Het studio tijdperk kwam ten einde omdat de klassieke modus van filmproductie en distributie op allerlei fronten belaagd werd. De opkomst van tv (Rick Dalton en Bounty Law), de internationale filmmarkt die met Hollywood concurreerde (Schwarz en Corbucci), en uiteraard ook de mindset van de kijkers die klaar waren voor een nieuwe wind in het filmlandschap. De Manson family murders op Sharon Tate etc. worden vaak gezien als het moment waar de counterculture zwaar uit de hand liep, en door de band die het incident had met Hollywood, waren de repercussies in de filmwereld ook voelbaar. Dit conflict en de historische 'reckoning' vormen de basis van Once Upon a Time... in Hollywood, maar met een heerlijke Tarantino twist.
    De plot zelf is vrij minimaal, met weinig actie en (relatief) weinig woorden. Maar dat is ook de sterkte van de film. Focussen op downtime, chill time en party time is net zo effectief om je onder te dompelen in de laid back California attitude die zo belangrijk is voor de film, en deze wordt zelden zo mooi weergegeven als hier.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    OUATIH & Midsommar gezien, voor beide heb ik bijna dezelfde mening:
    • Verwachtingen waren torenhoog.
    • Best wel goede films ... steken vooral artistiek / technisch indrukwekkend in elkaar. In Midsommar springt de beeldenpracht en de indrukwekkende choreografie (die volgens mji aarsmoeilijk was, on-par met top fight choreo). In OUATIH was het de dromerige sfeer, de fantastische acteerprestaties en de interessante karakters.
    • Toch ben ik over beide zeer conflicted, al zij het voor andere redenen.

Midsommar lost gewoon mjin verwachtingen niet in tov Hereditary. Hereditary was top3 van het jaar, en misschien het decennium. Midsommar is gewoon een goede film. Het grote verschil is dat Hereditary een duidelijk doel had, en daar met laser-focus naartoe dreef. In Midsommar zitten precies genoeg ideeën voor 5 (goede) films, maar geen enkel komt volledig naar buiten. WAT wilt die film nu eigenlijk zijn of zeggen?

OUATIH ligt helemaal anders, en kan ik moeilijk onder woorden brengen. Mijn probleem is meer "meta" ... ik kan me niet vinden in hoe Tarantino met "Tate / Manson" omgaat. Het is geen geheim dat Tarantino een walgelijk exemplaar van de mens is. Maar dat heeft me nooit weerhouden om zijn films goed te vinden.
    In dit geval kan ik mij er niet over zetten. De arrogantie waarmee hij het topic toe-eigent, daar een "cool-superhero-guy" verhaal rond weeft, om dan te eindigen in een indulgant revenge-fantasy "want ik kan toch de geschiedenis aanpassen and all is fine"... walgelijk. En dan de cherry on top of the insult cake is dat zowel Tate als Manson eigenlijk niet nodig noch present zijn in de film. Voor het hele "old vs new hollywood" gedoe hebben we Tate echt niet nodig hoor.

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    OUATIH ligt helemaal anders, en kan ik moeilijk onder woorden brengen. Mijn probleem is meer "meta" ... ik kan me niet vinden in hoe Tarantino met "Tate / Manson" omgaat. Het is geen geheim dat Tarantino een walgelijk exemplaar van de mens is. Maar dat heeft me nooit weerhouden om zijn films goed te vinden.
    In dit geval kan ik mij er niet over zetten. De arrogantie waarmee hij het topic toe-eigent, daar een "cool-superhero-guy" verhaal rond weeft, om dan te eindigen in een indulgant revenge-fantasy "want ik kan toch de geschiedenis aanpassen and all is fine"... walgelijk. En dan de cherry on top of the insult cake is dat zowel Tate als Manson eigenlijk niet nodig noch present zijn in de film. Voor het hele "old vs new hollywood" gedoe hebben we Tate echt niet nodig hoor.
    Heel de breuk tussen de hippie 60 periode samen met klassiek hollywood en de 70's met nieuw hollywood centreert zich rond die moord op tate (in een meer ruime niet film exclusieve cultuur ook nog altamont) dus tate lijkt mij wel nodig. En het is juist mooi om te zien hoe tarantino met die moord omgaat.

Spoiler:

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Heb ik zonet gezien. Was inderdaad wel een goeie film met inderdaad herkenbare momenten. Humor was er ook wel merendeel door Kevin Hart zijn personage.

Daarvoor John Wick 3 Parabellum gezien.

Zalige film, zot veel actie en zalige vechtscenes met een paar ril momenten door botten breken en andere zaken.
    Der zijn veel bloemkolen en broccoli's gesneuveld tijdens het maken van die film .

9/10

Kan al niet wachten op hopelijk de volgende.
    nu 1, 2 en 3 gezien... 2 is wel de minste... nonetheless cool...

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Het is geen geheim dat Tarantino een walgelijk exemplaar van de mens is.
    Videotheek geek die exploitatie cinema hermaakt met grote budgetten en privé een voeten fetish heeft, wat is daar walgelijk aan ?

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    nu 1, 2 en 3 gezien... 2 is wel de minste... nonetheless cool...
    Vond 2 inderdaad ook wat minder. Ze hebben zich wel geredeemed met de laatste, was echt vet.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Aan alle leone fans hier kan ik alleen maar 'sad hill unearthed' aanraden

iTrader
    103 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Bekijk bericht
    Wut, waar is die te bekijken... Only my all time favorite...

Lee van Cleef aka angel eyes aka sentenza was jaren mijn avatar hier...

iTrader
    5 (100%)
    Netflix

iTrader
    103 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Netflix
    Janice style : " Oh my gawd!!! "

Hoe heb ik dit gemist?

iTrader
    0
    Vond die docu redelijk indrukwekkend, de dedication dat die mannen hebben. Trek zelf op erasmus naar madrid vanaf vrijdag. In een impulsieve bui zou ik nog naar sad hill willen trekken (ongeveer 2 uur een half vanuit madrid)

iTrader
    5 (100%)
    Lijkt me een leuke excursie. Zeker doen!

Gisteren nog eens naar Once Upon a Time in Hollywood gaan kijken. Verdict is in, dit is een meesterwerk en zonder twijfel Tarantino's beste in de voorbije 20 jaar.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wind River

Kon mij sterk bekoren. Lang geleden dat ik zo'n schone film heb gezien.
    Verfrissend om eens geen dwaze one-liners te hebben, geen over the top actie, geen opzwepende muziek om alles extra spannend te maken,...

Leuk!
    Don't think you are, know you are...

wimpie5001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Bekijk bericht
    Leuke tip, thanks! Had er anders niet snel opgekomen.

iTrader
    103 (100%)
    Mooi... Ik moest zelf een mini traantje laten naar het einde toe...

Top, morgen thuis, why not rewatch instead of postponing...

Morgen dus 3 uurtjes eyecandy voor de boeg...

Pagina 195 van 210 Eerste ... 95145185191192193194195196197198199205 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten