Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Beoning (2018): 8/10
    Down on pain street, disappointment lurks

Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    No, sir. Vond dat een zeer leuke, high octane biker movie met een zeer eigenzinnige esthetiek. Een beetje in navolging van The Fast and the Furious maar gemaakt door een regisseur die zijn vak goed beheerst (hoewel het duidelijk is dat zijn vak in de eerste plaats het maken van videoclips is...)
    De film zat bomvol originele shots en inventieve montagetrucjes. Die laatste ultra high speed chase was er wel wat te veel aan en werkte nogal lachwekkend op een slechte manier, maar voor de rest was het eecht genieten.
    In zijn commentary is het duidelijk dat Joseph Khan (Kahn? KHAAAAAAAN!) heel goed beseft hoe onnozel de film eigenlijk is maar dat hij het allemaal met veel plezier ineen heeft geflanst. Voor meer Khan/Kahn weirdness kan ik alleen maar zijn high school horror teen comedy time travel film Detention aanraden. So cool and flashy it hurts...
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

Edenian's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Gisteren eindelijk Mandy gezien. Stond nu al zo lang op m'n watchlist. En ben jammer genoeg toch teleurgesteld. Hype was té groot voor wat de film eigenlijk was... En toch kan ik niet meteen zeggen wat ik miste in de film.
    No Guts, No Glory
    PSN: Edenian

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Aha, wist niet dat ze die hier draaien! Ik ga ook eens proberen gaan. Wel een halve dag voor nodig
    Ik ben hem gaan zien in de UGC, of all places... 10 man in de zaal en geen walkouts, I'm impressed!
    Ik denk dat ze het misschien nog één week gaan geven, maar meer dan dat waarschijnlijk niet. MOOOV verdeelt de film, dus hij is ook op hun festival te zien. Als je de tijd vindt en een screening kan bijwonen, zeker doen. Hij is niet perfect en ja, hij duurt te lang. Maar in tegenstelling tot mijn verwachtingen, is hij echt niet saai. Het narratief gaat (traag maar zeker) vooruit en de personages evolueren mee met het verhaal. Dat kon ik alvast niet zeggen over die andere trage Chinese arthouse festival hit, Long Day's Journey Into Night.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anal_Amoebe Bekijk bericht
    In zijn commentary is het duidelijk dat Joseph Khan (Kahn? KHAAAAAAAN!) heel goed beseft hoe onnozel de film eigenlijk is maar dat hij het allemaal met veel plezier ineen heeft geflanst. Voor meer Khan/Kahn weirdness kan ik alleen maar zijn high school horror teen comedy time travel film Detention aanraden. So cool and flashy it hurts...
    Dat plezier werkte zeer aanstekelijk! Ik ga de commentary track ook eens beluisteren, vermoed wel dat die ook op mijn bluray zal staan. Kahn heeft vorig jaar nog een film uitgebracht, ben benieuwd naar wat hij nog gemaakt heeft. Van Detention maak ik ook werk.

iTrader
    4 (100%)
    Aangezien ik bezig ben met de IMDB Top 250 af te werken, dit weekend deze gezien:
    Modern Times : Gezien de tijdsgeest kan ik mij perfect inbeelden dat die films enorm goed waren. Het is ook nog wel amusant om te bekijken, maar in vergelijking met modernere (daarom niet persé nieuwe) films is het toch eerder een "must-see" wegens de geschiedenis van de film.

2001: A Space Oddyssey: Een moeilijke. Goeie film, goeie spanningsopbouw, goed geacteerd. Alleen zie je van op kilometers afstand de "plottwist" wel komen.

Apocalyps Now: Goeie film, goed verhaal en de sfeer zit perfect.

Merlin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht

2001: A Space Oddyssey: Een moeilijke. Goeie film, goeie spanningsopbouw, goed geacteerd. Alleen zie je van op kilometers afstand de "plottwist"...
    Niet per se op u bedoeld hoor Sander, maar beginnen jullie heel dat plottwistgebeuren niet stilaan kotsbeu te worden? In alles steekt tegenwoordig een plottwist om plotgaten en een zwak verhaal te verdoezelen.

De waarde van een plottwist moet eens dringend naar beneden worden gehaald. Ik ben misschien aan het mierenneuken maar ik stoor me er wel aan.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik probeer mijn posts hier tot een minimum te beperken (tot een volgend topic start waar ik hopelijk als eerste kan schrijven zonder enige fundering wat voor een achterlijke schijtfilm Braveheart is #lifegoals) maar kan het nu toch niet laten, wat is juist de plottwist in 2001 ASO?

(uiteraard in spoilers antwoorden)
    Laatst gewijzigd door AreVee; 6 mei 2019 om 21:09
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Merlin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als het over mijn post gaat: ik heb het niet over ASO, maar over het feit dat er in reviews en meningen een waardeoordeel wordt gehangen aan een plottwist.

Ergens terecht (soms kan een twist je echt verbazen) maar kijk naar quasi elke hitserie of blockbuster, "want heb je die twist gezien!?" (Game of Thrones heeft dit echt mainstream zo ontzettend belangrijk gemaakt). Geen (soms bij de haren getrokken) plottwist maakt het product voor velen minder, om een of andere reden. Waarom is dat?

iTrader
    0
    Nee ik had het eerder over de post erboven, had beter kunnen citeren misschien mijn excuses

iTrader
    1 (100%)
    Arevee, Sander spreekt nergens over plotHOLES. Ik vermoed wel dat ge wou vragen wat de plotTWIST is in ASO ... en dat wil ik ook wel weten.
    Dat
    Spoiler:
    is bezwaarlijk een twist te noemen, gewoon de evolutie van het plot.
    Ik heb GOT ook nog niet volledig gezien, maar dat lijken mij ook niet echt twists te zijn?

Kheb de definitie nu niet opgezocht, maar imo moet ne twist uwe film / voorgaande informatie in een ander perspectief plaatsen.

iTrader
    0
    Ja schrijffout ik bedoelde effectief twist, en kon me er zelf ook geen herinneren vandaar de vraag . Wat jij aanhaalt schaar ik idd ook niet onder plottwist.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    Arevee, Sander spreekt nergens over plotHOLES. Ik vermoed wel dat ge wou vragen wat de plotTWIST is in ASO ... en dat wil ik ook wel weten.
    Dat
    Spoiler:
    is bezwaarlijk een twist te noemen, gewoon de evolutie van het plot.
    Ik heb GOT ook nog niet volledig gezien, maar dat lijken mij ook niet echt twists te zijn?

Kheb de definitie nu niet opgezocht, maar imo moet ne twist uwe film / voorgaande informatie in een ander perspectief plaatsen.
    Spoiler:

Misschien dat de term plottwist niet goed gekozen is. Wat ik bedoel is het typische "verrassingselement" in het plot. GOT heeft eigenlijk ook geen plottwists, alleen sterven er soms plots een paar 100 hoofdkarakters.
    The 6th sense heeft bvb wél een echte plottwist.

Assioso's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    The Man from U.N.C.L.E (2015) : 8/10. Heel goed!

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Spoiler:

Misschien dat de term plottwist niet goed gekozen is. Wat ik bedoel is het typische "verrassingselement" in het plot. GOT heeft eigenlijk ook geen plottwists, alleen sterven er soms plots een paar 100 hoofdkarakters.
    The 6th sense heeft bvb wél een echte plottwist.
    We are very much aligned ^^

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Winchester '73 (1950): topwestern! 9/10
    Down on pain street, disappointment lurks

Pagina 180 van 186 Eerste ... 80130170176177178179180181182183184 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten