iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lanthimos the overrated!
    So far I very much agree !
    Killing ga ik dus zelfs de moeite niet doen, Favorite ga ik namiddag sowieso zien. Vanavond nog Us, heel erg psyched voor ^^.

MIB 3

Ik meen mij te herinneren dat die film verschrikkelijk onthaald is, maar ik zou niet weten waarom. Het is exact wat het moet zijn, een plezante, opwindende, en grappige actiefilm, met goede special effects en tof creature design.

En dat met een fantastische cast. Voorop Will Smith in zijn periode dat hij nog charisma had (serieus wtf die nu allemaal aant uitsteken is, zo irritant). Jones is en blijft een parel van een acteur, heerlijke deadpan delivery. Brolin zie ik altijd graag spelen, en zet hier een heel goede Jones imitatie neer. De chemistry Jones - Smith - Brolin werkt ook vewoon echt goed !!
    Daarnaast nog een hoop goede zij personages van Clement (ik vind die man altijd goed), Stuhlbarg (grappig, goed gespeeld), Thompson (duh) en Eve (geil), Hader & Arnett.

Ik heb eigenlijk weinig slechts te zeggen over deze film.

Ricky Roma's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht

MIB 3

Voorop Will Smith in zijn periode dat hij nog charisma had (serieus wtf die nu allemaal aant uitsteken is, zo irritant).
    Neemt geen risico's, wilt altijd personages spelen die nauwlijks of geen gebreken hebben, en dat resulteert de helft van de tijd in middelmatige brol. En het tijdperk van de global megastars die door hun naam alleen al de film een succes maken is ook gewoon voorbij.

De nieuwe Aladdin ziet er ook gruwelijk slecht uit, en Bad Boys 4 zie ik ook zwaar falen om eerlijk te zijn (het soort films dat in de 90's populair waren samen met The Last Boy Scout en consorten, maar wat de dag van vandaag nietmeer zou pakken).

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Roma Bekijk bericht

De nieuwe Aladdin ziet er ook gruwelijk slecht uit, en Bad Boys 4 zie ik ook zwaar falen om eerlijk te zijn (het soort films dat in de 90's populair waren samen met The Last Boy Scout en consorten, maar wat de dag van vandaag nietmeer zou pakken).
    Eerst Bad Boys 3 afwachten
    Maar serieus: dat kan ofwel meevallen of super hard tegen slagen. Voor die films is nog wel degelijk een publiek; S.conceiçao7 hier op't forum bv en ik zelf ook wel, mits goed genoeg gemaakt (niet dat ik de lat zo hoog leg hoor). En deels teert die ook op nostalgie.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    131 (99%)
    The Guest
    gisteren op CAZ

Goede film, leuke spanning
    8/10
    PSN: Jonas89

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gisteren het geluk gehad om Roma op het (middel)grote scherm te mogen bewonderen: Wat een film zeg!
    Geweldig mooi traag opgebouwd verhaal. Schitterende scenes die soms bijna op choreografieën lijken. Prachtige fotografie ook (die strandscène!)
    Heel blij dus dat ik hem niet thuis op mijn gewoon tv schermpje heb bekeken.
    Laatst gewijzigd door Pegasus; 22 maart 2019 om 12:21

iTrader
    1 (100%)
    The Favourite

Na 2 films is het wel HEEL duidelijk dat Lanthimos een karakteristieke stijl heeft, zowel visueel, auditief als de performances die hij uit zijn acteurs haalt. Ik heb enorm respect voor een artiest die zichzelf laat doorschijnen, ondanks dat zijn films wildly different kunnen zijn (zie ook Lynch, Coens, Scorsese, Tarantino, ...).

Dat gezegd zijnde denk ik niet dat ik een Lanthimos fan word.
    Snap ik waarom deze film veel award praise krijgt? JA
    Vind ik hem goed? NEE ... allé hij is niet slecht, maar laten we eerlijk zijn, it's kind of boring.

Ik heb eigenlijk meer neg dan pos dingen te zeggen:
    • (pos) acteurs zijn geweldig (wat zeker ook Lanthimos zijn verdienste is), imo Weisz op kop, dan pas Colman. Ik snap trouwens niet waarom Colman de lead nominatie heeft en Weisz de bijrol? Weisz lijkt mij de 1e lead, Stone de 2e, en Colman de bijrol ... ?
      Hoult is ook geweldig. Hoe meer ik hem zie, hoe meer ik overtuigd ben dat hij nog grote dingen gaat doen.
    • (pos) de sets zijn fucking fantastisch, baden in sfeer, stijl en luxe, much props
    • (neg) ondanks redelijk grappig en interessante invalshoek, redelijk boring filmke nee? Ik ben ergens 2min in slaap gevallen (al kan dat ook aan de sterke pijnstillers liggen)
    • (neg) whats up met die cinematografie? Rare aspect ratios en switches in lenses in dezelfde scene, wtf @ fish eye lens terwijl de wide-angle shots al genoeg de "grandeur" weergeven, wisselende low & high angle shots van dezelfde karakters en situaties.
      Als het iets betekent(e.g. sterk karakter / low angle, distortion / fish eye) zou het leuk zijn, maar ik haalde er niets uit.
    • (neg) die fucking title cards zijn onleesbaar en irritant

Us

Euhm ja ok ... dit sloeg werkelijk nergens op.
    Ik vroeg me af waarom de studio deze film geen oscar push gaf (na Get Out), but now I know why ...
    het is gewoon niet goed genoeg
    + het is TEveel een genrefilm (voor de oscars)
    + de onderliggende metafoor is gewoon niet goed genoeg (itt Get Out) ... lol @ alle "diepgaande" discussies die gaande zijn

De film is zeker niet slecht. Peele heeft echt wel visie en directing chops. Hij weet enorm goed sfeer te scheppen, schudt coole visuele horror trukjes uit zijn mouw, en weet muziek goed te gebruiken. De film is spannend (al had ik beter verwacht) en houdt een mooi tempo aan, de acteurs zijn fantastisch in hun dubbel rollen, en er zit net genoeg humor in.
    Echter: it's total bullshit en klopt van geen kanten. Dat de metafoor op sommige plaatsen niet klopt, daar kan ik mee leven. Maar hier klopt de "echte setting" nog niet eens.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het wel een goede film. Maar ik wil wat tegengas geven aan de unanieme praise.
    Het lost mijn verwachtingen niet in, en is een gemiste kans. Imo had het veel beter gewerkt als een Twilight Zone aflevering: 40-50min lang, wat vet eruit knippen, het einde eraf en de boel wat vager houden.
    Ik blijf voorlopig wel fan van Peele als regisseur.

Ps: Die 1e trailer blijft wel een fucking meesterwerk.
    Pps: Ik zie hier "The Purge" gewijs wel nog een franchise uit ontstaan.
    Laatst gewijzigd door Lint; 22 maart 2019 om 14:11

Pagina 170 van 170 Eerste ... 70120160166167168169170

Tags for this Thread

Regels voor berichten