DamianV's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Black Panther was een degelijke Marvel film, valt ergens in het midden. Zowel Infinity War als Spider-Man: Into The Spiderverse waren beter.

Best verbaasd dat Bradley Cooper niet genomineerd is voor beste regie. A Star is Born is dan wel genomineerd voor best adapted screenplay (terwijl het de 4e versie is ondertussen?)

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er was voor de Oscars toch sprake dat er een 'Blockbuster' categorie zou komen, niet? Dat samen met het nog levende schuldgevoel voor het discriminatie-protest van een paar jaar geleden, kan toch enkel de enige verklaring zijn voor de nominatie van Black Panther?

Een van de betere Marvel films voor mij, dat wel. Maar dan komen er ineens toch veel films in aanmerking... totaal van de pot gerukt voor mij

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Meh... Te vroeg om aan een serieuze pronostiek te beginnen of om al een oordeel te vellen over de nominaties. Ik moet er een heleboel nog zien, maar heb erg weinig interesse in A Star is Born, Green Book en Bohemian Rhapsody. The Favourite zal wel leuk zijn, maar ik vrees echt voor Lanthimos' regie, die de laatste tijd veel te wensen overlaat. Ik kijk wel uit naar Vice, Cold War en uiteraard ook Roma - die laatste twee binnen enkele weken op het grote scherm in Cinema Zuid!!

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik kijk wel uit naar Green Book, A Star is born en Bohemian Rapsody laat ik ook aan me passeren.

Gisteren Capharnaúm gezien. Erg de moeite vond ik hem. Sociaal drama in een sloppenwijk in Libanon positief einde zonder kleverig te worden, maar soms toch aangrijpende (al ook grappige) film. Ik zie net dat hij 2u30m duurde. Ik had eigenlijk zelfs nog niet in de gaten dat hij zo lang duurde. Positief teken dus. - 9/10
    All the world’s a stage, And all the men and women merely players. - W. Shakespear

Anal_Amoebe's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Lol, Black Panther nominaties. Zouden allemaal vervangen moeten worden door Infinity War. Blij om tenminste te zien dat ze die afgrijselijke CGI in Black Panther wegstoppen achter een Infinity War nominatie in die categorie. Geluid-nominaties, sure, geluid zal wel in orde geweest zijn maar de eerlijke winnaar kan daar toch alleen maar First Man zijn.

Enige nominatie die hij niet krijgt die hij misschien nog zou verdienen is ééntje voor Michael B Jordan als bijrol.

Voor de rest lijkt het me dit jaar, na een aantal interessantere edities, weer zo'n typisch jaar van films die me weinig tot niks zeggen...
    To Protect and Sever - Baton courtesy, service with a smile!

You don't know what suspense is until you've been in Dean Martin's daughter's room at the Sands hotel with... Italians - Michael Laughlin (Strange Invaders)

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Black Panther nog niet gezien maar op basis van zowat alle voorgaande marvel films is de nominatie voor beste film er los en los over (visuals etc daar kan ik wel inkomen soms).

Wel gezien:

45 Years - Traag, langdradig, zonder enige vorm van emotie, gekunstelde ronduit zwakke dialogen, niks visuele pracht. Pffff, een véél en véél zwakkere versie van Amour zou nog redelijk passen bij deze film. Voor mij echt iets van t saaiste en minst interessante dat ik in maanden gezien heb.

World War Z - Ook een tegenvaller in feite, zombies waren zo nu dan vet maar voor de rest enorm vergeetbare film imo.

Gone Baby Gone - Heb nu alle films gezien die de heer Aflleck geregisseerd heeft en ze komen alle maal op een 6/10 uit. Ook deze was weer oerdegelijk gemaakt en geregisseerd maar net op het moment dat je denkt hier is je kans om er echt een parel van te maken vlak het verhaal serieus af en krijgen we nog wat plotwendingen die zeker richting het einde bijna Loft proporties aannemen. Welk sterke casting, strakke regie, duidelijk visuele stijl die paste bij het verhaal, ... . Maar nergens echt bijzonder.

Fifty Shades Of Grey - Na 45 years probably het 2de slechtste dat ik in lange tijd gezien heb, en ik krijg niet eens mijn eigen SM kelder na de marteling die ik ondergaan heb door het uitkijken van die film, van de vriendin, flauw heel flauw, vooral de film dan.

Over The Limit - Vond ik wel oprecht een zeer sterke docu, ik heb weinig met ritmische gymnastiek (wel veel met sport) en ik kende de atlete dan ook niet voor ik de docu zag. Maar mijn respect voor de atlete zelf is stevig gestegen. Het respect voor de "russische stijl" van topsport en de bijhorende fossielen van coaches een stuk minder (zelfs al levert het resultaat op met goud op de OS 2016). De verwijten die ze daar naar haar kop krijgt... . Hallucinant vaak. En de omzwaai die gemaakt wordt wanneer er wel een wedstrijd gewonnen wordt evengoed. Bood in ieder geval wel een (vaak pijnlijk) eerlijke blik achter de schermen van de extremen van de topsport. Voor mij persoonlijk zeer interessant maar je moet wel een beetje voeling hebben met het thema om het echt helemaal te appreciëren vermoed ik. Iemand die niks met sport heeft gaat zich binnen de vijf minuten afvragen waarom ze niet per direct stopt met haar sport vermoed ik.

The Reader - Sterk eerste stuk, minder tweede stuk, al bij al degelijk zonder meer.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    5 (100%)
    Black Panthers nominatie voor Beste Film gaat er inderdaad zwaar over, maar voor Productieontwerp wel meer dan terecht imo. Ik vond die op dat vlak ver boven de middelmaat van Marvel films uitsteken.

Maar @Laki, het gaat hem heus niet louter over het feit dat het een "zwarte superheld" is. Zoals Rocky Roma al aanhaalde, je moet er los van je eigen oordeel over de film ook de culturele impact bijnemen, die in het geval van Black Panther wel echt gigantisch is. Nog nooit eerder werd een film met zo'n gigantisch budget gemaakt met een bijna volledig all black cast en met zijn wortels in pan-Afrikaanse culturen. Dat is een enorme mijlpaal, en hoewel het belang daarvan misschien niet zo gemakkelijk voelbaar is als blanke Belg, kan ik mij wel inbeelden dat voor miljoenen anderen dat heel veel betekent en meespeelt in hun appreciatie van de film.

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    The Favourite

Waren de verwachtingen te hoog? Begrijp ik vrouwelijke jaloezie niet goed? Zag ik hem te snel na 'The Lobster'?....
    Weer niet wat de reden is, maar deze raakte mijn koude kleren niet. Geweldige acteerprestatie van Colman, Weisz en Stone, dat wel, maar vond de humor te plat en had hele tijd het gevoel naar een Wes Anderson copycat te zitten kijken

't zal wel aan mij liggen waarschijnlijk....

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kong: Skull Island
    Deels eens met PBR: zeer mooi gefilmd, goede actie, perfecte pacing. Pure fun zonder zever. Apocalpse Now sans existential horror. Maar het is echt wel zwak geschreven dikwijls. Zonde om die geweldige cast in zo'n saaie, kartonnen personages te steken.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kong: Skull Island
    Deels eens met PBR: zeer mooi gefilmd, goede actie, perfecte pacing. Pure fun zonder zever. Maar het is echt wel zwak geschreven dikwijls. Zonde om die geweldige cast in zo'n saaie, kartonnen personages te steken.
    I know, right? Ben het eens over de meeste personages, maar vond die van Jackson en Reilly echt wel goed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    The Favourite

Waren de verwachtingen te hoog? Begrijp ik vrouwelijke jaloezie niet goed? Zag ik hem te snel na 'The Lobster'?....
    Weer niet wat de reden is, maar deze raakte mijn koude kleren niet. Geweldige acteerprestatie van Colman, Weisz en Stone, dat wel, maar vond de humor te plat en had hele tijd het gevoel naar een Wes Anderson copycat te zitten kijken

't zal wel aan mij liggen waarschijnlijk....
    Echt niet, Lanthimos is zwaar overroepen imo. Audiovisueel zijn z'n films dik in orde, maar qua verhaalstructuur weet hij echt niet waar hij mee bezig is imo. The Lobster en Killing of a Sacred Deer begonnen geweldig maar zakten als een shitty kaartenhuisje in elkaar voordat de films nog maar in de helft waren. Kijk enkel uit naar The Favourite voor de performance van Olivia Coleman en omdat ik altijd zo veel mogelijk Oscarfilms probeer te kijken voor de ceremonie.

Pagina 152 van 152 Eerste ... 52102142148149150151152

Regels voor berichten