Bekijk resultaten enquête: Op welke film zit je het hardst te wachten?

Aantal stemmers
42. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Jurassic World: Fallen Kingdom

5 11,90%
  • Tomb Raider

2 4,76%
  • Pacific Rim: Uprising

0 0%
  • Ready Player One

5 11,90%
  • The New Mutants

0 0%
  • X-Men: Dark Phoenix

1 2,38%
  • Incredibles 2

0 0%
  • Aquaman

0 0%
  • Venom

0 0%
  • Black Panther

0 0%
  • Deadpool 2

9 21,43%
  • Ant-Man & The Wasp

0 0%
  • Avengers: Infinity War

11 26,19%
  • Solo: A Star Wars Story

6 14,29%
  • Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

3 7,14%
Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: Film in 2018

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Deze woensdag Ready Player One gaan zien in 4DX en 3D.
    Ik was wel misselijk na 2h20 door elkaar geschud te worden, maar wat een goede en zo realistische film. Spielberg heeft alweer een hoofdvogel afgeschoten met deze.

2018 is maar een triestig filmjaar tot nu toe. De enige goede films tot nu toe waren Black Panther, Tomb Raider, Annihilation en RPO. En dan vooral de laatste 2.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja...

Elk jaar zegt men dat opnieuw. In het eerste kwartaal komen er weinig films in de cinéma uit, en als er al kwaliteitsfilms draaien zijn het nog meestal de Oscarfilms.

Nu is het vooral eigenlijk wachten op Cannes, en de meeste goede films komen in het najaar of zelfs na de jaarwisseling. (voor de Oscarperiode). Ik heb zelfs het idee dat dit jaar een goed filmjaar zal worden, als ik zie welke regisseurs er allemaal nog een film uitbrengen, en wat we nog kunnen verwachten.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 7 april 2018 om 16:13

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zelf vind ik 2013 en 2014 beiden erg sterk. 2012 is ook zeer goed. 2010 is een voorbeeld van een slecht jaar. 2011 heeft wel kwaliteit, maar dat jaar heeft volgens mij weinig goede Amerikaanse films en doet het slecht in mijn statistieken. 2015 was vooral een jaar waar de blockbuster het erg goed deed, maar de kwaliteitsfilm misschien iets minder. 2016 was dan weer beter dan 2015. 2017 lijkt me ook goed te zijn. 2005, 2006, 2007, 2008 en 2009 doen het alle vijf ook niet erg goed in mijn statistieken, al heeft 2007 wel TWBB, NCFOM en andere films dat ik nog moet zien. 2000 vind ik een erg zwak jaar. 2003 heeft ook de reputatie van een minder jaar te zijn. 1999 en 1994 hebben allebei heel wat films die bekend zijn bij het grote publiek en worden daarom wel als goede filmjaren gezien. 1995 lijkt me ook goed. 1998 ook. 1996 daarentegen weer zeer slecht. 2002 vind ik goed. 2001 dan weer als iets minder. 1997 middelmaat. Ofja zo zie ik het toch.

Over de laatste vijf jaar vind ik niet dat we te klagen hebben eigenlijk. Mijn favoriet filmjaar is trouwens 2014 gevolgd door 2013. De jaren die het het slechtst doen zijn 2000 en 2006 en in mindere mate ook 2005, 2009, 2010 en 2011.

Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik dacht even dat ge over wijn bezig waart
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik wist niet dat er ook zoiets bestond als een slecht of goed "filmjaar"?

Nee, het valt me gewoon op dat er bijzonder weinig goede films zijn tot nog toe. Vorig jaar had je er heel wat, heel het jaar door. Nu amper.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yann!ck Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik wist niet dat er ook zoiets bestond als een slecht of goed "filmjaar"?

Nee, het valt me gewoon op dat er bijzonder weinig goede films zijn tot nog toe. Vorig jaar had je er heel wat, heel het jaar door. Nu amper.
    Vorig jaar viel in het eerste halfjaar eigenlijk enkel Get Out echt op (kan zijn dat ik titels vergeet, maar noem ze dan op).

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welke site(s) gebruiken jullie om de verwachte films in de cinema te zien? Op dit moment zijn er niet echt films voor de liefhebbers in de zalen maar ik zag bv dat Wes Anderson een nieuwe film uitbrengt in mei.
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Morgen worden de selectie voor de officiele hoofdcompetitie in Cannes (normaal gezien) bekend gemaakt. Dus via filmfestivals, of via IMDb en wat ik van anderen opsteek of via via hoor.

PBR Streetgang's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DwightSchrute Bekijk bericht
    Welke site(s) gebruiken jullie om de verwachte films in de cinema te zien? Op dit moment zijn er niet echt films voor de liefhebbers in de zalen maar ik zag bv dat Wes Anderson een nieuwe film uitbrengt in mei.
    Wes Andersons film is sinds vandaag al uit in de cinema's hier.
    Ik kijk gewoonlijk op cinenews.be voor de release dates @ UGC, maar ook de websites en facebookpagina's van Cinea, Cinema Zuid, Sabzian, Cinematek, KASK etc voor premieres en vertoningen van films die niet in het commerciële circuit terechtkomen.

DwightSchrute's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PBR Streetgang Bekijk bericht
    Wes Andersons film is sinds vandaag al uit in de cinema's hier.
    Ik kijk gewoonlijk op cinenews.be voor de release dates @ UGC, maar ook de websites en facebookpagina's van Cinea, Cinema Zuid, Sabzian, Cinematek, KASK etc voor premieres en vertoningen van films die niet in het commerciële circuit terechtkomen.
    Top!
    I'm not superstitious ... but I'm a little stitious.

Glory Glory Man United!

ChimayBlauw's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Jep, het is weer zover... Lijstjestijd! Van welke films denk je dat ze in 2018 je hart sneller zullen doen slaan?
    Gelieve je top 10 van 2018 films waar je het hardst naar uitkijkt hier neer te pennen!

1. Annihilation (Alex Garland)
    2. Mute (Duncan Jones)
    3. High Life (Claire Denis)
    4. First Man (Damien Chazelle)
    5. The House That Jack Built (Lars Von Trier)
    6. God Particle
    7. Kursk (Thomas Vinterberg)
    8. Overlord
    9. Deadpool 2
    10. Isle of Dogs (Wes Anderson)
    11. Black Panther
    12. Alita: Battle Angel (Robert Rodriguez)
    13. Captive State (Rupert Wyatt)
    14. Unsane (Steven Soderbergh)
    15. A Quiet Place (John Krasinski)
    16. The Death & Life Of John F. Donovan (Xavier Dolan)
    17. Avengers: Infinity War (Russo brothers)
    18. Ready Player One (Steven Spielberg)
    19. The Predator (Shane Black)
    20. Backseat (Adam McKay)
    21. Solo: A Star Wars Story (Ron Howard)
    22. The Post (Steven Spielberg)
    23. Hellboy (Neil Marshall)
    24. Hotel Artemis
    25. Meg (Jon Turteltaub)

Ik hoop dat 2018 nog serieus wat verrassingen in petto heeft want in vergelijking met vorige jaren is dit een relatief magere line-up.

Andere noemenswaardige releases; Molly's Game (Aaron Sorkin), Venom (Ruben Fleischer), Beach Bum (Harmony Korine), Widows (Steve McQueen), The Favorite (Yorgos Lanthimos), Incredibles 2 (Brad Bird), Roma (Alfonso Cuarón), The Irishman (Martin Scorsese), If Beale Street Could Talk (Barry Jenkins), The Jungle Book (Andy Serkis), Jurassic World: Fallen Kingdom, Aquaman (James Wan), Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (David Yates), Mary Poppins Returns, Tomb Raider, Pacific Rim: Uprising, Early Man (Aardman studios), The House with a Clock in its Walls (Eli Roth), Ant-Man & The Wasp, Skyscraper, Rampage, Boy Erased (Joel Edgerton), Georgetown (Christoph Waltz), Zoe, X-Men: Dark Phoenix (Kinberg), Alpha, Black Klansman (Spike Lee), Winchester (Spierig brothers), The New Mutants, 7 Days in Entebbe, The Cartel (Ridley Scott), Sorry to Bother You, Anon (Andrew Niccol), Underwater, Sunset (Laszlo Nemes), The Man Who Killed Don Quixote (Terry Gilliam), Suspiria (Luca Guadagnino), I Think We’re Alone Now, Everybody Knows (Asghar Farhadi), Psychokinesis, The Sisters Brothers (Jacques Audiard), Wendy, The Old Man & The Gun (David Lowery), A Wrinkle In Time (Ava DuVernay), Hold The Dark (Jeremy Saulnier), Fahrenheit 451, Jin-Roh: The Wolf Brigade (Kim Jee-Woon), Under The Silver Lake (David Robert Mitchell), Radegund (Terrence Malick), Peterloo (Mike Leigh), Halloween (David Gordon Green), Bad Times At The El Royale (Drew Goddard), The Kid Who Would Be King (Joe Cornish), Ocean's 8, Where’d You Go Bernadette? (Richard Linklater), Damsel, The Wild Pear Tree (Nuri Bilge Ceylan), The Little Stranger, Don’t Worry, He Won’t Get Far On Foot (Gus van Sant), Wildlife (Paul Dano), Apostle (Gareth Evans), Mission Impossible 6, Sicario 2: Soldado, Mary Magdalene, Domino (Brian De Palma), Loro (Paolo Sorrentino), Wreck-It Ralph 2, Maze Runner: The Death Cure, Bohemian Rhapsody, Super Troopers 2, Bumblebee, Death Wish (Eli Roth), The Equalizer 2, Robin Hood, Game Night, Mortal Engines, Red Sparrow, Crazy Rich Asians, Barbie, Creed 2 (Stallone), Fifty Shades Freed, Insidious: The Last Key, Cruella, Purge: The Island, Inversion, Slenderman, 12 Strong, Extinction, Detective Pikachu, LAbyrinth, The Bell Jar (Kirsten Dunst), Hostiles, Thoroughbreds, ...

Ongetwijfeld ben ik er nog een hele hoop anderen vergeten, dus excuses als jouw topper er niet tussen zit. Net zoals vorig jaar heb ik er ook nu weer een poll bijgestoken zodat we kunnen nagaan welke film het populairst is onder de 9Livers. Star Wars: Episode VIII eindigde helemaal bovenaan in de poll van vorig jaar. Of dat terecht is weten we volgende week. Wordt 2018 opnieuw een jaar waarin star wars de eerste plek kaapt of is een non trilogy Han Solo rehash daar te min voor? We zullen zien!
    Ondertussen allemaal gezien? Wat vond ge de betere, welke vielen tegen?
    From Russia With Love

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jep alles gezien en zoals zo vaak schiet er van de geanticipeerde lijst uiteindelijk niet veel meer over. Zoals gebruikelijk laat, imo ofc, Hollywood het weer afweten en zijn het de verrassingen van kleinere studios en indies die de hoogste toppen scheren.

> The Great
    Under the Silver Lake
    The Florida Project
    Suspiria
    The Sisters Brothers
    Call Me By Your Name
    Deadpool 2
    Hereditary
    First Reformed
    Annihilation
    A Ghost Story
    Climax
    A Quiet Place

> The Good
    Hostiles
    Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
    Avengers: Infinity War
    Upgrade
    Ready Player One
    Thunder Road
    Apostle
    Solo: A Star Wars Story
    Sorry to Bother You
    Black Panther
    Phantom Thread
    Sicario: Day of the Soldado
    I, Tonya
    The Kindergarten Teacher
    Isle of Dogs
    Ghostland
    Calibre
    The Summer of 84
    Game Night
    Voyage of Time
    Eighth Grade
    BlacKkKlansman
    Unsane
    Hold the Dark
    Ant-Man and the Wasp
    Bad Times at the El Royale
    Mandy
    Lady Bird
    The Post
    Mission Impossible: Fallout
    UFO
    Searching
    Spider-Man: Into the Spider-Verse
    Overlord

> The Meh
    The Shape of Water
    Revenge
    Downsizing
    Kursk
    Aquaman
    Widows
    Bohemian Rhapsody
    The Incredibles 2
    American Animals
    Don't Worry, He Won't Get Far on Foot
    Leave No Trace
    Tully
    Adrift
    The Death of Stalin
    Hotel Artemis
    The Cloverfield Paradox
    Extinction
    Tau
    Mortal Engines
    Mute
    The Commuter
    The Spy Who dumped me

> The Bad
    Tomb Raider
    Jumanji: Welcome to the Jungle
    Pacific Rim: Uprising
    Fantastic Beasts
    Marry Poppins
    Predator
    Jurassic World: Fallen Kingdom
    12 Strong
    Death Wish
    Skyscraper
    Winchester
    Ocean's 8
    The Meg
    Rampage
    Alpha
    Early Man
    Tag
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ChimayBlauw's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Cool

Interessant om een follow-up te zien

Zelf zou Ant Man, Mortal Engines, Solo en reeksje lager zetten.

Predator dan weer een laagje hoger.

Death of Stalin vond ik eerst goed, maar dan een analyse van een historicus gezien die de film volledig onderuithaald wegens vele leugens en propaganda, dus die mag van ook bij de "Bad"

Moest hij niet grappig zijn, 'k zou er speciaal nog lagere categorie voor uitvinden.

Dikke aanrader z'n kanaal trouwens. Die mens is een echte historicus. Met echte historicus bedoel ik iemand die ervoor naar de unief geweest is en zo'n eigen origineel research doet en niet een geschiedenisboek koopt en dat simpelweg naleest. Wie dat doet is geen historicus.

Zijn onderwerpen gaan vooral geschiedenis die buiten de "grote 3" valt (van Amerikaans perspectief) Amerikaanse Revolutie, Burgeroorlog en WW2.

WW1 is blijkbaar niet zo'n "big thing" in de VS zoals bij ons de Amerikaanse burgeroorlog dat niet is.

Een van z'n reeksen is historische film reviews. Zeker wel de moeite:

Follow up:

Andere films:

Good Movies Playlist: https://www.youtube.com/playlist?lis...WocHPIvP-qaui0

Al zijn film (en paar series) Playlist, goed en slecht: https://www.youtube.com/playlist?lis...V48cdfyeg9G5JJ
    Laatst gewijzigd door ChimayBlauw; 30 juni 2019 om 17:24
    From Russia With Love

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    The Death of Stalin niet historisch accuraat? Wie had dat gedacht

Tuurlijk is hij niet accuraat, maar moest dat dan om er een goede (komische) film van te maken?

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten