iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Question TEW of rechten studeren dilemma wikunde en interesses

Hallo allemaal,

Ik zag al veel berichten over mensen die hiertussen twijfelen, maar bij iedereen liggen de kaarten anders dus ik zal mijn verhaal doen en ik hoop op advies van jullie.
    Ik zit nu in economie moderne talen en ik heb nu 73 voor mijn rapport, ik twijfelde tussen handelswetenschappen en rechten. Mijn titularis zei dat ik toegepaste economische wetenschappen moet aankunnen en hierdoor twijfel ik nu tussen dit en rechten. Economie zou een logische keuze zijn omdat ik nu in economie zit, maar ik ben bang voor de wiskunde die ik moet inhalen tijdens de zomervakantie als ik dit ga studeren. Ik heb nu slechts drie uur wiskunde en ik haal rond de 66 voor wiskunde, dit is één van mijn slechtere vakken. De blokvakken zijn er goed, maar voor rechten zou je niet enkel moeten kunnen blokken maar ook redeneren. Mijn voorkeur gaat momenteel naar rechten, om dan bijvoorbeeld bedrijfsjurist of fiscaal juridisch adviseur te worden (zo economie met rechten combineren). Ook zou het voor mij een optie zijn om na bachelor in de rechten een master 'economie,recht en bedrijfskunde' verder te studeren, maar het vakkenpakket lijkt me veel saaier dan master in de rechten waar je kan kiezen uit bijna honderd keuzevakken. Ik vroeg me af of iemand onder jullie uit een richting met 3 uur wiskunde komt en dan Tew gevolgd heeft? In mijn school heb je ook wiskunde 6 en 8, dus 3 is erg weinig in vergelijking met deze getallen. Ook vroeg ik me af of er een groot verschil is tussen handelswetenschappen en tew, ik weet dat handelswetenschappen minder wiskunde heeft.

Hopelijk kan iemand me helpen

mvg

Mick387
    no votes  

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moet verplaatst worden naar "Werk en studie".
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit gaat ook over economie en recht
    no votes  

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nope dit gaat over je studies. De inhoud die hier besproken wordt, zal niet over economie of recht gaan maar enkel over de respectievelijke studierichtingen.

Op basis van het feit dat je dit niet inziet alsook hier als nieuweling direct een ervaren forumlid gaat tegenspreken, zou ik voor rechten gaan. Past veel beter bij je persoonlijkheid.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.
    no votes  

McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Op basis van het feit dat je dit niet inziet alsook hier als nieuweling direct een ervaren forumlid gaat tegenspreken, zou ik voor rechten gaan. Past veel beter bij je persoonlijkheid.
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    leuke video en goed avies ;-)
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten