Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    0

Findoc : private insurer : life settlements

Hallo, ik ben nieuw hier.
    Ik heb wel al heel wat gelezen op dit forum en meer bepaald in het hoofstuk economie.
    Ik merk dat hier heel wat mensen met achtergrond en kennis zitten rond financiële producten.
    Daarom mijn vraag tot meer info.
    Ik heb 2 beleggingsproducten lopen bij de maatschappij Private Insurer.
    Meer bepaald : het ene product is een belegging in hardhout bomen bij de firma Floresteca en het andere in life settlements, Amerikaanse levensverzekeringen, bij de firma carlisle management.

Dit via een beleggingskantoor dat Findoc noemt en gelegen is in Retie in de proviencie Antwerpen.
    Ik begin mij zorgen te maken over tal van dingen.
    Daarom dat ik het zekere voor het onzekere wou nemen en heb ik mijn geld willen opvragen voor beide beleggingen.
    Mijn onrust wordt steeds groter nu, aangezien de baas van Findoc mij meedeelde dat ik tijdelijk dit geld niet kan krijgen, omdat bij het product met de bomen het fonds geblokkeerd zou zijn, en bij het product met de life settlements zou ik heel veel kosten moeten betalen als ik mijn geld terug wil.

Verder zegt hij dat ik,me geen zorgen moet maken en even geduld moet hebben, maar dat kan mij niet gerust stellen.
    Want zoveel meer ik google op floresteca, life settlements, zoveel meer slaat de angst me om het hart.
    Bijkomend heb ik de jaarrekeningen van mijn makelaar Findoc opgevraagd, omdat hij zich steeds uitgaf als een zeer vooraanstaand beleggingskantoor met heel veel vermogen en tienduizenden klanten.
    Alsl ik nu die cijfers bekijk, kan ik als leek toch niet echt een gerust gevoel krijgen.

Kortom, zijn er mensen die meer kennis van zaken hebben hier die mij informatie kunnen geven over de betrouwbaarheid van zowel mijn beleggingskantoor Findoc, de maatschappij Private Insurer, de firma Floresteca, life settlements in het algemeen en de vermogensbeheerder Carlisle Maangement.

Alle hulp en info is welkom.
    Dank bij voorbaat.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    over welk bedrag qua investering gaat het?
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.
    no votes  

iTrader
    0
    Vervelend dat er nog steeds van die "aanbieders" zijn in de markt. Private insurer is in meer zaken betrokken waarbij de klanten geconfronteerd worden met fondsen die op slot zitten en ook in andere life settlement producten lijken de private insurer klanten inmiddels benadeelde te worden. De baas van private insurer zal echter altijd de dans ontspringen omdat hij wel weet hoe hij uit de schijnwerpers moet blijven. Het geld is daar al verdiend en het lot van de investeerders doet er, zoals al vaak gezien, niet zoveel toe.

waarschijnlijk heeft u in uw contracten private insurer gevrijwaard voor alle aansprakelijkheid en valt daar niet zoveel te halen. De vraag is of het beleggingskantoor voor deze handelingen aansprakelijk kan worden gehouden.

wat meer leesvoer over private insurer en life settlements: F ? Files : Quality Investments « FINANCELAB

over floresteca kunt u op de site van de afm het volgende vinden, zie AFM legt boete op voor feitelijk leidinggeven aan overtreding door Floresteca | AFM en verder op https://www.vtpteak.nl/nieuws/2013/overleg-floresteca is te lezen dat floresteca in overleg is om een nieuw voorstel voor de obligatiehouders te schrijven. Het is afwachten wat zo'n voorstel zal brengen.

succes

kg
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    over welk bedrag qua investering gaat het?
    In de belegging van floresteca private insurer 25k en in die van de life settlements van carlisle private insurer 60 k, waarom de,vraag?
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arendsoog1 Bekijk bericht
    Vervelend dat er nog steeds van die "aanbieders" zijn in de markt. Private insurer is in meer zaken betrokken waarbij de klanten geconfronteerd worden met fondsen die op slot zitten en ook in andere life settlement producten lijken de private insurer klanten inmiddels benadeelde te worden. De baas van private insurer zal echter altijd de dans ontspringen omdat hij wel weet hoe hij uit de schijnwerpers moet blijven. Het geld is daar al verdiend en het lot van de investeerders doet er, zoals al vaak gezien, niet zoveel toe.

Hoe kan dat eigenlijk toch. Findoc verzekerde met onlangs nog dat een Belgische erkende verzekeringsmaatschappij altijd zeker en veilig was wegens constante overheidscontrole.
    Als ik het leesvoer lees, dan stel ik me de,vraag of mijn makelaar Findoc of de maatschappij private insurer niet verplicht zijn mij van dat alles op de hoogte te brengen?
    Het is maar pas nu dat ik mijn geld terug wou, dat de kat op de koord komt.
    En dan nog hebben ze mij niets verteld van wat ik nu via die linken gelezen heb.

Wat raden jullie mij aan? Want hier slaap ik niet meer van.

waarschijnlijk heeft u in uw contracten private insurer gevrijwaard voor alle aansprakelijkheid en valt daar niet zoveel te halen. De vraag is of het beleggingskantoor voor deze handelingen aansprakelijk kan worden gehouden.

wat meer leesvoer over private insurer en life settlements: F ? Files : Quality Investments « FINANCELAB

over floresteca kunt u op de site van de afm het volgende vinden, zie AFM legt boete op voor feitelijk leidinggeven aan overtreding door Floresteca | AFM en verder op https://www.vtpteak.nl/nieuws/2013/overleg-floresteca is te lezen dat floresteca in overleg is om een nieuw voorstel voor de obligatiehouders te schrijven. Het is afwachten wat zo'n voorstel zal brengen.

succes

kg
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
    In de belegging van floresteca private insurer 25k en in die van de life settlements van carlisle private insurer 60 k, waarom de,vraag?
    dan denk ik dat het logisch is dat je voor zoiets naar een advocaat stapt...
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arendsoog1 Bekijk bericht

succes

kg
    Mag ik vragen in welke vergelijkbare zaken Private Insurer nog betrokken is, waarbij fondsen geblokkeerd zijn, of waar ik daar iets over kan vinden?
    no votes  

iTrader
    0
    via private insurer kon je ook investeren in life settlements van het bedrijf Quality Investments dat vestigingen in Nederland en Belgie had. Volgens mijn informatie is quality investments gesloten op verdenking van fraude, maar daar weet ik niet zoveel van. je zou private insurer eens kunnen bellen en vragen hoeveel van hun fondsen er nu "op slot" zitten. Dan zie je gelijk of dit vaker voorkomt. voordat je een advocaat inhuurt kun je volgens mij ook een klacht indienen bij de Bemiddelingsdienst banken, krediet en beleggingen, de website is Welkom ? Bienvenue ? Welcome ? Willkommen | Ombudsfin.

via de voornoemde linken kan je meer te weten komen over de quality investment zaak. het schijnt dat de directeur van private insurer ook de voorzitter van een belangenvereniging is die voor quality investments is opgericht. als je gaat zoeken op het internet dan ziet ge dat er ook hier wat zaken niet goed gaan.
    no votes  

iTrader
    0
    Ondertussen heb ik inderdaad ook wat gevonden rond die Quality Investment die via Private Insurer loopt. Normaal was ik daar ook in belegd, maar achteraf hebben zij in mijn plaats beslist om het in de life settlement van Carlisle te beleggen. Nu misschien nog een geluk met een ongeluk.

Ondertussen heb ik ook nog meer gevonden over mijn investering in de Floresteca bomen via Findoc. Dit is dan weer gegaan via een beleggingsfonds, en dat noemt Quadris. Daar vind ik wel wat van op het internet, maar dat is allemaal in het Engels. Moeilijk voor me, maar ik begrijp er wel uit dat er serieuze stront aan de knikker is.
    Bedankt trouwens voor die link van de bemiddelingsdienst. Ik ga ze nu aanschrijven.
    no votes  

iTrader
    0
    via private insurer kon je ook investeren in life settlements van het bedrijf Quality Investments dat vestigingen in Nederland en Belgie had. Volgens mijn informatie is quality investments gesloten op verdenking van fraude, maar daar weet ik niet zoveel van. je zou private insurer eens kunnen bellen en vragen hoeveel van hun fondsen er nu "op slot" zitten. Dan zie je gelijk of dit vaker voorkomt. voordat je een advocaat inhuurt kun je volgens mij ook een klacht indienen bij de Bemiddelingsdienst banken, krediet en beleggingen, de website is Welkom ? Bienvenue ? Welcome ? Willkommen | Ombudsfin.

via de voornoemde linken kan je meer te weten komen over de quality investment zaak. het schijnt dat de directeur van private insurer ook de voorzitter van een belangenvereniging is die voor quality investments is opgericht. als je gaat zoeken op het internet dan ziet ge dat er ook hier wat zaken niet goed gaan.

kg
    no votes  

TOMM3KE's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Ik snap nog steeds niet waarom mensen niet eerst wat opzoekingswerk doen vooraleer ze intekenen op een mooi verkoopspraatje ...
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TOMM3KE Bekijk bericht
    Ik snap nog steeds niet waarom mensen niet eerst wat opzoekingswerk doen vooraleer ze intekenen op een mooi verkoopspraatje ...
    Als je een beleggingskantoor, een erkende verzekeringsmaatschappij en erkende vermogensbeheerder niet meer kan vertrouwen, wat moet je dan nog doen. Er was trouwens niets op te zoeken of te vinden destijds. Het is pas nu dat de problemen naar boven komen.
    no votes  

iTrader
    0
    Als je een beleggingskantoor, een erkende verzekeringsmaatschappij en erkende vermogensbeheerder niet meer kan vertrouwen, wat moet je dan nog doen. Er was trouwens niets op te zoeken of te vinden destijds. Het is pas nu dat de problemen naar boven komen.
    dat zijn ook diegene die je nooit moet vertrouwen
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samsonite Bekijk bericht
    dat zijn ook diegene die je nooit moet vertrouwen
    De baas van findoc vertelde me dat zij ieder jaar grondig gecontroleerd worden en onder strenge overheidscontrole staan en dat hij enkel samenwerkt met wettelijk erkende financiële instellingen. En dat investeren via een verzekeringsmaatschappij de veiligste manier was omdat dit veel meer zekerheid gaf dan bij een bank.
    Hij kan het allemaal heel mooi en vertrouwelijk brengen. Het is een Nederlander.
    En zijn kantoor is in een sjieke villa met alles erop en eraan.

Zijn kantoor zou ook reeds 20 jaar bestaan en hij zegt bijna tienduizend vermogende klanten te beheren.
    Ik heb naar het bedrijf findoc ook al wat gezocht, maar vind niet veel terug. Ik kom uit bij een café, een bedrijf met dienstencheques, maar verder vind ik niet veel dan zijn eigen website.
    Je zou denken van een beleggingskantoor dat reeds 20 jaar bestaat met tienduizend klanten, dat daar meer over te vinden moet zijn, zowel goede of slechte ervaringen, maar niets ?
    Iemand anders ervaring met het beleggingskantoor findoc - op docters advies rendeert uw geld beter ?? ...
    no votes  

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    De baas van findoc vertelde me dat zij ieder jaar grondig gecontroleerd worden en onder strenge overheidscontrole staan en dat hij enkel samenwerkt met wettelijk erkende financiële instellingen. En dat investeren via een verzekeringsmaatschappij de veiligste manier was omdat dit veel meer zekerheid gaf dan bij een bank.
    Hij kan het allemaal heel mooi en vertrouwelijk brengen. Het is een Nederlander.
    En zijn kantoor is in een sjieke villa met alles erop en eraan.

Zijn kantoor zou ook reeds 20 jaar bestaan en hij zegt bijna tienduizend vermogende klanten te beheren.
    Ik heb naar het bedrijf findoc ook al wat gezocht, maar vind niet veel terug. Ik kom uit bij een café, een bedrijf met dienstencheques, maar verder vind ik niet veel dan zijn eigen website.
    Je zou denken van een beleggingskantoor dat reeds 20 jaar bestaat met tienduizend klanten, dat daar meer over te vinden moet zijn, zowel goede of slechte ervaringen, maar niets ?
    Iemand anders ervaring met het beleggingskantoor findoc - op docters advies rendeert uw geld beter ?? ...
    Dus op basis van wat een nederlander beweert zonder ook maar één mogelijk bewijs te leveren, teken jij in voor zulke bedragen zonder ook maar het minste opzoekwerk te doen ? Zelfs niet eens een onnozele google-check kon eraf

Ik zou bijna gaan zeggen (let wel: bijna !) dat je het zelf gezocht hebt
    no votes  

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten