iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een aanrader voor kapitaliserende etf's?
    Ben aan het twijfelen tussen ofwel een S&P 500 ofwel een worldwide met een lichte voorkeur voor die laatste.
    Dividend etf lijkt me sowieso niet interessant aangezien ik hem gewoon voor 20 jaar wil parkeren.

Alvast bedankt!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door horste Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand een aanrader voor kapitaliserende etf's?
    Ben aan het twijfelen tussen ofwel een S&P 500 ofwel een worldwide met een lichte voorkeur voor die laatste.
    Dividend etf lijkt me sowieso niet interessant aangezien ik hem gewoon voor 20 jaar wil parkeren.

Alvast bedankt!
    Staat allemaal mooi hier uitgelegd: https://www.bogleheads.org/wiki/Investing_from_Belgium
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Beetje vreemde vraag voor dit topic maar denk dat het een beetje gepast is:

Stel dat je tussen nu en pakweg 2030 ooit een bedrag zou moeten betalen van bijvoorbeeld 10.000 euro (te indexeren in de toekomst). De kans waarop dit valt is evenredig. Er is evenveel kans dat dit volgende maand is of dat dit 13.04.2029 is. Dat bedrag zal ooit betaald moeten worden en men zal je 1 maand voordien jou verwittigen om dat bedrag te betalen. Het is met 100% zekerheid dat dat bedrag ooit betaald zal moeten worden.

Hoe zouden jullie dat bedrag van 10.000€ beleggen?
    o/

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

Stel dat je tussen nu en pakweg 2030 ooit een bedrag zou moeten betalen van bijvoorbeeld 10.000 euro (te indexeren in de toekomst). De kans waarop dit valt is evenredig. Er is evenveel kans dat dit volgende maand is of dat dit 13.04.2029 is. Dat bedrag zal ooit betaald moeten worden en men zal je 1 maand voordien jou verwittigen om dat bedrag te betalen. Het is met 100% zekerheid dat dat bedrag ooit betaald zal moeten worden.

Ik persoonlijk niet, geld dat ik met zekerheid ooit zal nodig hebben zou ik niet beleggen. Alles wat je meer dan €10.000 hebt zou ik dan eerder beleggen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Ik persoonlijk niet, geld dat ik met zekerheid ooit zal nodig hebben zou ik niet beleggen. Alles wat je meer dan €10.000 hebt zou ik dan eerder beleggen.
    "Niet" is relatief he. In dit geval is spaarboekje overduidelijk de enige optie.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

Wat gebeurt er indien je dat volledige bedrag niet meer hebt? Kan je het tekort dan gewoon bijpassen adhv een lening?

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Welk online systeem heeft een goede en begrijpelijke user interface en biedt fondsen/trackers/indexen aan tegen lage kosten, instaptarieven, beheerskosten, etc?

Ik heb nu 3 fondsen lopen bij ezen grootbank (= duur) en ben de horizon aan het bekijken om eventueel te veranderen naar iets dat meer opbrengt (potentieel), maar ook goedkoper is.
    Let us pray for all the fools that be
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Welk online systeem heeft een goede en begrijpelijke user interface en biedt fondsen/trackers/indexen aan tegen lage kosten, instaptarieven, beheerskosten, etc?

Ik heb nu 3 fondsen lopen bij ezen grootbank (= duur) en ben de horizon aan het bekijken om eventueel te veranderen naar iets dat meer opbrengt (potentieel), maar ook goedkoper is.
    Degiro

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Wat gebeurt er indien je dat volledige bedrag niet meer hebt? Kan je het tekort dan gewoon bijpassen adhv een lening?
    Interesten aan leningen om het bedrag te financieren of nalatigheidsinteresten in het ergste geval.
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    "Niet" is relatief he. In dit geval is spaarboekje overduidelijk de enige optie.
    Waarom? Steek het in een S&P500 etf en haal het eraf wanneer je het nodig hebt. Kans is veel groter dat je inleg hoger zal staan dan dat je geld zou verloren hebben, en je kan het eenvoudig er terug afhalen.

Ik zou die 10k volledig beleggen dus.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Waarom? Steek het in een S&P500 etf en haal het eraf wanneer je het nodig hebt. Kans is veel groter dat je inleg hoger zal staan dan dat je geld zou verloren hebben, en je kan het eenvoudig er terug afhalen.

Ik zou die 10k volledig beleggen dus.
    De kans is groter dat uw winst groter is, maar als de koers net op -10% staat wanneer je het geld nodig hebt, heb je geld te kort.

Bij een spaarboekje zal uw rendement veel lager liggen, maar je hebt zekerheid dat je altijd aan 10k cash zal geraken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    De kans is groter dat uw winst groter is, maar als de koers net op -10% staat wanneer je het geld nodig hebt, heb je geld te kort.

Bij een spaarboekje zal uw rendement veel lager liggen, maar je hebt zekerheid dat je altijd aan 10k cash zal geraken.
    Dus, simpele wiskunde, statistiek & kansrekenen zeggen allemaal dat het geld beleggen de betere optie is, akkoord?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Incremental Bekijk bericht
    Dus, simpele wiskunde, statistiek & kansrekenen zeggen allemaal dat het geld beleggen de betere optie is, akkoord?
    Nee, de vraag is: Het kan zijn dat iemand zegt: ik heb die 10k cash binnen een maand nodig en je moet ze dan kunnen geven (bvb anders schieten ze u neer...). Met eender welk type aandelen kan je dat nooit garanderen.
    Als je dat vraagstuk 20 jaar terug gesteld had, en je had alles belegd, dan had je tussen 2008 en pakweg 2015 nooit aan 10k kunnen geraken.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Incremental Bekijk bericht
    Long-term: waarschijnlijk wel, maar niemand heeft een glazen bol.

Maar daar gaat deze discussie niet om. Je belegt nog steeds om geld te verdienen. Als je alles in de beurs steekt en je hebt het opeens dringend nodig; dan is je lange-termijn statistiek en wiskunde 0.0 waard want dan ben je afhankelijk van de koers van dat moment. Daarom dat men ook zegt om best te beleggen met geld dat je (zelf in onvoorziene omstandigheden) niet nodig hebt. Want de kans bestaat dat je enorm je broek scheurt als je op een slecht moment geld van de beurs moet halen...

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Long-term: waarschijnlijk wel, maar niemand heeft een glazen bol.

Maar daar gaat deze discussie niet om. Je belegt nog steeds om geld te verdienen. Als je alles in de beurs steekt en je hebt het opeens dringend nodig; dan is je lange-termijn statistiek en wiskunde 0.0 waard want dan ben je afhankelijk van de koers van dat moment. Daarom dat men ook zegt om best te beleggen met geld dat je (zelf in onvoorziene omstandigheden) niet nodig hebt. Want de kans bestaat dat je enorm je broek scheurt als je op een slecht moment geld van de beurs moet halen...
    Hij vroeg ons hoe we dat geld zouden investeren.
    Ik deel de mening van Rekt en Incremental en zou dat geld in het begin gewoon 100% investeren, de eventuele kost daarvan bij een crash is wat geld lenen of nalatigheidsinterest. Naarmate we de 10 jaar naderen zou ik dat langzaamaan afbouwen en gaan naar een combinatie van investeren en cash aanhouden. Een beetje hetzelfde principe als bij kapitalisatiepensioenen met als verschil dat het geld gelijk wanneer beschikbaar moet worden gemaakt.

Pagina 74 van 78 Eerste ... 2464707172737475767778 Laatste

Regels voor berichten