Pagina 1 van 62 123451151 ... Laatste

Discussie: Huren of Kopen?

Marcooo's schermafbeelding
    iTrader
    24 (85%)

Huren of Kopen?

Hallo allemaal,

We staan op het punt om te verhuizen en daarbij komen natuurlijk heel was vragen bij kijken. Op dit moment wonen we samen in het app van de schoonpapa. Aangezien er 3e persoontje op komt is () zijn we dus opzoek naar een nieuwe woonst. De locatie is bekend, kort bij het werk, maar we zijn nog niet zeker of we zouden huren of kopen?

Momenteel ben ik de enigste kostwinner in huis met een nettoloon van ongeveer 1700-1800EUR in de maand. De vriendin zou de eerste 2 jaar zeker nog niet gaan werken daar ze een opleiding wilt volgen na de bevalling.
    Ik heb eens rond gekeken en de huurprijzen zitten, voor iets degelijks met 2 slaap kamers etc, al snel rond de 650EUR per maand. Is het dan misschien niet beter om iets te kopen of zie ik het daar helemaal fout?
    Wat komt er zoal kijken bij het kopen? En vind ik ook iets rond de 650EUR per maand, met alle kosten: notaris etc.., inbegrepen?
    Graag had ik jullie bevindingen en eventueel want voorbeelden?

Alvast enorm bedankt!
    Carpe Diem!
    no votes  

menlor's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Goh hangt af van de regio waar je wilt wonen. Maar ik heb specifiek gekozen voor te kopen op "den buiten". Het kost me evenveel aan lening als aan huren in een duurdere plaats. Ik betaal 700 / maand voor een huis met drie slaapkamers, kelder, zolder, garage, tuin van 300m². Maar ik investeer met te kopen, in mijzelf want alles is van mij. Ben ook in een situatie waar ik de kostwinner ben en mijn vrouw veel minder verdient, vandaar dat het goedkoper moest zijn.

Ik heb ook een jaar gehuurd maar vond het weggesmeten geld. ( Ik raad het wel aan om eerst te huren als je gaat samenwonen, minder problemen moest het samenwonen niet klikken).
    5 headshots on a row is very nice, in UT it's called Monster Kill, in Quake it's called Excellent, and in CounterStrike, it's called Kicked By Console.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    wat staat er op het spaarboekje?
    “If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.”
    Dalai Lama XIV
    no votes  

Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    kvind huren verloren geld
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___MIJN VIDEOS__l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
    COPY THE BEER TRUCK INTO YOUR SIG TO HELP THE WORLD HAVE MORE BEER! AYE!
    no votes  

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    kvind huren verloren geld
    2nd. Zeker nu je al weet dat samen wonen werkt. Moest ik u zijn zou ik het huis alleen kopen.
    Raptr | Steam | PSN | Last.FM | Mobile Vikings | Generation Connect | Duty Calculator | Spam
    i5 2500K | 16 GB Kingston HyperX | 590 GTX
    no votes  

iTrader
    24 (85%)
    Het huren zou in de buurt van mijn werk zijn, regio Lommel.
    We wonen al 1jaar & 5maand samen, dus ik zie daar geen probleem meer in.

@Menior: die 700EUR die je afbetaald, welk bedrag had je geleend en op welk termijn? Heb je er zelf ook nog iets ingestoken?

Bedankt voor de reacties!
    Carpe Diem!
    no votes  

Oct's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Op de websites van de meeste banken kun je wel simulaties doen om na te gaan hoeveel je zou moeten afbetalen.

700 per maand op 20 jaar zal rond de 110-120.000 zijn vermoed ik.
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oct Bekijk bericht
    Op de websites van de meeste banken kun je wel simulaties doen om na te gaan hoeveel je zou moeten afbetalen.

700 per maand op 20 jaar zal rond de 110-120.000 zijn vermoed ik.
    Id wil je iets deftig kopen tegenwoordig, dan moet je al snel 1200-1500€ netto per maand lenen als je géén spaarcentjes hebt. Met één salaris, vergeet dat maar.
    no votes  

Kingfisher's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Met één salaris iets deftig(!) kopen is moeilijk. Daarenboven heb je geen back-up als er een keer iets fout loopt. Met huren ben je wel duurder af, maar ben je ook flexibeler.

Je hebt wel het voordeel dat je zoekt in een segment dat vrij vlot op de markt komt: appartementen voor koppels met kleine kindjes worden gekocht voor een jaar of 5, en dan weer doorverkocht.

In Lommel heb je al dit voor 135K, hetgeen 785€ per maand is, als je op 20 jaar leent, aan 3.5%
    http://www.immoweb.be/nl/Buy.estate....y&xbg=N#onglet
    Reven is voor mietjes
    If I wanted to drive a mercedes, I would have taken a taxi.
    Think of how stupid the average person is, and then think about how half the population is even more stupid than that.
    no votes  

Cowgirl Henk's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht

In Lommel heb je al dit voor 135K, hetgeen 785€ per maand is, als je op 20 jaar leent, aan 3.5%
    Appartement met lift - te koop 2 slaapkamer(s) - bewoonbare opp.:110 m2 - | Immoweb ref:3298611
    @ Kingfisher: dit staat ook nog in de advertentie:
    Appartement 2 is gedeeltelijk afgewerkt. Vraagprijs: 175 000 euro. (Verkocht) Appartementen 3 en 4 worden winddicht te koop aangeboden voor de prijs van 135000 euro per stuk.

Voor 135k heb je een winddicht appartement. Daar komen maw nog een pak kosten bovenop.

Ik ben een 2 tal maanden geleden naar de bank geweest. Ik kon toen een 130k lenen voor ongeveer 650 euro (140k kwam ongeveer op 720 euro uit dacht ik), beide lening op 25 jaar. Zonder eigen kapitaal is iets kopen vrij onmogelijk lijkt mij.
    no votes  

iTrader
    24 (85%)
    Ik vind 650-700 per maand nog vrij redelijk voor iets te kopen. Het app van KingFisher heb ik ook al gezien, heb zelfs al een mail gedaan om eens te gaan kijken. Pak dat ik nog eens 20k uit trek voor de badkamer en keuken, zitten we wel goed denk ik?
    Carpe Diem!
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marinho Bekijk bericht
    Ik vind 650-700 per maand nog vrij redelijk voor iets te kopen. Het app van KingFisher heb ik ook al gezien, heb zelfs al een mail gedaan om eens te gaan kijken. Pak dat ik nog eens 20k uit trek voor de badkamer en keuken, zitten we wel goed denk ik?
    Ge snapt het niet echt denk ik. Winddicht betekend dat het nog compleet in ruwbouw staat, dus geen keuken, geen badkamer, geen enkele kamer afgewerkt, kan zijn dat er nog geen cv, eletriek, water, ... ligt.
    Hetgeen deels afgewerkt was ging voor €170k, ik denk dat de volledig afgewerkte wel voor €200k gingen. Dus met €20k gade er ni komen om dat bewoonbaar te maken.
    no votes  

Babs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Ge snapt het niet echt denk ik. Winddicht betekend dat het nog compleet in ruwbouw staat, dus geen keuken, geen badkamer, geen enkele kamer afgewerkt, kan zijn dat er nog geen cv, eletriek, water, ... ligt.
    Klopt. Wij hebben net een winddicht huis gekocht, wat wil zeggen dat alleen de buitenkant volledig wordt afgewerkt. Binnen moet ge nog vloer, verwarming, sanitair, muren, isolatie, ... doen, dus alles kort gezegd. Wij hebben een budget voor ogen aangezien we alles zelf gaan doen, indien wij alles door aannemers laten doen zijn we 100k extra kwijt

Aangezien je reeds met elkaar woont, zou ik het ten sterkste aanraden om te kopen. Aangezien je maar met 1 budget zit, zou ik het afraden. Misschien uitkijken om nog 2 jaartjes door te bijten en huren tot je vriendin ook een job heeft? De dag van vandaag kun je bijna niets meer op je eentje doen. Plus met een klein mensje op komst komen ook extra kosten, beter dat je niet tot over je oren met de kosten van een huis zit.
    I am woman, hear me roar
    Project 1995 Classic Mini 1.3i SPI
    no votes  

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Kopen als ge kunt, huren als het moet..
    non plus ultra
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Kopen indien je kunt en van plan bent om België uw thuisbasis te maken.

Huren in al de andere gevallen.
    no votes  

Pagina 1 van 62 123451151 ... Laatste

Regels voor berichten