iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Met welke app bekijk jij dit? Of heb jij elke maand de stand van uw spaarrekening, uitstaand kapitaal en beursportefeuille opgeschreven voor de laatste 4 jaar?
    Houdt deze ook rekening met de stijging van de waarde van je vastgoed?
    Via YNAB heb ik een overzicht van al onze rekeningen met inkomsten en uitgaven. Beursportefeuille probeer ik daarin wekelijks of maandelijks te updaten.
    Prijs van die software is wel pittig tegenwoordig, maar ik krijg een 'grandfather' korting omdat ik vroeger de standalone software heb gekocht vooraleer ze naar de cloud gingen.
    Neem wel van mij aan dat een deftig overzicht hebben over je budget een enorme rust en beheersbaarheid geeft aan spaarmentaliteit!

Vastgoed e.d. probeer ik ook bij te houden met stijging volgens de data die ik kan vinden. Ik ga het om de 10 jaar wel laten schatten denk ik.
    Heb deze gegevens nu niet in de grafiek opgenomen omdat het niet echt relevant is voor dit topic.
    Laatst gewijzigd door Vierkant; 5 augustus 2020 om 17:23

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vierkant Bekijk bericht
    Algemeen
    -Hoe oud ben je? 28
    -Hoe lang werk je al? 6 jaar
    -Huis gekocht 4 jaar geleden met lening à €800

Spaarvermogen:
    -Hoeveel verdien je maandelijks netto? €2000 + bedrijfswagen +€160 kindergeld (+€2000 partner)
    -Wat zijn je maandelijkse kosten? €2000 + €800 lening
    -Hoeveel kan je maandelijks sparen? €1500 (gemiddeld incl BTW en bonussen)

Spaargeld:
    -Hoeveel heb je tot nu toe al gespaard? €55.000 (teller stond op bijna 0 na aankoop huis) waarvan €40.000 in aandelen (VWCE)
    -Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? 50/50 samen met partner

In de afbeelding zie je twee correcties. In 2018 circa 10k misgelopen met BTC en in 2020 een coronadipje.
    Stort jij maandelijks in vwce?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WilFriet Bekijk bericht
    Stort jij maandelijks in vwce?
    Wij hebben een dagelijkse doorlopende opdracht van onze bankrekening naar Binck Fundcoach à 75 euro per werkdag.
    Daar loopt een periodiek order dat automatisch koopt op de 4de en de 28ste van de maand, of de eerstvolgende beursdag.
    DCA zonder enige vorm van emotie dus... We proberen met het geld geen rekening te houden in het huishoudbudget.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Met welke app bekijk jij dit?
    Kan je toch perfect in een excel file bijhouden?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Is zelfs makkelijker als je weten welke grafieken je graag wil onderhouden.

Transacties vanuit je bank web app naar excel file exporteren, waardes aanpassen, vervolgens txt file maken om in ynab geimporteerd te krijgen is toch ook maar een zooitje.

Precloud ynab vind je her en der gratis.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Via YNAB heb ik een overzicht van al onze rekeningen met inkomsten en uitgaven. Beursportefeuille probeer ik daarin wekelijks of maandelijks te updaten.
    Prijs van die software is wel pittig tegenwoordig, maar ik krijg een 'grandfather' korting omdat ik vroeger de standalone software heb gekocht vooraleer ze naar de cloud gingen.
    Neem wel van mij aan dat een deftig overzicht hebben over je budget een enorme rust en beheersbaarheid geeft aan spaarmentaliteit!

Vastgoed e.d. probeer ik ook bij te houden met stijging volgens de data die ik kan vinden. Ik ga het om de 10 jaar wel laten schatten denk ik.
    Heb deze gegevens nu niet in de grafiek opgenomen omdat het niet echt relevant is voor dit topic.
    Ik doe exact hetzelfde en heb ook de korting omdat ik YNAB4 had Ik heb Excel geprobeerd (en op mijn blog erover geschreven) maar het komt erop neer dat ik voorlopig het gemak van nYNAB goed genoeg is om te blijven gebruiken t.o.v. Excel.
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Ik doe exact hetzelfde en heb ook de korting omdat ik YNAB4 had Ik heb Excel geprobeerd (en op mijn blog erover geschreven) maar het komt erop neer dat ik voorlopig het gemak van nYNAB goed genoeg is om te blijven gebruiken t.o.v. Excel.
    sprekend over uw blog, ge weet dat de link in uw signature niet werkt ?
    *** Also sprach Zarathustra ***

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Yep, het wordt geblokkeerd door 9lives ¯\_(ツ)_/¯.

Edit: heb twitter shortner gebruikt nu en dat lijkt te werken.
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Is zelfs makkelijker als je weten welke grafieken je graag wil onderhouden.

Transacties vanuit je bank web app naar excel file exporteren, waardes aanpassen, vervolgens txt file maken om in ynab geimporteerd te krijgen is toch ook maar een zooitje.

Precloud ynab vind je her en der gratis.
    Nee, er zijn genoeg redenen waarom excel niet hetzelfde is. Ook YNAB4 is inmiddels verouderd omdat bijvoorbeeld synchroniseren tussen devices nu super handig is. Je betaalt er wel wat voor maar het is hassle-free. Verdient zich ook dubbel en dik terug want anders zou ik nooit dezelfde mentaliteit en discipline hebben gehad.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Leuk om te horen dat er nog gebruikers zijn. Helaas ondersteunen ze idd nog geen Belgische banken. Meestal voer ik handmatig alles in na aankoop of controleer ik wekelijks even met mobiel bankieren.

Onderstaande converter werkt bij mij ook heel erg goed.
    https://aniav.github.io/ynab-csv/

Iconz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben een dagelijkse doorlopende opdracht van onze bankrekening naar Binck Fundcoach à 75 euro per werkdag.
    Daar loopt een periodiek order dat automatisch koopt op de 4de en de 28ste van de maand, of de eerstvolgende beursdag.
    DCA zonder enige vorm van emotie dus... We proberen met het geld geen rekening te houden in het huishoudbudget.
    Is dat enkel voor Binck NL?

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik gebruik de Cake app (https://cake.app/) om mijn uitgaven/inkomsten te visualiseren. Geen geklooi met export/import van csv's want is rechtstreeks gekoppeld aan uw rekening. Je krijgt ook een dividend op wat zij verdienen door uw (geanonimiseerde) data te verkopen. Nadeel is natuurlijk dat zij die data hebben dus je legt veel vertrouwen bij de developers van Cake.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iconz Bekijk bericht
    Is dat enkel voor Binck NL?
    Via Binck.nl inderdaad. Ik had al een account via .be en heb dat per mail aangevraagd. Ze houden ook alle nodige taksen af dus je hebt er geen omkijken naar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Ik gebruik de Cake app (https://cake.app/) om mijn uitgaven/inkomsten te visualiseren. Geen geklooi met export/import van csv's want is rechtstreeks gekoppeld aan uw rekening. Je krijgt ook een dividend op wat zij verdienen door uw (geanonimiseerde) data te verkopen. Nadeel is natuurlijk dat zij die data hebben dus je legt veel vertrouwen bij de developers van Cake.

Cake lijkt me ook wel een fijne app maar niet bedoeld om te budgetteren. Ondersteunen ze Binck & DEGIRO?
    Laatst gewijzigd door Vierkant; 12 augustus 2020 om 11:18

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Hoeveel is dat "dividend"? Uit curiositeit of het de moeite is.

Wel een keer plezant om te lezen dat er Belgische fintech is. Kan wel inkomen dat het idee aantrekkelijk is (zeker als je verschillende zichtrekeningen hebt).
    o/

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Via Binck.nl inderdaad. Ik had al een account via .be en heb dat per mail aangevraagd. Ze houden ook alle nodige taksen af dus je hebt er geen omkijken naar.

Cake lijkt me ook wel een fijne app maar niet bedoelt om te budgetteren. Ondersteunen ze Binck & DEGIRO?
    Denk het niet. App zelf is nog in beta maar je kan hun roadmap hier raadplegen: https://feedback.cake.app/

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Hoeveel is dat "dividend"? Uit curiositeit of het de moeite is.

Wel een keer plezant om te lezen dat er Belgische fintech is. Kan wel inkomen dat het idee aantrekkelijk is (zeker als je verschillende zichtrekeningen hebt).
    Ik heb in juli voor één rekening €1,35 ontvangen. Ik gebruik de app vooral om te zien aan welke "categorieën" ik het meeste geld heb uitgegeven dus dan is dat mooi meegenomen.

Tags for this Thread

Regels voor berichten