Pagina 3 van 243 Eerste 12345671353103 ... Laatste
    dacuba
    Guest
    600 000 tot 1 000 000 voor een hoop bakstenen, is dat echt je levensdoel Hyperon?

AnthraX.PLayeR's schermafbeelding
    iTrader
    53 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tiediiee Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Algemeen
    -Hoe oud ben je? 21
    -Hoe lang werk je al? Nog student, werk in de weekends/vakanties.

Spaarvermogen:
    -Hoeveel verdien je maandelijks netto? ~ €350
    -Wat zijn je maandelijkse kosten? ~ €100
    -Hoeveel kan je maandelijks sparen? ~ €250
    optioneel-Wat zijn je maandelijkse kosten in de toekomst? dezelfde
    optioneel-Wat zijn je maandelijkse spaarplannen in de toekomst? Vanaf augustus gaan werken, aangezien ik nog zeker een jaar thuis zal wonen hoop ik om minstens €800 per maand te sparen.

Spaargeld:
    -Hoeveel heb je tot nu toe al gespaard? €25k
    -Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard? Quasi alles
    Je hebt 250 euro over om te sparen/maand en je hebt 25k bij elkaar gespaard? hehe right. Of ben je een komma vergeten ?

PineMangoes's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AnthraX.PLayeR Bekijk bericht
    Je hebt 250 euro over om te sparen/maand en je hebt 25k bij elkaar gespaard? hehe right
    Mja als hij dit doet van z'n 16e kan ie theoretisch nu 15K hebben gespaard. Als ie daarbij nog alles spaart van verjaardagen, feestdagen etc. lijkt 25K niet onmogelijk.

AnthraX.PLayeR's schermafbeelding
    iTrader
    53 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PineMangoes Bekijk bericht
    Mja als hij dit doet van z'n 16e kan ie theoretisch nu 15K hebben gespaard. Als ie daarbij nog alles spaart van verjaardagen, feestdagen etc. lijkt 25K niet onmogelijk.
    Hehe. Jah. Ik ga mee in uw beredenering. D'r is dus een gat van 10k wat in 5 jaar opgevuld moet worden = 2k per jaar aan verjaardag en feestdagen bij elkaar. Doe je goed dan!

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hyperon Bekijk bericht
    Het was een goedkoop appartement maar vorig jaar was de renovatie eigenlijk pas klaar.
    We verdienen ook nog niet zo lang hetgeen we nu verdienen. Heb eerst gedoctoreerd en appartement is gekocht op ons toenmalig inkomen.
    We beseffen helaas ook dat het erg lang duurt vooraleer we voldoende kapitaal hebben voor een mooie woning in Brussel (600 000 tot 1 M euro). Maar gelukkig is de kans niet onbestaande dat we in de toekomst nog wat meer gaan verdienen.
    Zoveel meer gaat dat toch niet meer zijn? Je zit een beetje capped in uw verdienste dacht ik eigenlijk. Of je moet naar de privé overgaan... en zoveel beter is het daar nu ook weer niet.

In C zou je voor dat bedrag zoiets als dit kunnen verkrijgen :

Duplex met lift - te koop 2 slaapkamer(s) - bewoonbare opp.:175 m2 - | Immoweb ref:3461324

Ik zie niet direct in waarom ik zo'n bedrag zou neerleggen voor een woonst. Maar bon, ik kan niet zeggen dat dit lelijk is. Maar het is en blijft veel geld. Dan stop ik liever wat vroeger met werken om eerlijk te zijn en ga ik rentenieren :d.

Ik heb berekend dat ik een kapitaal van 2M nodig zou hebben om zeeeeer comfortabel te kunnen leven :d.

ChfZ | Hanky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bootstrap Bekijk bericht
    en jij verdient dus 1700 met bso diploma?

Ni alleen da, opt einde van't jaar zal da dik tegen den 1900 zijn.
    Ik heb zelf een lening gekregen bij de bank + een huis van 300K gekocht!

Iemand is jaloers datem minder heeft me een aso diploma.

edit: blijkbaar nog een schoolgaand puberke

PineMangoes's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AnthraX.PLayeR Bekijk bericht
    Hehe. Jah. Ik ga mee in uw beredenering. D'r is dus een gat van 10k wat in 5 jaar opgevuld moet worden = 2k per jaar aan verjaardag en feestdagen bij elkaar. Doe je goed dan!
    Hij heeft wel meer dan 5 verjaardagen etc. meegemaakt ondertussen

botbgrt's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Geld uit verjaardagen en feestdagen is dus ook geld dat je 'zelf spaart'? Ik ging er vanuit dat het tot de categorie 'gekregen' behoort.

hyperon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    600 000 tot 1 000 000 voor een hoop bakstenen, is dat echt je levensdoel Hyperon?
    Dat is nu eenmaal de prijs van een degelijk huis of appartement in een vrij goede buurt van Brussel. Je moet je hier zeker geen kast van een villa of een luxe penthouse voorstellen.
    Er is trouwens een groot verschil tussen een levensdoel en hetgeen je met je geld doet. Levensdoelen hoeven geen geld te kosten :-)

Eerlijkheidshalve vraag ik me af wat ik anders met mijn geld moet doen. Zal geen kinderen hebben dus al het geld dat ik verdien mag in feite op. We zijn beiden statutair ambtenaar dus een vermogen sparen als pensioen of als zekerheidsbuffer is ook geen topprioriteit. Bovendien zullen we vroeg of laat (en ik hoop eerder laat) voldoende erven om een mooi pensioenkapitaal te hebben. Ten slotte laat ons huidig inkomen nu al toe om een 1000 euro/maand uit te geven aan "leuke" dingen zoals reizen, horeca, cultuur, etc. en dat volstaat voor mij. Heb je anders nog suggesties?
    Wovon man nicht sprechen kann, daruber muB man schweigen (Wittgenstein).

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    57k hebben en geen rotte euro daarvan is van u zelf
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

dacuba
    Guest
    Ik was niet op de hoogte van je onbestaande kinderwens, ik ging ervan uit dat je jaren zou werken om dan zo'n bedrag aan een huis/appartement uit te geven waardoor het meer op een levensdoel zou lijken. Ik vind het angstaanjagend hoeveel mensen werken voor een hoop bakstenen en daarvoor vanalle andere zaken laten. Uiteraard is iedereen vrij om te doen en laten wat hij wilt.

Ik heb nog wel een suggestie hoor. Begint met "BE" en wordt gevolgd door 14 cijfers. Je mag daar gerust maandelijks een vrij bijdrage op storten.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Al bij al denk ik dat deze enquête een vertekend beeld gaat geven. Dit is allemaal gestart met een gaming forum (games.telenet) en dit is nog altijd het forum van een gaming website. Dus tenslotte gaat het meerendeel van de forumgangers hier tot de categorie gamers behoren, of zijn mensen die hier meer dan 10j geleden als gamer toegekomen zijn en blijven plakken zijn.

Dit heeft al een grote invloed op de leeftijd van uw doelgroep, maar ook de sociale klasse van uw doelgroep.

ChfZ | Hanky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hyperon Bekijk bericht
    Dat is nu eenmaal de prijs van een degelijk huis of appartement in een vrij goede buurt van Brussel. Je moet je hier zeker geen kast van een villa of een luxe penthouse voorstellen.
    Er is trouwens een groot verschil tussen een levensdoel en hetgeen je met je geld doet. Levensdoelen hoeven geen geld te kosten :-)

Eerlijkheidshalve vraag ik me af wat ik anders met mijn geld moet doen. Zal geen kinderen hebben dus al het geld dat ik verdien mag in feite op. We zijn beiden statutair ambtenaar dus een vermogen sparen als pensioen of als zekerheidsbuffer is ook geen topprioriteit. Bovendien zullen we vroeg of laat (en ik hoop eerder laat) voldoende erven om een mooi pensioenkapitaal te hebben. Ten slotte laat ons huidig inkomen nu al toe om een 1000 euro/maand uit te geven aan "leuke" dingen zoals reizen, horeca, cultuur, etc. en dat volstaat voor mij. Heb je anders nog suggesties?

Zal mijn bankrek nr sturen in pm, voor als ge geen idee meer hebt om uw geld op te doen :-)

hyperon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Zoveel meer gaat dat toch niet meer zijn? Je zit een beetje capped in uw verdienste dacht ik eigenlijk. Of je moet naar de privé overgaan... en zoveel beter is het daar nu ook weer niet.
    .
    Mochten we blijven waar we nu blijven, zal ons netto gezininkomen stijgen tot een kleine 8000 euro netto/maand over een 15-20 jaar, tegen huidige index.
    Maar de mogelijkheid bestaat dat ik over enkele maanden een 1000 euro netto/maand meer verdien, zowel in de privé (leve de headhunters:-)) als in de overheid (zit in laatste ronde van een examen). We zullen wel zien.
    Wovon man nicht sprechen kann, daruber muB man schweigen (Wittgenstein).

Tiediiee's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Opgegroeid met een middelbare studie waar er nogal veel in het zwart gewerkt wordt, zeker voor studenten. Ben er ook héél vroeg mee begonnen, toen was het vooral voor de kennis ipv het geld dat ik ging werken. Dan vanaf m'n 16de had ik goed gevulde weekends en vakanties. Uitgaan en/of geld spenderen deed ik zelden (had ook geen tijd meer over om uit te gaan). Deed dit tot m'n 19de.

Op mijn 19de een sabbatjaar gedaan omdat ik begon met hogere studies en twijfelde of ik genoeg tijd zou hebben om te studeren etc. Dat jaar heb ik al eens iets meer uitgegeven. Sinds m'n 20e terug weekendwerk maar ik doe het nu wel een stuk rustiger aan en profiteer ik van m'n laatste maanden student zijn.

Die €350 is hetgeen ik nu ongeveer verdien. Tussen mijn 16-19e was het ook een heel stuk meer. Ik werkte ook een pak meer uren.

Daarbij zit wel nog ook een deel nieuwjaars en verjaardagsgeld bij maar het zijn geen grote bedragen(daarom dat ik zei 'quasi alles'). Als ik toen al eens iets wilde kopen dan betaalden m'n ouders dat. Ik moest alles sparen. Heb ik chance? Jazeker, maar ik zie het zeker niet als profiteren aangezien ik toch al aardig wat gewerkt heb imo.
    tiediiee // Frag-O-Matic // FoM on FB

Pagina 3 van 243 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten