DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je België verlaat (geen rijksinwoner meer bent) en geen inkomsten meer hebt in België hoef je net niks aan Belgische inkomstenbelasting te betalen.
    Je hebt vanaf dan niks meer met België (vanuit een taks perspectief) te maken. Dubbelbelastingverdragen zijn dan helemaal niet van tel. Je verwart enkel zaken met elkaar.

Je vult dan binnen de drie maanden een taks aangifte in van het begin van het jaar tot de datum van vertrek en klaar. Als je in Dubai natuurlijk blijft en geen andere inkomsten of beheer van uw vermogen doet in België.
    Ja, uitschrijven is de boodschap. Liefst voor minstens 24 maanden.

Zoals deze hier
    https://www.youtube.com/watch?v=VyEXCFiKbyU
    o/

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toch best een fiscalist gaan bezoeken lijkt me. Belgische fiscus blijft een naar beestje.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadisonAv Bekijk bericht
    Toch best een fiscalist gaan bezoeken lijkt me. Belgische fiscus blijft een naar beestje.
    De Belgische fiscus is een droom in vergelijking met het buitenland...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    Als je België verlaat (geen rijksinwoner meer bent) en geen inkomsten meer hebt in België hoef je net niks aan Belgische inkomstenbelasting te betalen.
    Je hebt vanaf dan niks meer met België (vanuit een taks perspectief) te maken. Dubbelbelastingverdragen zijn dan helemaal niet van tel. Je verwart enkel zaken met elkaar.

Je vult dan binnen de drie maanden een taks aangifte in van het begin van het jaar tot de datum van vertrek en klaar. Als je in Dubai natuurlijk blijft en geen andere inkomsten of beheer van uw vermogen doet in België.
    En wat gebeurt er op het moment dat je terugkomt naar België?
    Dan ben je een vluchteling uit het Midden-Oosten?

Dit vraagt toch achter een goede begeleiding op vlak van wat kan en wat niet kan. Je wilt niet uw nationaliteit opgeven om 2 jaar minder belastingen te betalen en daarmee 23 jaar misserie te hebben.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

De grote spaarvermogen en spaargeld enquete!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht

Dit vraagt toch achter een goede begeleiding op vlak van wat kan en wat niet kan. Je wilt niet uw nationaliteit opgeven om 2 jaar minder belastingen te betalen en daarmee 23 jaar misserie te hebben.
    Ja, dan ben je een vluchteling. Procedure bij fedasil kan lang aanslepen al krijg je hopelijk wel een bed en wat brood. Als ze je asielaanvraag dan uiteindelijk niet goedkeuren wordt je staatsloos, wat waarschijnlijk betekent dat je voor de rest van uw leven op Brussels airport gaat moeten doorbrengen. Dan hoef je nog altijd geen taksen te betalen, wat dus ook wel wat voordelen heeft.

Even serieus: Je geeft helemaal uw nationaliteit niet op. Enkel geen domicilie en geen inkomsten meer in/uit Belgie. Hierdoor dien je geen belgische belastingen meer te betalen.

Deze link kan wat duidelijkheid scheppen:

https://financien.belgium.be/nl/part...ie-verlaten#q3

Sent from my iPhone using Tapatalk
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is heel vriendelijk hoe iedereen hier inzit met mijn belastingen, maar dat is echt een non-issue hoor lol. Voor die zaken heb je een HR dienst die alles mogen uitwerken.

Maar wat je hier allemaal leest.. belastingen nog betalen in BE? Waar haal je het, dan zou elke belg die in Dubai woont nog belastingen betalen hier? Nope.

Nationaliteit opgeven? Ik blijf belg hoor, gewoon niet meer gedomicilieerd hier.

Ik ben echt niet de enige in ons bedrijf die dit zo doet dus ik maak me echt geen zorgen om de haalbaarheid .

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Je kan u uitschrijven uit België zonder uw nationaliteit op te geven eh. Rekt doet gewoon wat ik gedaan heb, alleen blijft hij bij hetzelfde bedrijf werken.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Dat is heel vriendelijk hoe iedereen hier inzit met mijn belastingen, maar dat is echt een non-issue hoor lol. Voor die zaken heb je een HR dienst die alles mogen uitwerken.

Maar wat je hier allemaal leest.. belastingen nog betalen in BE? Waar haal je het, dan zou elke belg die in Dubai woont nog belastingen betalen hier? Nope.

Nationaliteit opgeven? Ik blijf belg hoor, gewoon niet meer gedomicilieerd hier.

Ik ben echt niet de enige in ons bedrijf die dit zo doet dus ik maak me echt geen zorgen om de haalbaarheid .
    Je zal inderdaad enkel Belgische belastingen betalen indien België je woonplaats is. Als je dus in dubai woont betaal je geen belastingen in België. MAAR, gedomicilieerd in dubai is in sommige gevallen niet genoeg om aan te tonen dat België niet je woonplaats is. Ben je gedomicilieerd in Dubai, maar leeft je gezin bijvoorbeeld in België (en vooral belangrijk: gaan je kinderen naar school in België) en kom jij regelmatig af naar hier? Dan zal de fiscus alsnog aanhalen dat België je woonplaats is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Je zal inderdaad enkel Belgische belastingen betalen indien België je woonplaats is. Als je dus in dubai woont betaal je geen belastingen in België. MAAR, gedomicilieerd in dubai is in sommige gevallen niet genoeg om aan te tonen dat België niet je woonplaats is. Ben je gedomicilieerd in Dubai, maar leeft je gezin bijvoorbeeld in België (en vooral belangrijk: gaan je kinderen naar school in België) en kom jij regelmatig af naar hier? Dan zal de fiscus alsnog aanhalen dat België je woonplaats is.
    Ik heb geen kinderen en officieel ook geen 'gezin'. Mijn vriendin (niets officieel) komt uiteraard mee naar dubai en zal daar wel werk vinden, al is het niet echt nodig als ik daar 12k netto + gratis verblijf + 50k bonus ga krijgen. Van mij moet die echt niet werken, maar het is geen huisvrouw type dus die zal wel iets doen, al is het yoga les geven en kiten.

Ik zit volgende week met HR samen en die zullen de details wel uitleggen wat mag/kan/moet. Maar ik ga hier niets officieel hebben dus geen zorgen, zal allemaal wel in orde komen.

Ik ga hier wel regelmatig nog zijn aangezien ons HQ in Antwerpen is en ik heel wat plants in EU moet bezoeken. Maar buiten de bezoeken zal ik alles vanuit Dubai doen ipv Antwerpen.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Rijksinwoner is niet hetzelfde als nationaliteit. Je kan inwoner zijn in Dubai en nog altijd Belg zijn.

Een Kevin Debruyne is rijksinwoner in het VK maar blijft Belg.
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    De expats die ik ken die in Dubai (of andere golfstaten) zitten/zaten doen het enkel voor het geld. Nog maar weinig positief over gehoord behalve dat je er quasi geen belastingen moet betalen. Diegene die in Australië zitten zijn toch veel positiever over dat land. Zelfs enkele die zich er permanent wouden vestigen (maar dat dan uiteindelijk niet gedaan hebben. Te ver van de familie/oude vrienden).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    De expats die ik ken die in Dubai (of andere golfstaten) zitten/zaten doen het enkel voor het geld. Nog maar weinig positief over gehoord behalve dat je er quasi geen belastingen moet betalen. Diegene die in Australië zitten zijn toch veel positiever over dat land. Zelfs enkele die zich er permanent wouden vestigen (maar dat dan uiteindelijk niet gedaan hebben. Te ver van de familie/oude vrienden).
    Verhuis naar Australië is niet doorgegaan in zijn huidige vorm dus is het Dubai geworden. Ik zou ook liever naar Australië gaan en die optie ga ik altijd nog hebben, maar als ik het nu toch al wou moest ik een stap terug zetten en dat wil ik nu nog niet. Ik kan plant manager worden op verschillende plaatsen in Australië wanneer ik Dubai beu zou zijn, of tegen dan is er terug wel de mogelijkheid om in huidige functie naar daar te trekken of promotie. We zullen wel zien.

Maar ik zit nu regelmatig al in Dubai en ken er heel wat expats en collegas dus ik ken Dubai wel hoor, en vind het daar eigenlijk zeer aangenaam. Sluit ook perfect aan bij mijn hobbies dus dat is mooi meegenomen. Kan er heel weinig negatiefs over zeggen maar dat zal veel van de situatie afhangen ook.
    Het is nu in ieder geval mooi om daar enkele jaren veel poen te scheppen voor ik naar Australië zou verhuizen.
    Maar terugkeren naar België sluit ik toch uit .

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben van plan om een extra 10-15k€ ergens in te investeren. In eerste instantie denk ik aan fondsen.
    Ik heb al een maandelijks inbreng in fonds bij DB lopen, en dat gaat best goed. (2019 was ook wel geweldig jaar).
    Het schrikt me ergens wel af om nu in 1x een groter bedrag in een fonds(en) te steken omdat de beurs op deze moment nogal hoog staat.
    Wat zouden jullie doen?
    - alles in 1x in1 fonds
    - alles in 1x in verschillende fondsen
    - maandelijkse investering in lopend fondsen verhogen met enkele 100'en € per maand?
    Changename: Vegitoo ==> StruikGewas

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Indien je die lopende fondsen kan uitbreiden zonder vaste kost per transactie kan gespreid safer zijn, zoniet zou ik de kost toch ook zeker in rekening brengen. Ikzelf werk ifv de transactiekost plafond (bv laagste transactiekost dekt tot €2500, dus ik ga zelden-nooit voor slechts €1000 instappen)

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok, bedankt voor de feedback.
    Eens effe bekijken hoe we het allemaal gaan aanpakken.
    Changename: Vegitoo ==> StruikGewas

Pagina 256 van 256 Eerste ... 156206246252253254255256

Tags for this Thread

Regels voor berichten