neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pelt -
    ...
    En daarvoor boet ik echt niet aan levenskwaliteit in.
    ...

Zelf hou ik élke uitgave, hoe klein ook, bij in een app. -> leuke bezigheid
    ...
    Dat heb ik ingeruild voor een kamertje in een woning met huisgenoten. -> gezellig
    ...
    Daarbij moet ik wel vermelden dat ik verschillende jobs combineer, zeven dagen op zeven werk en met niets of niemand rekening hoef te houden. -> m.a.w. "Ik probeer zo snel mogelijk een burn-out te krijgen en binnen tien jaar ben ik nog maagd.
    Ieder zijn ding, maar ik zou mijn jonge jaren toch anders spenderen dan op zo'n manier

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    beetje overmoedig om zichzelf al financieel expert te noemen na wat op Amerikaanse FI blogs te lezen natuurlijk ;-)
    Hij noemt zichzelf geen financieel expert. De schrijver van het artikel noemt hem financieel expert.
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Hij noemt zichzelf geen financieel expert. De schrijver van het artikel noemt hem financieel expert.
    Goh ja met een master handelswetenschappen is dat nu ook niet volledig ongegrond.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neutrofiel Bekijk bericht
    Goh ja met een master handelswetenschappen is dat nu ook niet volledig ongegrond.
    right.. want ergens afgestudeerd zijn maakt je een expert
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    right.. want ergens afgestudeerd zijn maakt je een expert
    Dat is natuurlijk relatief. Op zijn werk, tussen meer ervaren mensen zou ik hem geen expert noemen, maar in een artikel gericht naar de algemene bevolking is dat niet ongepast. Als iemand zich 4-5 jaar lang ergens in verdiept heeft die wel een zekere expertise. Er is altijd wel iemand die beter is dan u. In hoeveel vacatures voor IT'ers wordt er niet gesproken over 'IT/... expert' terwijl het een job is voor schoolverlaters of mensen met 1-2 jaar ervaring? Mag een pas afgestudeerde arts zich geen medisch expert noemen?

Volgens Van Dale: Expert = deskunde = iemand met kennis van zake.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals heel veel van die FI-dromers (en is geen kritiek, gewoon een observatie): Net afgestudeerd of nog aan het studeren. Woont nog thuis, of een piepkleine studio of doet aan co-housing. Denkt dat hij weet hoe de beurs werkt maar heeft een beperkte ervaring en nog nooit een crash meegemaakt.

Al veel zien passeren, en de trend is toch: eens ze een serieuze relatie hebben, verandert hun gedachtengoed compleet. Niets mis mee uiteindelijk, maar valt gewoon op hoe sommige mensen gewoon stoppen met erover te praten of een complete 180° draaien dan

En deze is zelfs helderziend/wereldvreemd als je dit stukje leest:
    Heel concreet: hoe kan ik, met een hypotheek van 750 euro en twee kinderen, in hemelsnaam met de resterende 250 euro rondkomen?

“In zo’n geval is 1.000 euro geen realistisch doel. Eenmaal je een hypotheek afsluit, verandert alles. Maar ik weet zeker dat je een flink deel van je uitgaven kan schrappen. Zelf hou ik élke uitgave, hoe klein ook, bij in een app. Na een tijdje ontdek je patronen en zal je zelf zien waar je potentiële winst zit. Bij mij was dat onder meer mijn veel te duur en groot appartement.
    Allemaal op 1 kamer, geen pampers en crèche meer! Probleem opgelost
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Maar langs nog een andere kant is expert zijn niet hetzelfde als meer weten dan de meerderheid van de bevolking
    Voor iemand die er niks van af weet word je al gauw aanzien als expert en het is zo dat het hier bedoeld wordt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jammer dat hij geen tijd heeft om eens te gaan "luieren onder een palmboom".

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Zoals heel veel van die FI-dromers (en is geen kritiek, gewoon een observatie): Net afgestudeerd of nog aan het studeren. Woont nog thuis, of een piepkleine studio of doet aan co-housing. Denkt dat hij weet hoe de beurs werkt maar heeft een beperkte ervaring en nog nooit een crash meegemaakt.

Al veel zien passeren, en de trend is toch: eens ze een serieuze relatie hebben, verandert hun gedachtengoed compleet. Niets mis mee uiteindelijk, maar valt gewoon op hoe sommige mensen gewoon stoppen met erover te praten of een complete 180° draaien dan

En deze is zelfs helderziend/wereldvreemd als je dit stukje leest:

Allemaal op 1 kamer, geen pampers en crèche meer! Probleem opgelost
    Het is inderdaad veranderd voor mij sinds ik een vriendin heb en samenwoon. Op een goede maand zitten we rond de 1000 EUR, daar waar ik vroeger op mijn eentje rond de 600 zat.

Ik heb een duidelijk lagere SR, maar mijn focus op het beste uit dingen te halen is er nog steeds en mijn vriendin is ook iemand die niet al het geld dat heeft er door jaagt. Ik ga ook beginnen met een flexi-job dat wat extra moet opbrengen, maar 7 dagen op 7 werken? No way.

Ik ben wel blij dat ik zoveel heb kunnen sparen. Ik heb hierdoor echt wel een voorsprong t.o.v. van leeftijdsgenoten.
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijn spaarvermogen heeft net een mooie boost gekregen.

Verhuis naar Sydney gaat niet door, zal EMEA blijven doen maar heb dan gevraagd om dit vanuit Dubai te mogen doen.
    Aangezien ik toch redelijk veel reis ga ik hier weinig van merken tbh, maar mijn loon stijgt wel met 1k/maand en wordt netto uitbetaald, plus appartement van het bedrijf voor dezelfde loonkost.
    Moeten de details nog uitwerken maar toch gedaan met belastingen betalen voor mij .

McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Mijn spaarvermogen heeft net een mooie boost gekregen.

Verhuis naar Sydney gaat niet door, zal EMEA blijven doen maar heb dan gevraagd om dit vanuit Dubai te mogen doen.
    Aangezien ik toch redelijk veel reis ga ik hier weinig van merken tbh, maar mijn loon stijgt wel met 1k/maand en wordt netto uitbetaald, plus appartement van het bedrijf voor dezelfde loonkost.
    Moeten de details nog uitwerken maar toch gedaan met belastingen betalen voor mij .
    Jammer, hopelijk is Dubai iets voor u. Wel al van paar expats gehoord dat het een plaats is waar je niet zo snel thuisvoelt door het cultuur verschil.

Maar als je snel FI wilt worden moet je inderdaad naar het buitenland. In België liggen de lonen gewoon veel te laag om uw vermogen goed te laten aangroeien.
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

ChAiNsAw's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacuba Bekijk bericht
    Advertentie uit de jaren '60.
    HQ: https://news.google.com/newspapers?i...4286%2C2222795

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou dat toch eens dubbelchecken met de Belgische fiscus. Als je seat-of-wealth n Belgie blijft en je komt daarna toch terug,
    en je kan niet bewijzen dat de 183+ dagen per jaar binnen Dubai verbleef, dan zou ik niet automatisch gerust zijn.
    Laatst gewijzigd door RadicalAtheist; 20 januari 2020 om 21:38

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadicalAtheist Bekijk bericht
    Ik zou dat toch eens dubbelchecken met de Belgische fiscus. Als je seat-of-wealth n Belgie blijft en je komt daarna toch terug,
    en je kan niet bewijzen dat de 183+ dagen per jaar binnen Dubai verbleef, dan zou ik niet automatisch gerust zijn.
    Probleem is niet de 183+ regel in het geval van Dubai. Probleem is dat Dubai geen belastingen heft en daarom kan België je Dubai's inkomen in België nog belasten.

https://www.jobat.be/nl/art/in-dubai...t-langer-netto
    https://books.google.be/books?id=iiw...erdrag&f=false
    o/

McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Probleem is niet de 183+ regel in het geval van Dubai. Probleem is dat Dubai geen belastingen heft en daarom kan België je Dubai's inkomen in België nog belasten.

https://www.jobat.be/nl/art/in-dubai...t-langer-netto
    https://books.google.be/books?id=iiw...erdrag&f=false
    Als je België verlaat (geen rijksinwoner meer bent) en geen inkomsten meer hebt in België hoef je net niks aan Belgische inkomstenbelasting te betalen.
    Je hebt vanaf dan niks meer met België (vanuit een taks perspectief) te maken. Dubbelbelastingverdragen zijn dan helemaal niet van tel. Je verwart enkel zaken met elkaar.

Je vult dan binnen de drie maanden een taks aangifte in van het begin van het jaar tot de datum van vertrek en klaar. Als je in Dubai natuurlijk blijft en geen andere inkomsten of beheer van uw vermogen doet in België.
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

Pagina 255 van 270 Eerste ... 155205245251252253254255256257258259265 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten