firemen's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Omdat die onbalans puur voortkomt uit egoïsme langs uw kant. Mijn hersenen zullen minder egoïstische kronkels hebben dan de uwe.

Als je single alleen woont met de kosten die je hebt is dat allemaal oke. Je krijgt een relatie en je wilt dat ze bij jou komt inwonen; met allerlei voordelen als gezelschap, sex, hulp in huishouden, kosten gedeeld dus al een financieel voordeel hieruit, ... Maar dan nog moet je uit die relatie nog een extra financieel voordeel willen halen omdat zij anders 'oneerlijk' meer kan sparen.
    Ik vind dat nogal belachelijk en egoïstisch gewoon maar soit. Er zijn al zoveel voordelen die je uit een relatie haalt tov alleen wonen, maar dat is blijkbaar niet genoeg voor sommigen hier.

Maar soit, ieder zijn mening hierover i guess. Het blijft toch iets typisch belgisch hoor. Ik ken veel koppels in het buitenland en nergens wordt er in zo'n situatie 'huur' gevraagd aan de partner. Hier in België ligt er zo hard een focus op alles financieel splitsen in een relatie, tot de rekening op restaurant en wie wanneer betaalt heeft dan is het nu aan de andere. Ik vind dat allemaal nogal belachelijk om daar zo hard mee bezig te zijn in een relatie.
    Nou nou nou. Niet met de scepter gaan zwaaien lieve vriend. Ik ga er vanuit dat iedereen in een relatie samen beslissingen neemt wat het beste is. Uiteindelijk gaat het geld op het einde van de rit toch in 1 pot. Je trouwe, gemeenschappelijke rekeningen, je gaat dood en de langstlevende erft alles. Dus einde discussie.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De dag dat ik in mijn relatie zo alles tot op de centiem moet zitten verdelen is de dag dat het voor mij allemaal niet meer hoeft. Dat je een beetje balans voorziet is normaal, maar wat ue hier soms leest. Ik veronderstel dat de vriendin dan ook niets duurder mag bestellen in de frituur zonder dit zelf bij te leggen?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is begrijpelijk dat je niet elke rekening e.d. gaat uittellen met je partner (zelf heb ik hier een hekel aan, en nog erger wanneer een groep mensen allemaal kleingeld op tafel begint te gooien op restaurant), maar om je vriendin gratis in te laten wonen en kunnen zeggen dat die paar euro's niet boeien is een luxe door hoger inkomen en zeker niet de norm. concreet een voorbeeld:

Een koppel met elk een inkomen van €2000, elk een hypotheek van €850, en elk maandelijkse kosten van pakweg €850 (incl gemeenschappelijke)

als een partner dan bij de andere gratis inwoont en zijn/haar huis verhuurd kan de gratis inwonende partner €1150 sparen tov €300 wat de andere partner kan sparen. Dit is bijna x4, en als dan in absolute termen kijken kan je met €1150 sparen per maand veel meer doen dan €300 (denk maar aan het voorbeeld van verre reizen dat hier gegeven wordt...).

Je krijgt in dit geval ook beide de voordelen van je relatie zoals rekt die opnoemde. Hoe bepaal je dan wie van de partners bij wie mag komen inwonen? Hoe bepaal je wie degene gaat zijn die €1150 per maand mag sparen ipv €300, je ziet toch dat dat een onmogelijke situatie is?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Een auto en een appartement kosten ongeveer hetzelfde per maand. Vragen jullie dan ook 300€ omdat ze met jou auto mag rijden?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kunnen jullie geen apart topic maken om over het spaarvermogen te discussieren? Dan blijft het hier wat overzichtelijk.

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    De dag dat ik in mijn relatie zo alles tot op de centiem moet zitten verdelen is de dag dat het voor mij allemaal niet meer hoeft. Dat je een beetje balans voorziet is normaal, maar wat ue hier soms leest. Ik veronderstel dat de vriendin dan ook niets duurder mag bestellen in de frituur zonder dit zelf bij te leggen?
    Heb je quotes? Want niemand spreekt hier van kleine dagdagelijkse uitgaven of rekeningen uittellen ofzo.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Een auto en een appartement kosten ongeveer hetzelfde per maand. Vragen jullie dan ook 300€ omdat ze met jou auto mag rijden?
    "Schat ik heb mijn auto verkocht, logisch want ik kan nu met uw auto rijden, we zijn toch zo gelukkig samen! Van dat geld dat ik nu uitspaar kan ik elke maand 2 paar schoenen kopen!"
    "Schat de tank van de auto is leeg, kan je die nog eens gaan bijtanken! Liefs! Oja en vergeet ook niet de verzekering van je auto te betalen die rekening is ook aangekomen!".
    "Schat jij hebt toch al internet en TV he, dus ik kan mijn internet en TV thuis afzeggen. Daar kan ik alweer naar de coiffeur van gaan! Wat zijn we toch complementair en gebalanceerd!"

"Schat nu ik 7000 euro aan huuropbrengsten verzameld heb dit jaar door hier te komen wonen, zou ik graag 3 weken naar de US gaan! Kost maar 10000 euro, ieder betaalt de helft! En dan heb ik nog 2000 euro over om een handtas mee te kopen! Nice! Hoe gij vindt dat te duur?! Egoist! Dat kost voor mij toch even veel??!!"
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 4 januari 2020 om 12:50
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

firemen's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    "Schat ik heb mijn auto verkocht, logisch want ik kan nu met uw auto rijden, we zijn toch zo gelukkig samen! Van dat geld dat ik nu uitspaar kan ik elke maand 2 paar schoenen kopen!"
    "Schat de tank van de auto is leeg, kan je die nog eens gaan bijtanken! Liefs! Oja en vergeet ook niet de verzekering van je auto te betalen die rekening is ook aangekomen!".
    "Schat jij hebt toch al internet en TV he, dus ik kan mijn internet en TV thuis afzeggen. Daar kan ik alweer naar de coiffeur van gaan! Wat zijn we toch complementair en gebalanceerd!"

"Schat nu ik 7000 euro aan huuropbrengsten verzameld heb dit jaar door hier te komen wonen, zou ik graag 3 weken naar de US gaan! Kost maar 10000 euro, ieder betaalt de helft! En dan heb ik nog 2000 euro over om een handtas mee te kopen! Nice! Hoe gij vindt dat te duur?! Egoist! Dat kost voor mij toch even veel??!!"

Nailed it

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)

Draai het om:
    "Ik moet boodschappen gaan doen? Ahja, das dan 5€ voor de auto"
    "Gaan we samen ne film kijken bij u? 5€ inkom alstublieft"
    "Voor ons ne grote friet, ne kleine friet, ne saté, ne curryworst, een potteke stoofvlees saus en ne boulet. Kunt ge de rekening splitsen in die kleine met de curryworst, en de rest?"
    "Voor mij de kreeft en de beste wijn die ge hebt. En voor mijn vrouw een soepeke met ne platte water zeker?"

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Ge trekt hiermee alleen uw eigen argumenten mee in't belachelijke ze.

Gij zijt degene die hier alles wilt splitsen en huur wilt vragen, mij maakt het geen reet uit. Ge ziet in een relatie toch gewoon wat er binnenkomt en hoe ge daarmee omgaat. Ik snap gewoon niet die drang om echt huur te gaan vragen. Dat is precies van: "gij moogt niet meer financieel voordeel uit de relatie halen dan ik!"

Ale ik verdien 11.000+ en mijn vriendin +- 4000, moet ik mijn voordeel dan ook gaan splitsen? Eerlijk is eerlijk he. Voor mij is er geen verschil tussen meer loon bij mij of minder kosten bij haar omdat ze gratis bij mij inwoont hoor. Geld is geld.

Maar soit, op een normale manier wil ik hier gerust over discussiëren en ieder zijn mening maar deze discussie heeft weinig zin als ge zo belachelijk gaat doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Gij moet wel een interessante relatie hebben. Precies cash te kort. Elke frank die er binnen komt onmiddellijk erdoor jassen ? En ruzie maken over wie wat betaalt. Is dat doorsnee in de Vlaamse relatie? Leuk .

1) een vastgoed voor verhuur is geen flappen tapper waar ongelimiteerd geld uit komt. Ja er zijn baten, maar ook kosten. Interest, verhuurbelasting, onroerende voorheffing, onderhoud, Immo kosten etc. Die ook splitten? Of gaan we enkel kijken naar de baten en de lasten eventjes handig vergeten ?
    2) een vastgoed voor verhuur is gewoon een financiële Asset. Toevallig kun je er wonen, maar doet dat er toe? Stel hypothetisch dat ik het app verkoop en de cash in vb wijn investeer. Dan is er geen issue? Makes no sense.. . En de rente van de spaarboek, die moet ook gedeeld worden ?
    3) Niks houdt een mens tegen om zelf in een app te investeren en verhuren. 20-30k cash en je bent vertrokken. Ik ken er zelfs die iets verhuren en hun woonplaats zelf huren. Dat moet in jouw hoofd een explosie geven. Maar dat is toch niet fair !!!
    4) het zou redelijk debiel zijn om iets te kopen, verhuren, en de inkomsten gewoon op te souperen aan consumptie. Qua vermogen beheer is dat een 0/10.
    5) al je voorbeelden die je opsomt zijn pure consumptie kosten die geen enkel normaal mens zou bediscussiëren als gemeenschappelijk. Dus dat is het in het belachelijke trekken.
    6) ik heb nog nooit een "afrekening" gemaakt van een reis of gesplitst
    7) nog nooit reis bestemming gekozen zonder overleg

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nog nooit een vaste relatie gehad.
    Maar voor mij heeft elk zen eigen rekening, betaal je beide de gemeenschappelijke kosten. En doe je met je geld wat je zelf wilt, en af en toe eens voor elkaar iets kopen of doen.

Als je elkaar graag ziet heb je veel over voor elkaar e.
    Uiteindelijk na een tijdje, of als je zelf getrouwt ben gewoon alles in één pot. Heb ik geen probleem mee.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --- Bekijk bericht
    dankuwel. een fijn warm empatisch meevoelend emotioneel onderlegd mens bent u, als zo hier zo een zin durft neer te pennen, met een enorm neerbuigende ondertoon.
    jammer dat het altijd types zoals jou zijn die in management posities terecht komen, en denken dat ze people skills hebben. je mag reageren, maar ik ga er verder niet op in, want deze mentaliteit is zelfs geen discussie waard.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Man toch, dat is totaal geen neerbuigende ondertoon. Dat blijters als u niet in zo'n posities terechtkomen lijkt me anders maar logisch.
    QED

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Hadden zij enige elektricien / loodgieter / whatever achtergrond?
    Zelf absoluut nul interesse in het verbouwen van een huis. Gewoon geïnteresseerd of een 'normale' mens (geen stielman-achtergrond), ook aan zoiets begint.
    Ook daar moet je wat geluk in kennen, vader is een zeer polyvalent zelfstandig stielman - ben daarmee opgegroeid (je gaat al eens mee helpen, je probeert zelf al eens) en dan pik je wel een en ander op - er was/is een zekere interesse in bouwen. Heb zelf wat technisch inzicht en kon vrij snel overweg met basis -elektriciteit, water, riolering - daarnaast zijn er nog tal van zaken die iedereen kan (afbreken, materiaal halen, sleuven maken, plakband kleven, schilderen, tegels snijden, isolatie plaatsen, kabels trekken, putten graven, buizen leggen, gyproc plaatsen, allerhande voorbereidingen ...). Maar om eerlijk te zijn moet je gewoon bereid zijn om aan zoiets te starten en dan volhouden. Met voldoende werklust, inzet kom je al heel ver - bijkomend kent iedereen wel iemand die af en toe wat advies kan geven.

Let op, heel dikwijls heb je spijt waaraan te bent begonnen maar op het einde geeft zoiets een ongelofelijke voldoening, gewoon het feit dat je effectief iets fysiek heb gerealiseerd.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik zou zeggen dat gyproc zetten waarschijnlijk het moeilijkste is dat ik al gedaan heb, maar ok.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Pagina 249 van 270 Eerste ... 149199239245246247248249250251252253259 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten