iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deze thread gaat over spaarvermogen, niet over gekregen vermogen. De cijfers neerzetten zoals hij eerst deed is een vertekend beeld geven. Wanneer je ze zo neerzet zonder mee te geven dat het gekregen is, is dat stoefen. Kon perfect de cijfers weergeven hebben waar duidelijk is wat gekregen is en wat zelf gespaard.
    Blijft voor mij voor een groot deel toch gewoon jaloezie tbh, elke situatie is gewoon anders en iedereen "erft" andere zaken van zijn ouders. De ene krijgt meer geld, de andere kan een zaak overnemen, de andere krijgt meer opleiding ivm management van geld of krijgt meer steun voor studeren en volgen van opleidingen.

Ik ben daar een goed voorbeeld van: afgestudeerd als burgie omdat ik heel goed ondersteunende ouders heb die mij altijd gepusht hebben daarvoor, terwijl ik in mijn jeugd totaal geen interesse had in studies of whatever. Dankzij die steun en studies heb ik nu een heel mooie carrière gemaakt tot hoger management en verdien ik zeer goed. Maar als ik van die marginale ouders zou gehad hebben zou ik waarschijnlijk ergens een fabrieksarbeider geworden zijn dat in shiften zou werken. Is wat ik dan nu spaar allemaal zelf gespaard ? Is dat meer zelf gespaard als iemand die een zaak van thuis overneemt of whatever? Allemaal details imo. Daar wordt hier allemaal teveel met een vergrootglas naar gekeken om te vergelijken met de eigen situatie, en dat heeft toch geen enkel nut.

Het nut van deze thread is voor mij verschillende situaties en spaarvermogens te kunnen bezien, wat gewoon interessant is.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Het heeft geen enkel nut een spaarvermogen thread te starten als je er niet bij moet zetten hoe je aan dat geld geraakt bent.
    Waarom denk je anders dat er ook bij staat "hoe lang werk je" en "hoe oud ben je". Er staat trouwens daaronder nog

Spaargeld:
    -Hoeveel heb je tot nu toe al gespaard?
    -Hoeveel hiervan heb je zelf gespaard?
    Dat is om te kunnen vergelijken. Als je een huis gekregen hebt van uw ouders dan vermeldt je dat dus best wel, want dat heb je dus niet zelf gespaard.
    Djees, elke opmerking wordt hier naar de jaloezie en afgunst bak verwezen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Ik wil de eerste ouder nog wel eens zien die een 30+ jarig full-time werkend gezond kind in huis neemt, dat met zijn inkomsten een appartement koopt en verhuurt, de rest naar de beurs loodst, en niks moet betalen om daar te wonen zelfs geen elektriciteit of gas, en dat kind dat dat ook normaal vindt. Je denkt misschien dat je goed doet en aan een gezonde relatie werkt door dat soort gedrag, maar je zal waarschijnlijk wel de eerste zijn die zodra er bedrog is spreekt van "stank voor dank" en "gepluimd zijn".
    Ik ken er genoeg die de 30 naderen en nog thuiswonen en werken, niets moeten afgeven en soms zelfs nog zakgeld krijgen. Zelfs een geval met 3 kinderen (31j (+vriend af en toe), 26j, 24j). In het grote deel van deze gevallen wel dezelfde trend: Vader met een dikke job, al dan niet vaak van huis naar het buitenland, moeder zit alleen thuis en wil de kinderen nog zo lang mogelijk daar houden om niet te vereenzamen. Niet alles is rozengeur en maneschijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Die vragen staan daar om de situatie uit te leggen inderdaad.
    Maar als men dan op die vragen een antwoord geeft komt er hier quasi altijd een reactie op zoals nu: "dat is niet zelf verdiend blabla" terwijl hij duidelijk mee heeft gewerkt aan die verbouwing.
    En dat is dan geen jaloezie antwoord? Komaan man.

Ja als je ouders je die kans geven en je daar zelf financieel voordeel uit haalt is dat mooi meegenomen, en is dat deels "gekregen" van thuis uit, maar het blijft een mooie verwezenlijking om op die manier vermogen op te bouwen. En als je zelf daar veel werk in gestoken hebt, mag je dat toch minstens deels meerekenen voor jezelf.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Zo bestaan er zeker, maar waarom haal je hier die "ouder" erbij? Het gaat om koppels.

Ik zal de laatste zijn die dat ooit zou zeggen.

Het is trouwens niet omdat ze niets mee betaalt dat ze niets doet, ze werkt fulltime en ze kookt en zorgt dat alles hier netjes blijft (is gewoon van nature een keuken prinses en een cleanfreak), dus das gewoon een groot voordeel voor mij aangezien ik daar tijd noch goesting in heb. Daarbij sparen wij gewoon alles samen op de beurs.
    Hopelijk is ze ook nog een hoer in bed, dan is het de perfecte vrouw

volgens een oud vlaams gezegde he ;-)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die vragen staan daar om de situatie uit te leggen inderdaad.
    Maar als men dan op die vragen een antwoord geeft komt er hier quasi altijd een reactie op zoals nu: "dat is niet zelf verdiend blabla" terwijl hij duidelijk mee heeft gewerkt aan die verbouwing.
    En dat is dan geen jaloezie antwoord? Komaan man.

Ja als je ouders je die kans geven en je daar zelf financieel voordeel uit haalt is dat mooi meegenomen, en is dat deels "gekregen" van thuis uit, maar het blijft een mooie verwezenlijking om op die manier vermogen op te bouwen. En als je zelf daar veel werk in gestoken hebt, mag je dat toch minstens deels meerekenen voor jezelf.
    Wat maakt het uiteindelijk allemaal uit.
    Ik heb liever 600k vermogen waarvan niks zelf gespaard, dan 200k waarvoor ik de naad uit mijn broek heb gewerkt.

Noem het zoals je wilt zou ik zeggen.
    Het is leuk dat je een beetje duiding geeft bij hoe je aan alles geraakt bent. En ik ben gezond jaloers op mensen die heel veel gekregen hebben. Maar heel dat afbreken en wegzetten als "dat is niet zelf gespaard" dat is toch ook allemaal niet nodig.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Wat maakt het uiteindelijk allemaal uit.
    Ik heb liever 600k vermogen waarvan niks zelf gespaard, dan 200k waarvoor ik de naad uit mijn broek heb gewerkt.

Noem het zoals je wilt zou ik zeggen.
    Het is leuk dat je een beetje duiding geeft bij hoe je aan alles geraakt bent. En ik ben gezond jaloers op mensen die heel veel gekregen hebben. Maar heel dat afbreken en wegzetten als "dat is niet zelf gespaard" dat is toch ook allemaal niet nodig.
    Inderdaad, het is indrukwekkend als je op jonge leeftijd aan een serieus vermogen geraakt door juiste keuzes te maken etc. Maar deze thread gaat over een beeld krijgen van "de samenleving" en daar horen nu eenmaal diegenen bij die veel krijgen bij. Ik vind daar persoonlijk ook niks mis mee, dat zijn dan ouders die slimmer met hun geld zijn omgesprongen he.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Komt gewoon op die afgunst redenering neer inderdaad. Voor jou is het eigenlijk alsof je eeuwig "thuis" bent blijven wonen financieel, want je moet geen huur/lening betalen. Maar ofc is daar niets mis mee en absoluut normaal. Mijn vriendin woont ook bij mij in en betaalt hier niets, zowel geen huur als geen gas/elektriciteit/... en I don't care, is voor mij gewoon logisch. Het is mijn appartement dus ik betaal de lening af en alle kosten zijn via domiciliëring op mijn rekening. Ik ga echt geen moeite doen om haar daar "een deel" van te laten betalen omdat ze ook gebruik maakt van die zaken, ge zijt samen dus who cares.

Maar als zij haar "spaarvermogen" hier zou posten dan zou daar hier ook met afgunst op gereageerd worden want ze heeft quasi geen kosten en dan vinden anderen dat niet "eerlijk" tov zichzelf. Zo zijn de meeste mensen nu eenmaal, maar who cares.
    Niemand is daar jaloers over. Ik heb soms het gevoel dat sommigen niet anders kunnen denken dan dat men jaloers moet zijn op hen.

Als uw vriendin afkomt met "Ik verdien 2000 euro heb een appartement in centrum antwerpen en ben vorig jaar 2 keer op reis geweest. En ik spaar 1600 euro per maand" Dan is het toch normaal dat in een thread men even de vraag stelt hoe dat juist werkt. En dat men dan bij de verklaring gewoon realiseert: ah, externe omstandigheden, niet een of ander slim idee

Allez, ik heb in ieder geval niet het idee dat ik alles uitgevlooid heb en als er dan iemand afkomt met een semi identiek inkomen die 40% meer kan sparen bijvoorbeeld vraag ik me toch ook af 'wacht, mis ik iets, heb ik iets gedaan dat ik anders kan doen?' Ah ok die heeft 50k gekregen vs 'ah die belegt in dat' ? Van het ene kan je iets leren, van het andere niet. Dat is voor mij toch het nut van dit soort topics, tips & tricks
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Die hele discussie is begonnen met een denigrerend bericht van whirlpool over iemand dat op zijn 20 jaar een huis "samen met zijn ouders gekocht en opgeknapt had".
    Waar de volledige uitleg ook bij gegeven is, dus alle informatie is beschikbaar. Er was imo geen reden om daar nog commentaar bij te gaan zetten naajn laajfs fils a papa 0,0 zelf gedaan enzovoort. Dat was er wel over... Want dat soort berichten met die informatie is juist wat deze thread interessant maakt.

Wat dan betreft die wooncompensatie daar voelen sommigen zich serieus op hun tenen getrapt als ze merken dat anderen wel een regeling hebben, en dan begint men over dikke kolder, de grootste onzin van de wereld... Is allemaal nergens voor nodig hoor om zo te reageren.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 3 januari 2020 om 23:38

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Wat dan betreft die wooncompensatie daar voelen sommigen zich serieus op hun tenen getrapt als ze merken dat anderen wel een regeling hebben, en dan begint men over dikke kolder, de grootste onzin van de wereld... Is allemaal nergens voor nodig hoor om zo te reageren.
    Daar dient een forum voor natuurlijk. Om van gedachte te wisselen en te discussiëren.

Misschien is er wel iemand die hierdoor afgestapt is van geld te vragen aan zijn partner uit een gevoel van in balans te zijn. Of mensen die in deze situatie zitten, waarbij nu de frank valt en eens goed met hun partner gaan spreken.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nooit huur gevraagd aan mijn vrouw toen die kwam inwonen. Gewoon zij betaalt de rekeningen. Grotere rekeningen schuift ze door naar mij.
    Nu we financieel er beter en beter voor zitten en een kleine samen hebben, is geld echt buh. Daarover ruzie maken of dom.

Waar ik me wel aan kan enorm aan kanergeren, is als je bv inderdaad welgestelde ouders hebt die hun kinderen helpen iedereen er vanuit gaat dat alles zomaar in je schoot geworpen krijgt.
    Ik ben groot geworden in een nest van zelfstandigen, een 38 uren werkweek is volgens mijn vader voor losers,slapen doe je maar als je dood bent (Dat soort spreuken is doodnormaal hier)
    Resultaat op mijn 17 werkte ik thuis op zaterdag in het bedrijf en op zondag industriele cleaning een een fabriek. +-1200€ maand terwijl ik nog op de schoolbanken zat. Mijn ouders trokken toen al geen kindergeld meer.

Alle dagen doe ik 12-14 uur, en haal hier enorm veel passie/voldoening uit. Als mensen dan zo'n mentaliteit hebben van ja het word u in de schoot geworpen wil ik die gewoon slaan.

Leeftijd 33
    Eigen vermogen +-450K.
    Don't be a worrier, be a warrior!

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ohja, bij het begin van dit jaar ons gezamelijk excel sheet eens opgesteld na de aankoop van het nieuw huis. Gezamelijk vermogen is nu iets van een -450k Over 20 jaar is dat opgelost >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***

firemen's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een geleuter hier zeg. Jeetje asjemenou. Wat maakt het nu uit hoe iemand aan dat geld komt, de helft liegt hier toch dat hij zwart ziet.

Afin,
    Vermogen samen met de partner: 52.000€
    Huis gekocht met eigen investering van +- 170.000€ (waarvan 1/3 een schenking was). Maandelijks sparen we minimum 700€ maar het ligt meestal hoger. We doen veel zelf zoals het schilderen, inrichten, hier en daar wat ophangen of een kastje opzetten want geld is kostbaar.

We hebben ook nog een kleine 3000€ in aandelen zitten, iets wat we de komende maanden willen aandikken. Pensioensparen doen we ook tot het max van 980 (990 dit jaar). Maar vooral, we genieten van het leven en kunnen doen wat we willen. We werken er keihard voor en sparen op een mooi ritme.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Hoeveel geld zou je moeten hebben op jouw leeftijd?
    https://slimbeleggen.com/hoeveel-gel...eftijd/123970/

Allemaal maar alsof het normaal is. En dit is per persoon niet als gezin volgens mij. Ja dat zal dan wel zeker... So far so good.
    Zo onrealistisch is dat niet. Als je nu een huis koopt voor 500k (op pakweg je 30e, lening afbetaald op je 50e) zit de kans er in dat het 1m waard is op je 60e.
    Ze missen wel om te vermelden of dit per koppel of per persoon is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind het toch maar raar. Als ik een eigen appartement heb en mijn vriendin woont bij mij in: ze zal gewoon huur betalen ook al zit de relatie goed. Ik woon nu in een appertement van de schoonouders. Mooie nieuwbouw en lichte korting op de huurprijs. Huurprijs is 650 euro per maand. Heb van het begin gezegd huur is gewoon gedeeld door 2. Bij ons is het principe: ieder draagt bij naargelang zijn inkomen en wij hebben geluk dat die van ons niet veel verschillen.

Pagina 247 van 270 Eerste ... 147197237243244245246247248249250251257 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten