FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hier eens proberen aangezien mij in het Apple topic niet verder kon helpen.

Appartement gister verkocht (akte getekend), nu mailt de koper mij vandaag om de keuring van de gasketel. Ik ben zelf geen 2 jaar eigenaar geweest, en de eigenaar voor mij heeft aan mij ook geen document gegeven waarin staat dat hij dat heeft laten doen toen ik het kocht in 2017. Ik heb uiteraard wel een conformiteitsattest van de gasketel, en ik was in de veronderstelling dat dat bij nieuwbouw dus 5 jaar geldig was voor je de eerste "tweejaarlijkse keuring" moest laten doen. Hij is nu eigenaar, dus alle lasten vallen bij hem, maar ik neem aan dat ik wel in de fout ben door het niet "tweejaarlijks" te laten controleren? Ik heb hem nu geschreven dat dat in de agenda stond voor begin volgend jaar, wat ook effectief zo was want tijdens de kersperiode krijg je toch niemand te pakken, dus omstreeks de periode dat ik 2 jaar eigenaar zou zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb deze week mijn fiche thuis gekregen voor mijn sectorieele syndicale premie te innen maar ik ben niet gesyndiceerd, volgens collega's kan ik die dan bij de HvW binnenbrengen. Lijkt mij straf maar kan dat?
    (Proberen te bellen om te informeren maar ik kan overdag niet zo vrij bellen en die mensen zijn praktisch onbereikbaar precies)

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromker Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb deze week mijn fiche thuis gekregen voor mijn sectorieele syndicale premie te innen maar ik ben niet gesyndiceerd, volgens collega's kan ik die dan bij de HvW binnenbrengen. Lijkt mij straf maar kan dat?
    (Proberen te bellen om te informeren maar ik kan overdag niet zo vrij bellen en die mensen zijn praktisch onbereikbaar precies)
    Kan natuurlijk niet.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Camera's in het straatbeeld. Kan je als gewone burger toegang krijgen tot die beelden? Of naar aanleiding van een incident? Waarom wel/niet

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb even een random vraagje voor mensen die misschien ooit eens hetzelfde hebben meegemaakt (?) :

Ik heb een oude verzameling liggen waar ik al wat jaren aan "gewerkt" heb.. Van aankopen tot dubbele dingen ruilen met andere verzamelaars etc etc en nu heb ik hem eindelijk compleet.
    Gezien het om wel een redelijk zeldzame collectie gaat, had ik het eens te koop gezet op ebay (met een veel te hoge buy-it-now prijs om te kijken wat voor reacties zou krijgen).

Stel dat nu iemand het zou kopen (of een bod zou doen waarmee ik akkoord ga), wat kunnen dan consequenties zijn voor mij?

Moet ik dit ergens aangeven of komen er belastingen oid op? (Kan gaan om een bedrag van 30.000-50.000 euro).
    Ik denk niet dat ik zomaar iets als dit kan verkopen en er dan op die manier "zomaar" zo een bedrag op mijn rekening verschijnt..

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Je kan dit perfect zomaar verkopen, tenzij het je doel was om hiermee winst te maken. Valt onder normaal beheer van privévermogen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Je kan dit perfect zomaar verkopen, tenzij het je doel was om hiermee winst te maken. Valt onder normaal beheer van privévermogen.
    Ik ben er al een lange tijd mee bezig, puur omdat het mijn droom was om een dergelijke collectie te hebben. De laatste 2 jaar heb ik vaak dubbele items moeten ruilen/verkopen om missende items aan te kopen. (soms ook kleine collecties overkopen van mensen met stukken die ik mis, maar ook dingen die ik al had omdat ze enkel als geheel wilde verkopen etc). Die dubbele heb ik dan weer opnieuw doorgeruild/verkocht omdat ik ze toch niet meer nodig had).

Ik zou de collectie graag blijven bijhouden (heb er speciale frames voor gekocht en alles staat nu op mijn kamer uitgestald). Nu is het enkel zo dat ik binnenkort ben afgestudeerd en graag mijn eigen appartement oid zou willen kopen, dus moest ik er ooit een mooi bod op krijgen zou ik nog serieus moeten twijfelen om het niet te verkopen :P

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe lang duurt een verwerking van een terugbetaling op een kredietkaart? Coolblue heeft op 25 jan een retour van mij verwerkt, maar nog altijd niets te zien op mijn (Keytrade) VISA.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op mijn bouwgrond (waar pas binnenkort begonnen wordt) zijn enkele dunne bomen door de storm wat plat gaan liggen en hangen nu over bij de buren (achteraan de tuin)
    Bij de buren staat wat koterij (met asbest dak), maar de buurvrouw heeft schrik dat de bomen verder gaan doorhangen en uiteindelijk vallen.
    Er moet dus wel tijdig ingegrepen worden en de bomen moeten verwijderd worden.
    Maar kan ik hiermee bij de verzekering terecht of is dit uit eigen zak?

=CID=Drone's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XA4 Bekijk bericht
    Op mijn bouwgrond (waar pas binnenkort begonnen wordt) zijn enkele dunne bomen door de storm wat plat gaan liggen en hangen nu over bij de buren (achteraan de tuin)
    Bij de buren staat wat koterij (met asbest dak), maar de buurvrouw heeft schrik dat de bomen verder gaan doorhangen en uiteindelijk vallen.
    Er moet dus wel tijdig ingegrepen worden en de bomen moeten verwijderd worden.
    Maar kan ik hiermee bij de verzekering terecht of is dit uit eigen zak?
    eerst eens horen bij de gemeente ook wat de regelmentering is om bomen te kappen

maar ik vrees dat verzekering niet zal tussenkomen op de moment, dan hadden de bomen beter omgewaaid geweest en schade veroorzaakt
    Walther Hagens
    31/10/1947 - 5/4/2006

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door =CID=Drone Bekijk bericht
    eerst eens horen bij de gemeente ook wat de regelmentering is om bomen te kappen

maar ik vrees dat verzekering niet zal tussenkomen op de moment, dan hadden de bomen beter omgewaaid geweest en schade veroorzaakt
    Bomen mogen weg van de gemeente (ik had al geïnformeerd om het daar wat op te kuisen) maar goed dat je het even vermeldt.
    En ja, ik dacht ook al dat het "beter" was als er schade was...
    Bedankt voor de info!

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XA4 Bekijk bericht
    Bomen mogen weg van de gemeente (ik had al geïnformeerd om het daar wat op te kuisen) maar goed dat je het even vermeldt.
    En ja, ik dacht ook al dat het "beter" was als er schade was...
    Bedankt voor de info!
    bomen kunnen nog altijd vallen na de storm ook he *wink*
    Walther Hagens
    31/10/1947 - 5/4/2006

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door =CID=Drone Bekijk bericht
    bomen kunnen nog altijd vallen na de storm ook he *wink*
    De buurvrouw heeft wel al aangegeven dat die bomen daar gevaarlijk hangen, kan de verzekering daar niet lastig over doen (nalatigheid)?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    De buurvrouw heeft wel al aangegeven dat die bomen daar gevaarlijk hangen, kan de verzekering daar niet lastig over doen (nalatigheid)?

als de veiligheid in gevaar komt en/of eigendommen kans loopt om schade op te lopen, dan kan het normaal geen kwaad om de nodige stappen te ondernemen.

men kan dan achteraf altijd nieuwe bomen planten
    Walther Hagens
    31/10/1947 - 5/4/2006

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Hoe lang duurt een verwerking van een terugbetaling op een kredietkaart? Coolblue heeft op 25 jan een retour van mij verwerkt, maar nog altijd niets te zien op mijn (Keytrade) VISA.
    Toevallig la nieuws? Heb hetzelfde met bol.com. Meer dan een week geleden retour verwerkt maar nog niets te zien

Pagina 120 van 121 Eerste ... 2070110116117118119120121 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten