iTrader
    0
    Ik zou een gsm overkopen van iemand, geen online shop. Wel van een bedrijf, hij vernieuwt zijn gsm en verkoopt zijn oude aan mij. Dus zal met btw inclusief zijn enzo, als dat een verschil maakt.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou een gsm overkopen van iemand, geen online shop. Wel van een bedrijf, hij vernieuwt zijn gsm en verkoopt zijn oude aan mij. Dus zal met btw inclusief zijn enzo, als dat een verschil maakt.
    Verkoopt hij die zeker via zijn bedrijf? Maw: heeft hij gezegd dat hij je een factuur zal geven? Iets doet me vermoeden dat dit niet het geval zal zijn
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Ja zal met factuur zijn. Nagevraagd of de prijs omlaag kon, maar boekhoudkundig mag hij blijkbaar geen verlies maken. De gsm is 1 jaar oud, afschrijving op 3 jaar, dus 2/3 van de prijs is het nog.
    Klopt dat? Lijkt me sterk als de marktprijs net omlaag is gegaan door het nieuws van apple gisteren avond, dat zijn bedrijf geen verlies mag doen op de verkoop van de gsm omdat dit boekhoudkundig niet kan.

edit: nog kunnen afzien van de koop dus dat zit al in orde ,
    maar ik ben benieuwd of die stelling omtrent geen verlies maken klopt en wat de wettelijkheid is van een bevestiging via mail dat je iets gaat kopen.
    Laatst gewijzigd door Nineshots; 11 september 2019 om 12:35

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Ja zal met factuur zijn. Nagevraagd of de prijs omlaag kon, maar boekhoudkundig mag hij blijkbaar geen verlies maken. De gsm is 1 jaar oud, afschrijving op 3 jaar, dus 2/3 van de prijs is het nog.
    Klopt dat? Lijkt me sterk als de marktprijs net omlaag is gegaan door het nieuws van apple gisteren avond, dat zijn bedrijf geen verlies mag doen op de verkoop van de gsm omdat dit boekhoudkundig niet kan.

edit: nog kunnen afzien van de koop dus dat zit al in orde ,
    maar ik ben benieuwd of die stelling omtrent geen verlies maken klopt en wat de wettelijkheid is van een bevestiging via mail dat je iets gaat kopen.
    Uiteraard klopt die uitleg van dat boekhoudkundig verlies niet . Zie hier.

Principieel komt een (koop)overeenkomst tot stand op het ogenblik van de wilsovereenstemming van beide partijen, bv. in dit geval de e-mail van de verkoper aan jou met het aanbod van de iPhone en jouw e-mail die daarop volgt (= aanvaarding aanbod). Dus dat is perfect wettelijk voor alle duidelijkheid.

iTrader
    0
    Een geluk dat de verkoper ook akkoord ging dan om de verkoop stop te zetten

Kan je de tekst van die link eens copy pasten? Ik heb daar geen account op. En op google vind ik geen gelijkaardige blogs over dit onderwerp.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Een geluk dat de verkoper ook akkoord ging dan om de verkoop stop te zetten

Kan je de tekst van die link eens copy pasten? Ik heb daar geen account op. En op google vind ik geen gelijkaardige blogs over dit onderwerp.
    Spoiler:
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Vriendin werkt nu deeltijds in onderwijs (afgestudeerd in juli, 01/09 gestart in onderwijs). Daarbij ook enkele dagen als interim via Adecco.

Nu heeft Adecco haar contractvoorstel gestuurd in statuut jobstudent (ipv interim contract). Volgens de madam van Adecco kan dat gene kwaad. Is dat zo?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Vriendin werkt nu deeltijds in onderwijs (afgestudeerd in juli, 01/09 gestart in onderwijs). Daarbij ook enkele dagen als interim via Adecco.

Nu heeft Adecco haar contractvoorstel gestuurd in statuut jobstudent (ipv interim contract). Volgens de madam van Adecco kan dat gene kwaad. Is dat zo?
    Tuurlijk kan dat geen kwaad voor Adecco. Dat is voor hen het goedkoopste. Voor je vriendin is het echter nadelig, wegens verlies aan vakantiegeld en eindejaarspremie etc.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Alsook omdat ze er op belast zal worden zoals een gewone werknemer en geen jobstudent vermoedelijk? Terwijl ze wel in dat statuut zit en vakantiegeld/eindejaarspremie misloopt ?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Alsook omdat ze er op belast zal worden zoals een gewone werknemer en geen jobstudent vermoedelijk? Terwijl ze wel in dat statuut zit en vakantiegeld/eindejaarspremie misloopt ?
    Idd
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)

De onnozele/kleine vraagjes topic: Economie & Recht editie

Is de itsme app beter/veiliger dan een kaartlezer?
    of gewoon om sneller inloggen ?
    PSN: Jonas89

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Is de itsme app beter/veiliger dan een kaartlezer?
    of gewoon om sneller inloggen ?
    Volgens mij is er weinig reden om de Itsme app niet te gebruiken. Werkt gewoon zeer vlot, en het lijkt me gewoon veilig genoeg. Maar niets zal wel 100% veilig zijn. Die kaartlezer met zijn eId software ook niet.

Met die kaartlezer was er altijd wel iets van miserie. Browser ondersteunt het niet, plugin werkt niet meer, drivers...blabla.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    Volgens mij is er weinig reden om de Itsme app niet te gebruiken. Werkt gewoon zeer vlot, en het lijkt me gewoon veilig genoeg. Maar niets zal wel 100% veilig zijn. Die kaartlezer met zijn eId software ook niet.

Met die kaartlezer was er altijd wel iets van miserie. Browser ondersteunt het niet, plugin werkt niet meer, drivers...blabla.
    Bedoel dan de bank kaartlezer van de bank (M1/M2); zonder kabeltje
    PSN: Jonas89

Pagina 118 van 118 Eerste ... 1868108114115116117118

Tags for this Thread

Regels voor berichten