Pagina 59 van 60 Eerste ... 949555657585960 Laatste

iTrader
    0

eerste premiebetaling

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonasvvv Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alright,

weer veel bijgeleerd hier,

Maar nu weer de volgende:

Mijn vriendin heeft een document gehandtekend voor je beleggersprofiel te bepalen, maar ze zei dat daar ook al iets van domicillie tussen zat.
    Is dit nu al het contract of niet?
    Want dan zou ik nog gebruik kunnen maken van het herroepingsrecht.
    Hoi, bij mij hetzelfde verhaal.

Die verkoper is een vriend van een vriendin de ze had doorverwezen naar mij omdat ik al vast werk.
    Had vroeger ook al mijn twijfels bij ergo, maarja, die gast deed zijn uitleg en ik natuurlijk, jaa, dit klinkt enorm interessant net zoals de vorige keer.

Hij zei dan, ‘klinkt dit goed voor u? dan laat ik zo een contractje opstellen met dit en dat 60-40….’
    Dusja, ik heb ook dat beleggersprofiel getekend met de veronderstelling dat dit geen contract was, enkel maar een bevestiging van ‘zo mag hij het contract opstellen’.

Ik direct nadien (want op de moment zelf was hij aan het pushen en was is ergens wel verkocht) toch wel wat meer informatie opgezocht hieromtrent..
    Het rare vond ik dat – met uitzondering van deze topic – ik praktisch niets van zowel positieve als negatieve reviews meer vind vanaf 2012, alles stopt bijna rond 2011.
    Dan zat ik met twijfels of ergo nu opeens WEL betrouwbaar was, of ze toch gewoon veel laten afhalen van de fora.

Ik kwam die verkoper dan paar dagen later tegen op een feestje bij die vriendin thuis, en vertelde hem dat ik toch mijn twijfels had en dat ik er liever van zou afzien.
    Weer zijn uitleg gedaan waardoor ik dacht ‘heb ik er nu zo een slecht beeld over?’ Waarop ik zei dat ik hem nog iets ging laten weten.

Paar dagen later was hij bij mij thuis voor mijn ouders hun offerte op te maken, waarop hij mij vertelde dat hij een week later met mijn contract ging binnenspringen.
    Ik vertelde hem dat ik er nog ging over denken en hem zelf ging contacteren als ik ervoor wou gaan, waarop hij me zei ‘ja maar, nu is het te laat he, je hebt wel al getekend hé?’

Dusja, ik denken van tja, nu ist maar zo…
    Maar in dat contract dat hij binnenstak staan de wondere woorden:

“De overeenkomst treedt in werking op vermelde inwerktredingsdatum EN TEN VROEGSTE NA DE BETALING van de eerste premie”

Ik naar mijn bank gebeld, proberen domiciliëring laten blokkeren, fortis deed hier raar over en zei dat dit niet mogelijk was voor ze een aanvraag hadden gedaan bij de bank..
    Ik dan maar direct al mijn geld overgeschreven naar een andere rekening, maar dan online toch de optie gevonden om domiciliëringen te laten blokkeren.

Mijn vraag is dus… ben ik hier zo van af gestapt door gewoon nooit die eerste betaling te doen?

Die verkoper vertelde mij ook ‘ja, best dat je zo snel mogelijk de eerste betaling doet (want anders ben je niet verzekerd en stel dat er iets gebeurd), tegen dat die domiciliëring is doorgekomen, dat kan nogal even duren….’
    De dagen nadien zat hij mij ook te vragen of ik daadwerkelijk al betaald had..

Denk dat ze ook weten dat het contract pas effectief in werking treedt na deze eerste premiebetaling.

Mensen die mij kunnen gerust stellen en mij zeggen dat dit mijn redding is?

Thanks!!
    no votes  

Machoboy's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door immortal jin Bekijk bericht
    Hoi, bij mij hetzelfde verhaal.

Die verkoper is een vriend van een vriendin de ze had doorverwezen naar mij omdat ik al vast werk.
    Had vroeger ook al mijn twijfels bij ergo, maarja, die gast deed zijn uitleg en ik natuurlijk, jaa, dit klinkt enorm interessant net zoals de vorige keer.

Hij zei dan, ‘klinkt dit goed voor u? dan laat ik zo een contractje opstellen met dit en dat 60-40….’
    Dusja, ik heb ook dat beleggersprofiel getekend met de veronderstelling dat dit geen contract was, enkel maar een bevestiging van ‘zo mag hij het contract opstellen’.

Ik direct nadien (want op de moment zelf was hij aan het pushen en was is ergens wel verkocht) toch wel wat meer informatie opgezocht hieromtrent..
    Het rare vond ik dat – met uitzondering van deze topic – ik praktisch niets van zowel positieve als negatieve reviews meer vind vanaf 2012, alles stopt bijna rond 2011.
    Dan zat ik met twijfels of ergo nu opeens WEL betrouwbaar was, of ze toch gewoon veel laten afhalen van de fora.

Ik kwam die verkoper dan paar dagen later tegen op een feestje bij die vriendin thuis, en vertelde hem dat ik toch mijn twijfels had en dat ik er liever van zou afzien.
    Weer zijn uitleg gedaan waardoor ik dacht ‘heb ik er nu zo een slecht beeld over?’ Waarop ik zei dat ik hem nog iets ging laten weten.

Paar dagen later was hij bij mij thuis voor mijn ouders hun offerte op te maken, waarop hij mij vertelde dat hij een week later met mijn contract ging binnenspringen.
    Ik vertelde hem dat ik er nog ging over denken en hem zelf ging contacteren als ik ervoor wou gaan, waarop hij me zei ‘ja maar, nu is het te laat he, je hebt wel al getekend hé?’

Dusja, ik denken van tja, nu ist maar zo…
    Maar in dat contract dat hij binnenstak staan de wondere woorden:

“De overeenkomst treedt in werking op vermelde inwerktredingsdatum EN TEN VROEGSTE NA DE BETALING van de eerste premie”

Ik naar mijn bank gebeld, proberen domiciliëring laten blokkeren, fortis deed hier raar over en zei dat dit niet mogelijk was voor ze een aanvraag hadden gedaan bij de bank..
    Ik dan maar direct al mijn geld overgeschreven naar een andere rekening, maar dan online toch de optie gevonden om domiciliëringen te laten blokkeren.

Mijn vraag is dus… ben ik hier zo van af gestapt door gewoon nooit die eerste betaling te doen?

Die verkoper vertelde mij ook ‘ja, best dat je zo snel mogelijk de eerste betaling doet (want anders ben je niet verzekerd en stel dat er iets gebeurd), tegen dat die domiciliëring is doorgekomen, dat kan nogal even duren….’
    De dagen nadien zat hij mij ook te vragen of ik daadwerkelijk al betaald had..

Denk dat ze ook weten dat het contract pas effectief in werking treedt na deze eerste premiebetaling.

Mensen die mij kunnen gerust stellen en mij zeggen dat dit mijn redding is?

Thanks!!
    Hoe is dit afgelopen, nog iets van gehoord?
    no votes  

iTrader
    6 (88%)
    Wel grappig, heb deze week nog dit topic eens doorgelezen en werd gisteren opgebeld door iemand van ERGO als ik geen interesse had in een bijverdienste als financieel adviseur
    no votes  

drolf's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leseppe Bekijk bericht
    Wel grappig, heb deze week nog dit topic eens doorgelezen en werd gisteren opgebeld door iemand van ERGO als ik geen interesse had in een bijverdienste als financieel adviseur
    Je hebt toch ja gezegd! Zo'n kans laat je niet liggen :-)
    no votes  

sele's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    ik ga hier nu niet alles lezen,maar heb wel een vraag.
    ik heb rond 2008 ongeveer 2 a 3 jaar pensioen sparen gedaan en dan naar exabank overgestapt,moet ik nu alles daar laten staan of afkopen?want ik hoor dat er verborgen kosten zijn?

gtz
    psn: Seledotbe
    no votes  

Machoboy's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sele Bekijk bericht
    ik ga hier nu niet alles lezen,maar heb wel een vraag.
    ik heb rond 2008 ongeveer 2 a 3 jaar pensioen sparen gedaan en dan naar exabank overgestapt,moet ik nu alles daar laten staan of afkopen?want ik hoor dat er verborgen kosten zijn?

gtz
    Als je het ingebracht hebt in je belasting, dan laten staan.
    no votes  

sele's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Machoboy Bekijk bericht
    Oke dan zal het blijven staan,maar hoe zit dat met die verborgen kosten?ik lees daar niets van als ik jaarlijks overzicht krijg
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Machoboy Bekijk bericht
    niet noodzakelijk. Je moet in de meeste gevallen best het bedrag premievrij maken en dan overzetten naar andere bank. Contacteer je huidige bank voor meer info.
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.
    no votes  

Mantis's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Enkele jaren geleden heb ik mijn contract bij Ergo premievrij laten maken. Nu krijg ik opeens een brief met voorstel tot contractwijziging. Als ik het goed begrijp, mag de oude constructie (waarbij je 40% van je maandelijks spaarbedrag terugkreeg in winstdeelname van het Golden Future fonds) niet meer. Schriftelijk moet ik bevestigen of ik al dan niet akkoord ga met deze wijziging.
    Waarom krijg ik nog deze brief? Is dit omdat ik het bedrag laten staan heb bij Ergo? Iemand suggestie wat ik best kan doen?
    no votes  

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    40 (92%)
    Aanvaarden, als de maatschappij eens geen winstdeling mag uitkeren ( Nationale Bank moet dit immers goedkeuren) zie je immers 40% van je gestorte premie in rook opgaan...
    no votes  

halfvol's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @sele, als je Tom Boonen nog is ziet doe hem de groeten, van die ene van in de carré die hem een drankje heeft getrakteerd.
    no votes  

Mantis's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Aanvaarden, als de maatschappij eens geen winstdeling mag uitkeren ( Nationale Bank moet dit immers goedkeuren) zie je immers 40% van je gestorte premie in rook opgaan...
    Oké bedankt. Geldt dit niet enkel voor nieuwe stortingen? Vandaar dat ik het zo vreemd vind dat ik nog zo'n contractwijziging krijg aangezien de boel premievrij gemaakt is en ik al jaren geen geld meer bij Ergo inbreng.
    no votes  

sele's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door halfvol Bekijk bericht
    @sele, als je Tom Boonen nog is ziet doe hem de groeten, van die ene van in de carré die hem een drankje heeft getrakteerd.
    Ik zie die nooit meer,dit jaar zelf een gezien...denk dat er wel meer zijn die em trakteren

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    no votes  

halfvol's schermafbeelding
    iTrader
    0
    no votes  

Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Deze week gebeld door ene van Ergo. Om 21u 's avonds!

Hij wou mij niet zeggen hoe hij aan mijn nummer kwam. Toch louche toestanden, ik zie de Rabobank mij niet 's avonds bellen om vanalles aan te smeren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    no votes  

Pagina 59 van 60 Eerste ... 949555657585960 Laatste

Regels voor berichten