Discussie: De beurs - Deel 4

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    SBMO de afgelopen 6 beursdagen al -27%
    Is een winstwaarschuwing uitgestuurd maar ik dacht dat het ergste wel gepasseerd was na de -11% de eerste dag. Guess not

Ik ben de afgelopen anderhalve week al meer verloren dan ik op een ganse maand heb verdiend met mijn vakantiewerk
    no votes  

s00ky s00ky's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Nja ik heb mijn BAM long afgelsoten op -40% ik naderde zijn stoploss ik verlies 2000 euro...
    Blijkbaar zet de markt zich klaar voor een nieuwe crisis zoals in 2008-2009?

Maar dan zal ik zorgen dat ik klaar sta met mijn geld als de markt op een heel laag pitje komt te staan !
    PSN Yentl-S
    no votes  

Herr Doktor's schermafbeelding
    iTrader
    4 (83%)
    Nyrstar blijft klop krijgen :/
    Join de Conservatieve Partij der Zwammers
    Voor Zwammers, door Zwammers
    no votes  

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s00ky s00ky Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nja ik heb mijn BAM long afgelsoten op -40% ik naderde zijn stoploss ik verlies 2000 euro...
    Ow, dat is pijnlijk. Mijn twee ritjes op Bam positief kunnen afsluiten, maar ik zat er altijd in mijn opties en niet met aandelen.

Bam is wel een zeer volatiel aandeel. Er kan zo +5% bij op 1 dag, maar ook -7% af. Ik gebruik daarom dit aandeel alleen speculatief.

Aan welke prijs had jij gekocht?
    Money always returns to its true owners.
    Volatilty mean reverts but contango losses are forever.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.
    no votes  

iTrader
    0
    Vandaag echt wel een bloedbad op de beurs.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.
    no votes  

Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    HDY -9.67 %. Misschien stap ik morgen wel in. Ik geraak meer en meer overtuigd. Het is en blijft een gok maar als ze olie vinden gaat dit serieus geld opbrengen.
    Scheren met een écht vlijmscherp mes zonder irritatie op www.oldfashioned.be. De webshop voor baardverzorging en scheermessen.
    no votes  

iTrader
    0
    Nog wat kleingeld ophalen (autokeuring staat voor de deur ):
    Sell put Eurostoxx aug. 1950
    Buy put Eurostoxx aug. 1800

Huidige stand index: 2450
    Laatst gewijzigd door jawadde001; 4 augustus 2011 om 18:53
    no votes  

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door s00ky s00ky Bekijk bericht
    Ik verwacht morgen nog een slechte dag voor de beurs als het US werkloosheidspercentage buiten komt.

Alleszins zijn alle elementen er om een crisis te laten uitbarsten als de politiek niet in actie schiet:
    • De USA heeft voorlopig een ramp afgewend, maar het zit gewrongen tussen 2 onaantrekkelijke vooruitzichten: besparen en de al stilstaande economie laten verkommeren of meer spenderen en nog hogere schulden aangaan.
    • Japan verwerkt nog altijd de gevolgen van de aardbeving in maart. De regering is danig verzwakt en broodnodige hervormingen geraken er moeilijk door. Ook heeft Japan een torenhoge schuld van ruim 200%. Op korte termijn is er geen enkel probleem, maar op middellange termijn is het rampzalig.
    • De problemen van de Eurozone zijn bekend: gebrek aan eenheid en een aantal landen die op de afgrond staan van faillissement. Als er ook maar één land in default gaat dan sleuren ze iedereen mee. De rijke landen mogen dan geloven dat de zwakke landen gewoon afgesneden kunnen worden, maar dat is niet waar. De rijke landen én hun banken hebben veel assets van de PIIGS landen. Als die moeten afgeschreven worden, dan betalen ze een erg hoge prijs.
    • China's economie heeft te kampen met speculatie op woningen én hoge inflatie op voeding. Zolang de rest van de wereld Chinese producten opkoopt blijft alles rustig, maar als de bubbel barst, dan gaan ze niet de EU, USA of Japan redden. China kan enkel haar economie gecontroleerd afkoelen als haar afzetlanden niet in een depressie zitten.

Het zijn die zorgen die al twee weken de markt danig doen schrikken. Vele indicatoren en cijfers wijzen ook neerwaarts, de goede bedrijfsresultaten zijn niet genoeg om dat gevoel te doen wegebben.
    Laatst gewijzigd door ilgonwe; 4 augustus 2011 om 19:51
    no votes  

s0k0l0v's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilgonwe Bekijk bericht
    Ik verwacht morgen nog een slechte dag voor de beurs als het US werkloosheidspercentage buiten komt.

Alleszins zijn alle elementen er om een crisis te laten uitbarsten als de politiek niet in actie schiet:
    • De USA heeft voorlopig een ramp afgewend, maar het zit gewrongen tussen 2 onaantrekkelijke vooruitzichten: besparen en de al stilstaande economie laten verkommeren of meer spenderen en nog hogere schulden aangaan.
    • Japan verwerkt nog altijd de gevolgen van de aardbeving in maart. De regering is danig verzwakt en broodnodige hervormingen geraken er moeilijk door. Ook heeft Japan een torenhoge schuld van ruim 200%. Op korte termijn is er geen enkel probleem, maar op middellange termijn is het rampzalig.
    • De problemen van de Eurozone zijn bekend: gebrek aan eenheid en een aantal landen die op de afgrond staan van faillissement. Als er ook maar één land in default gaat dan sleuren ze iedereen mee. De rijke landen mogen dan geloven dat de zwakke landen gewoon afgesneden kunnen worden, maar dat is niet waar. De rijke landen én hun banken hebben veel assets van de PIIGS landen. Als die moeten afgeschreven worden, dan betalen ze een erg hoge prijs.
    • China's economie heeft te kampen met speculatie op woningen én hoge inflatie op voeding. Zolang de rest van de wereld Chinese producten opkoopt blijft alles rustig, maar als de bubbel barst, dan gaan ze niet de EU, USA of Japan redden. China kan enkel haar economie gecontroleerd afkoelen als haar afzetlanden niet in een depressie zitten.

Het zijn die zorgen die al twee weken de markt danig doen schrikken. Vele indicatoren en cijfers wijzen ook neerwaarts, de goede bedrijfsresultaten zijn niet genoeg om dat gevoel te doen wegebben.
    De fundamenten zijn al maanden slecht...
    Baltic Dry Index staat op een enorm laag peil. Beleggers beginnen dit blijkbaar door te hebben, als je kijkt naar de afstraffing van Frontline vandaag of het Belgische Euronav.
    Deze crisis lijkt mij erger te worden dan de huizencrisis gezien de wereldwijde problemen: Chinese inflatie, Spaanse huizenmarkt & werkloosheid, schuldencrisis in Europa, Amerika die weer dreigen in een recessie te komen, ...
    no votes  

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Rekening openen bij Binckbank? PM, je krijgt van mij 10E gestort bovenop de 100E transacties die je krijgt van Binckbank.
    no votes  

botbgrt's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mooie dagen toch? Flinke extra kortingen op te rapen.

Als je exposure hebt in us equities is je verlies trouwens vaak minimaal. BRK -2,2% maar €/$ -1,6% dus al bij al 0,5% in de min op een dag dat de indices -3,5% gaan. FFH zelf in de plus.

Had ik even geld opgeraapt met een Russell 2000 hedge zeg. Al 16% af sinds de top (11% voor de S&P500...)!

Vix 30 aangeraakt. Hopelijk nog een beetje er af en dan koop ik morgen misschien nog wat BRK. Helaas staat die paar laatste procenten cash nog niet op mijn rekening dus wordt het maar een mini beetje erbij.

Komisch om te zien dat zelf goud vandaag zakt. Als alles echt in elkaar zou stuiken zou ook gold wellicht massaal verkocht worden. Dat was in 2008 met Lehman ook het geval.
    Laatst gewijzigd door botbgrt; 4 augustus 2011 om 21:45
    “The central principle of investment is to go contrary to the general opinion, on the grounds that if everyone agreed about its merit, the investment is inevitably too dear and therefore unattractive.” - J. M. Keynes
    no votes  

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door botbgrt Bekijk bericht
    AMZN en NFLX bieden een rustiger perspectief?

Wees er maar zeker van dat dit de eersten zijn om -50% te gaan als er echte problemen komen.

Nog veel potentieel als bedrijven maar niet als belegging. Beschouw even het volgende voorbeeld voor AMZN :

heeft een PE van ongeveer 100 (even grofweg). Om tot een normalere (maar toch vrij flinke, zeker gezien het ecomisch klimaat) valuatie van 25x PE komen zou het bedrijf zijn earnings dus 4x zo hoog moeten liggen dan vandaag. Maw, 2x een verdubbeling. Als je dit wilt bekomen binnen de 4 jaar moet AMZN zijn earnings (en wellicht dus revenue ook want lijkt mij sterk dat ze marges nog veel kunnen uitbreiden, integendeel) per jaar 36% (regel van 72) groeien en dat 4 jaar aan een stuk.
    ALS dit al lukt dan zit je aan de huidige aandeelprijs binnen 4 jaar met een aandeel dat aan 25x de verwachte winst voor dat jaar noteert en heb je dus 4 jaar geen ruk verdiend aan je belegging.

Enfin, ik zie AMZN alvast niet 4 jaar lang de winst 36% per jaar opdrijven én daarnaast ook nog eens als aandeel een PE in de huidige rangorde behouden, laat staan een PE van 50 wat nog een verdubbeling ($8/earnings x 50 = $400/share) van uw geld zou impliceren. Het verhaal voor NFLX is zo mogelijk nog zwakker gezien de opkomende concurrentie. CRM is echter koploper met een PE van bijna 250 (en met de E van de PE is een beetje gefoefeld naart schijnt).

In vergelijking zijn AAPL en GOOG dan unieke koopjes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
    Ik stond even in twijfel om te geloven in HDY, maar ze lijken mij wel extreem volatiel.
    Misschien een techbedrijf? GOOG, AMZN, MSFT, allemaal koopjes.. maar kiezen is het moeilijkste

Iemand nog suggestie's die het onderzoeken waard zijn om koopjes te doen?

Misschien nog een commodity? Wat denken jullie van GTU: Summary for Central Gold Trust Ordinary Sha- Yahoo! Finance
    Koop maar lekker amazon, koopje.
    “The central principle of investment is to go contrary to the general opinion, on the grounds that if everyone agreed about its merit, the investment is inevitably too dear and therefore unattractive.” - J. M. Keynes
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Wat betekent BRK ? Als ik het opzoek dan kom ik 5 verschillende tegen. Bershire Hathaway A en B, Brooks MacDonald Group en The brick Ltd.
    no votes  

iTrader
    14 (100%)
    Berkshire hathaway A of B. Een B aandeel is hetzelfde als een A aandeel maar 1500 maal kleiner maar verder met dezelfde rechten en vertegenwoordiging van waarde etc.

------

Dit is trouwens 100 maal indrukwekkender dan wat aandelen die -3,5% gaan :

http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=USGG10YR:IND

Run to safety!!! (hoewel? Maar wat is dat uiteindelijk wel...)

------

BRK bijgekocht op 71,01. Als we nu nog verder zakken ga ik misschien nog FFH moeten verkopen (vandaag 1% in de plus momenteel) om er nog te kunnen bijkopen later.

http://www.google.com/finance?q=TSE:FFH

1,8% in de plus. Bedankt hedge + flinke winst op hun bonds!
    Laatst gewijzigd door botbgrt; 4 augustus 2011 om 23:15
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    doen jullie veel in turbo's ?
    no votes  

Pagina 201 van 335 Eerste ... 101151191197198199200201202203204205211251301 ... Laatste

Regels voor berichten