Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingNine Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Net contract erbij gehaald.
    ........verbind zich ertoe noch voor eigen rekening, noch voor derden te werken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de werkgever.......
    Staat meestal in de arbeidscontracten denk ik, maar ik dacht dat er geen actieve controle op werd uitgeoefend tenzij er een vermenging van belangen is.

ChimayBlauw's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingNine Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben een tijdje geleden begonnen met zelfstandige in bijberoep.
    Nu is er op mijn huidige vaste job een mail rondgegaan waaruit blijkt dat het verboden is om een bijberoep te hebben.

Beetje opzoekwerk levert mij op dat ze dit helemaal niet kunnen verbieden wat je doet in je vrije tijd en al zeker niet als het je werk niet belemmert.
    In mijn geval werk ik bij mn werkgever van ma tot vrij en bijberoep is een paar uur op zaterdag.

Iemand die hier meer kennis van heeft welke mijn rechten zijn tegenover mijn werkgever.

Dit is meer een hobby in bijberoep dus voor mij vrijheidsberoving.
    Voor je bij je werkgever gaat melden, ga eerst langs bij het ABVV (of welke vakbond je zit) en laat je door die mensen uitgebreid informeren. Doe ik altijd en heeft mij al véél miserie bespaard met werkgevers. Veel gaan er vanuit dat je geen idee hebt welke rechten je hebt en profiteren van je.
    From Russia With Love

KingNine's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het enige dat telt is de grondwet, die staat dus nog altijd boven een contract, in een contract kunnen ze zetten wat ze willen. Heb mij laten informeren bij de vakbond reeds en die maken er geen spel van. Zo lopen er nog massa's rond met een bijberoep bij ons en niks aan de hand.

Moest dat nu om een concurrerende job gaan of je werkt bij terwijl je ziek bent aangeschreven dat is iets anders.

Hier gaat het echt zuiver om een hobby die ik op een zaterdagmiddag doe 6u lang.

Regels voor berichten