Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Discussie: Uithuiszetting

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Uithuiszetting

Sinds september woont er een gezin dat ik via via ken tijdelijk in mijn huis, ik woon gedurende deze periode bij mijn vriend. De bedoeling was dat zij hier 1 maand gingen verblijven, ze mogen hun domicilie hier niet zetten van mij, want ik blijf er gedomicilieerd en ik vraag een vergoeding voor het verbruik van elektriciteit, gas, water, meubels,...

Wat 1 maand moest zijn, is ondertussen al 2 maanden, en nog zijn ze niet weg. Telkens wordt er een andere uitleg boven gehaald waarom ze nog de sleutel van hun nieuwe woonst niet hebben. Voor de maand oktober heb ik ook nog geen vergoeding ontvangen voor de onkosten.

Mijn geduld is ondertussen op, ik wil mijn woning terug.

Hoe zet ik deze mensen buiten? Gezien ze er niet gedomicilieerd zijn en enkel voorlopig mochten verblijven van me, kan ik gewoon de sloten vervangen en hen meedelen dat ze om hun spullen mogen komen?

Skoebiedoe's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Breng ze op de hoogte en geef ze een ultimatum dat ze tegen die tijd uit u eigendom moeten zijn (ze huren het niet dus ze hebben geen verhaal )
    Indien ze weigeren :
    Laat ze gewoon buiten zetten door de politie .

Hier hadden ze ook een goede daad willen doen om personen die uit hun huis buiten gezet waren onderdak te geven (omdat er een zwangere vrouw bij zat ) .
    Het was maar voor één weekje ...jaja dat werden er dus al snel 2 en meer en dan gingen ze nog eens hun eisen stellen ook ......maar omdat ik het dan ook beu was en omdat die vrouw moest bevallen binnen een paar weken (en ik dus geen goesting had om een baby hier in huis te hebben ) heb ik ze gewoon een ultimatum gegeven en gezegd dat ze het volgend week-end uit mijn huis moesten zijn . (Meesten gaan dit waarschijnlijk onrechtvaardig vinden omwille van die zwangere vrouw maar dat spelen ze dus ook uit héé )
    Indien ze niet wouden vertrekken had ik al bericht gekregen van de politie dat ik ze dan maar moest bellen en dat zij die wel buiten zouden zetten. .
    Hier hebben ze dus wel niets bijgedragen aan huur of verbruik .

Is dus ook de eerste en de laatste keer geweest dat dit nog gaat gebeuren want naderhand bleek het dat er veel dingen ineens verdwenen waren . (Van goedkope rommel tot duurdere dingen )

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    99% zeker dat we niet het volledige verhaal horen.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Staat dat huurcontract op papier of is dat allemaal in het zwart geregeld?
    Indien allemaal int zwart geregeld, ga naar uw huis, ga naar binnen en zeg dat ze het huis dienen te verlaten, als ze dat niet doen, bel de politie.
    Of de politie hun dan eruit gaat zetten... als de politie kan zien dat die mensen daar al enkele maanden wonen dan zal dat misschien moeilijk worden.
    Want het maakt niet uit of iemand domicilie zet of niet, hoofdverblijfplaats = hoofdverblijfplaats zelfs als de papieren niet in orde zijn.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Staat dat huurcontract op papier of is dat allemaal in het zwart geregeld?
    Indien allemaal int zwart geregeld, ga naar uw huis, ga naar binnen en zeg dat ze het huis dienen te verlaten, als ze dat niet doen, bel de politie.
    Of de politie hun dan eruit gaat zetten... als de politie kan zien dat die mensen daar al enkele maanden wonen dan zal dat misschien moeilijk worden.
    Want het maakt niet uit of iemand domicilie zet of niet, hoofdverblijfplaats = hoofdverblijfplaats zelfs als de papieren niet in orde zijn.
    gewoon zeggen dat jij daar al die tijd hebt blijven wonen,
    en dat die mensen gratis bij je kwamen logeren.

100 % zeker dat de politie hen dan bij de kraag pakt en op straat zwiert.
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valora Bekijk bericht
    Sinds september woont er een gezin dat ik via via ken tijdelijk in mijn huis, ik woon gedurende deze periode bij mijn vriend. De bedoeling was dat zij hier 1 maand gingen verblijven, ze mogen hun domicilie hier niet zetten van mij, want ik blijf er gedomicilieerd en ik vraag een vergoeding voor het verbruik van elektriciteit, gas, water, meubels,...

Wat 1 maand moest zijn, is ondertussen al 2 maanden, en nog zijn ze niet weg. Telkens wordt er een andere uitleg boven gehaald waarom ze nog de sleutel van hun nieuwe woonst niet hebben. Voor de maand oktober heb ik ook nog geen vergoeding ontvangen voor de onkosten.

Mijn geduld is ondertussen op, ik wil mijn woning terug.

Hoe zet ik deze mensen buiten? Gezien ze er niet gedomicilieerd zijn en enkel voorlopig mochten verblijven van me, kan ik gewoon de sloten vervangen en hen meedelen dat ze om hun spullen mogen komen?
    Je vraagt een vergoeding, wat kan gezien worden als huur.
    Domiciliëring is niet verplicht om onder het woninghuurdecreet te vallen, een hoofdverblijfplaats wel.
    Met de geringe info wat je hier meegeeft, durf ik stellen dat je een mondelinge huurovereenkomst hebt, en krijg je hen er niet zo gemakkelijk uit.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat hier gezegd wordt over hoofdverblijfplaats, is dus ook waar ik voor vrees. Dat ze gaan moeilijk doen en ik ze niet meer buiten krijg de eerste maanden.
    Ik wil dus eigenlijk gewoon deze week mijn huis binnengaan, en hen melden dat ik daar weer ga wonen vanaf dat moment. Desnoods de sloten veranderen. Tenslotte staan al mijn meubels en het meeste van persoonlijke spullen daar nog. Zij hebben enkel wat klein gerief en hun kledij meegebracht.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat hier gezegd wordt over hoofdverblijfplaats, is dus ook waar ik voor vrees. Dat ze gaan moeilijk doen en ik ze niet meer buiten krijg de eerste maanden.
    Ik wil dus eigenlijk gewoon deze week mijn huis binnengaan, en hen melden dat ik daar weer ga wonen vanaf dat moment. Desnoods de sloten veranderen. Tenslotte staan al mijn meubels en het meeste van persoonlijke spullen daar nog. Zij hebben enkel wat klein gerief en hun kledij meegebracht.
    hewel bel de politie, en zeg komt tegen 13.00 op die dag

ge maakt da je daar 10 minuten vroeger zijt, en doet dan de deur open, en gebaart dat je daar woont, en dat die "vrienden" bij u logeren, dat ze meteen weg moeten
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou ze niet waarschuwen. Dan kunnen ze nog schade aanrichten en stelen.

Gewoon wachten tot ze op uitstap zijn en dan gewoon er zelf terug intrekken.

Verander de sloten of zorg ervoor dat ze niet binnen kunnen en hun brol steek je in een valies en zet je op straat.

Daarna doe ja alsof je van niks weet.

Snap trouwens niet dat je de electriek, water enzo nog niet hebt afgezegd.

Wie laat er nu vreemden in zijn huis wonen :/
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Er bestaat ook nog altijd zoiets als woonschennis en huisvredebreuk he.

De "huurders" hebben ook nog rechten. Als de verhuurder geen schriftelijke afspraken wilt maken, dan vraagt ge om problemen he.

Het feit dat er nog persoonlijke spullen van u staan maak niets uit, sterker nog kan je het bewijzen, dat die spullen van u zijn?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Als die huurders eenvoudig kunnen bewijzen dat zij al 2 maand daar wonen en daar voor betalen, zonder dat jij daar woont, dan zullen de flikken hun er niet snel uit gooien hoor zelfs als jij belt en zegt dat dit logeerders zijn. Flikken kunnen ook snel even bij de buren controleren wat er echt aan de hand is en ze gaan rap weten dat dit geen logeerders van paar dagen zijn maar wel dat er een mondeling huurcontract is en dat die mensen daar al maanden zitten. Zeker in Corona tijden gaan die flikken niet helpen een familie buiten te smijten uit een huis.

Als jij het zo wil spelen (zoals hier iemand zegt) dat jij daar tijdens hun afwezigheid naar binnen gaat en alle sloten verandert en hun rommel buiten zet, dan hoop ik voor u dat deze familie geen toegang heeft tot een goede advocaat. Een mondeling huurcontract zou misschien wel eens als langdurige huur onder huurwet kunnen gezien worden, en dan heb jij niet eens recht op een reservesleutel. Dat is dus inbraak. https://ondernemingsdatabank.indicat...160803/related
    Let op 2! Staat er niets op papier, dan gaat men ervan uit dat er een huurcontract voor negen jaar gesloten werd. Een dergelijk mondeling contract kan dus nooit voor één of twee jaar *gesloten *worden.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 25 oktober 2020 om 21:25

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    potentieel héél gevaarlijke juridische situatie, zoals pardal ook zegt.

Belangrijk:
    - is er sprake van een huur of een bezetting ter bede? Dat zal afhangen van o.a. of de vergoeding overgeschreven werd en wat de mededeling is.
    - hebben ze ondertussen domicilie daar gezet?
    - hebben ze er hun hoofdverblijfplaats of niet (maw: zijn het merendeel van hun bezittingen daar, hebben ze een andere plaats waar ze kunnen verblijven, ...)?

Een must-do:
    Advocaat.be - Wat kost een advocaat - Gratis juridisch advies
    https://advocaat.be/coronavirus/voor-rechtzoekenden => Gratis Advocaten Advies
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat het juridisch een moeilijke kwestie is, dat begrijp ik helaas. Maar dat er mensen zijn die het voor hen opnemen onder het mom van "huurdersrechten" en "kan je wel bewijzen dat je spullen van jou zijn", dat begrijp ik niet. Ik help nota bene hen uit de nood door tijdelijk onderdak aan te bieden, zij betalen me niet eens voor het gebruik van de voorzieningen waar ze gebruik van maken (elektriciteit ed.)

In ieder geval, ze hebben me dus voor 1 maand betaald, dit is overgeschreven met als mededeling "teruggave", hun domicilie staat daar nog steeds niet en het merendeel van hun bezittingen is daar ook niet, alles wat daar staat is mijn eigendom, en dit kan ik ook bewijzen aan de hand van de facturen.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    zij betalen me niet eens voor het gebruik van de voorzieningen waar ze gebruik van maken (elektriciteit ed.)
    In uw openingspost staat:
    en ik vraag een vergoeding voor het verbruik van elektriciteit, gas, water, meubels,...
    Het lijkt erop dat je uw kar aan het draaien bent van "gratis inwoon maar met vergoeding verbruik, meubels..." naar "een huurovereenkomst zonder vergoeding van verbruik".
    Met andere woorden: tja je deed maar wat, snelle cash had je in gedachte maar jammergenoeg zonder de wet in acht te nemen.

Zoals hierboven al aangehaald, misschien geen slecht moment om eens juridisch advies in te winnen.
    Ik zou al beginnen met een aangetekend schrijven. Dan ligt uw "vraag om de woning te verlaten" tenminste al vast op datum en papier.

Een ander te bewandelen pad is het meer illegale (daar zijn op 9lives ook fans van): afdreigen, sloten veranderen, bezittingen buiten zetten, doen alsof uw neus bloedt tegen de politie... Wil je dat? Toch eerst eens advies inwinnen. Kan ook op juridischforum.be
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 25 oktober 2020 om 21:51

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    In uw openingspost staat:
    En dit staat er ook:

Voor de maand oktober heb ik ook nog geen vergoeding ontvangen voor de onkosten.

Regels voor berichten