Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Discussie: Uithuiszetting

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janusderoose Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als de tegenpartij zegt dat er een mondelinge overeenkomst is, en er is op zijn minst een aanzet tot bewijs (aangezien ze er al maanden wonen + geldoverschrijving naar de rekening van de eigenaar die hierop niet reageerde), dan mag de politie just niets doen.
    Er is maar 1 manier om te weten te komen of de politie iets kan doen en dat is de politie bellen

Dus ik stel voor dat de TS de politie belt en ons laat weten hoe het is afgelopen.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Toch schattig, hoe sommigen hier er van uit gaan dat de lokale politie de gehele huurwetgeving helemaal van buiten zou kennen. Zo lief

Er is nog altijd wel een verschil tussen een flik die u op het bureau gelijk geeft en effectief ter plaatse die mensen het huis komen uitzetten.

Pas op, kan zijn dat ge chance hebt en ze dat wel effectief komen doen en daarmee de kous af is hé, maar dat ze dat zomaar mogen doen op basis van de verklaringen van de eigenaar? Nee, dat dus echt niet.

En ik keur daarom helemaal niet goed wat die mensen doen, integendeel. Maar er zijn nu eenmaal wel bepaalde regels en beschermingen voor mensen die ergens onderdak hebben, al dan niet met een (mondelinge) huurovereenkomst.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Heb je tegen de politie ook het hele verhaal verteld inclusief vergoeding?

iTrader
    14 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Stond eens langs ne flik 2 huizen verder: Ah madam ze moeten er beide uit vanwege ruzie maar ze betalen wel maandelijks in het zwart ieder 350 aan huur voor een kamer, weet je madam wend u tot het vredegerecht, nog een prettige avond.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valora Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik had vandaag een afspraak bij de politie, en heb toch meer duidelijkheid gekregen.
    Zij zijn daar niet gedomicilieerd, ik wel, plus het is mijn eigendom, dus volgens de politie mag ik gewoon binnengaan en de sloten veranderen.
    Als zij nog binnen zijn, en de woning niet willen verlaten, mag ik de politie bellen en dan zullen zij ervoor zorgen dat ze het huis verlaten.
    En nochtans als ze daar voldoende bezittingen hebben (kleren, televisie, etc..) dan kan het gezien worden als hun verblijfplaats als het kan aangetoond worden dat ze daar effectief leven. Dan kan je die mensen niet zomaar op straat zetten. Dat is gewoon de realiteit.

Plus het is zoals Stungunner hierboven zei. Er is een verschil tussen iemand die het gemakkelijk kan zeggen op bureau, tot hij effectief zelf moet tussenkomen. Dan is het toch niet zo logisch/evident... Want plots moeten zij de verantwoordelijkheid nemen in de beslissing en dan is het toch wikken en wegen

Zelf al genoeg meegemaakt van collega's op de 101 centrale die zeggen dat de beller moet eisen achter een klacht bij tussenkomst bij politie, etc... Tot ik ter plaatse kom en het uiteindelijk burgerlijke materie is en niets voor de politie is. Maar de collega aan de telefoon, die wist het zogezegd beter en ik kende mijn wetten niet

Daarnaast als ik uw originele bericht lees, dan ben je nog altijd gedomicilieerd op de woning, maar verblijf je ergens anders. Je pleegt dus uiteindelijk domiciliëringsfraude ? Plus je vraag een compensatie, maar er staat niets van op papier, dus eigenlijk ben je daar ook al niet mee in orde?
    Laatst gewijzigd door khendro; 31 oktober 2020 om 10:22

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    En heb je de raad van de politie (het huis in gaan en de sloten veranderen vervolgens politie bellen om ze eruit te zetten) opgevolgd?

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ben ook wel benieuwd.
    Dat soort mensen doet mn bloed koken. Hopelijk heb je ze eruit gekregen zonder veel miserie.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kleine update, ik heb ze woensdag meegedeeld dat ik tegen vrijdagavond mijn woning terug wou, en ze zijn uiteindelijk zonder problemen te maken vertrokken.
    Dus uiteindelijk zonder veel miserie er vanaf geraakt,doorheen het hele huis wel allerlei kleine beschadigingen, maar ik heb mijn huis terug en lesje geleerd.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten