Pagina 4 van 4 Eerste 1234
    Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lastig om voor mijn eigen deur te vegen in een discussie als dit als ik nog nooit zat ben geweest.

Ik heb eerder de indruk dat mensen zoals jij zich persoonlijk aangevallen voelen en daarom maar zeggen dat anderen eens naar zichzelf moeten kijken.
    Wel dan, waar wacht je nog op?

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    --> Akkoord maar openbare dronkenschap blijft een erg ruim begrip!

- Je roes uitslapen in een jeugdherberg maar één of andere jonge gast (lees eikel) die in dezelfde ruimte slaapt als jij, belt doodleuk de politie omdat je te hard snurkt (en zo de openbare orde verstoort)? --> Dan zit je -raar maar waar-nog steeds in de dikke shit, want dan ben je nog steeds strafbaar! Een jeugdherberg is openbaar en ook daar geldt dat je NIET openbaar dronken mag zijn!
    -Te voet, rustig naar huis stappen, maar je komt een agent tegen in een slechte bui? Als die agent je oppakt voor openbare dronkenschap dan kan jij daar niet tegen in gaan. Dat is dan pech. Good luck om dat te winnen als die een verhaaltje verzint en jou laat blazen ..
    - Rustig een biertje drinken in een café maar de eigenaar is toevallig uw buurman en die heeft nog een eitje met jou te pellen en belt de politie? Als de politie in een slechte dag is, ook een café (of restaurant) is gewoon openbaar en men kan ook daar jou oppakken voor openbare dronkenschap!

In bovenstaande gevallen heb ik toch echt wel medelijden met diegene die zo'n zaken voorheeft. Maar OK, die gevallen zijn uitzonderingen en dan moet je al één of meerdere eikels hebben die jou slecht gezind zijn. Maar het kan weldegelijk. Dus nogmaals: Ik veroordeel niemand op voorhand en ik speel niet de moraalridder.
    Dat was dan ook een antwoord op dit:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    zouden ze dan willen dat hij met zn auto rijd ofwa... jeezes arm belgie
    Ging totaal niet over openbare dronkenschap. Verder klopt uw uitleg van jeugdherberg niet. Enkel gemeenschappelijke ruimtes in hotels/jeugdherbergen zijn openbaar domein; de kamers niet sinds je daar niet zomaar op kan/mag. En zoals je zelf al aanhaalt, zijn die andere gevallen uitzonderingen.

Maar uiteindelijk is het dan nog simpeler hé: zuip u niet zat, en ge gaat geen kans hebben daarop

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    --> Akkoord maar openbare dronkenschap blijft een erg ruim begrip!

- Je roes uitslapen in een jeugdherberg maar één of andere jonge gast (lees eikel) die in dezelfde ruimte slaapt als jij, belt doodleuk de politie omdat je te hard snurkt (en zo de openbare orde verstoort)? --> Dan zit je -raar maar waar-nog steeds in de dikke shit, want dan ben je nog steeds strafbaar! Een jeugdherberg is openbaar en ook daar geldt dat je NIET openbaar dronken mag zijn!
    -Te voet, rustig naar huis stappen, maar je komt een agent tegen in een slechte bui? Als die agent je oppakt voor openbare dronkenschap dan kan jij daar niet tegen in gaan. Dat is dan pech. Good luck om dat te winnen als die een verhaaltje verzint en jou laat blazen ..
    - Rustig een biertje drinken in een café maar de eigenaar is toevallig uw buurman en die heeft nog een eitje met jou te pellen en belt de politie? Als de politie in een slechte dag is, ook een café (of restaurant) is gewoon openbaar en men kan ook daar jou oppakken voor openbare dronkenschap!

In bovenstaande gevallen heb ik toch echt wel medelijden met diegene die zo'n zaken voorheeft. Maar OK, die gevallen zijn uitzonderingen en dan moet je al één of meerdere eikels hebben die jou slecht gezind zijn. Maar het kan weldegelijk. Dus nogmaals: Ik veroordeel niemand op voorhand en ik speel niet de moraalridder.

----

Ivm TS --- Wat hij deed was niet slim, hij zal op de blaren moeten zitten (terecht of niet, daar spreek ik mij niet over uit). Dat is jammer maar ja c'est la vie!

Je bent zoals mijn beste vriend. Hij lust géén alkohol en dat is volstrekt OK hé!
    Ik lust wel alcohol, de westvleteren12 staat hier mooi te rijpen. Maar ik verlies niet graag mijn zelfcontrole.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Maar uiteindelijk is het dan nog simpeler hé: zuip u niet zat, en ge gaat geen kans hebben daarop
    Mee akkoord. Als 45 jarige ben ik eigenlijk nooit nog dronken. Never. Maar of course ik drink wel eens een wijntje.
    Maar ja als je een 16 jarige snotpiet bent (no offense tov de 16 jarigen hier die wel verstandig genoeg zijn) - dan doe je gewoon stoer en denk je niet aan de gevolgen
    Laatst gewijzigd door makila; 13 september 2020 om 13:07

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Mee akkoord. Als 45 jarige ben ik eigenlijk nooit nog dronken. Never. Maar of course ik drink wel eens een wijntje.
    Maar ja als je een 16 jarige snotpiet bent (no offense tov de 16 jarigen hier die wel verstandig genoeg zijn) - dan doe je gewoon stoer en denk je niet aan de gevolgen
    De TS is 33...

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Een dikke 10 jaar geleden is een goede kennis van mij op één of andere fuif afgerammeld geweest. Die draagt een bril en ziet er een beetje 'nerd' uit. Had het altijd aan zijne rekker tijdens het uitgaan. Easy target.
    De man kwam van het toilet en er werd een pint over hem gekapt. Toen die zich verdwaasd omdraaide en recht in de daders hun ogen keek, hebben ze die een pak rammel gegeven. Ook de mensen die getuige waren en probeerden tussen te komen, deelden in de klappen.

Politie komt ter plaatse.

Staat daar een groepje agressieve kerels te grijnzen, terwijl mijn vriend alleen met 2 dames stond. Bril kapot, bloed, gescheurd shirt.
    Komt den oudsten flik van den hoop af en het eerste wat die zegt is: 'als ge zelf geen ruzie zoekt, dan kom je zoiets nooit tegen'.

Laat het los. Rechtvaardigheid is ver zoek in ons land. Justitie is één grote grap. En 80% van de flikken zijn onbekwaam.
    IMO hé, gebaseerd op eigen ervaringen en die van mensen rondom mij.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nja, moeilijk verhaal natuurlijk, maar aan de andere kant, komt hier een meisje posten "ja, gisteren was er een vechtpartij in het park en ik zie ne kerel kijken naar ons en die loopt gewoon door!!!" is het kot ook te klein :P
    Tough luck zou ik zeggen, maar ik kan me zo inbeelden dat het gebeurd hoor.
    Playing: CS:GO, Apex Legends
    Origin: pjfisc

zoR's schermafbeelding
    iTrader
    26 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Een dikke 10 jaar geleden is een goede kennis van mij op één of andere fuif afgerammeld geweest. Die draagt een bril en ziet er een beetje 'nerd' uit. Had het altijd aan zijne rekker tijdens het uitgaan. Easy target.
    De man kwam van het toilet en er werd een pint over hem gekapt. Toen die zich verdwaasd omdraaide en recht in de daders hun ogen keek, hebben ze die een pak rammel gegeven. Ook de mensen die getuige waren en probeerden tussen te komen, deelden in de klappen.

Politie komt ter plaatse.

Staat daar een groepje agressieve kerels te grijnzen, terwijl mijn vriend alleen met 2 dames stond. Bril kapot, bloed, gescheurd shirt.
    Komt den oudsten flik van den hoop af en het eerste wat die zegt is: 'als ge zelf geen ruzie zoekt, dan kom je zoiets nooit tegen'.

Laat het los. Rechtvaardigheid is ver zoek in ons land. Justitie is één grote grap. En 80% van de flikken zijn onbekwaam.
    IMO hé, gebaseerd op eigen ervaringen en die van mensen rondom mij.
    dit.

ChimayBlauw's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    ook onnodig machtsvertoon dit; laat die vent toch slapen, ij doet nix verkeerd!
    zouden ze dan willen dat hij met zn auto rijd ofwa... jeezes arm belgie
    En ene uur later wordt die half dronken en vermoeid wakker en vertrek die met zijn auto en is hij levengsgevaarlijk op de baan. Zelfs als slaapt hij zijn roes uit. Als die wakker wordt met een kater en sowieso flink vermoeid was deftig slapen kunt ge niet op de die manier dan nog is hij een gevaar op de baan.

Vermoeid rijden is even gevaarlijk als dronken rijden blijkt uit talrijke studies.
    From Russia With Love

ChimayBlauw's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goeie tip om met de politie om te gaan is de 3 positieve B's respecteren. Bescheiden zijn, beleefd zijn en blank zijn. Als ge aan drie voorwaarden voldoet kom je al een heel eind verder. Als je echter bezopen, brutaal en bruin zijt/doet zult ge in de problemen komen
    Laatst gewijzigd door ChimayBlauw; 3 november 2020 om 07:16
    From Russia With Love

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChimayBlauw Bekijk bericht
    Goeie tip om met de politie om te gaan is de 3 positieve B's respecteren. Bescheiden zijn, beleefd zijn en blank zijn. Als ge aan drie voorwaarden voldoet kom je al een heel eind verder. Als je echter bezopen, brutaal en bruin zijt/doet zult ge in de problemen komen
    Beste tip om met de politie om te gaan is om niet met hun om te gaan.
    Merk je hier genoeg uit de reacties en al dan niet de waarheid van de TS.
    Gewoon negeren en naar huis gaan, desnoods nog met een grote bocht er rond.
    Ze vormen toch hun eigen mening op basis van hun gemoedstoestand en of ze al dan niet op uw kop kunnen zien.
    Voor den ene gaat ge bescheiden en beleefd en sympathiek zijn, maar voor den andere zijt ge een omhooggevallen blaas en zal hij eens tonen wie het te zeggen heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChimayBlauw Bekijk bericht
    En ene uur later wordt die half dronken en vermoeid wakker en vertrek die met zijn auto en is hij levengsgevaarlijk op de baan. Zelfs als slaapt hij zijn roes uit. Als die wakker wordt met een kater en sowieso flink vermoeid was deftig slapen kunt ge niet op de die manier dan nog is hij een gevaar op de baan.

Vermoeid rijden is even gevaarlijk als dronken rijden blijkt uit talrijke studies.
    Zelfs al slaap je je roes uit, dan ga je nog uren lang positief blazen. Veel mensen onderschatten dit.

Regels voor berichten