Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Discussie: samen woning kopen

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bij elkaar blijven als een scheiding logisch zou zijn is vaak nog slechter. Mama of papa die zich ganse dagen ergert aan de andere levert én de kinderen die die confrontaties zien levert nog slechtere oplossingen op.
    Zorg dan dat een scheiding niet logisch wordt? Is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan maar daar komt het uiteindelijk wel op neer. Voor ergernissen bestaan andere oplossingen dan aanhoudende confrontaties die uitmonden in een scheiding.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Bedoel je dat
    - je niet zou scheiden indien uw vrouw er regelmatig buitenechtelijke relaties op nahoudt?
    - je wel in staat bent een buitenechtelijke liefde erop na te houden maar die wel verborgen zal houden tot de kinderen afgestudeerd zijn?
    Klinkt wel als gemakkelijk gezegd "scheiden is een no-option de komende 20 jaar".
    Geen enkel principe is bestand tegen de creativiteit van uw geest.

Ik zie mijn vrouw nu niet meteen nymfomane trekken ontwikkelen en een huwelijk is net zoals de keuze om kinderen groot te brengen, een keuze om elkaar gelukkig te maken. Buitenechtelijke liefde is daar net zo goed aan ondergeschikt.
    Ik heb bij kennissen al bizarre situaties gezien. Dubbelbedrog waarbij de ene de andere uit wraak bedroog en het nog een stapje verder nam met een scheiding terwijl de nieuwbouw pas af was en het tweede kindje net geboren was. Ik snap dat dus niet.
    Ik spring zeer zuinig om met de verantwoordelijkheden die ik aanga (omdat ik daar om de een of andere reden onmiddellijk het gewicht van voel), maar ik ga daar dan ook zeer standvastig mee om. Als ik voor een keuze ga, dan blijf ik daarbij en krijgt dat mijn volle 100% focus in plaats van achteraf te beginnen twijfelen of dat wel een goede keuze was en nog van gedacht te veranderen.
    Ik snap uberhaupt niet hoe mensen met kinderen nog tijd kunnen vrij maken voor een nieuwe liefde. Waar halen die die tijd vandaan? Dan ben je toch niet bezig met je partner of je kinderen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Zorg dan dat een scheiding niet logisch wordt? Is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan maar daar komt het uiteindelijk wel op neer. Voor ergernissen bestaan andere oplossingen dan aanhoudende confrontaties die uitmonden in een scheiding.

Geen enkel principe is bestand tegen de creativiteit van uw geest.

Ik zie mijn vrouw nu niet meteen nymfomane trekken ontwikkelen en een huwelijk is net zoals de keuze om kinderen groot te brengen, een keuze om elkaar gelukkig te maken. Buitenechtelijke liefde is daar net zo goed aan ondergeschikt.
    Ik heb bij kennissen al bizarre situaties gezien. Dubbelbedrog waarbij de ene de andere uit wraak bedroog en het nog een stapje verder nam met een scheiding terwijl de nieuwbouw pas af was en het tweede kindje net geboren was. Ik snap dat dus niet.
    Ik spring zeer zuinig om met de verantwoordelijkheden die ik aanga (omdat ik daar om de een of andere reden onmiddellijk het gewicht van voel), maar ik ga daar dan ook zeer standvastig mee om. Als ik voor een keuze ga, dan blijf ik daarbij en krijgt dat mijn volle 100% focus in plaats van achteraf te beginnen twijfelen of dat wel een goede keuze was en nog van gedacht te veranderen.
    Ik snap uberhaupt niet hoe mensen met kinderen nog tijd kunnen vrij maken voor een nieuwe liefde. Waar halen die die tijd vandaan? Dan ben je toch niet bezig met je partner of je kinderen.
    Op het werk is er veel tijd. Daar gebeurt het vaak denk ik. En toch ook sommigen dat getrouwd zijn en kinderen nemen omdat dat nu eenmaal “zo hoort” zonder ze eigenlijk verder nagedacht hebben over wat hun echte behoeftes zijn.

Ik zou nu ook niet alle vrouwen dat liefde gaan zoeken die ze missen in hun huwelijk “nymfomanes” noemen.

Niet iedereen kan zijn gevoelens en frustraties 20 jaar lang verbergen, dat kan vrijwel niemand denk ik en kinderen voelen dat toch sowieso. als je continue met een zuur wrang gevoel rondloopt dan ga je ook denken dat je een betere vader/moeder kan zijn in co ouderschap.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    In principe 1 huis en 1 appartement, de ouders wisselen wekelijks tussen huis en appartement, de kinderen blijven.
    Appartement kan ook perfect in de woning zelf zijn bvb boven de garage, verbouwde zolder,...

Heel mooi in theorie maar slechts weinigen gegund om het ook goed uit te voeren.
    Bvb als je een nieuwe partner (misschien ook met kinderen?) hebt, verhuist die dan week om week mee? En wat met die kinderen van die partner dan weer?

Ook praktisch: wat als de ene altijd alles vuil achter laat, leuk voor de ander om telkens de rommel op te moeten blijven kuisen (kon je evengoed samen gebleven zijn....). Je moet al verdomd goed met elkaar blijven communiceren om dat ècht te laten werken.
    Ik moet ook kiezen voor een verblijfsregeling. Uw voorbeeld zit ook in de optie.
    Hier zie je veel mogelijkheden http://www.hetbesteuitelkaar.be/reso...regelingen.pdf

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Inderdaad, ik snap niet waar ze de tijd en energie nog halen met kleine kinderen .
    Als ik zo rondzie bij vrienden dan hebben er veel toch al op scheiden gestaan. Reden om toch nog door te gaan is kinderen en huis / inkomen.
    Neem de "mogelijke" emotionele schade en het financieele luik weg en ik denk dat 70-80 % van de koppels zou gaan scheiden ...

Regels voor berichten