darkarchangel's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Garantie op splinternieuw toestel.

Hey,

Eind juni heb ik een msi gaming laptop gekocht. Aankoopprijs : 1599 euro.

Na 2 weken gebruik maken de ventilators echter een tikkend geluid en breng ik die onmiddellijk terug binnen.

Nu wacht ik al 3 dagen op enige reactie van de winkel wat die daar nu mee gaan doen....

Wat zijn mijn rechten en wat kan ik vragen?

Kan ik een nieuw toestel vragen? Geld terug vragen ?

Of moet ik een lange herstelperiode uit wachten?

Alvast bedankt,

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarschijnlijk gaan ze eerst proberen om zelf het probleem op te lossen. Indien dit niet lukt zullen ze het toestel (omdat hij onder garantie valt en omdat het om hardware gaat) aanbieden ter reparatie bij MSI zelf. Reken er dan maar op dat je het toestel +/- 10 werkdagen kwijt zal zijn. Als het een goede winkel is zullen ze een image (backup) maken van de gegevens en naderhand terugplaatsen. Als ze een iets minder goede service hebben, krijg je het toestel met een lege Windows terug tenzij MSI enkel de fans vervangt en aan de rest niet aan komt.

Nu indien ze van dit toestel nog stock hebben en een beetje klantvriendelijk zijn, bouwen ze gewoon de ssd over en kan je verder. Ze kunnen dan zelf het defecte toestel laten herstellen en daarna "als nieuw" verkopen.

Kwestie van "rechten" vrees ik dat er verder weinig opzit buiten wachten. Alles kan dus je kan een compensatie vragen. Echter weinig kans dat daar iets van gaat komen ...

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan de kosteloze reparatie of de vervanging van de laptop vragen. Je hebt in principe de keuze tussen de twee, tenzij één van beide keuzes onredelijk of disproportioneel zou zijn (bv. de vervanging van de hele laptop eisen omdat één toets van het toetsenbord is losgekomen).

De verkoper moet binnen een "redelijke termijn" het goed herstellen of vervangen Wat een redelijke termijn is hangt er uiteraard vanaf. Ik ga ervan uit dat je die laptop dagelijks gebruikt, dus dat mag zeker geen meerdere weken in beslag nemen.

Je bent slechts gerechtigd op een vergoeding of terugbetaling van de volledige koopprijs indien er geen herstelling/vervanging gebeurt of indien dat niet binnen een redelijke termijn gebeurt. Op dat punt klopt bovenstaand bericht dus niet.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dank u voor de reacties.

Ze hebben het defect zelf ook kunnen vaststellen.....

De laptop is opgestuurd naar het "repair center" van msi.

Ik hoop deze dan ook zo snel mogelijk terug te zien in nog steeds een nieuwe staat.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkarchangel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dank u voor de reacties.

Ze hebben het defect zelf ook kunnen vaststellen.....

De laptop is opgestuurd naar het "repair center" van msi.

Ik hoop deze dan ook zo snel mogelijk terug te zien in nog steeds een nieuwe staat.
    je toestel is gebruikt, dus zal het in een gebruikte staat terug te krijgen zijn. Weliswaar natuurlijk zonder extra krassen etc tegenover dat je het ingeleverd hebt, behalve eventueel wat aan de vijzen etc., wat natuurlijk geen schade is.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ondertussen 3 weken binnen in de winkel en nog steeds niet terug van de garantie herstelling.

Crosseyed_Hobo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    tis corona hé manneke
    Steam: crosseyed_hobo
    STADIA: BillGatesJr
    Warning: I'm a blackbelt in Feng Shui.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crosseyed_Hobo Bekijk bericht
    tis corona hé manneke
    Laat dat manneke maar zo en corona rechtvaardigt niet alles....
    Service aan klanten moet gegeven worden anders ben je ze kwijt voor je ze had....

Al jaren aan een stuk klagen en zagen de lokale winkels/handelaars over E commerce en concurrentie over het buitenland.
    Ik zelf koop al jaren zo goed als alles online. Maar deze keer heb ik me laten vangen om iets lokaal te kopen. Deze vergissing maak ik niet meer.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Waarom denk je dat het anders zou geweest zijn als je online besteld had? Corona heeft grote impact in heel veel sectoren qua levertijd.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Waarom denk je dat het anders zou geweest zijn als je online besteld had? Corona heeft grote impact in heel veel sectoren qua levertijd.
    De keren dat ik heb moeten gebruik maken van garantie bij een online aankoop is altijd opgelost geweest met een nieuw toestel of een gelijkaardig voor de aankoopprijs, Vb Bol.com Corsair headset na 13 maand stuk, ik had een nieuwe in de bus voor ik de kapotte retour had gedaan.
    Megekko 4k Scherm een nieuwe gekregen nadat ik de kapotte zelf ben gaan terug brengen (eigen keuze had alles ook via de post kunnen doen)
    Nog eens Megekko Gtx1070 met serieus fan probleem zonder morren een andere gekregen bij levering zat er een Ti versie in de verzenddoos

Zou ik deze toestellen in een lokale winkel/handelaarswinkel gekocht hebben had ik waarschijnlijk kunnen janken en lang wachten.

Nuja met corona zal alles wel wat langer duren maar 3 weken zonder iets te vernemen is toch meh zijt blij dat je het niet in de MM hebt gekocht 2/3 maand is daar geen uitzondering.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    De keren dat ik heb moeten gebruik maken van garantie bij een online aankoop is altijd opgelost geweest met een nieuw toestel of een gelijkaardig voor de aankoopprijs, Vb Bol.com Corsair headset na 13 maand stuk, ik had een nieuwe in de bus voor ik de kapotte retour had gedaan.
    Megekko 4k Scherm een nieuwe gekregen nadat ik de kapotte zelf ben gaan terug brengen (eigen keuze had alles ook via de post kunnen doen)
    Nog eens Megekko Gtx1070 met serieus fan probleem zonder morren een andere gekregen bij levering zat er een Ti versie in de verzenddoos

Zou ik deze toestellen in een lokale winkel/handelaarswinkel gekocht hebben had ik waarschijnlijk kunnen janken en lang wachten.

Nuja met corona zal alles wel wat langer duren maar 3 weken zonder iets te vernemen is toch meh zijt blij dat je het niet in de MM hebt gekocht 2/3 maand is daar geen uitzondering.
    Idem hier

4 jaar terug een sony 50 inch bravia gekocht bij coolblue. Na installatie van de tv zagen we al snel "dark corners" en strepen in het scherm van de tv. Contact opgenomen via FB met coolblue en deze kon direct omgewisseld worden in de winkel. Zo gezegd zo gedaan.

Bij een andere aankoop van coolblue omtrent een netgear router waren er problemen. Deze heb ik geretourneerd en had ik mijn geld al terug vooraleer het toestel terug was.

Bij bol heb ik enkel ervaring met garantie aanvragen op niet elektronische producten maar deze werden vlot behandeld zonder lange wacht tijden.....

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Misschien int begin, ma nu niemeer echt.

Anyway, kopen in fysieke winkels is niet meer van deze tijd. De meeste winkels houden hun hoofd amper boven water omwille van krimpend clienteel/de torenhoge belastingdruk in Belgique/overhead van een fysieke winkel aan te hoeven houden.

Dan moet ge idd niet verwonderd zijn als ge int zak gezet wordt als ge iets koopt in een fysieke winkel. Ik heb het dan vooral over winkels waar het evident is om die producten gewoon online te kopen, zoals elektronica. Voedingswaren en kledij ga ik nog altijd liever "int echt" kopen.

Regels voor berichten