Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: Levering webshop

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Levering webshop

Ik heb onlangs iets online besteld en bij de levering belde de koerier aan maar liet mijn pakje achter terwijl ik zei dat ik eraan kwam.
    Er is dus ook geen handtekening gewenst voor ontvangst.
    Neemt de pakjesdienst in kwestie hier geen risico hiermee? Wat weerhoudt een consument om te claimen dat ze hun pakketje nooit hebben ontvangen?

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Heb je plannen om een tweede gratis versie te vragen?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niets houd je tegen om dat te doen als je dat met een gerust geweten kan.

Heb een collega die dat meermaals doet.
    Zijn principe is: pakje zomaar aan de deur droppen zonder meer = pakje niet ontvangen.

Ik snap ook niet dat daar niet meer controle op is van de verzender omdat het toch over grote bedragen kan gaan en de verzender verantwoordelijk blijft.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Niets houd je tegen om dat te doen als je dat met een gerust geweten kan.

Heb een collega die dat meermaals doet.
    Zijn principe is: pakje zomaar aan de deur droppen zonder meer = pakje niet ontvangen.

Ik snap ook niet dat daar niet meer controle op is van de verzender omdat het toch over grote bedragen kan gaan en de verzender verantwoordelijk blijft.
    Bij voormalige dochteronderneming van werkgever werd een 630kW motor voor explosiegevoelige omgeving geleverd zonder handtekening - de motor werd vervolgens in het magazijn geplaatst en vergeten, na verloop van tijd werd de leverancier aangemaand wanneer de levering zou plaatsvinden - echter was er geen bewijs van levering en werd een 2de motor geleverd (ettelijke weken later).

Pas 2 jaar later heeft men dit ontdekt, gevolg was een gratis testmotor van +/- 60K

Tegenwoordig wordt er niet meer getekend bij werkgever en wekelijks staan er pakjes voor de deur - onlangs nog 2 workstations van 5K/stuk - gewoon op de dorpel, klaar om mee te nemen. De werkdruk moet wellicht heel groot zijn momenteel.

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Daar komt nog bij dat een handtekening niks voorstelt, elke idioot kan een krabbel zetten die niet traceerbaar is.
    "Tekenen" voor ontvangst gaat pas waarde hebben als biometrische gegevens gescand worden, zoals een duimafdruk.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Heb je plannen om een tweede gratis versie te vragen?
    Nee, vroeg het me gewoon af gezien het om een redelijk duur product ging.
    Je zou dan toch denken dat er protocol is bij de pakjesdienst in kwestie, al is het maar vanaf een minimumbedrag?

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syter Bekijk bericht
    Nee, vroeg het me gewoon af gezien het om een redelijk duur product ging.
    Je zou dan toch denken dat er protocol is bij de pakjesdienst in kwestie, al is het maar vanaf een minimumbedrag?
    Niet echt. Het is een keuze van de verzender. Aangetekend verzenden is duurder dan niet-aangetekend. Net zoals een verzekering van de goederen een optie is.
    Dus het ligt aan de verkoper als hij dat risico neemt. (Verkoper kan de verantwoordelijkheid ook doorschuiven naar de koper door die optie aan te bieden).
    Nu ja, handtekening of niet, standaardprocedure is dat ze het bij de buren afgeven of een tweede keer komen. Vb https://www.postnl.be/contact/niet-t...bij-bezorging/

Als je het hebt ontvangen en dan toch gaat beweren dat je het niet hebt gekregen, ben je de boel aan het belazeren. Dat is gewoon triest als je dat doet. Je zet de verkoper in de zak terwijl het de pakketbezorger is die zijn job niet goed doet.
    Smart enough to know I`m not smart enough.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Niet echt. Het is een keuze van de verzender. Aangetekend verzenden is duurder dan niet-aangetekend. Net zoals een verzekering van de goederen een optie is.
    Dus het ligt aan de verkoper als hij dat risico neemt. (Verkoper kan de verantwoordelijkheid ook doorschuiven naar de koper door die optie aan te bieden).
    Nu ja, handtekening of niet, standaardprocedure is dat ze het bij de buren afgeven of een tweede keer komen. Vb https://www.postnl.be/contact/niet-t...bij-bezorging/

Als je het hebt ontvangen en dan toch gaat beweren dat je het niet hebt gekregen, ben je de boel aan het belazeren. Dat is gewoon triest als je dat doet. Je zet de verkoper in de zak terwijl het de pakketbezorger is die zijn job niet goed doet.
    Uiteraard is dat duurder maar het is peanuts vergeleken met de waarde van het product.
    Was bij mij niet het geval. Hij belde aan en ik zei dat ik er aan kwam en vond enkel het pakje, geen enkele verificatie.

Ik zou het zelf uiteraard nooit doen maar ik stelde me die vraag gewoon toen ik het pakje ontving.
    Een van de vorige posters in deze thread gaf aan dat een collega van hem dit wel regelmatig doet en dan heb je die 630kw motor wat al helemaal te gek voor woorden is.
    Lijkt me dan toch niet zo uitzonderlijk.

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    het aangetekend verzenden schilt inderdaad maar een paar euro, dus waarom ze dat niet standaard doen bij duurdere producten weet ik ook niet.
    Als een bedrijf veel producten verstuurt tellen die extra euro`s natuurlijk wel op. Misschien dat ze `verloren` goederen belastingkundig kunnen terugvorderen en het dus goedkoper is af en toe een product dubbel te moeten sturen? Geen idee.

Als verkoper zou ik op zijn minst de optie aan de koper aanbieden en dan ook aangeven dat verzending zonder handtekening op risico van koper is. (geen idee of dat wettelijk stand houdt echter)

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een aantal bezorgers vragen bvb wel naar de naam via speaker, droppen vervolgens het pakketje voor de deur en zijn weg - veronderstellend dat iedereen oprecht is in zijn handelen is dat een snelle tussenoplossing want daar draait het allemaal om: hoeveel pakketjes je kan leveren - ik heb geen idee hoe de verloning wordt bepaald in die sector maar de motivatie (lees: haast) is soms bewonderenswaardig te noemen.

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    ik denk dat die gewoon x aantal pakjes/adressen moeten doen. Hoelang ze dan over die ronde doen, hangt af van hoe lang ze aan uw deur staan wachten. Te veel moeten wachten is een lange dag (en ik betwijfel of overuren worden betaald).

Ik weet niet of het nog zo is, maar Bpost werkt met gemiddelden: uw overuren in de winter worden niet betaald want in de zomer is het rustiger en kan je meestal vroeger naar huis. Geen idee of PostNL ook zo werkt, maar draaien die gasten ook structureel veel overuren, dus `t is ergens logisch dat die er met hun klak naar gooien als het kan. https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...lagcompensatie

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Vorige week via amazon.nl een portefeuille besteld en levering was door B-Post.
    Als ik niet thuis zou zijn dan ging het naar de dichtsbijzijnde B-Post filiaal.

Ik kom terug van mijn werk en het pakje stond gewoon in de gemeenschappelijke gang op mijn brievenbus (echt iedereen kon dit probleemloos meenemen). Ik vind dit eigenlijk ook geen manier van doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Vorige week via amazon.nl een portefeuille besteld en levering was door B-Post.
    Als ik niet thuis zou zijn dan ging het naar de dichtsbijzijnde B-Post filiaal.

Ik kom terug van mijn werk en het pakje stond gewoon in de gemeenschappelijke gang op mijn brievenbus (echt iedereen kon dit probleemloos meenemen). Ik vind dit eigenlijk ook geen manier van doen.
    Heb dit ook al een paar keer gezien. Een keer zelfs op straat voor de deur een duidelijk zichtbaar pakje van bol.com gezien.
    Ik begrijp dat de werkdruk hoog ligt in die sector maar best wel frappant hoe nonchalant er met die producten wordt omgegaan.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syter Bekijk bericht
    Heb dit ook al een paar keer gezien. Een keer zelfs op straat voor de deur een duidelijk zichtbaar pakje van bol.com gezien.
    Ik begrijp dat de werkdruk hoog ligt in die sector maar best wel frappant hoe nonchalant er met die producten wordt omgegaan.
    Ik heb nu al een paar keer een pakje aangenomen en quasi altijd gaat het om jonge gasten die moeten racen om hun tour rond te krijgen. Ik denk dat hierin de oorzaak ligt.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Daar zitten ook veel zelfstangige koeriers tussen. Die worden betaald per pakket, niet per uur
    o/

Regels voor berichten