Pagina 1 van 3 123 Laatste
    Son Gokou's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Lening en gescheiden

Hoi iedereen heb even advies nodig met volgende situatie.

Ik en mijn ex-vrouw hebben een autolening openstaan waar er nog 35.000 € dient afbetaald te worden.

Nu wil ik deze overnemen gezien ik haar niet kan schrappen van deze autolening. De auto staat al reeds ingeschreven op mijn naam.

Ik heb contact opgenomen met cetelem de kredietmaatschappij waar mijn lening bij is.

Zij zeggen dat het schrappen niet gaat en ik een persoonlijke lening moet aangaan. Wagen is nu 3 jaar oud.

Zij sturen mij vandaag de goedkeuring van mijn krediet. Echter viel ik achterover van hun voorstel.

Kredietbedrag: 35.272,88 €
    Totale kosten krediet: 19.657,12 €
    Totaal terug te betalen: 54.930,00 €
    J.k.p.: 10 %
    Debetrentevoet: 10%
    Nalatigheidsinteresten: 11%
    Duur: 120 maanden

Kan iemand mij hier wat klaarheid ingeven. Ik voel alsof ik zwaar afgestraft wordt omdat ik gescheiden ben.
    Zeg NEE tegen Whiskas, Zeg NEE tegen 9LIVES.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Amai, wat voor gangsterpraktijken zijn dat?

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik denk dat er betere persoonlijke leningen te krijgen zijn dan dat. Misschien elders eens luisteren?
    Dan nog, ik zou die auto zsm verkopen.

iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De auto is op dit moment ook mijn enig vervoermiddel om mijn zoon te zien. Verkopen is niet echt een optie. Want ga nooit geld genoeg er voor krijgen om de lening in te losse.

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Son Gokou Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De auto is op dit moment ook mijn enig vervoermiddel om mijn zoon te zien. Verkopen is niet echt een optie. Want ga nooit geld genoeg er voor krijgen om de lening in te losse.
    Je moet nog 35k inlossen. Je verkoopt hem voor 20k. Dat betekent dat zowel jij als uw vriendin nog 7.5k moeten opleggen om uw vergissing uit het verleden recht te trekken.
    Een persoonlijke lening krijgen voor 7.5k gaat u minder kosten dan een persoonlijke lening voor 35k. Zeker aangezien je zegt dat je het geld niet hebt: echt zo rap mogelijk verkopen.
    Uw zoon kan je ook zien met een auto van 3k in plaats van eentje van 43k.

iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn ex-vrouw gaat niet meebetalen aan de wagen. Gezien in de scheidings overeenkomst staat dat ik deze auto op mij neem en zij de andere auto op haar.

Het geld om de auto af te betalen heb ik wel. Deze wordt nu al mooi maandelijks afbetaald door mij. Zit maandelijks aan 390 €

Ik snap gewoon niet waarom er 19000 € kosten worden aangerekend. Dat is 66% van het totale krediet.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hoi iedereen heb even advies nodig met volgende situatie.

Ik en mijn ex-vrouw hebben een autolening openstaan waar er nog 35.000 € dient afbetaald te worden.

Nu wil ik deze overnemen gezien ik haar niet kan schrappen van deze autolening. De auto staat al reeds ingeschreven op mijn naam.

Ik heb contact opgenomen met cetelem de kredietmaatschappij waar mijn lening bij is.

Zij zeggen dat het schrappen niet gaat en ik een persoonlijke lening moet aangaan. Wagen is nu 3 jaar oud.

Zij sturen mij vandaag de goedkeuring van mijn krediet. Echter viel ik achterover van hun voorstel.

Kredietbedrag: 35.272,88 €
    Totale kosten krediet: 19.657,12 €
    Totaal terug te betalen: 54.930,00 €
    J.k.p.: 10 %
    Debetrentevoet: 10%
    Nalatigheidsinteresten: 11%
    Duur: 120 maanden

Kan iemand mij hier wat klaarheid ingeven. Ik voel alsof ik zwaar afgestraft wordt omdat ik gescheiden ben.
    Als je dit aanbod vergelijkt met het contract dat in voege is, dan moet dit toch slechter zijn, niet ?

Men kan u namelijk niet verplichten om een nieuwe lening hiervoor aan te gaan. Je kunt gewoon uw huidige lening verder zetten.
    Voor u is er ook geen nadeel. Enkel voor uw ex is er een nadeel op het moment dat jij het niet meer kunt betalen. Want dan komen ze namelijk bij haar aankloppen.

Kun je daarnaast niet eens horen bij een bank welke voorwaarden ze hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Mijn ex-vrouw gaat niet meebetalen aan de wagen. Gezien in de scheidings overeenkomst staat dat ik deze auto op mij neem en zij de andere auto op haar.

Het geld om de auto af te betalen heb ik wel. Deze wordt nu al mooi maandelijks afbetaald door mij. Zit maandelijks aan 390 €

Ik snap gewoon niet waarom er 19000 € kosten worden aangerekend. Dat is 66% van het totale krediet.
    Omdat men u een interestvoet voor een persoonlijke lening aansmeert van 10%. Al die kosten zijn puur interest.
    Vul hier in 35.000 euro over 10 jaar met interestvoet van 10% en je krijgt exact 19k.
    https://www.spaargids.be/sparen/simu...oonlening.html

Wat was uw intervoest dan bij uw eerste lening die je gemeenschappelijk aanging?
    Ik zou verwachten niet zoveel verschil want er stond toch al in dat jij de enige verantwoordelijke bleef.
    Indien veel verschil: eens op een ander gaan vragen.

Het geld om de auto af te betalen heb ik wel.
    Heb jij 35k cash op uw rekening? Ga je vrijwillig die persoonlijke lening van 10% aangaan puur omdat je uw 35k beter weet te renderen dan een lening van 10%?
    Ik denk dat het antwoord op deze vragen "neen" is. En in my opinion is dat een teken dat deze auto boven uw budget ligt en je beter een kleinere wagen neemt waar je u niet blauw betaalt aan interesten. Maar dat is maar een mening uiteraard.

iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja en dat wilt ze niet. Ze wilt dat dat op mijn naam staat. Wat ik totaal begrijp natuurlijk. Ik wil ook niet op het hypothecair krediet staan van haar huis.

iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2,25%

Ik heb geen 35k. Ik bedoel dat ik het maandelijks wel kan betalen.

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    2,25%

Ik heb geen 35k. Ik bedoel dat ik het maandelijks wel kan betalen.
    Mja, een lening op 10 jaar voor een auto is nu ook niet direct slim hé...

Ik zou als ik u was eens horen ergens anders, om te zien of je geen betere persoonlijke lening kunt krijgen hiervoor. Want 10% is gewoon veel geld...
    Maar als je het geld niet hebt, de wagen niet wilt verkopen en je kunt geen andere / betere lening ergens anders krijgen dan heb je natuurlijk niet veel keuze hé.

Of je moet de wens van uw ex-madam naast u neerleggen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Mja, een lening op 10 jaar voor een auto is nu ook niet direct slim hé...

Ik zou als ik u was eens horen ergens anders, om te zien of je geen betere persoonlijke lening kunt krijgen hiervoor. Want 10% is gewoon veel geld...
    Maar als je het geld niet hebt, de wagen niet wilt verkopen en je kunt geen andere / betere lening ergens anders krijgen dan heb je natuurlijk niet veel keuze hé.

Of je moet de wens van uw ex-madam naast u neerleggen.

In principe kan een lening voor een wagen niet op 10 jaar,5 jaar is naar mijn weten de maximum termijn..
    Vraag eens info in een andere bank, intrestvoeten van 10% zijn pure maffiapraktijken, zeker heden ten daagse...

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IduR Bekijk bericht
    In principe kan een lening voor een wagen niet op 10 jaar,5 jaar is naar mijn weten de maximum termijn..
    Vraag eens info in een andere bank, intrestvoeten van 10% zijn pure maffiapraktijken, zeker heden ten daagse...
    Ah ok, wist ik niet. Had mij gebaseerd op de info die de TS gaf : Duur: 120 maanden

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IduR Bekijk bericht
    Is het niet daarom dat het om een persoonlijke lening gaat?

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik snap hier toch vanalles niet hoor. Wie heeft er nu de eerste 3 jaar die auto betaald? En welk maandelijks bedrag? Als TS die auto wil overnemen dan moet hij het aandeel dat de vrouw betaald heeft ook teruggeven aan haar.

En op welke termijn was die oorspronkelijke lening dan? Aangezien dit 3j geleden was zou ik denken 5 jaar? Dus nog 2 jaar resterend? Maar dat wordt nu ineens nog 10 jaar omdat TS het niet zelf betaald krijgt?

Regels voor berichten