Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Orange, you get what you pay for

Ik heb me recent bij Orange aangesloten voor een Orange Love Duo pack. Echter is dit zeer moeizaam verlopen. De nummer van mijn vrouw die zich bij Mobile Vikings bevindt is echter nooit overgezet geweest zoals in het contract geschreven staat. De SIM-kaart werd zo niet tijdig geleverd, en de nummeroverdracht ging helemaal niet.

Dit had als gevolg dat Orange mij de korting met pack niet kon toekennen voor het Orange internet alleen. Echter werd hier telefonisch wel een credit nota voor aangemaakt, maar werd deze nooit effectief terugbetaald.

Momenteel zijn we dan al 3 maanden aan het bellen voor de overdracht van het telefoonnummer, en heb ik uiteindelijk zelf mijn telefoonnummer overgedragen naar Go Intense om de pack korting te krijgen van Orange Love Duo.

Via de Ombudsdienst hebben we een schadevergoeding gekregen van 50 EUR, deze werd op de tweede factuur toegepast. Maar Orange heeft dan een tweede maal de opstartkosten van 49 EUR aangerekend, alsook bepaalde periodes dubbel aangerekend.

Ik zou nu eerder verwachten dat ik deze maand niets moet betalen gezien de uitstaande crediteringen die mij wachten.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Opnieuw naar de ombudsdienst? Dreigen met verhaal naar Test-aankoop te brengen?

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Opnieuw naar de ombudsdienst? Dreigen met verhaal naar Test-aankoop te brengen?
    Je moet toch niet gelijk naar Test Aankoop bellen. Ik ben al jaren klant bij Orange en altijd super correct geholpen geweest.
    Een moeizame nummeroverdracht is niet noodzakelijk de schuld van Orange. Ik heb ooit ook enkele weken issues gehad met Proximus die mijn nummer niet wouden overdragen. Na veel zoekwerk uiteindelijk de oorzaak gevonden: ik was een 'schuldenaar' met 0,17 euro openstaand saldo! (I'm not kidding).

Ik heb toen zo van men oren gemaakt bij hun helpdesk en ze hebben het dan overgedragen zonder dat ik nog moest betalen. (Mijn gsm is altijd via domicilie geweest, noch hadden ze mij ooit enige aanmaning van openstaande schuld gegeven. Was in mijn ogen gewoon bad ethics)
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Ook heel ontevreden van Orange ivm factureren, communicatie, nummer overdracht waarvan ze zeiden dat die wél was gebeurd, maar ik kon niet bellen, anderen konden mij niet bellen etc en dat terwijl ik toen met mijn dochter in het ziekenhuis was en communicatie essentieel is! Zelfs langer in opname moeten blijven omdat ze specifieke wondzorg nodig had en de verpleegkundige niet kon afspreken met mij want ze kreeg altijd voicemail...
    In de Orange shop 2x een andere sim gekregen zonder dat dat iets uit haalde, advies was toen dat ik maar een nieuwe smartphone moest kopen!

Alles werd pas duidelijk toen ik opnieuw een factuur kreeg van de vorige operator. Zij hebben toen de nummer overdracht geregeld. Orange wilde mij "compenseren" met een bedrag dat lager lag dan wat ze mij hadden aangerekend voor mijn gsm abonnement voor die periode.
    Nooit meer Orange voor mij in elk geval!

RuZ's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dreigen met Test Aankoop maakt geen indruk.
    Best alles via de Ombudsdienst regelen. Dat is het meest doeltreffende.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ook heel ontevreden van Orange ivm factureren, communicatie, nummer overdracht waarvan ze zeiden dat die wél was gebeurd, maar ik kon niet bellen, anderen konden mij niet bellen etc en dat terwijl ik toen met mijn dochter in het ziekenhuis was en communicatie essentieel is! Zelfs langer in opname moeten blijven omdat ze specifieke wondzorg nodig had en de verpleegkundige niet kon afspreken met mij want ze kreeg altijd voicemail...
    In de Orange shop 2x een andere sim gekregen zonder dat dat iets uit haalde, advies was toen dat ik maar een nieuwe smartphone moest kopen!

Alles werd pas duidelijk toen ik opnieuw een factuur kreeg van de vorige operator. Zij hebben toen de nummer overdracht geregeld. Orange wilde mij "compenseren" met een bedrag dat lager lag dan wat ze mij hadden aangerekend voor mijn gsm abonnement voor die periode.
    Nooit meer Orange voor mij in elk geval!
    Hiervoor was ik ook klant bij Orange toen ik nog huurde. Echter een jaar lang geen problemen gehad. Alles vlekkeloos verlopen. Echter laten ze het serieus afweten laatste jaar.

Ik zou EDPNet willen nemen, maar 200 EUR aan laswerken en nog eens een router kopen vond ik er teveel aan.

Telenet is met zijn 54 EUR per maand ook veel te duur, om maar te zwijgen van hun jaarlijkse indexatie van de prijzen.

Nu zaterdag wou ik nogmaals poging wagen nummer van mijn vrouw over te zetten omdat ik een Luxemburgs abbonnement zou krijgen van het werk. Bleek hun netwerk weer plat te liggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Je moet toch niet gelijk naar Test Aankoop bellen. Ik ben al jaren klant bij Orange en altijd super correct geholpen geweest.
    Een moeizame nummeroverdracht is niet noodzakelijk de schuld van Orange. Ik heb ooit ook enkele weken issues gehad met Proximus die mijn nummer niet wouden overdragen. Na veel zoekwerk uiteindelijk de oorzaak gevonden: ik was een 'schuldenaar' met 0,17 euro openstaand saldo! (I'm not kidding).

Ik heb toen zo van men oren gemaakt bij hun helpdesk en ze hebben het dan overgedragen zonder dat ik nog moest betalen. (Mijn gsm is altijd via domicilie geweest, noch hadden ze mij ooit enige aanmaning van openstaande schuld gegeven. Was in mijn ogen gewoon bad ethics)
    Het gaat om een prepaid kaart bij Mobile Vikings, dat zou toch wel moeten lukken denk ik.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik moet zeggen dat mijn ervaring met Orange uitstekend is. Proximus was een echte nachtmerrie hier.

Een overdracht die niet lukt ligt trouwens over 't algemeen bij de huidige provider die het nummer niet wil vrijgeven.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik zie het probleem toch niet echt, buiten dat het vervelend is.

Nummeroverdracht is toch eenvoudig, je laat de sim van je oude provider in je telefoon zitten, en van het ogenblik dat je ziet dat het signaal weg is (antenne sterkte symbool en 3G/4G indicatie is weg) haal je de oude sim eruit en steek je de nieuwe erin, die zal werken.

Wanneer de oude provider niet overdraagt blijft de oude sim werken, normaal zit je nooit zonder communicatie. En het mag maximum 48 uur duren (meestal slechts enkele uren), duurt het langer dan weet je dat je moet gaan zoeken en rondbellen om te zien bij wie de fout zit.

Net zoals die easy switch, ik gebruik dat nooit.

Orange laten komen, en wanneer alles correct werkt en getest is rechtstreeks naar Telenet/proximus/oude provider bellen of mailen om met onmiddellijke ingang op te zeggen. En goed opvolgen dat je de bevestigingsmails krijgt, indien niet ook weer onmiddellijk rondbellen en zien waar het fout zit, of je gaat met dubbele facturen opgescheept zitten.

Mijn bejaarde moeder heb ik zo net op Orange gezet, in twee stappen, eerst haar GSM van Proximus naar Orange overgezet, wanneer dat in orde was naar Orange gebeld om de Love trio aan te vragen.

Wanneer je het allemaal ineens wil doen durft het al wel eens wat moeilijk gaan, en als het dan fout gaat héél vervelend want je kan gsm, vaste telefoon en internet allemaal tegelijk kwijt zijn, maar is uiteindelijk makkelijk te vermijden door zelf ook wat te plannen...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook recent naar Orange over gestapt, en voorlopig ook niet tevreden. Heeeeeeel slechte en tegenstrijdige communicaties, en een klantendienst die niets kan helpen.

Nu blijf ik met een heel raar en specifiek probleem zitten... ik kan niet meer bellen naar mijn vriendin. SMS geen probleem, en zij kan naar mij bellen en Sms'en. Maar als ik bel krijg ik "nummer niet toegekend".
    Ik heb dit op exact het moment dat ik geswitched ben naar Orange (15min ervoor gebeld wat lukte, en 5min na de switch niet meer).

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Jaartje bij Orange gezeten en daar geen problemen mee gehad.

Maar ik vind je titel wel een beetje vreemd, ook bij Orange betaal je nog steeds de hoofdprijs (ondanks dat Proximus en Telent duurder zijn).
    In België krijgen we veel te weinig voor hetgeen we betalen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Ik zie het probleem toch niet echt, buiten dat het vervelend is.

Nummeroverdracht is toch eenvoudig, je laat de sim van je oude provider in je telefoon zitten, en van het ogenblik dat je ziet dat het signaal weg is (antenne sterkte symbool en 3G/4G indicatie is weg) haal je de oude sim eruit en steek je de nieuwe erin, die zal werken.

Wanneer de oude provider niet overdraagt blijft de oude sim werken, normaal zit je nooit zonder communicatie. En het mag maximum 48 uur duren (meestal slechts enkele uren), duurt het langer dan weet je dat je moet gaan zoeken en rondbellen om te zien bij wie de fout zit.

Net zoals die easy switch, ik gebruik dat nooit.

Orange laten komen, en wanneer alles correct werkt en getest is rechtstreeks naar Telenet/proximus/oude provider bellen of mailen om met onmiddellijke ingang op te zeggen. En goed opvolgen dat je de bevestigingsmails krijgt, indien niet ook weer onmiddellijk rondbellen en zien waar het fout zit, of je gaat met dubbele facturen opgescheept zitten.

Mijn bejaarde moeder heb ik zo net op Orange gezet, in twee stappen, eerst haar GSM van Proximus naar Orange overgezet, wanneer dat in orde was naar Orange gebeld om de Love trio aan te vragen.

Wanneer je het allemaal ineens wil doen durft het al wel eens wat moeilijk gaan, en als het dan fout gaat héél vervelend want je kan gsm, vaste telefoon en internet allemaal tegelijk kwijt zijn, maar is uiteindelijk makkelijk te vermijden door zelf ook wat te plannen...
    Het zijn toch heel wat stappen waarbij je zelf heel wakker moet blijven. Ok onoverkomelijk is het niet, maar in deze tijd zou het toch gemakkelijker moeten.

Zo ook dat easyswitch dat gepromoot wordt, het zou volautomatisch moeten gaan, maar achter de schermen blijkt het vooral manueel werk te zijn dat ook nog eens volledig vierkant loopt, met als enige dupe de klant die een dubbele factuur krijgt.

Het lastige is dat dit soort zaken nog normaal zijn in de telecom sector, in andere sectoren begint het er toch al uit te gaan.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Het zijn toch heel wat stappen waarbij je zelf heel wakker moet blijven. Ok onoverkomelijk is het niet, maar in deze tijd zou het toch gemakkelijker moeten.

Zo ook dat easyswitch dat gepromoot wordt, het zou volautomatisch moeten gaan, maar achter de schermen blijkt het vooral manueel werk te zijn dat ook nog eens volledig vierkant loopt, met als enige dupe de klant die een dubbele factuur krijgt.

Het lastige is dat dit soort zaken nog normaal zijn in de telecom sector, in andere sectoren begint het er toch al uit te gaan.
    Akkoord, zou inderdaad veel beter moeten gaan.

Best van uitgaan dat het vierkant draait en zelf opvolgen dus.

Uiteindelijk maar één probleem in België, en dat is véél te weinig bedrijven op de markt en véél te weinig concurrentie.

Wil je ietwat snelheid en er is geen glasvezel in je buurt dan heb je maar twee spelers in Vlaanderen, Orange en Telenet. En dat Orange er is vindt Telenet niet leuk, dus de nodige technologische samenwerking loopt daar ook redelijk vierkant en Telenet is niet echt gemotiveerd om die situatie te verbeteren!

Al de rest is over de telefoonlijn en dat is EOL technologie met "best case" maximumsnelheden van 100 Mbps.

1_KD's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben een jaar geleden van Telenet overgestapt naar Orange Love Duo pack, ook hier is vanalles misgelopen.

Die helpdesk is echt een ramp maar uiteindelijk is het goed gekomen en heb een creditnota gekregen voor hetgeen ik teveel heb betaald.
    Voorlopig nog tevreden klant en in vergelijking met Telenet betalen we elke maand 25€ minder voor hetzelfde product.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Akkoord, zou inderdaad veel beter moeten gaan.

Best van uitgaan dat het vierkant draait en zelf opvolgen dus.

Uiteindelijk maar één probleem in België, en dat is véél te weinig bedrijven op de markt en véél te weinig concurrentie.

Wil je ietwat snelheid en er is geen glasvezel in je buurt dan heb je maar twee spelers in Vlaanderen, Orange en Telenet. En dat Orange er is vindt Telenet niet leuk, dus de nodige technologische samenwerking loopt daar ook redelijk vierkant en Telenet is niet echt gemotiveerd om die situatie te verbeteren!

Al de rest is over de telefoonlijn en dat is EOL technologie met "best case" maximumsnelheden van 100 Mbps.
    Hier ook al een tijd tevreden orange klant. Geen problemen tot nog toe. Maar dit even terzijde.
    Wat mij stoort is telenet hun mentaliteit + tegenwerken waar ze kunnen, dat op zich is voor mij al motivatie genoeg om niet meer op telenet over te schakelen in de toekomst.

iTrader
    16 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    vanwege een vorig werk reeds veel in contact gestaan met Orange dus wist wel dat ik daar niet moest aankloppen voor mijn internet.

Liefst vanal wil ik glasvezel tot de deur via Proximus hier, maar dat is wachten.
    Jaren klant geweest van Telenet, weinig slechts over te zeggen buiten het feit dat zij de duurste zijn. Kwaliteit en stabiliteit is wel beter dan Proximus, maar de gunstigere FUP en lagere prijs hebben me doen overstappen.

Op zich niet veel problemen:
    IPTV heeft wel eens wat storing, maar heb het grotendeels in orde gekregen
    Snelheid is beperkt, waar ik woon haal ik maar 56mbit van de 100mbit die ze promoten.
    Hun modem is veel te beperkt, slechte wifi en vertoond moeilijkheden eens je met x aantal devices werkt. Opgelost door een eigen intern netwerk erachter te bouwen dmv managed switch en access points.

Regels voor berichten