iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Bruto verbeurdverklaring + belasting heffing + RSZ?

Hey iedereen,

ik zit met een brutoverbeurd verklaring die ik onder afbetalingplan van 50 per maand heb gekregen via onze vrienden van de FOD, een half jaar erna nog een belasting heffing op ontvangen van 3/4de van het bedrag waar ik niet akkoord op ben gegaan.
    En nu krijg ik nog een verzoek tot betaling van RSZ?

Ik heb wat gehandeld in verdovende middelen vroeger, en uit geleerd.
    Maar moet een drugsdealer nu echt RSZ betalen?
    Vallen die onder zelfstandig statuut dan -.-?

Groetjes!
    Laatst gewijzigd door Daanenzo; 17 juni 2020 om 18:34

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik ken er niets van, maar vind dit wel interessant. Bouw je dan ook pensioenrechten op met illegale activiteiten als je daar achteraf RSZ op moet betalen? Of op kortere termijn: vakantiegeld volgend jaar?

Een topic om te volgen #grabsPopcorn

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja voor 20k winst heb ik nu al 220k schulden :').
    Maar ik ben niet van plan om te blijven in de europese unie.

130k verbeurd, 90k aanvraag belastingheffing en nu nog eens rsz.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik wil je topic niet doen ontsporen maar wellicht zou je dus al buiten de EU zijn als er geen corona zou zijn geweest?

Mag ik vragen of je ook al enige spijt had van je keuzes voordat je gepakt werd? Of misschien zelfs nu nog geen spijt?

En als je slechts €20k winst heb gemaakt (voor zover ik je geloof) heb je dan een "slecht businessmodel" gehad? Of schat de overheid je criminele inkomsten volgens jou bewust veel te hoog in?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Spijt heb ik niet door de omstandigheid van toen, moreel heb ik wel gekregen na een celstraf.
    Ik maak mijn studies hier af en vertrek naar een regio waar FOD mij niets kan maken.
    Eerst nog een genade verzoek als last effort.

Ik maakte 10% op een transactie, als ze dan alle transacties optellen heeft u een bruto bedrag, dat volledige bedrag is verbeurd verklaard en daarop moet ik nog eens belastingen betalen.
    En nu blijkbaar nog eens rsz.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Principe is vrij simpel:

Inkomsten uit een professionele activiteit zijn belastbaar, zelfs al is het een illegale activiteit. Zelfde principe voor sociale bijdragen. Moest je bijvoorbeeld nog een werkloosheidsuitkering gehad hebben terwijl je bezig was als "verkoper", ga je dat ook moeten terugbetalen.

En verbeurdverklaring wordt niet aanzien als "beroepskost". Dus daarmee dat je belast wordt op je "bruto".

(Ik vraag me nu eigenlijk ook af of ze jou ook nog verschuldigde BTW kunnen aansmeren gezien je een economische activiteit had.)
    Laatst gewijzigd door DogFacedGod; 17 juni 2020 om 20:28
    o/

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daanenzo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hey iedereen,

ik zit met een brutoverbeurd verklaring die ik onder afbetalingplan van 50 per maand heb gekregen via onze vrienden van de FOD/
    Cool, gij gaat "nog" 216.67 jaar leven
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    (Ik vraag me nu eigenlijk ook af of ze jou ook nog verschuldigde BTW kunnen aansmeren gezien je een economische activiteit had.)
    Blijkbaar is dat aan 9%: Nice!

Ze hebben een farmaceutische vorm, zoals: pillen, poeders, tabletten, capsules, zalven, gels, crèmes, drankjes, injectievloeistoffen, gevulde injectiespuiten en gevulde vernevelaars.
    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...20is%20vereist.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    66 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    .NL, niet BE
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Cool, gij gaat "nog" 216.67 jaar leven

Ik begrijp uw redenering. Maar ze weten dat ze een kale kip niet kunnen plukken en dus er is geen haast voor hun.

Ik weet dat ik 300k ga erven maar als ik daar 250k moet afgeven aan de staat is dat toch zuur. (Notaris trekt schulden af)
    In theorie verjaren die schulden in 10jaar maar dat stuiten ze in de praktijk elke keer.

Heb eens gepolst naar ervaringen online en een belastingheffing en RSZ worden wel eens in speciale zaken kwijtgescholden of 'geregeld'.
    Met de uitspraak van de verbeurd verklaring (130k waarvan 30k inbeslag genomen) kan dat niet.

Dus best case: nog goeie 200k erfenis later, worst case: 50k.

Wat ik heb gedaan is 1 en is ook volledig mijn schuld maar ik kan er persoonlijk niet mee leven dat het geld van mijn ouders op deze manier versoept wordt.
    Heb ook nog een broer en denk om mij te laten onterven
    Ga zo maar eens een hypothecaire lening aanvragen.. Laat staan een gezin oprichten.
    Schuldbemiddeling met kwijtschelding als gevolg gaat ook niet voor deze 'schulden'

Het blijven uiteindelijk 'virtuele cijfers' verschuldigd aan België dat financiële tentakels heeft door heel de EU. (Dus als ik naar NL verhuis kunnen ze daar nog loon beslag uitoefenen :') ).
    Ik heb plannen voor UK. Hoewel ik even moet nagaan wat er nu allemaal in de brexit overeenkomst staat.

Gelukkig zit ik in ict en vind ik degelijk werk over de hele wereld zonder probleem.
    Laatst gewijzigd door Daanenzo; 18 juni 2020 om 00:04

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Principe is vrij simpel:

Inkomsten uit een professionele activiteit zijn belastbaar, zelfs al is het een illegale activiteit. Zelfde principe voor sociale bijdragen. Moest je bijvoorbeeld nog een werkloosheidsuitkering gehad hebben terwijl je bezig was als "verkoper", ga je dat ook moeten terugbetalen.

En verbeurdverklaring wordt niet aanzien als "beroepskost". Dus daarmee dat je belast wordt op je "bruto".

Het zal er idd niet ver vanaf liggen. Ga morgen nog eens bellen want die ambtenaren werken ook enkel als ze zin hebben.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik begrijp uw redenering. Maar ze weten dat ze een kale kip niet kunnen plukken en dus er is geen haast voor hun.

Ik weet dat ik 300k ga erven maar als ik daar 250k moet afgeven aan de staat is dat toch zuur. (Notaris trekt schulden af)
    In theorie verjaren die schulden in 10jaar maar dat stuiten ze in de praktijk elke keer.

Heb eens gepolst naar ervaringen online en een belastingheffing en RSZ worden wel eens in speciale zaken kwijtgescholden of 'geregeld'.
    Met de uitspraak van de verbeurd verklaring (130k waarvan 30k inbeslag genomen) kan dat niet.

Dus best case: nog goeie 200k erfenis later, worst case: 50k.

Wat ik heb gedaan is 1 en is ook volledig mijn schuld maar ik kan er persoonlijk niet mee leven dat het geld van mijn ouders op deze manier versoept wordt.
    Heb ook nog een broer en denk om mij te laten onterven
    Ga zo maar eens een hypothecaire lening aanvragen.. Laat staan een gezin oprichten.
    Schuldbemiddeling met kwijtschelding als gevolg gaat ook niet voor deze 'schulden'

Het blijven uiteindelijk 'virtuele cijfers' verschuldigd aan België dat financiële tentakels heeft door heel de EU. (Dus als ik naar NL verhuis kunnen ze daar nog loon beslag uitoefenen :') ).
    Ik heb plannen voor UK. Hoewel ik even moet nagaan wat er nu allemaal in de brexit overeenkomst staat.

Gelukkig zit ik in ict en vind ik degelijk werk over de hele wereld zonder probleem.
    Fiscale materie is voornamelijk bilateraal. Je gaat al naar een niet-oesoland moeten gaan. In Engeland kan België nog schulden invorderen (en omgekeerd) ook na Brexit.
    o/

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar moet een drugsdealer nu echt RSZ betalen?
    Vallen die onder zelfstandig statuut dan -.-?
    Beste topic van de dag

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    66 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xena Bekijk bericht
    Beste topic van de dag
    Ik stel voor dat Unizo naast de bouwunie etc nog een andere afdeling doet voor drugsdealers. Met als belangrijkste eis het laten vallen van RSZ en belastingen.

"Wie illegaal bezig is, mag niet nog eens de dupe zijn van de overheid als hij door de rechtbank een boete krijgt! Het is al zo'n gevaarlijk beroep, met al die granaten en dan hebben we nog geeneens recht op dezelfde arbeidsongeschiktheidsverzekering als werknemer! Geen wonder dat onze leden niet durven naar het ziekenhuis gaan als ze weer maar eens een schotwonde oplopen"
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten