iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Factuur ziekenhuis 1,5j na opname

Allen,
    Ik kreeg deze week een factuur in de bus van een ziekenhuis dat dateert van een opname 1,5j geleden. Buiten 'herberekening' staat daar echter bitterweinig info in. Ik heb trouwens wel al een factuur gehad daarvoor, ongeveer 1j geleden. Bij contact opnemen bij het ziekenhuis krijg ik dus ook dezelfde vage uitleg 'ja het is een herberekening, wij lopen achter qua facturatie'.
    Moet ik dit zomaar accepteren?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ziekenhuizen hebben wettelijk tot 2 jaar de tijd om te factureren. Dit valt binnen die termijn.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Toch niet logisch dat je factuur krijgt en betaald om dan achteraf nog is factuur te krijgen omdat ze hun werk niet deftig gedaan hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dacht dat het een lokaal issue was, maar hier ook nog facturen gehad na meer dan een jaar. Rechtzettingen mogen altijd, maar ze mogen idd wel meer detail geven. Op mijn werk gebeurt dat ook, maar meestal krijgt men op voorhand al een mail dat dit zal volgen en met een uitgebreide uitleg erbij.

Snap het niet zo goed, een goede cashflow is ook voor ziekenhuizen belangrijk.
    Een extra personeelslid zou mss wel eens positief kunnen uitdraaien voor de correcte facturatie, snellere betaling door de patiënt/verzekering, minder ontevredenheid... Nuja ziekenhuizen hebben weinig concurrentie, dus waarom daarin investeren .
    .
    Buy&Sell Moderator. Probleem? Report!

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwertie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dacht dat het een lokaal issue was, maar hier ook nog facturen gehad na meer dan een jaar. Rechtzettingen mogen altijd, maar ze mogen idd wel meer detail geven. Op mijn werk gebeurt dat ook, maar meestal krijgt men op voorhand al een mail dat dit zal volgen en met een uitgebreide uitleg erbij.

Snap het niet zo goed, een goede cashflow is ook voor ziekenhuizen belangrijk.
    Een extra personeelslid zou mss wel eens positief kunnen uitdraaien voor de correcte facturatie, snellere betaling door de patiënt/verzekering, minder ontevredenheid... Nuja ziekenhuizen hebben weinig concurrentie, dus waarom daarin investeren .
    Als uw aannemer 1,5 jaar nadat je een eerste factuur voor uw bakstenen hebt betaald nog eens een extra factuur stuurt voor die bakstenen kan dat ook een extra personeelslid opleveren. Maar daarom ga jij er nog niet mee akkoord dat je 2 x een factuur voor hetzelfde moet betalen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denk dat hij eerder bedoelt dat het positief kan zijn om iemand extra op de boekhouding te zetten

Maar facturatie van het ziekenhuis is ook maar triestig. Ik had mijn factuur voor een ingreep nagekeken en daarop stond allerlei materiaal dat ik niet gezien heb/meegekregen had. Was allemaal maar klein gerief maar in principe betaal ik daar niet voor. Als opmerking krijg je dan "wacht eerst af of je ziekenfonds het terugbetaalt, indien niet kunnen we het nog altijd fixen". Tsja.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Denk dat hij eerder bedoelt dat het positief kan zijn om iemand extra op de boekhouding te zetten

Maar facturatie van het ziekenhuis is ook maar triestig. Ik had mijn factuur voor een ingreep nagekeken en daarop stond allerlei materiaal dat ik niet gezien heb/meegekregen had. Was allemaal maar klein gerief maar in principe betaal ik daar niet voor. Als opmerking krijg je dan "wacht eerst af of je ziekenfonds het terugbetaalt, indien niet kunnen we het nog altijd fixen". Tsja.
    Dit soort correcties is niet perse iets dat voortvloeit uit 'onderbemanning op boekhouding' en dat je dus ook meestal niet gaat fixen door daar meer volk te schuiven.
    Het kan zijn dat bepaalde onderzoeken op bepaalde afdelingen administratief of medisch nog niet 100% afgewerkt waren.
    Of dat je toevallig ook deelnam aan een klinische studie waardoor onkosten pas achteraf opgesplitst worden van zodra de sponsor een invoice stuurt.
    Of dat men bij nazicht van de bestaande facturatieregels interpreteert dat aanrekeningen die nooit gedaan werden, wettelijk eigenlijk wel mochten en men dit retrograad zo maximaal mogelijk wil recupereren.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Regels voor berichten