Discussie: Bewijskracht email

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Bewijskracht email

Ik zit in een discussie over administratiekosten die de politie mij aanrekent. Ik diende destijds bezwaar in en ben nooit ingelicht over een beslissing. Het enige bewijs dat ze hebben is een verzonden email met pdf, beiden eergisteren aangemaakt maar wel met een erg oude datum binnenin. Ik verwijder alles manueel, en kon terug gaan tot die periode in mijn mailbox. Ik heb hun email nooit ontvangen, ook niet in spam.

Die extra kosten tellen wel na een tijdje, ze hebben me nooit aangetekend geschreven... Kan ik hier iets aandoen?

Ik heb hen eergisteren direct terug gemaild dat ik geen mail ontvangen had die dag, en vroeg naar een bewijs dat ik die mail ontvangen heb (hoe ga je dat doen?). Helaas weeral geen antwoord... Ondertussen is het termijn ook al bijna verstreken, de brief kwam veel later dan hij verstuurd was

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Je kan onmogelijk bewijzen dat iemand anders een mail ontvangen heeft he, je kan enkel bewijs voorleggen dat je een mail verzonden hebt.
    Volgens mij kan je niet aan die kosten ontsnappen, je hebt een bezwaar ingediend en daar zijn kosten aan verbonden. Of de uiteindelijke beslissing je niet aanstond of dat er een communicatie in je spam terecht gekomen is, doet weinig ter zake.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    je kan een leesbevestiging vragen bij email, maar de ontvanger kan dat ook gewoon wegklikken.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Los daarvan, als zij een bewijs hebben van verzending naar het juiste e-mailadres op een bepaalde datum, gaat ge sowieso geen poot hebben om op te staan.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wel het bewijs dat ze mij hebben doorgestuurd is een gekopieerde email. Dat is toch geen bewijs dat je die hebt verzonden? Een lijn uit de log file van de email server bijvoorbeeld, dat is een bewijs dat je die verzonden hebt. Ik kan zelf ook een email maken dan, opslaan in outlook en syncen via imap. Je kan in de email headers en dergelijke zetten wat je wil he. Volgens team GAS heb ik dan een geldig bewijs blijkbaar...

Ik betwist de boete trouwens helemaal niet, heb dat ook duidelijk gemaakt aan team GAS, enkel die belachelijke administratiekosten... zij laten niets weten, hoe moet ik dan weten dat ik iets had openstaan? Tijdens meerdere politie controles hebben ze daar ook nooit iets over gezegd.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik ga ervan uit dat dat ding gewoon uit hun sent folder komt, dan is het wat hen betreft wel degelijk verzonden hoor. Ge kunt dat inderdaad namaken. Als ge dan naar de rechtbank stapt en het blijkt dat het gewoon een legitiem document is, dan zit ge daar met uw gerechtskosten. Zij hebben niks te winnen met u voor te liegen hoor.

Dit is een discussie die ge gewoon niet gaat winnen, en de kans is groot dat het wel degelijk bij u is terechtgekomen en dat ge het per ongeluk gewist hebt (of niet gezien hebt in uw spam folder).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is onmogelijk. Sinds ik overstapte naar imap in 2012 zette ik op de telenet server zelf om nooit emails te verwijderen. Ik heb een volle spam en inbox tot en met 2012. Ik zou dan uitdrukkelijk die mail moeten hebben verwijderd...

En goed dat staat in hun sent folder, als de email server op hun bureau het vervolgens niet verder heeft gestuurd (of een server onderweg die het bericht tegenhield) ben je daar vet mee. Maar ik merk het al, je moet gewoon toegeven aan die maffiose praktijken, ze zijn tegenwoordig creatief als ze geld ruiken. Volgende keer aangetekend schrijven ipv mail want dit is ronduit belachelijk.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Dat zijn geen maffiose praktijken, ge moet niet zo verongelijkt doen. Die mannen doen het niet om zoveel mogelijk poen uit uw zakken te slaan hoor, het is niet alsof die op commissie werken.

Soit, als ge zo zeker zijt van uw stuk vecht ge ze gewoon aan. Laat ons wel weten hoe dat afloopt, zeer benieuwd.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JensVDE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wel het bewijs dat ze mij hebben doorgestuurd is een gekopieerde email. Dat is toch geen bewijs dat je die hebt verzonden? Een lijn uit de log file van de email server bijvoorbeeld, dat is een bewijs dat je die verzonden hebt. Ik kan zelf ook een email maken dan, opslaan in outlook en syncen via imap. Je kan in de email headers en dergelijke zetten wat je wil he. Volgens team GAS heb ik dan een geldig bewijs blijkbaar...

Ik betwist de boete trouwens helemaal niet, heb dat ook duidelijk gemaakt aan team GAS, enkel die belachelijke administratiekosten... zij laten niets weten, hoe moet ik dan weten dat ik iets had openstaan? Tijdens meerdere politie controles hebben ze daar ook nooit iets over gezegd.
    Als je beweert dat de politie een mail getrukeerd heeft dan zal je met bewijsmateriaal moeten afkomen... Zo kan de politie ook net zo gemakkelijk zeggen "een mail volledig verwijderen van de server kan ik ook, gewoon de mail verwijderen en dan nog eens in je prullenbak gaan om deze permanent te verwijderen".

Het is dus maar vanuit welke kant je het bekijkt. Mij lijkt de kans dat de politie een mail zal vervalsen bijzonder klein, wat maakt het die ambtenaar nu uit of jij een mail hebt gekregen of niet en dus 20 EUR administratieve kost moet bijbetalen of niet?
    \0/

iTrader
    660 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb nu ook zo iets voor, ik moest nog 67€ betalen voor iets. Een bedrag aan een garage vandaag krijg ik een mail procedure opgestart, aan die mail hangende het oorspronkelijk mail bericht van 25/5 voor direct te betalen voor 26/5 12u.
    Nu heb ik die mail oprecht niet gehad of in mijn spam geraakt geen idee, mocht ik deze gelezen hebben zou ik natuurlijk direct betaald hebben. Moeten zij eigenlijk geen aangetekend zenden doen ? nu zal er wellicht een procedure opgestart zijn dat ik kon voorkomen.

-TC-'s schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Ik heb nu ook zo iets voor, ik moest nog 67€ betalen voor iets. Een bedrag aan een garage vandaag krijg ik een mail procedure opgestart, aan die mail hangende het oorspronkelijk mail bericht van 25/5 voor direct te betalen voor 26/5 12u.
    Nu heb ik die mail oprecht niet gehad of in mijn spam geraakt geen idee, mocht ik deze gelezen hebben zou ik natuurlijk direct betaald hebben. Moeten zij eigenlijk geen aangetekend zenden doen ? nu zal er wellicht een procedure opgestart zijn dat ik kon voorkomen.
    Mailtje terugdoen en zeggen dat ge eerder mailverkeer oprecht niet hebt ontvangen en onmiddellijk het factuurbedrag zult vereffenen en een betalingsbewijs toevoegen eh.
    Aangetekende ingebrekestelling is strikt genomen niet verplicht voorafgaande een gerechtelijke procedure. De enige vereiste is dat er wordt aangetoond dat er doorgedreven pogingen tot minnelijker regeling werden ondernomen.. theoretisch is een mail dus voldoende, maar sommige rechters zullen dit onvoldoende achten en de verzoeker zelf in zijn eigen kosten verwijzen.
    Nu, zolang ge geen dagvaarding hebt gekregen, kunt ge het nog minnelijk regelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    660 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -TC- Bekijk bericht
    Mailtje terugdoen en zeggen dat ge eerder mailverkeer oprecht niet hebt ontvangen en onmiddellijk het factuurbedrag zult vereffenen en een betalingsbewijs toevoegen eh.
    Aangetekende ingebrekestelling is strikt genomen niet verplicht voorafgaande een gerechtelijke procedure. De enige vereiste is dat er wordt aangetoond dat er doorgedreven pogingen tot minnelijker regeling werden ondernomen.. theoretisch is een mail dus voldoende, maar sommige rechters zullen dit onvoldoende achten en de verzoeker zelf in zijn eigen kosten verwijzen.
    Nu, zolang ge geen dagvaarding hebt gekregen, kunt ge het nog minnelijk regelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Is in orde geval uitgelegd, en begrepen het moet nu gewoon bedrag betalen en dan ist goed.

Regels voor berichten