Bekijk resultaten enquête: Totaal gezinsvermogen

Aantal stemmers
124. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • < 100 000 €

27 21,77%
  • 100 000 - 200 000 €

21 16,94%
  • 200 000 - 300 000 €

17 13,71%
  • 300 000 - 400 000 €

10 8,06%
  • 400 000 - 500 000 €

8 6,45%
  • 500 000 - 600 000 €

11 8,87%
  • 600 000 - 800 000 €

11 8,87%
  • 800 000 - 1 miljoen €

3 2,42%
  • 1 miljoen - 2 miljoen €

8 6,45%
  • > 2 miljoen €

8 6,45%
Pagina 2 van 8 Eerste 123456 ... Laatste
    Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn kinderen roepen harder dan uw kinderen!
    Ik rij m'n gras af op zondagvoormiddag!
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik mis de optie: "Geen idee"

Het ligt misschien aan mij, maar Ik heb geen idee wat mijn huis, inboedel, auto, pensioenspaarplannen etc waard zijn op dit moment.
    Interesseert me eigenlijk ook weinig.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Hoe tel je de waarde van je woning eigenlijk mee in je vermogen? Toch enkel dat deel dat je zelf al hebt afbetaald niet? Hoewel ik weet dat het zogezegd mijn eigendom is wettelijk gezien, beschouw ik het niet afbetaalde gedeelte zelf toch nog eerder als eigendom van de bank.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Klopt, de evolutie vind ik persoonlijk interessanter dan een momentopname.
    Prachtig antwoord op een examen

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik rij m'n gras af op zondagvoormiddag!
    Ik rij m'n gras af de woensdag om 3u 's nachts!
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Hoe tel je de waarde van je woning eigenlijk mee in je vermogen? Toch enkel dat deel dat je zelf al hebt afbetaald niet? Hoewel ik weet dat het zogezegd mijn eigendom is wettelijk gezien, beschouw ik het niet afbetaalde gedeelte zelf toch nog eerder als eigendom van de bank.
    Die vraag is hierboven dan ook al gesteld EN beantwoord

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Je ziet niet welke leden achter de stemmen zitten + leeftijdsverschillen, alleenstaanden vs samenwonenden, ouders leven of ouders gestorven... niet echt vergelijkbaar anyway.
    Dus ja redelijk waardeloos.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Wel grappig hoe de stappen gaan, alles tot 1 miljoen in stappen van 100-200k en dan ineens 1M-2M

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Wel grappig hoe de stappen gaan, alles tot 1 miljoen in stappen van 100-200k en dan ineens 1M-2M
    +1, begon bijna te denken dat iedereen dat normaal vond

tot dusver zijn de resultaten enigszins verrassend, zo zijn er meer gezinnen met een vermogen boven 1 miljoen VS < 100K bvb, benieuwd of dat nog het geval zal zijn bij meer dan 200 stemmen (als dat bereikt wordt uiteraard)

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht

tot dusver zijn de resultaten enigszins verrassend, zo zijn er meer gezinnen met een vermogen boven 1 miljoen VS < 100K bvb, benieuwd of dat nog het geval zal zijn bij meer dan 200 stemmen (als dat bereikt wordt uiteraard)
    Tenzij alleenstaande gaan meestemmen (is dat een gezin? ) is dat elk 50k in eender welke vorm. Is toch niet zo overdreven veel lijkt mij, dat heb je na 2-3 jaar werken al en meeste wonen eerste jaren van werken nog thuis

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht

Goh ja ik heb <100k ingevuld wegens 440k lening en geen idee wat mijn huis waard zou zijn moest ik het nu verkopen dus ik zie dat als 0
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je kan er toch ongeveer een bedrag op plakken?
    Wij hebben ons huis 4 jaar geleden gekocht dus ik reken gewoon: Aankoopprijs * inflatie min openstaand bedrag lening plus grote investeringen
    Inflatie in plaats van gemiddelde waardestijging huizen omdat je specifiek de stijging voor jouw soort woning in jouw streek zou moeten weten. En omdat 4 jaar een korte termijn is en er dan veel van afhangt of je bij aankoop 'een goede zaak' dan wel 'wat te veel betaald' had. Dus inflatie lijkt mij de conservatievere aanpak en dat is goed.
    En grote investeringen reken ik 100% door hoewel niet elke investering helemaal doorvloeit naar een hogere verkoopprijs. Maar dat wordt dan gecompenseerd door de kleine investeringen die ik niet meereken (en waarvan ik geen gedacht heb van hoeveel dat er zijn. Paar 1000 euro per jaar toch).
    Soit, tis ook niet zo dat de opties in de lijst van die aard zijn dat je alles op 10.000 euro exact moet weten. Ik heb ook geen idee hoeveel er in het pensioenspaarplan van mijn vrouw zit bijvoorbeeld.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Je kan er toch ongeveer een bedrag op plakken?
    Wij hebben ons huis 4 jaar geleden gekocht dus ik reken gewoon: Aankoopprijs * inflatie min openstaand bedrag lening plus grote investeringen
    Inflatie in plaats van gemiddelde waardestijging huizen omdat je specifiek de stijging voor jouw soort woning in jouw streek zou moeten weten. En omdat 4 jaar een korte termijn is en er dan veel van afhangt of je bij aankoop 'een goede zaak' dan wel 'wat te veel betaald' had. Dus inflatie lijkt mij de conservatievere aanpak en dat is goed.
    En grote investeringen reken ik 100% door hoewel niet elke investering helemaal doorvloeit naar een hogere verkoopprijs. Maar dat wordt dan gecompenseerd door de kleine investeringen die ik niet meereken (en waarvan ik geen gedacht heb van hoeveel dat er zijn. Paar 1000 euro per jaar toch).
    Soit, tis ook niet zo dat de opties in de lijst van die aard zijn dat je alles op 10.000 euro exact moet weten. Ik heb ook geen idee hoeveel er in het pensioenspaarplan van mijn vrouw zit bijvoorbeeld.
    Voor hetzelfde geld barst er een leiding ergens 2 weken voor ik het wil verkopen, komt er een zware taks op eigendommen groter dan x vierkante meter, wordt het NOG veel duurder om ver te pendelen, etc Ik kan er een bedrag op plakken ja, maar uiteindelijk is dat gewoon fantasie als je het niet 'onmiddellijk' kan verzilveren. Het is makkelijk om je rijk te rekenen
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je mag je niet rijk rekenen maar ook niet arm natuurlijk. Hou een conservatieve schatting aan en er is weinig kans dat je het overschat.
    Via dezelfde redenering zou je ook niet alle geld op je rekeningen mogen meetellen. Elke bank heeft een limiet van hoeveel je per dag/week/maand kan afhalen dus grote bedragen omzetten naar cash is niet evident. En geld op een rekening is enkel maar wat cijfers in een systeem, het zou niet de eerste keer zijn dat die bedragen geblokkeerd worden (operatie Gutt).

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Je mag je niet rijk rekenen maar ook niet arm natuurlijk. Hou een conservatieve schatting aan en er is weinig kans dat je het overschat.
    Via dezelfde redenering zou je ook niet alle geld op je rekeningen mogen meetellen. Elke bank heeft een limiet van hoeveel je per dag/week/maand kan afhalen dus grote bedragen omzetten naar cash is niet evident. En geld op een rekening is enkel maar wat cijfers in een systeem, het zou niet de eerste keer zijn dat die bedragen geblokkeerd worden (operatie Gutt).
    Ik heb daar nu es letterlijk geen flauw idee van.

Grond gekocht in 2008. Gebouwd en ingetrokken in 2010. Heel veel zelf gedaan aan het huis tijdens de bouw, daarna niks meer zelf . Ondertussen is het ook van boven tot onder afgewerkt inclusief rondom het huis.
    Ik kan de bedragen optellen die ik uitgegeven heb bij aankoop grond en bouw van het huis, met nog een beetje extra voor de afwerking, maar dat klopt in de verste verte niet wat het waard is volgens mij.

Mijn schoonzus zit in een scheiding en als ik zie wat die hun huis volgens de officiële schatter waard is, dan val ik toch achterover dat die 320k telt voor een half afgewerkt huis en buiten niks in orde. Ik had eerder verwacht een goei 200k. De huizenmarkt doet het precies nog altijd heel goed.

Regels voor berichten