Pagina 1 van 3 123 Laatste
    fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    323 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Gebroken arm - aanspraak maken op annulatieverzekering

Is een gebroken arm een geldige reden om een reis te annuleren?

Dochter heeft gisteren haar arm gebroken en begin juli vertrekken we op reis. --> all-in vliegvakantie via TUI
    Ze zal juist wel, juist niet uit de gips zijn, als we moeten vertrekken (als we al mogen door de corona)

Bovendien zouden we kinesetherapie moeten opstarten voor haar. Als we dan 12 dagen weg zijn, is dat ook alweer 12 dagen verloren van haar revalidatie.

Iemand hier ervaring mee?

Heb in ieder geval al een mailtje gestuurd naar mijn verzekeringsagent en ben in blijde verwachting van zijn antwoord...
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Als dit geen geldige reden is, wat dan wel? Dan kan je een annulatieverzekering bij het huisvuil zetten.
    Ik hoor graag het antwoord op uw vraag ..

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ben daar nu ook wel benieuwd naar, ik denk eerder dat het een njet wordt. Je kan wel afreizen. Het zal alleen niet zo'n leuke reis zijn. Ik vermoed dat ze zullen stellen dat je kine ook oefeningen kan geven die je op vakantie doet. Ik zou het ook proberen annuleren he, begrijp me niet verkeerd.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als dit geen geldige reden is, wat dan wel? Dan kan je een annulatieverzekering bij het huisvuil zetten.
    Ik hoor graag het antwoord op uw vraag ..
    Een arm die gebroken is in mei verhindert u toch niet om te reizen?
    Een klaplong een week voor vertrek wel.

Dat jij kine moet doen tijdens uw reisdagen is ook geen geldig excuus.

Je kan het altijd eens navragen, maar de kans is zeer klein dat dit valt onder uw annulatieverzekering.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Een arm die gebroken is in mei verhindert u toch niet om te reizen?
    Een klaplong een week voor vertrek wel.

Dat jij kine moet doen tijdens uw reisdagen is ook geen geldig excuus.

Je kan het altijd eens navragen, maar de kans is zeer klein dat dit valt onder uw annulatieverzekering.
    Nu ja een verzekering is er voor 'iets'. Om u in het zak te zetten. Dus het zou mij inderdaad niet verbazen als een gebroken arm niet voldoende is.
    Het hangt er ook vanaf hoe erg de arm nog gesteld is net voor de reis, vermoed ik ..

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    revalidatie is ook niet meer dan wat mobiliteitsoefeningen.
    ik zie niet in waarom je de reis zou willen annulleren daarvoor.. geniet van je vakantie!
    Life on the fastlane

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Nu ja een verzekering is er voor 'iets'. Om u in het zak te zetten. Dus het zou mij inderdaad niet verbazen als een gebroken arm niet voldoende is.
    Het hangt er ook vanaf hoe erg de arm nog gesteld is net voor de reis, vermoed ik ..
    Verzekeringen zijn er niet om u in het zak te zetten, wat een belachelijke opmerking.

Een fysiek letsel moet alleszins van die aard zijn dat het onmogelijk is voor de persoon in kwestie om aan de reis deel te nemen. Dat moet ook schriftelijk bevestigd worden door een arts. Het kan dus, alleen denk ik niet dat het in de praktijk hier zo zal zijn aangezien het hoogstwaarschijnlijk niet ernstig genoeg is.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Het lijkt me ook sterk dat dit een reden zou zijn. Een gebroken arm belet u niet om op vakantie te gaan. Je gaat enkele activiteiten niet kunnen uitoefenen, maar dat zou enkel een goede reden zijn bij bijv. een ski-vakantie of een bergbeklimming, maar bij citytrips of strandvakanties of een weekje in de bergen of Ardennen, valt er nog genoeg te doen. Misschien niet direct wat ge gepland had. Maar als de vakantie bij het reisbureau niet rond een specifieke activiteit was gepromoot lijkt me het logisch dat ze een gebroken arm geen geldige reden vinden.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Hangt een beetje af van uw type annuleringsverzekering...

Maar bij 99% van de annuleringsverzekeraars zal dit een geldige reden zijn indien je een medisch attest kan verkrijgen van de dokter dat je niet op reis kan vertrekken vanwege de gebroken arm, that's it.
    \0/

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    zal ook wel afhankelijk zijn van de leeftijd van de dochter? ik vermoed dat voor iemand van 16 jaar een gebroken arm niet zo'n zware last is als voor iemand van 16 maanden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Hangt een beetje af van uw type annuleringsverzekering...

Maar bij 99% van de annuleringsverzekeraars zal dit een geldige reden zijn indien je een medisch attest kan verkrijgen van de dokter dat je niet op reis kan vertrekken vanwege de gebroken arm, that's it.
    maar dan moet die dokter wel bevestigen dat die gebroken arm het u effectief onmogelijk maakt te reizen. ik denk dat het percentage daar toch een pak lager zal liggen dan 99%

fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    323 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog altijd geen nieuws van de verzekering...

Woensdag moeten we voor de eerste maal terug naar de dokter, daar eens luisteren.
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik begrijp de reacties van de mensen hier wel, maar ik bekijk al een tijdje annulatieverzekeringen en ik ben nog altijd niet overtuigd van het nut ervan.
    Tenzij je in coma ligt of je ouders overlijden plots, ... heeft zo'n verzekering geen nut ...

Arm gebroken? Je kan toch reizen meneer?
    Griepje? Je hebt géén koorts? Geen corona? Sorry meneer maar u kan perfekt reizen!
    Nonkel overleden? Sorry maar je nonkel is 3de graads, dat telt niet! We dekken alleen 1ste graad!
    Corona? Ah sorry maar een pandemie dekken wij niet!

Allé ja misschien dat andere mensen een andere mening hebben, maar tot nu toe ben ik totaal niet overtuigd van zo'n verzekering. In tegendeel, ik word alleen maar sceptischer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Verzekeringen zijn er niet om u in het zak te zetten, wat een belachelijke opmerking.
    Dat is in theorie toch gewoon zo? Een verzekering die geen winst maakt, stopt ermee. Ik zeg dit al 20 jaar, ik word al 20 jaar uitgelachen en toch blijf ik bij mijn standpunt. Een verzekering wil in de eerste plaats winst maken en als ze er onderuit kunnen dan gaan ze niet uitbetalen hoor!

Dit wil NIET zeggen dat verzekeringen géén nut hebben. Een hospitalisatieverzekering heeft bijvoorbeeld nut, omdat .. je moest eens pech hebben en bij die 0.01% zijn die echt iets ernstig voor heeft. Dan ben je gedekt hé.
    Laatst gewijzigd door makila; 30 mei 2020 om 16:48

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik begrijp de reacties van de mensen hier wel, maar ik bekijk al een tijdje annulatieverzekeringen en ik ben nog altijd niet overtuigd van het nut ervan.
    Tenzij je in coma ligt of je ouders overlijden plots, ... heeft zo'n verzekering geen nut ...

Griepje? Je hebt géén koorts? Geen corona? Sorry meneer maar u kan perfekt reizen!
    Nonkel overleden? Sorry maar je nonkel is 3de graads, dat telt niet! We dekken alleen 1ste graad!

Allé ja misschien dat andere mensen een andere mening hebben, maar tot nu toe ben ik totaal niet overtuigd van zo'n verzekering. In tegendeel, ik word alleen maar sceptischer.

Dat is in theorie toch gewoon zo? Een verzekering die geen winst maakt, stopt ermee. Ik zeg dit al 20 jaar, ik word al 20 jaar uitgelachen en toch blijf ik bij mijn standpunt. Een verzekering wil in de eerste plaats winst maken en als ze er onderuit kunnen dan gaan ze niet uitbetalen hoor!

Dit wil NIET zeggen dat verzekeringen géén nut hebben. Een hospitalisatieverzekering heeft bijvoorbeeld nut, omdat .. je moest eens pech hebben en bij die 0.01% zijn die echt iets ernstig voor heeft. Dan ben je gedekt hé.
    Een verzekering maakt winst doordat er 100 een verzekering nemen, maar dat ze maar 1 moeten uitbetalen, niet door mensen in het zak te zetten. En ja, ze gaan soms moeilijk doen, maar 'tis nu ook niet dat verzekerden engeltjes zijn en de verzekering nooit proberen te belazeren.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Een verzekering maakt winst doordat er 100 een verzekering nemen, maar dat ze maar 1 moeten uitbetalen, niet door mensen in het zak te zetten. En ja, ze gaan soms moeilijk doen, maar 'tis nu ook niet dat verzekerden engeltjes zijn en de verzekering nooit proberen te belazeren.
    Dat laatste is wel waar.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)

Een verzekeraar berekent niet om winst te maken op zijn premies. Wat die wel doet is uw premies beleggen en daar rendement op halen tot het moment dat er uitbetaald moet worden in een schadegeval.

Het lijkt mij trouwens nogal wiedes dat een verzekeraar niks uitbetaald dat niet contractueel is vastgelegd. Als uw voorwaarden stipuleren dat ge een medisch attest moet hebben om reisongeschikt te zijn en ge hebt dat niet, voldoet ge niet aan die voorwaarden. Als in uw polis staat dat terugkeer voor overlijdens in de derde graad niet gedekt worden, zijt gij daar ook gewoon mee akkoord gegaan en lijkt het mij logisch dat ze niet uitbetalen als dat niet in de overeengekomen voorwaarden staat. Net zoals die pandemie trouwens. Ge moet al goed zot zijn om dat als verzekeraar te dekken voor het premiebedrag dat ge ervoor terugkrijgt. Dan kunt ge gewoon de boeken neerleggen bij de eerste de beste pandemie. Wel grappig dat ge dan een hospitalisatieverzekering wel nuttig vindt, terwijl die voorwaarden heeft. Voorwaarden waar gij akkoord mee gegaan zijt.

Winst willen maken is ten slotte niet hetzelfde als u in het zak willen zetten. Elk bedrijf wil winst maken.

Wat een hoop gezever.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Regels voor berichten