Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er is ook nog de optie om te kopen, te gebruiken tot wanneer je verhuist en dan te verkopen (dan kunnen je ouders nog van gedacht veranderen om te houden/verhuren).
    Oppassen daarmee. Bij ons staat dit in de basisakte:
    Elk appartement dient een garagebox of een autostaanplaats te hebben. Aan een eigenaar van een appartement, garagebox of autostaanplaats, is het verboden zijn appartement te verkopen zonder tegelijkertijd zijn garagebox of autostaanplaats te verkopen aan dezelfde persoon.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    Oppassen daarmee. Bij ons staat dit in de basisakte:
    Aangezien geen garagebox kopen een optie was, ga ik er van uit dat het niet van toepassing is, maar ik ken de akte niet natuurlijk.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taxx Bekijk bericht
    Optie 1: Aankopen.
    Indien wij het kopen kunnen mijn ouders het in de toekomst verhuren voor het geval ik niet meer samenwoon met hen. De investering (30.000 euro) zou zich terugbetalen binnen +/- 30 jaar. De berekening die ik hiervoor heb gemaakt is 30.000 (aankoopwaarde) / 100 (maandelijks inkomen uit verhuur) = 300 maanden = 25 jaar. Maar op de huurinkomsten gaan er ook belastingen moeten betaald worden denk ik, dus ik schat dat de investering zich na 30 jaar terugbetaalt. Mijn ouders zijn +/- 50 jaar oud, dus zij zouden pas voordeel halen uit deze investering na hun 80e verjaardag. Dit heeft voor hen niet zo veel nut. Daarentegen zou dit voor mij wel voordeliger uitkomen als ik een appartement erf MET garagebox.
    Je hoeft helemaal geen 30j te wachten om een investering zich te laten terugbetalen, het moment dat je verkoopt en daar alle kosten mee kan dekken is het terugbetaald.
    Dit kan evengoed na een paar jaar al zijn als de prijzen even hard gestegen zijn als alle kosten die je moest betalen om die garagebox te kopen.

Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Je hoeft helemaal geen 30j te wachten om een investering zich te laten terugbetalen, het moment dat je verkoopt en daar alle kosten mee kan dekken is het terugbetaald.
    Dit kan evengoed na een paar jaar al zijn als de prijzen even hard gestegen zijn als alle kosten die je moest betalen om die garagebox te kopen.
    Idd

Zelf een garagebox gekocht in 2010 en verkocht in 2019.
    Aankoopprijs was 10500
    Verkoopprijs was 19000

Kosten die ik hier nog niet heb vermeld gezien, zijn de notariskosten (het zogenaamd "schrijven"). Dat was zo'n 2000 euro erbij.

De ganse periode werd deze verhuurd (ietsje onder de marktprijs, maar nooit andere huurder moeten zoeken en goeie verstandhouding gehad) aan 48/maand gemiddeld genomen in die periode.
    KI was zo'n 60 euro van mij.
    Brandverzekering kan je doorrekenen aan de huurder afhankelijk van opstelling van je contract.
    Syndic was er niet (notaris vond dit zelf ook vreemd).

In mijn ogen is de piek van die prijzen wel reeds gehaald en kan het niet meer in dezelfde mate duurder worden (was in mijn geval dus zo'n 80% waardestijging over 9 jaar).
    Het zal echter ook niet zakken in waarde. Dus bij de kostprijsberekening mag je toch zeker dezelfde waarde er terug bijtellen als je na die periode terug verkoopt. Iets wat je bij zelf huren dus niet kan natuurlijk .
    .
    Buy&Sell Moderator. Probleem? Report!

Regels voor berichten