Pagina 65 van 92 Eerste ... 155561626364656667686975 ... Laatste

Discussie: De beurs - Deel 8

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [Az3r] Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wie worden er deze keer allemaal geïnterviewd?
    Het zijn namen die je niet gaat kennen (is ook het thema van de boek), het eerste deel gaat over interviews met FUTURES traders en het tweede deel over STOCK traders. Hun track records zijn fenomenaal goed, de performance vanuit de eerste market wizard boeken verbleekt erbij. De interviewstijl is ook enorm goed, Jack Schwager krijgt echt wel veel details los bij zijn interviews (bijv. als ze zeggen dat ze technische analyse gebruiken vraagt hij sterk door naar hoe ze het precies doen, iets wat veel auteurs gewoon skippen). Zeker aan te raden.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

[Az3r]'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Straks bestellen, altijd leuk om andere traders hun verhaal te lezen.

iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [Az3r] Bekijk bericht
    GRWG (Nasdaq)
    Geen positie in en ook geen interesse in aankoop, te volatiel voor mij.
    IIPR ziet er ook goed uit. De laatste dagen ziet alles er goed uit. Lol.
    Hoe zou je je entry orders hier plaatsen? In functie van een price break-out of eerder als de prijs terugtrekt naar de 50-day MA?
    Ik heb dit in het verleden meestal gedaan o.b.v. een price breakout, met gemengd succes.

[Az3r]'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik koop base of price break-outs (ideaal wanneer er veel volume is), soms ook support 50dma, maar eerder zelden. En probeer deze binnen de 5% te houden van het koop moment.

IIPR is iets te ver, 4 november was ideaal koop moment. 5 november zou ook nog gegaan hebben maar dan zo dicht mogelijk tegen de $140. Hier zou ik persoonlijk wachten tot de prijs terug naar $140 zakt. Als ik de actie zie van de voorbije dagen denk ik persoonlijk dat die kans klein gaat zijn, alles gaat zeer snel omhoog nu.

GRWG was 5 november ideaal koop moment. Nu zou nog net kunnen, is net iets te ver maar in zo een volatiel aandeel wil ik die ruimte wel geven. Maar deze is te volatiel voor mij omdat ik mijn verliezen altijd afstop op max 5% onder mijn aankoop prijs (indien mogelijk).

Zijn beide aandelen met veel potentieel, zowel omhoog...als omlaag als de top bereikt is.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Vandaag lijken de beurzen omhoog te schieten (resultaat presidentsverkiezingen). Is dat eigenlijk iets dat altijd gebeurt, onafhankelijk van de resultaten? Of zijn "de markten" gewoon blij dat Biden gewonnen is?

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Vandaag lijken de beurzen omhoog te schieten (resultaat presidentsverkiezingen). Is dat eigenlijk iets dat altijd gebeurt, onafhankelijk van de resultaten? Of zijn "de markten" gewoon blij dat Biden gewonnen is?
    Mogelijks een deel onzekerheid die wegvalt?
    Verzoenende woorden van de president elect die de kans verhoogd op het goedkeuren van een steunpakket?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik weet niet of her per se altijd zo is, maar er verdwijnt sowieso onzekerheid en dat betekent dat er risico verdwijnt en dat de boel sowieso iets omhoog zal zijn.
    Maar beleidsvooruitzichten tellen ook natuurlijk. In deze verkiezingen waren beide kandidaten gunstig voor economie.

Stimulus geld nog altijd de voornaamste factor.
    Unlimited Potential!

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De bewegingen bij Kinepolis blijven voor mij toch een raadsel

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Onzekerheid doet de beurzen dalen. Wegvallen van onzekerheid doet de beurzen stijgen. Het horrorscenario voor de beurzen zou zijn moest er nog altijd niet geweten zijn wie er president ging worden.
    o/

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Vandaag? De beurzen zaten op hun laagste punt op 29/30 oktober, vanaf 2 november is de stijgende lijn begonnen. Vorige week gingen bv de Nasdaq +9.4% en AEX +8%.
    Ik zie meer gelijkenissen met de eerste lockdown. Bij de eerste lockdown zaten we op het dieptepunt in de 3e week van maart, zo werd op 13 maart in België de lockdown aangekondigd. Nu kregen we in oktober veel slecht nieuws te verwerken, lockdows of semi-lockdowns in vele landen. De beurs gleed af tot we 'overal' weer in lockdown zaten, slechter kan niet? Dus tijd om terug in te kopen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belvedere86 Bekijk bericht
    De bewegingen bij Kinepolis blijven voor mij toch een raadsel
    Hoezo? Beurs kijkt gemiddeld 6 maand vooruit en er was goed nieuws ivm vaccin, aandeel was ook zeer zwaar gedaald, dus nu terug een bounce omhoog naar pakweg €30 is toch niet zo abnormaal? (da's nog altijd een halvering tov voor Corona)

iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Onzekerheid doet de beurzen dalen. Wegvallen van onzekerheid doet de beurzen stijgen. Het horrorscenario voor de beurzen zou zijn moest er nog altijd niet geweten zijn wie er president ging worden.
    Idd zo zie ik het ook. Grootste risico momenteel is dat er nog iets onverwachts gebeurd (bijv. ze stellen vast dat er gefraudeerd is met de stemmen of Joe Biden krijgt een hartaanval, ...). De markt wilt gewoon een nieuwe president en terug naar standaard orde van zaken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janusderoose Bekijk bericht
    Buffett heeft van 1 juli tot 26 oktober consequent aandelen Berkshire Hathaway teruggekocht, ten belope van 11,5 miljard dollar.
    Dat is dubbel zoveel als het maximum dat hij ooit op een volledig jaar gekocht heeft.

In juli aan 188, augustus/september aan 210-215, in oktober aan gemiddeld 210.

Hij koopt alleen maar terug als de prijs van het aandeel minimum 10% onder de conservatieve berekende intrinsieke waarde van brk ligt.

Wat betekent dat het aandeel min. 240 waard is. En dat is met alle covid risico's ingerekend...

Downside op een termijn van 5 jaar is nihil.
    Upside 50%. (10% onderwaardering en 7% intern netto roi per jaar)
    Extreem easy money als je het mij vraagt.
    Sinds 2018 presteert het aandeel eigenlijk vrij plat.

Niet alleen tech presteert beter, maar ook defenisieve aandelen doen het beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Idd zo zie ik het ook. Grootste risico momenteel is dat er nog iets onverwachts gebeurd (bijv. ze stellen vast dat er gefraudeerd is met de stemmen of Joe Biden krijgt een hartaanval, ...). De markt wilt gewoon een nieuwe president en terug naar standaard orde van zaken.
    Denk dat de meesten er al vanuit gaan dat Biden 2024 niet haalt.

Biden moet gewoon Harris verteerbaar maken.

Heb zelf ook niet belegd omdat door de onzekerheid de beurzen toch niet veel bewegen, dus er viel toch niks te rapen.

In zo'n geval kan je beter nog wat de kat uit de boom kijken.
    Laatst gewijzigd door Stouterik; 9 november 2020 om 14:05

SkeeWax's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vaccinatie nieuws incoming? S&p futures direct stevig omhoog

Edit: holy shit bel20 lol direct +5%

Verstuurd vanaf mijn CPH1907 met Tapatalk

Regels voor berichten