Pagina 53 van 79 Eerste ... 34349505152535455565763 ... Laatste

Discussie: De beurs - Deel 8

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien een opportuniteit om een nieuw topic te starten, voor mensen die wisselkoersrisico écht begrijpen?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janusderoose Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn excuses, ik was vergeten dat het jaar 2020 is, waar wisselkoersrisico niet bepaald wordt door feiten maar het afhangt van elk zijn persoonlijke mening en gevoel daarover.

Stel je voor dat je iets zou bijleren.

Het is trouwens een veel voorkomend misverstand.
    Zelfs de head of product bij een grote Belgische bank wist het ook niet een paar jaar geleden.
    (Hadden net hun nasdaq fonds ook in euro uitgebracht met hogere kosten maar waarbij je dan zogezegd 'geen wisselkoersrisico' had.
    Wat dus totaal niet klopt.)

Anyway iedereen hier, onthou gewoon dat het wisselkoersrisico afhangt van het wisselkoersrisico van het bedrijf, en 0% van de locatie/munt van de beursnotering.
    En dat is geen mening hé :-)
    Moet hier toch Janus bijstaan.

Herinner me nog exact dit gesprek te hebben met een prof destijds toen ik belegde in S&P ETF's in EUR en hij me vertelde dat deze nog altijd een wisselkoersrisico bevatten. Wat natuurlijk de logica zelve is en omgekeerde redenering hier dat notering in een andere munt an sich geen wisselkoersrisico vormt, wel de munten waarin ze hun opbrengsten halen tov jouw munt.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    https://www.reddit.com/r/eupersonalf...omers_were_at/

Hallucinant wat ze daar bij DeGiro uitstoken. Fondsen van klanten voorleggen als margin collateral voor een losstaand actief fonds.
    Extra reden voor mij om DeGiro vaarwel te zeggen en alles te concentreren bij Lynx. Naast het feit dat je binnenkort bij DeGiro een euro rekening bij Flatex moet nemen en ik weinig zin heb om nog een zoveelste buitenlandse rekening aan te geven....

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    https://www.reddit.com/r/eupersonalf...omers_were_at/

Hallucinant wat ze daar bij DeGiro uitstoken. Fondsen van klanten voorleggen als margin collateral voor een losstaand actief fonds.
    Daarmee die mails enkele maanden geleden om over te schakelen naar een Duitse bankrekening in plaats van hun MMF-gedoe

Uw geld wordt aangehouden bij een bank
    Dat DEGIRO zelf geen bank is, betekent niet dat wij niet met een bank kunnen samenwerken. In flatex Bank, een onder toezicht staande Duitse bank, hebben wij de perfecte partner gevonden. flatex Bank heeft €14 miljard aan vermogen onder beheer.

Uw geld zal bewaard worden op een aparte persoonlijke bankrekening met uw eigen nieuwe IBAN. Hiervan wordt een bedrag tot € 100.000 door het depositogarantiestelsel gegarandeerd. Uw nieuwe IBAN wordt direct gekoppeld aan uw bestaande DEGIRO-rekening. Het enige wat u hoeft te doen, is het online formulier invullen dat bij het inloggen op het DEGIRO platform beschikbaar wordt gesteld. Het invullen van dit formulier zal slechts enkele minuten van uw tijd in beslag nemen. Nadat u dit hebt ingevuld, ontvangt u uw unieke IBAN en aanvullende instructies over toekomstige stortingen. Ons compensatiebeleid voor negatieve rente blijft ongewijzigd.

Op de vingers getikt en ze moeten overschakelen dus .
    o/

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Extra reden voor mij om DeGiro vaarwel te zeggen en alles te concentreren bij Lynx. Naast het feit dat je binnenkort bij DeGiro een euro rekening bij Flatex moet nemen en ik weinig zin heb om nog een zoveelste buitenlandse rekening aan te geven....

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
    Je gaat op den duur overal een bankrekening hebben . Ik las ook al zulk nieuws van Revolut om de bankrekening ergens in de Baltische staten te parkeren maar met dezelfde Engelse IBAN?
    Lynx is ook een Engelse rekening naar mijn weten? Wat gaan die eigenlijk doen met Brexit?
    o/

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Zotte rallymode gaande.
    Corona wordt erger en erger, maar al de stimulus weegt wellicht veel zwaarder door. Dat en de grootste bedrijven hun marges zullen verbeteren door massa ontslagen.
    Unlimited Potential!

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Zotte rallymode gaande.
    Corona wordt erger en erger, maar al de stimulus weegt wellicht veel zwaarder door. Dat en de grootste bedrijven hun marges zullen verbeteren door massa ontslagen.
    Win win

Hoe langer Corona duurt, hoe langer de stimulus!
    Ontslagen? Goed voor de marges!
    Corona zwakt af? Goed voor de economie!
    Enz
    ...Ω...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wanneer verkopen jullie? Heb hier 2 aandelen die +67% en +35% staan...

Sent from my iPhone using Tapatalk

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G63 Bekijk bericht

bijhouden tot het ineens -95% staat

wat zijn zowat de aandelen waar jullie grootste potentieel zien naar de toekomst toe?

Heb Vestas op het oog maar vind dat precies wat duur momenteel

mistertimmy952's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Wanneer ik 1. niet meer in het bedrijf geloof (macy's recent), 2. Het bedrijf in mijn ogen overgewaardeerd is (Focus home, van 13,7 naar +40).
    Verder bepaalt de dividend policy ook mee of ik een aandeel lang hou.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vraagje: n.a.l.v. het AFM-rapport heeft de credibiliteit van Degiro een aardige knauw gekregen. Ik overweeg bijgevolg over te stappen maar de kost om een kostenlijn over te boeken bedraagt €100. Is het dan niet goedkoper om mijn trackers te verkopen en opnieuw trackers aan te kopen op het platform waar ik nog een ETF-portefeuille heb, met name Bolero?

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)

Als ze na een tijd echt niet vooruit gaan en herevaluatie aangeeft dat er toch niet zoveel upside potentieel is als dat ik eerst had verwacht.
    Unlimited Potential!

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heidegger Bekijk bericht
    Vraagje: n.a.l.v. het AFM-rapport heeft de credibiliteit van Degiro een aardige knauw gekregen. Ik overweeg bijgevolg over te stappen maar de kost om een kostenlijn over te boeken bedraagt €100. Is het dan niet goedkoper om mijn trackers te verkopen en opnieuw trackers aan te kopen op het platform waar ik nog een ETF-portefeuille heb, met name Bolero?
    Lijkt me inderdaad beter om zelf te verkopen en opnieuw aan te kopen.
    Als je dan nog met een bepaald verschil verkoopt/aankoopt heb je meteen uw transactiekosten en dergelijke teruggewonnen.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Je gaat op den duur overal een bankrekening hebben . Ik las ook al zulk nieuws van Revolut om de bankrekening ergens in de Baltische staten te parkeren maar met dezelfde Engelse IBAN?
    Lynx is ook een Engelse rekening naar mijn weten? Wat gaan die eigenlijk doen met Brexit?
    https://www.lynx.be/brexit/?utm_sour...ampaign=brexit
    Wat er tot nu toe is gebeurd
    In 2018 heeft IBKR het in Luxemburg gevestigde Interactive Brokers Luxembourg SARL (“IBLUX”) opgericht en is een vergunningsprocedure in Luxemburg gestart. De vergunning voor IBLUX werd in november 2019 verleend, zij het met enkele belangrijke beperkingen op de toegestane omvang van de activiteiten.

Met het oog op het snelgroeiende klantenbestand heeft Interactive Brokers haar Europese voetafdruk uitgebreid en is zij bezig met de oprichting van twee extra entiteiten in de EU: Interactive Brokers Ireland Limited (“IBIE”) en Interactive Brokers Central Europe Befektetési ZRt (“IBCE”). In 2019 is begonnen met het proces voor een vergunningaanvraag bij de Centrale Bank van Ierland (CBI). Dat proces is in volle gang en wij verwachten daarbij binnenkort in een laatste stadium te komen. Meer recentelijk is Interactive Brokers begonnen met het licentie-traject voor IBCE in Hongarije.

Wat er verandert
    In de komende weken wordt uw toestemming gevraagd om uw rekening over te zetten van IBUK naar een van de drie hiervoor genoemde IB-entiteiten in de EU. Bij een volgende mededeling wordt aangegeven naar welke entiteit uw rekening zal worden gemigreerd (IBIE, IBLUX of IBCE). Of een overdracht naar IBIE en IBCE mogelijk is, hangt af van het tijdig verkrijgen – voor het einde van de brexit-overgangsperiode – van een vergunning van de betreffende bevoegde instanties.

Wat dit voor u betekent
    U krijgt de volgende opties:

Migratie van uw huidige IBUK rekening(en) en de van toepassing zijnde klantenovereenkomst naar IBLUX, IBIE of IBCE, zoals bepaald door IBKR; of
    De mogelijkheid om de migratie te weigeren.
    Er zullen enkele belangrijke wijzigingen in de regelgeving worden aangebracht, die in detail zullen worden beschreven in een document met veelgestelde vragen (“FAQ”). Een voorlopige versie hiervan is beschikbaar onderaan deze pagina, onder het kopje ‘Veelgestelde vragen’. Een definitieve versie, die een duidelijk overzicht biedt van de verschillen tussen de mogelijkheden van uw oude rekening en nieuwe rekening zal worden verstrekt wanneer u uw bijgewerkte klantenovereenkomst ontvangt. Dat geldt ook voor een beschrijving van eventuele verschillen in dienstverlening die wezenlijk anders kunnen zijn.

Als u dit niet doet óf als u niet instemt met de migratie van uw rekening naar de aangegeven IB-entiteit in de EU, houdt u er dan rekening mee dat uw rekening kan worden beperkt in het aangaan van nieuwe transacties en het overboeken van posities en/of gelden naar uw rekening. Vanzelfsprekend heeft u te allen tijde ook de mogelijkheid om uw rekening en posities over te zetten naar een broker buiten de IBKR-groep.

Ons doel is om tijdens de migratie van uw rekening u de service te bieden die u altijd van ons gewend bent.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heidegger Bekijk bericht
    Da zal afhangen van het aantal lijntjes da ge hebt bij DeGiro en de grootte van het geïnvesteerde bedrag in die ETF (eg. welke transactiekost ge gaat moeten betalen bij DeGiro voor de verkoop en bij Bolero voor de aankoop ervan).

Regels voor berichten