Pagina 18 van 34 Eerste ... 814151617181920212228 ... Laatste

Discussie: De beurs - Deel 8

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingjulie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dicht tegen de bodem gradueel ingekocht. Begin mei had ik alle cash weer uitgegeven en nu stilaan enkele dingen weer verkopen die long term dubious zijn. Ik ben overtuigd van een tweede golf en de noodzaak om tegen dan weer verkocht te hebben behoudens een uitzondering hier of daar.<
    Mijn beste aankoop was Aer Aercap en Luckin coffee (nadat er weer getrade mocht worden)
    Slechtste aankoop was NAT en FRO, staat nog steeds onder de prijs dat ik ze kocht, duur van de supercontango beetje overschat.

Overall bijna verdubbeling van mijn inzet.

Verdubbeld? Op enkele weken/maanden? Kun je een detail geven van je portdeuille? Hoeveel euros heb je invested?

kingjulie's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik geef niet graag details van mijn vermogen maar meer dan 100k nu.
    Heb de voorbije maanden

XOM, COP, OXY, ET, LYB
    NAT, FRO
    SPG, TWO, O, HASI, NRZ, BPYU, MPW, PMT
    LK, CHK, HTZ, ACB, GME (day trading, winstjes maken op bedrijven die bijna failliet zijn.)
    GILD, TSLA, AMZN
    AER, JETS

In Belgie
    Biocartis( ook gedaytrade), ING, Telenet, Aedifica, Care property invest, Melexis, KBC, Ageas (verschillende keren gekocht en verkocht), AB inbev

LK is by far de beste daar heb ik zotte winst op. Gekocht op 1.59 en verkocht op 5.7. Was nagelbijten want een grote gok. It stands to reason dat fraude dat bedrijf niet ineens waardeloos maakt en dat brand name experiences in koffie wel een geldig verhaal zijn.

TWO heeft veel fluctuaties gehad waardoor ik verschillende keren 20-25% winst gehad heb.

NAT en FRO waren blunders. 20% verlies op beide.

Ik ben een ganse dag koersen aan het volgen en probeer onmiddellijk te reageren op nieuws. Soms draait het negatief uit maar meestal positief. De volatiliteit van de laatste maanden was heel leuk om meer ervaring op te doen in day trading. REIT en energie zijn de sectoren die ik het meeste volg.

De meeste bedrijven ken ik goed en heb ik veel research naar gedaan maar mijn beperkte kennis van financiele producten speelt mij parten. Moest ik futures echt begrijpen denk ik dat mijn gains nog groter zouden zijn.

Momenteel ben ik UCO aan het onderzoeken voor een eventueel volgende aankoop. Ik begrijp future trading niet tot in de puntjes dus is een deftig fund iets wat ik overweeg. Vermoedelijk nog een maand of 3 clear sailing voor er een tweede golf komt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat maakt jullie aandelen verkiezen boven ETFs? Door de uiteenlopende valueringen na de coronadip ben ik ook meer beginnen stockpicken, maar als je pakweg een AbbVie bekijkt die 5,5% dividend uitkeerde vraag ik me af of dit fiscaal gezien wel zinvol is op lange termijn.

5,5% dividend - 15% Roerende voorheffing in US(bilateraal verdrag) - 30% Belgische RV = 3.27%, m.a.w. 2,23% dat je aandeel al de S&P of welke ETF je ook pakt moet outperformen om netto hetzelfde te hebben? (Gegeven dat je een accumulerende ETF neemt natuurlijk.)

Focussen jullie dan voornamelijk op growth stocks waarbij het dividend wellicht onbestaande is of overschat ik dit?

iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik focus altijd op value, dividentjes zijn leuk extratje.
    Bij een ETF geef je het traden uit handen, voor een controlefreak als ik is dat moeilijk. Ik gebruik enkel ETF’s als ik een bargain zie en de kennis mis om te doen wat het fonds doet. Begrijpen is 1, uitvoeren is iets anders.

Met aandelen beslis je zelf hoe je ermee omgaat.
    Vergeet trouwens ook niet de roerende voorheffing terug te vorderen via de belastingsbrief. Je kan dat voor jezelf EN voor je partner.

Meerwaarde op aandelen is hier onbelast, dat is niet uniek maar eerder zeldzaam. Genieten nu het nog kan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Het zal wel aan mij liggen maar al die benamingen van ETF's, ik krijg daar kop noch staart aan. iShares AEX, plain and simple. Maar de meeste benamingen bevatten meer woorden die ik niet dan wel begrijp. Lijkt me logisch dat ik daar dan af blijf.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Fischer Bekijk bericht
    Wat maakt jullie aandelen verkiezen boven ETFs? Door de uiteenlopende valueringen na de coronadip ben ik ook meer beginnen stockpicken, maar als je pakweg een AbbVie bekijkt die 5,5% dividend uitkeerde vraag ik me af of dit fiscaal gezien wel zinvol is op lange termijn.

5,5% dividend - 15% Roerende voorheffing in US(bilateraal verdrag) - 30% Belgische RV = 3.27%, m.a.w. 2,23% dat je aandeel al de S&P of welke ETF je ook pakt moet outperformen om netto hetzelfde te hebben? (Gegeven dat je een accumulerende ETF neemt natuurlijk.)

Focussen jullie dan voornamelijk op growth stocks waarbij het dividend wellicht onbestaande is of overschat ik dit?
    Ik vind het leuk om te leren en zaken beter te begrijpen. Aandelen analyseren en proberen de winners te vinden is leuker en interessanter dan gewoon ETF's kopen.
    In een ETF zitten winners en losers. Ik wil enkel de winners en niet de losers.

Ik heb vooral growth en kijk niet naar dividenden. Ik heb liever dat bedrijven buybacks doen dan dividenden uitkeren en als ik een bedrijf hun dividend voorop zie plaatsen op schuldengraad dan vermijd ik het.
    Mijn voorkeur voor growth verhindert wel niet dat ik paar meer value aandelen heb en paar aandelen die hoge dividenden hebben.
    Unlimited Potential!

iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Het zal wel aan mij liggen maar al die benamingen van ETF's, ik krijg daar kop noch staart aan. iShares AEX, plain and simple. Maar de meeste benamingen bevatten meer woorden die ik niet dan wel begrijp. Lijkt me logisch dat ik daar dan af blijf.
    Gewoon opzoeken, wat fondsen doen en hoe ze het doen kan je vaak terugvinden. Lijkt moeilijker dan het is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik geef niet graag details van mijn vermogen maar meer dan 100k nu.
    Heb de voorbije maanden

XOM, COP, OXY, ET, LYB
    NAT, FRO
    SPG, TWO, O, HASI, NRZ, BPYU, MPW, PMT
    LK, CHK, HTZ, ACB, GME (day trading, winstjes maken op bedrijven die bijna failliet zijn.)
    GILD, TSLA, AMZN
    AER, JETS

In Belgie
    Biocartis( ook gedaytrade), ING, Telenet, Aedifica, Care property invest, Melexis, KBC, Ageas (verschillende keren gekocht en verkocht), AB inbev

LK is by far de beste daar heb ik zotte winst op. Gekocht op 1.59 en verkocht op 5.7. Was nagelbijten want een grote gok. It stands to reason dat fraude dat bedrijf niet ineens waardeloos maakt en dat brand name experiences in koffie wel een geldig verhaal zijn.
    Dus 34 aandelen van gemiddeld 3000 euro elk, en daarmee gedaytrade naar +100% incl transactiekosten? Wat is uw daytrading geschiedenis in de afgelopen x jaar?
    Als je dat consistent kan, heb ik een jobaanbieding :-D

We hebben wel een aandeel gemeenschappelijk, angstaanjagend...

iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janusderoose Bekijk bericht
    Dus 34 aandelen van gemiddeld 3000 euro elk, en daarmee gedaytrade naar +100% incl transactiekosten? Wat is uw daytrading geschiedenis in de afgelopen x jaar?
    Als je dat consistent kan, heb ik een jobaanbieding :-D

We hebben wel een aandeel gemeenschappelijk, angstaanjagend...
    Ik heb een geschiedenis als gedragswetenschapper. Ik kan sentiment van markten en nieuws heel goed inschatten (vind ik zelf). Ik volg economie en bepaalde sectoren al vrij lang en heb veel researchwerk gedaan in geschiedenis etc. Ik begrijp genoeg economie om bedrijven te beoordelen op hun data maar niet genoeg om dat professioneel te doen. Ik kies vaak solide bedrijven waar ik dan op basis van intuïtie iets mee doe.
    Deze laatste maanden waren een echt geschenk. Daarvoor haalde ik af en toe eens een leuk rendementje maar was de volatiliteit er niet om echt te daytraden.

LK bv. Die fraude is ernstig. Niemand kan dat ontkennen. Is dat bedrijf na die fraude echt opeens niets meer waard? Ik zie het niet als een long shot om 5k te belggen op de absolute bodem en te kijken waar het naartoe gaat. Ondertussen heb ik dat verkocht voor een eventuele, waarschijnlijke delisting voor het 3 dubbele.
    Ik had op verschillende fora gelezen dat mensen interesse hadden in LK en wouden speculeren op korte termijn winst. De buzz rond dat aandeel maakte dat ik het risico op groot verlies klein inschatte.

Ik wou dat ik de ervaring en kennis van Straddle had, had ik prolly een stuk meer kunnen realiseren :-D
    De transactiekosten zijn trouwens echt minimaal hoor. Op grotere bedragen voel je dat niet bij een goeie broker.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De transactiekosten zijn trouwens echt minimaal hoor. Op grotere bedragen voel je dat niet bij een goeie broker.
    Bon, los van je inzicht in de markt en knappe timingskillz. Hoe doe je dat eigenlijk? Want een optie ken(de) je niet dacht ik.
    Dus het zijn aandelentransacties bij jou veronderstel ik. Dan betaal je je toch blauw aan belastingen?

Want transactiekosten zijn nooit echt de kost. Het zijn imho vooral beurstaksen en roerende voorheffing.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eddy_ Bekijk bericht
    Bon, los van je inzicht in de markt en knappe timingskillz. Hoe doe je dat eigenlijk? Want een optie ken(de) je niet dacht ik.
    Dus het zijn aandelentransacties bij jou veronderstel ik. Dan betaal je je toch blauw aan belastingen?

Want transactiekosten zijn nooit echt de kost. Het zijn imho vooral beurstaksen en roerende voorheffing.
    Met transactiekosten bedoel ik zowel beurstaksen als brokerkosten als spreads.

Roerende voorheffing is er niet bij meerwaarden.
    Kingjulie moet normaal gezien wel 33% betalen op speculatieve meerwaarden, maar aangezien de fiscus dit niet actief onderzoekt en het over kleinere bedragen gaat (< 500k) zal hij daar normaal gezien geen last van hebben en dus ook niet aangeven. (tenzij hij een vastgoed koopt van 300K als 22 jarige student zonder lening, dan kan het zijn dat hij een vraag om inlichtingen zal krijgen)

Op meerwaarden behaald "als een goede huisvader" (staat echt zo in de wet...) moet niets betaald worden.
    België is een belastingsparadijs, maar niet als je enkel werkt ;-)

iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Gewoon aandelen transacties. Ik betaal gewoon de transactietaks en quasi geen verdere kosten.
    Meerwaarden zijn onbelast, ik ben een goede huisvader. Waarom kan een goede huisvader geen kapitaal van 500k hebben?
    we hebben geen huis, daardoor gekozen voor investeren. Een huis hebben voelt voor mij niet veilig en mist wat liquiditeit. Al het geld dat we normaal daarvoor zouden moeten sparen zit in de effectenrekeningen.

Trouwens vandaag precies mooie tankerrally, dat verlies ga ik toch niet hebben denk ik :-D nog een beetje en ze kunnen de deur uit.
    Ik heb de laatste jaren toch ook wat missers gehad hoor, alleen het verlies steeds kunnen beperken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben een ganse dag koersen aan het volgen en probeer onmiddellijk te reageren op nieuws. Soms draait het negatief uit maar meestal positief. De volatiliteit van de laatste maanden was heel leuk om meer ervaring op te doen in day trading. REIT en energie zijn de sectoren die ik het meeste volg.
    en

Ik zie het niet als een long shot om 5k te belggen op de absolute bodem en te kijken waar het naartoe gaat. Ondertussen heb ik dat verkocht voor een eventuele, waarschijnlijke delisting voor het 3 dubbele.
    vs

Meerwaarden zijn onbelast, ik ben een goede huisvader.

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hopla, de markt doet er weer een schepje bovenop vandaag.

- Beyond Meat opnieuw +20%
    - Nikola Motor +80% (waardering van 24 miljard momenteel, 0 sales en nog geen product op de markt)
    - De meeste Shopping REITs tussen +30 en +100% op 1 week
    - Enterprise Tech van record naar record
    - Boeng +50% op 1 week

De Fed heeft een monster gecreëerd.

Wel gouden tijden voor alle retail beleggers die de laatste maanden zijn begonnen. Beter dan dit wordt het niet.
    Of ja, dat zeiden ze in 1999 wellicht ook al...

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Janus, vertel eens, hoe zit het met jouw portefeuille/investeringsmethode/etc. Altijd heel nuchter (soms op het negatieve af) hier op het forum. Ben wel benieuwd.

Regels voor berichten