Pagina 15 van 29 Eerste ... 511121314151617181925 ... Laatste

Discussie: De beurs - Deel 8

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Master S Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Netflix baggerfilms ? Ze hebben ook goeie films hoor. Als ik je tekst lees probeer je denk ik naar je positie te praten. Ik denk juist dat mensen door corona ingezien hebben dat ze best zonder de bioscoopzaal kunnen. Waarom zou je risico nemen als de bioscoop terug opengaat ? Ik denk dat er velen zullen afhaken omdat het het risico niet waard is.
    Na 4 maand kan je die films trouwens downloaden, das de realiteit. En een thuisbioscoop hoeft ook niet perse veel te kosten hoor. Ik zeg niet dat cinema dood is, maar mij lijkt de forse stijging bij Kinepolis nu door de berichten over versoepeling, maar kan daarna wat tegenvallen denk ik.
    Dat ga ik niet helemaal tegenspreken Al ben ik toch teleurgesteld in de meeste films. De series zijn goed, maar op vlak van originele Netflix films... Meh.

We zullen het einde van het jaar moeten afwachten
    Laatst gewijzigd door coldvinc; 3 juni 2020 om 15:08
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn bank- en olieaandelen gaan als een speer. Nu ja, mag ook wel gezien de klappen die ze gekregen hebben.

Momenteel 20 SX7E futures (banken) en 3 SXEP futures (olie) in portefeuille.
    Money always returns to its true owners.
    Volatilty mean reverts but contango losses are forever.
    If you're short premium, you don't sleep. If you're long premium, you don't eat.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Mijn bank- en olieaandelen gaan als een speer. Nu ja, mag ook wel gezien de klappen die ze gekregen hebben.

Momenteel 20 SX7E futures (banken) en 3 SXEP futures (olie) in portefeuille.
    Crude oil futures (wti) 1-month perf: +84%
    USO 1-month perf: 43.5%

En ja banken gaan hard, maar ze stonden ook erg laag. Zelfde met grote airlines, die gaan ook bijzonder goed de laatste dagen.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mij leek het vandaag toch ook vooral een sentimentele dag te zijn op de beurs, goed weerspiegeld in o.a. Kinepolis. Bepaalde elementen spreken zeker in het voordeel van Kinepolis, maar de stellingen dat men niet thuis kijkt omdat men geen deftige TV kan plaatsen en dat er enkel kwaliteit in de bioscoop is lijken me toch erg kort door de bocht. Zalen gaan opnieuw open, maar ik vraag me af in hoeverre dat met 30 man per zaal winstgevend is. Zelfde verhaal met de Ryanairs van deze wereld, die aan dergelijke tarieven enkel winstgevend vliegen met +90% bezetting.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper1 Bekijk bericht
    Mij leek het vandaag toch ook vooral een sentimentele dag te zijn op de beurs, goed weerspiegeld in o.a. Kinepolis. Bepaalde elementen spreken zeker in het voordeel van Kinepolis, maar de stellingen dat men niet thuis kijkt omdat men geen deftige TV kan plaatsen en dat er enkel kwaliteit in de bioscoop is lijken me toch erg kort door de bocht. Zalen gaan opnieuw open, maar ik vraag me af in hoeverre dat met 30 man per zaal winstgevend is. Zelfde verhaal met de Ryanairs van deze wereld, die aan dergelijke tarieven enkel winstgevend vliegen met +90% bezetting.
    Niet enkel cinema hoor, maar met alles.
    https://twitter.com/KBC_AM/status/1268150234493960194

Mudi's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Niet enkel cinema hoor, maar met alles.
    https://twitter.com/KBC_AM/status/1268150234493960194
    Niet verwonderlijk gezien dat consumenten sentiment nog steeds laag is (even laag als tijdens 2008)

The sharp increases in savings suggest that consumers’ thrift could hinder the scope for a consumption-driven economic recovery. Although savers may choose to boost their spending after the initial crisis period is over, pumping some cash back into the economy, the European Commission forecasts high savings rates will persist this year.
    https://www.ft.com/content/ccccaed4-...d-5197878fdd0d
    A man who dares to waste one hour of time has not discovered the value of life

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een idee of er Europese alternatieven zijn omtrent CRISPR/Genomics qua ETFs? De ARK Genomic Revolution ETF van ARK Invest is hier bvb niet te verkrijgen.

In een individueel aandeel investeren lijkt me hier zeer risicovol doordat het me zeer moeilijk lijkt hier 'dé winnaar" te voorspellen.

Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

De beurs - Deel 8

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Mijn verliezer van de laatste jaren is toch AB INbev (-60%) maar ik houd deze bij tot hij ooit terug in het groen raakt.
    Zo mag je niet denken, je moet de beste investering kiezen voor je geld op het moment. Als je denkt dat een ander aandeel beter zal doen verkoop je beter je positie en steek je het best in dat ander aandeel.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert Fischer Bekijk bericht
    Iemand een idee of er Europese alternatieven zijn omtrent CRISPR/Genomics qua ETFs? De ARK Genomic Revolution ETF van ARK Invest is hier bvb niet te verkrijgen.

In een individueel aandeel investeren lijkt me hier zeer risicovol doordat het me zeer moeilijk lijkt hier 'dé winnaar" te voorspellen.
    Kga t eens rondvragen bij mijn biotech kennissen. Je kan er waarschijnlijk ook onrechtstreeks op inspelen door aandelen te kopen van bedrijven die de grondstoffen leveren voor CRISPR-CAS.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Mijn verliezer van de laatste jaren is toch AB INbev (-60%) maar ik houd deze bij tot hij ooit terug in het groen raakt. Als Corona tegen het einde van het jaar terug zwaar toeslaat dan gaat Kinepolis eruit.
    Als het daar maar is, mijn slechtste aandelenverliezer ooit is letterlijk naar 0$ gegaan (een biotech pennystock) waarmee mijn totaal verlies op -100% kwam te staan.
    Dat valt relatief gezien nog mee, als ik mijn short opties meetel die zich tegen mij bewogen spreken we al rap van -300% tot -500%.

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Als het daar maar is, mijn slechtste aandelenverliezer ooit is letterlijk naar 0$ gegaan (een biotech pennystock) waarmee mijn totaal verlies op -100% kwam te staan.
    Dat valt relatief gezien nog mee, als ik mijn short opties meetel die zich tegen mij bewogen spreken we al rap van -300% tot -500%.
    Dat vind ik zo leuk aan aandelen, je maximale verlies ken je (100%), maar op de stijging staat geen limiet.

Maar ik zou wel oppassen met verliezen van 50% of meer, dat moet een serieus pak stijgen om minstens al terug break even te komen.
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor de durfkapitalisten: Luckin Coffee ging hard vandaag.

Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper1 Bekijk bericht
    Voor de durfkapitalisten: Luckin Coffee ging hard vandaag.
    Hebben ze terug bonen gemalen of enkel de gebakken lucht verpakt ?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Hebben ze terug bonen gemalen of enkel de gebakken lucht verpakt ?
    https://www.google.com/amp/s/www.mar...7-EF7B9133097E

Ik ken luckin coffee van dit artikel

Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Misschien een domme vraag over opties:

Opties werken bij mijn weten altijd per 100 aandelen? Dat lijkt mij niet zo handig. Stel dat je nu een call optie voor AMZN wilt kopen, aan de huidige stock price van + - 2400 dollar wordt dat een dure affaire.

En hoe zit dat met het uitoefenen van een gekochte put optie als je bv maar 80 aandelen hebt ipv 100? Dan mag je 100 aandelen verkopen maar je hebt er maar 80 in bezit?

Hoe werkt dat dan?

Regels voor berichten