Pagina 14 van 36 Eerste ... 410111213141516171824 ... Laatste

Discussie: De beurs - Deel 8

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Incremental Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    'Huiswerk doen' is dan ook een zinloze term.

Bill Ackman heeft serieus zijn 'huiswerk' gedaan op Herbalife. Veel meer dan eender ander persoon of instituut & wat heeft hem dat opgeleverd?
    Studeren heeft ook geen enkele zin. Ik ken iemand zonder diploma en die verdient enorm veel geld. Een statistisch even waardeloze analyse. Huiswerk maken, of due diligence of hoe het beest ook heet, is nooit verkeerd. Dat die voorbereiding niet altijd gevolgd wordt door ratio is een feit, maar maakt de oefening niet waardeloos.

drolf's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sinds ik in 2014 begonnen met met de beurs, zit ik nu op 6,3 % winst (huidige koersen).
    Met inflatie erbij moet het dus quasi een nuloperatie zijn.

Heb eens via Binck gekeken naar de rendementsontwikkeling.
    Had in 2018 en net voor de corona een 'fictief' vermogen van 10000 euro meer in bezit (27% winst), dus er is toch nog een groot verschil merkbaar tussen voor corona en nu.

Ik kan meteen enkele dieptepunten opsommen:
    * zeer verlieslatende aandelen: thrombogenics en vooral nyrstar (meerdere keren helaas).
    Laatste jaren is daar Unibail Rodamco, arcelor mittal en bpost bijgekomen. Die staan op misschien 30% van hun piek destijds.
    * speculatietaks van 527 euro bij 1 verrichting. Dat wringt toch wel als ik eraan terugdenk. Wederom op nyrstar.
    Geen idee meer hoe het komt dat ik daar speculatietaks op heb moeten betalen, want dat aandeel zakte telkens maar weer met iedere kapitaalverhoging.
    * had meer in Amerikaanse aandelen moeten beleggen, sinds pakweg 2018 stagneren de meeste Europese aandelen.

Er zijn uiteraard ook hoogtepunten geweest, al herinner ik me die niet meer zo goed .
    Achteraf gezien (makkelijk spreken natuurlijk) had ik meer de tech-aandelen moeten bijhouden en niet bij iedere kleine dip verkopen.
    samsung (350 dollar), microsoft (toen nog 40 dollar). Die zijn nu een veelvoud.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    jij speculeert eerder dan beleggen precies?

Heeft iemand ervaring met overheidsobligaties? Ik wil zelfs met een kleine bedrag(max 5k) investeren. Of 2x 3k in 2 verschillende landen om risico te spreiden.
    Ik heb al overheidsobligaties gezien van opkomende landen. Vb Gekeken naar Turkije en daar zie je 7% a 8%. Dat is niet slecht voor passief beleggen.
    Ik ga nog even m'n cursus van avondschool(bank en beurs) moeten terug inlezen hierover, maar mss hebben jullie al tips met bepaalde landen om in te beleggen?

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drolf Bekijk bericht
    Sinds ik in 2014 begonnen met met de beurs, zit ik nu op 6,3 % winst (huidige koersen).

Had in 2018 en net voor de corona een 'fictief' vermogen van 10000 euro meer in bezit (27% winst), dus er is toch nog een groot verschil merkbaar tussen voor corona en nu.

* zeer verlieslatende aandelen: thrombogenics en vooral nyrstar (meerdere keren helaas).
    Laatste jaren is daar Unibail Rodamco, arcelor mittal en bpost bijgekomen. Die staan op misschien 30% van hun piek destijds.
    * speculatietaks van 527 euro bij 1 verrichting. Dat wringt toch wel als ik eraan terugdenk. Wederom op nyrstar.
    Geen idee meer hoe het komt dat ik daar speculatietaks op heb moeten betalen, want dat aandeel zakte telkens maar weer met iedere kapitaalverhoging.
    * had meer in Amerikaanse aandelen moeten beleggen, sinds pakweg 2018 stagneren de meeste Europese aandelen.

Er zijn uiteraard ook hoogtepunten geweest, al herinner ik me die niet meer zo goed .
    Achteraf gezien (makkelijk spreken natuurlijk) had ik meer de tech-aandelen moeten bijhouden en niet bij iedere kleine dip verkopen.
    Mijn advies: als je het nog interesseert (en ik kan volledig begrijpen dat het niet zo zou zijn), pak het dan serieuzer aan. Begin met een 10k€ bedrag, maak een actieplan van wat je gaat traden, hoe je het gaat doen en een timeline met je targets. Anders kan je beter gaan voor een passievere belegging in een tracker.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Heeft iemand ervaring met overheidsobligaties? Ik wil zelfs met een kleine bedrag(max 5k) investeren. Of 2x 3k in 2 verschillende landen om risico te spreiden.
    Ik heb al overheidsobligaties gezien van opkomende landen. Vb Gekeken naar Turkije en daar zie je 7% a 8%. Dat is niet slecht voor passief beleggen.
    Ik ga nog even m'n cursus van avondschool(bank en beurs) moeten terug inlezen hierover, maar mss hebben jullie al tips met bepaalde landen om in te beleggen?
    Dat is een riskante belegging, en die 7%-8% voor Turkije vind ik nog aan de lage kant als je zag dat de bancaire rente 2 jaar geleden rond de 25% zat op een gewone spaardeposito (je draagt dan natuurlijk wel het FX risk).
    Net even de yields per land bekeken en Oekraïne geeft nog maar 11% (dat was 5 jaar geleden nog het dubbele).

Voor sommige landen kunnen spreads wel interessant zijn, bijv long Kenia bonds en short Botswana bonds, gek dat daar zoveel verschil op zit.

https://www.investing.com/rates-bond...vernment-bonds

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Long Kenia, short Botswana.
    Wel eerst je huiswerk maken over beide landen.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tijdens de Coronaperiode de volgende aandelen gekocht. Dit met oog op de lange termijn.

ING (+ 28%)
    KBC ancora (+1)
    Kinepolis (+20%)
    iShares Core MSCI World UCITS ETF ((+20%) (had ik al, maar bijgekocht, dus gemiddelde stijging)
    Wisdomtree WTI Crude Oil (+20%)

Basic Fit gekocht op 12 en verkocht op 18 omdat ik niet begreep waarom het zou blijven stijgen (en nog altijd niet begrijp).

Mijn verliezer van de laatste jaren is toch AB INbev (-60%) maar ik houd deze bij tot hij ooit terug in het groen raakt. Als Corona tegen het einde van het jaar terug zwaar toeslaat dan gaat Kinepolis eruit.

Spacid's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Kinepolis (+20%)

Als Corona tegen het einde van het jaar terug zwaar toeslaat dan gaat Kinepolis eruit.
    Heb ook zwaar ingezet op Kinepolis en vandaag gaat die weeral +- 8% vooruit...

Met hun expansie in VS en Canada, grote cashreserve en de concurrenten die zwakker gaan staan na deze periode lijkt me dit een aandeel om bij te houden.
    Waarom zou je dit aandeel eruit gooien?

Squadra's schermafbeelding
    iTrader
    118 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heb ook getwijfeld om Kinepolis te kopen, maar dan toch niet gedaan. Ze zijn nog niet eens open, en hoe zal de social distancing hun omzet beïnvloeden?

Voor de Corona-crisis wat geïnvesteerd in IWDA, nu toch aandelen gekocht in de crisis.

Mijn lijst:

Barco (pas sinds vorige week), nu op +5.27%
    Exxon Mobil +8.61%
    ING: +35.68%
    RD Shell A: +3.61%

Vooral blij met ING, kunnen kopen op 4.75€.
    JUVENTUSFC

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drolf Bekijk bericht

Ik kan er over meespreken, ook wat kemels geslagen een aantal jaar geleden. Maar zoals Straddle zegt, serieuzer aanpakken. Kwaliteitsaandelen kiezen. Blijf weg van die cyclische aandelen zoals ArcelorMittal, Fugro,... of beperk je positie.

Ik heb vorig jaar mijn portefeuille herzien en ik heb ervoor gekozen om als basis van mijn portefeuille de Belgische holdings te kiezen. Deze zijn goed gespreid en hebben hun kunnen in het verleden goed bewezen. Dat was alvast een goeie keuze, kijk maar eens naar de performance van Sofina. Dus dat kan misschien een startpunt zijn om dan aan te vullen met andere aandelen. En natuurlijk ETF's om verder te spreiden.
    Laatst gewijzigd door Master S; 3 juni 2020 om 12:30
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spacid Bekijk bericht

Met hun expansie in VS en Canada, grote cashreserve en de concurrenten die zwakker gaan staan na deze periode lijkt me dit een aandeel om bij te houden.
    Ik vrees wat voor het sentiment wat kan leiden tot een sterke daling bij een 2de coronagolf.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spacid Bekijk bericht

begint met Net en eindigt op Flix

Als je ziet hoeveel extra abonnees die erbij hebben gewonnen -> véél daarvan gaan op zijn minst hun cinemabezoek verminderen als ze uberhaupt nog gaan gaan -> ik zou het risico niet nemen, zeker als je zegt dat deze ondertussen al 20% gestegen zijn, lijkt me geen business van de toekomst, eerder van het verleden.

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    begint met Net en eindigt op Flix

Als je ziet hoeveel extra abonnees die erbij hebben gewonnen -> véél daarvan gaan op zijn minst hun cinemabezoek verminderen als ze uberhaupt nog gaan gaan -> ik zou het risico niet nemen, zeker als je zegt dat deze ondertussen al 20% gestegen zijn, lijkt me geen business van de toekomst, eerder van het verleden.
    Toch niet hoor. Netflix heeft echt bagger films en het grove geld zit echt nog in cinema's in de VS en China. Mensen gaan kleiner wonen -> minder plaats voor grote home cinema installatie -> geen gevoel dat je krijgt in de zalen van Kinepolis.

Ik ga nog erg graag naar de bios ondanks dat ik een Netflix en Prime abonnee ben. De cijfers vlak voor Corona bevestigen dat ik niet de enige ben. Bezoekersaantallen waren degelijk. Kijk ook maar naar het gedrag van mensen nu de maatregelen versoepeld worden, heel wat dragen geen mondmasker, wassen hun handen nog steeds niet goed, houden amper afstand. Belgen zijn egoïstisch; Zolang ze niet direct geïmpacteerd worden, kan het de Belg geen zak schelen.

In andere nieuws: Een extra 10K ter beschikking om te investeren
    Laatst gewijzigd door coldvinc; 3 juni 2020 om 13:23
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Toch niet hoor. Netflix heeft echt bagger films en het grove geld zit echt nog in cinema's in de VS en China. Mensen gaan kleiner wonen -> minder plaats voor grote home cinema installatie -> geen gevoel dat je krijgt in de zalen van Kinepolis.

Ik ga nog erg graag naar de bios ondanks dat ik een Netflix en Prime abonnee ben. De cijfers vlak voor Corona bevestigen dat ik niet de enige ben. Bezoekersaantallen waren degelijk. Kijk ook maar naar het gedrag van mensen nu de maatregelen versoepeld worden, heel wat dragen geen mondmasker, wassen hun handen nog steeds niet goed, houden amper afstand. Belgen zijn egoïstisch; Zolang ze niet direct geïmpacteerd worden, kan het de Belg geen zak schelen.

OK, ben benieuwd naar de cijfers van de eerste maanden na heropening

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht

Netflix baggerfilms ? Ze hebben ook goeie films hoor. Als ik je tekst lees probeer je denk ik naar je positie te praten. Ik denk juist dat mensen door corona ingezien hebben dat ze best zonder de bioscoopzaal kunnen. Waarom zou je risico nemen als de bioscoop terug opengaat ? Ik denk dat er velen zullen afhaken omdat het het risico niet waard is.
    Na 4 maand kan je die films trouwens downloaden, das de realiteit. En een thuisbioscoop hoeft ook niet perse veel te kosten hoor. Ik zeg niet dat cinema dood is, maar mij lijkt de forse stijging bij Kinepolis nu door de berichten over versoepeling, maar kan daarna wat tegenvallen denk ik.
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 860 EVO M.2 500GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / Xbox One X 1TB / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

Regels voor berichten