Pagina 1 van 2 12 Laatste
    S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

visa gold : terugbetaal krediet blijft "hangen"

Hoi,

ik heb een betalende visa card gold met verzekering op.

ik kreeg onlangs een vliegticket van 700 euro terugbetaald door corona.

echter, ipv die terug op mijn zichtrekening,
    is mijn LIMIET van 2500 nu gewoon naar 3200 euro gegaan....

maw, telkens ik nu aankopen doe, gaat die er dan wel af , maar ik zou gewoon liever die 700 euro op mijn zichtrekening gestort krijgen.
    lijkt me trouwens ook eerlijker en logisch.

als ik die 700 nu effectief wil, moet ik die afhalen, maar is 6 euro kosten per afhaling, en je kan maar 500 euro per keer afhalen, dus zou me 12 euro kosten... pff wat een gedoe.

oplossingen?
    kan ik bv mijn colruyt aankopen en dergelijke met die visa kaart kopen zonder kosten?

ik heb geen zin om zomaar 700 euro aan online spullen te verspillen die ik momenteel niet nodig heb
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je kan in de meeste winkels kosteloos betalen met je visakaart, zal zowat de beste oplossing zijn.

Colruyt is nu wel net een van de weinigen waar je niet met kredietkaart kan betalen, enkel bancontact/maaltijdcheques.

In jou geval kan de handelaar (waar je je vliegtuig ticket hebt gekocht) enkel naar het gebruikte betaalmiddel terugstorten.

Ik heb een kredietkaart bij Beobank, en daar kan ik gewoon zonder kosten overzetten tussen Beobank zichtrekening en kredietkaart.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    ok bedankt

ik snap wel dat de vliegmaatschappij naar daar terug stort, maar ik vind het wat smerig van VISA dat ze dan het niet terug storten op mijn zichtrekening met de maand afrekening,
    net zoals ze wel doen met het negatieve bedrag af te halen, andere maanden.

op die manier verplichten ze je weer terug om geld te spenderen met die visa.... toch smerige bank truuken weeral
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Bij mij hebben ze het vorig jaar eerst gestort op mijn kaart en een week later was het vanzelf naar mijn zichtrekening verzet (ik geloof dat ze eerst die maand moeten afsluiten). Mss gaan ze dat bij jou nog doen.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Zijt ge zeker dat ge dat geld, zoals Straddle zegt, niet gewoon terugkrijgt op het einde van de maand? Bij de meeste CC's kunt ge dat wel regelen. Het kan wel zijn dat ge eens gaat moeten bellen naar customer service ofzo, maar als ge dat op een normale manier uitlegt gaan die daar echt niet moeilijk over doen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoi,

ik heb een betalende visa card gold met verzekering op.

ik kreeg onlangs een vliegticket van 700 euro terugbetaald door corona.

echter, ipv die terug op mijn zichtrekening,
    is mijn LIMIET van 2500 nu gewoon naar 3200 euro gegaan....

maw, telkens ik nu aankopen doe, gaat die er dan wel af , maar ik zou gewoon liever die 700 euro op mijn zichtrekening gestort krijgen.
    lijkt me trouwens ook eerlijker en logisch.

als ik die 700 nu effectief wil, moet ik die afhalen, maar is 6 euro kosten per afhaling, en je kan maar 500 euro per keer afhalen, dus zou me 12 euro kosten... pff wat een gedoe.

oplossingen?
    kan ik bv mijn colruyt aankopen en dergelijke met die visa kaart kopen zonder kosten?

ik heb geen zin om zomaar 700 euro aan online spullen te verspillen die ik momenteel niet nodig heb
    Ik heb een visa terugbetaling kunnen laten terug storten door naar de bank te bellen en dit aan te vragen.. maar daar hangt ook een kost aan vast, maar dat hadden ze er niet bijverteld.

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat probleem heb ik ook, maar de oplossing is heel eenvoudig: geld storten op Revolut met je kredietkaart en het geld daarna via Revolut overschrijven naar je zichtrekening. Dit kost je geen cent en je hebt het geld binnen 2-3 werkdagen op je zichtrekening
    ...

iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    welja, normaal steeds de laatste dag van de maand ja , maar gisteren is dit niet gebeurd. vandaar dat ik vandaag mn vraag stel..
    make america great again

iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Dat probleem heb ik ook, maar de oplossing is heel eenvoudig: geld storten op Revolut met je kredietkaart en het geld daarna via Revolut overschrijven naar je zichtrekening. Dit kost je geen cent en je hebt het geld binnen 2-3 werkdagen op je zichtrekening
    revolut? wat is dat nu weer? weer geen zin nieuwe zaken aan te maken voor zoiets;

heb al paypal en die visa, en het volstaat nu welletjes
    make america great again

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ah ja, heb ook Revolut, maar vooral omdat ik regelmatig in het buitenland (buiten Euro zonde) zit. Beter koersen.

Maar ik betaal wel een 8€/maand voor die kaart.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bel een keer naar VISA (of naar je bank, maar die zullen je wel doorverwijzen naar VISA), die gaan het waarschijnlijk wel terug overschrijven als je het vraagt. Ik heb vorig jaar zo'n geval gehad waarbij mijn VISA intussen een Mastercard was geworden, en dat geld dus teruggestort was naar een kaart die niet meer in gebruik was.

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan hier een terugstorting aanvragen: https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-...ief-saldo.html.

iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kryptz Bekijk bericht
    Je kan hier een terugstorting aanvragen: https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-...ief-saldo.html.
    aha kijk eens aan, dit is nu eens goeie info zie ! (maar toch straf dat dit niet automatisch gebeurt)
    thanks
    make america great again

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    revolut? wat is dat nu weer? weer geen zin nieuwe zaken aan te maken voor zoiets;
    Als je vaak reist zeker de moeite, het is gewoon een gratis prepaid kredietkaart met betere FX rates dan de gemiddelde visakaart.

Tits's schermafbeelding
    iTrader
    324 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ander vraagje: waarom kreeg je e geld terug via de verzekering? Had je zelf Corona?
    Signatuur rijmt op frituur

Regels voor berichten