Pagina 39 van 40 Eerste ... 29353637383940 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldvinc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Weet iemand hoe het zit met de huwelijksquotient? Wij zijn getrouwd begin mei, dus dat betekent 8 maand tot het einde van het jaar. Zullen we dan, eenmaal de gezamenlijke aanslag is ingevuld in 2021 en bevestigd, deze acht maand terugbetaald krijgen in onze aanslagbrief eind 2021?
    Heeft iemand een idee hoeveel dit zou kunnen zijn op basis van 5200 bruto en 2700 netto?
    Indien je dit jaar (2020) gehuwd bent, dan zal je pas in aanslagjaar 2022 (inkomsten 2021) een gezamelijke aangifte en aanslag hebben. De rest kan je via taxcalc zelf even berekenen als je wil.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Iemand een idee waarom ik een aparte aanslag krijg, terwijl we gehuwd zijn in 2018? Ik ben wel ook zelfstandige in bijberoep. Ik duid altijd aan dat we gehuwd zijn in de aangifte.

Krijgen samen een kleine 3000 euro terug op 31/12
    Aparte aanslag of aparte aangifte? Indien je in 2018 gehuwd bent, dan moet je een gezamelijke aangifte indienen tenzij je "feitelijk gescheiden" bent, dus op een ander adres gedomicilieerd bent dan je partner.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    heb je een aparte aanslag ingevuld of een gemeenschappelijke?
    Gewoon op taxonweb zoals daarvoor. Ik heb nergens gezien of ik een gezamenlijke kon invullen of een aparte.
    En zoals ieder jaar aangeduid dat ik gehuwd ben met de datum van huwelijk.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Gewoon op taxonweb zoals daarvoor. Ik heb nergens gezien of ik een gezamenlijke kon invullen of een aparte.
    En zoals ieder jaar aangeduid dat ik gehuwd ben met de datum van huwelijk.
    Waar heb jij datum van huwelijk ingevuld? Dat hebben ze nergens nodig in jouw geval
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waar heb jij datum van huwelijk ingevuld? Dat hebben ze nergens nodig in jouw geval
    Ik ben eens gaan kijken. Ik vul in code 1002-65 in dat ik gehuwd ben. Inderdaad geen datum.
    Die informatie hebben ze toch zelf, datum van huwelijk + gezamenlijke domicilie.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    dan is het idd vreemd dat je nog een aparte aanslag kreeg. Wanneer is je gezamelijk domicilie? Vrouw uit het buitenland ofzo?
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    dan is het idd vreemd dat je nog een aparte aanslag kreeg. Wanneer is je gezamelijk domicilie? Vrouw uit het buitenland ofzo?
    Samen gedomicilieerd sinds 2014, vrouw is Belgisch. We hebben samen kinderen sinds 2014. We woonden niet wettelijk samen tot we in 2017 huwden. In rijksregister staat status gehuwd en bij mijn vrouw staat 'echtgenoot'.

Ik wil nu ook geen slapende honden wakker maken want we hebben twee jaar geleden een fout in ons voordeel gehad (juist aangegeven, maar belastingen had de aangifte gewijzigd).

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    ik heb zo'n geval ook recent op mijn werk meegemaakt. Zou misschien kunnen dat één van de partners nog had gewerkt in een Europese instelling in het verleden terwijl dit nu niet meer het geval is.

coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    geef eens, desnoods in pm, de codes (1250, 1286, ...) van je laatste belastingsbrief.
    +/- 5100 EUR dus Geeft me iig wat gemoedsrust voor wat komen zal
    My fight towards financial independence: Fight to FI/RE

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ook aanslagbiljet gekregen, nog vrij vlug al bij al.

Marcooo's schermafbeelding
    iTrader
    25 (86%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net ook eens gaan zien, biljet stond klaar sinds 20/10.
    Krijgen 8951eur terug
    Carpe Diem!

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    we hebben twee jaar geleden een fout in ons voordeel gehad (juist aangegeven, maar belastingen had de aangifte gewijzigd).
    Ik heb dat vorig jaar voorgehad. Correcte aangifte verkeerdelijk gewijzigd in het aanslagbiljet en daardoor 13.000€ in mijn voordeel. Ik heb dat toch maar gemeld, al vraag ik me af of ze je kunnen beboeten voor iets wat je zelf niet verkeerd deed.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Ik heb dat vorig jaar voorgehad. Correcte aangifte verkeerdelijk gewijzigd in het aanslagbiljet en daardoor 13.000€ in mijn voordeel. Ik heb dat toch maar gemeld, al vraag ik me af of ze je kunnen beboeten voor iets wat je zelf niet verkeerd deed.
    Beboeten sowieso niet. Als jij een correcte en tijdige aangifte doet, en deze wordt door de administratie éénzijdig aangepast in uw voordeel, dan heeft de administratie tot 30/06/aanslagjaar+1 om dit recht te zetten. Gebeurt dit niet, dan is de wettelijke verjaringstermijn overschreden en kan men hier niet meer op terug komen. Als uw aangifte ofwel niet correct werd ingevuld, ofwel niet tijdig werd ingediend, dan is de verjaringstermijn 31/12/aanslagjaar+2. Bij aanwijzingen van fraude kan men tot 7 jaar teruggaan.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taxman Bekijk bericht
    Beboeten sowieso niet. Als jij een correcte en tijdige aangifte doet, en deze wordt door de administratie éénzijdig aangepast in uw voordeel, dan heeft de administratie tot 30/06/aanslagjaar+1 om dit recht te zetten. Gebeurt dit niet, dan is de wettelijke verjaringstermijn overschreden en kan men hier niet meer op terug komen. Als uw aangifte ofwel niet correct werd ingevuld, ofwel niet tijdig werd ingediend, dan is de verjaringstermijn 31/12/aanslagjaar+2. Bij aanwijzingen van fraude kan men tot 7 jaar teruggaan.
    hoe komt het dat zulke fouten voorkomen? Normaal mag de administratie toch niet de ingediende aangifte wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving?

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB1990 Bekijk bericht
    hoe komt het dat zulke fouten voorkomen? Normaal mag de administratie toch niet de ingediende aangifte wijzigen zonder voorafgaande kennisgeving?
    Das een vraag voor @Taxman.
    non plus ultra

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BB1990 Bekijk bericht
    Ambtenaren zijn nog steeds mensen en geen robots. En als we iedere fout die de belastingplichtige maakt in zijn eigen nadeel gaan laten staan, dan zal het ook niet goed zijn want "de belastingen weten toch alles?".

Ik spreek dan ook enkel over wijzigingen die de administratie aanbrengt in het voordeel van de belastingplichtige en de termijn die de administratie heeft om eventuele fouten recht te zetten. Voor de belastingplichtige zelf blijft er een wettelijke bewaartermijn van 6 maanden na verzending van het aanslagbiljet, of 5 jaar bij toepassing van art. 378 wib92.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten